Toon posts:

Klikkende+hangende laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakerts,

Ik heb al geruime tijd een probleem met mijn laptop:

Allereerst mijn specs:
Paradigit Voyager Rocksolid 9160
Intel Pentium M 725 1.6 GHZ @ 1 GB
Ati Radeon Mobility 9600/9700 64mb
1024MB ram geheugen
Direct X 9.0c
60 GB HD Western Digital WDC WD600UE - 00HCT0 IDE
Sigmatel Audio STAC9752/53

Welnu, het probleem
Tijdens het opstarten van de laptop klinkt er om de zoveel seconden een klikje, nou is dat niet zo erg (hoort niet, maarja) alleen iedere keer als de laptop "klikt" slaat hij 2/3 seconden vast. Het maakt niet uit of ik een spel speel of gewoon op desktop laat staan.

Het is natuurlijk erg merkbaar (en irritant :X ) als er tijdens het spelen van spellen 2/3 seconden lag optreed. Dit is voornamelijk te merken bij Max Payne 2, NFSMW, Dark Messiah etc.

ik heb de volgende dingen al geprobeerd

1. Na laten kijken bij Paradigit zelf:
- HDD test quick = OK
- HDD test adv. = OK
- Bit 96 uur = OK
- memtest 116 uur = OK
- DVD film = OK
Kortom; volgens Paradigit word dit veroorzaakt door het spelen van spellen. Natuurlijk is dit B.S., want spellen zorgen er niet voor dat een laptop gaat klikken en vastslaat.

2. Spellen op 640 x 480 met alles laag gedraaid.
Heeft geen enkel effect aangezien het probleem, mijns inziens, niet softwarematig ligt.

3. Drivers Graka/Audio/Moederbord etc. geudate.
Gaf geen enkel verschil....

4. Low level format met geheel nieuwe Windows install
Helaas.... no effect 8)7

Ik snap niet wat er precies aan de hand is met de laptop, maar bij het inladen van geluidsfragmenten slaat hij gewoon 2/3 seconden vast.

Wie, o wie, heeft hier een oplossing voor...

M.v.g.

Lxotico

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:13

JdM

Humbled

Is het een mechanische klik, of een geluidsklik (als in: geluid dat via de speakers komt?)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een mechanische klik...

Verwijderd

Mechanische klik lijkt mij bewegings gerelateerd, wat beweegt er/heeft beweegbare onderdelen, harddisk of cd/dvd speler. Lijkt mij harddisk zo, voel je de kliks als je een vinger op de harddisk houd?
Nog kliks als je de hele cd drive uit de laptop haalt?

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
Ik zou inderdaad toch maar eens backups gaan maken, ik heb dit ook gehad bij een desktop PC en daar was het bye bye harddisk :'( Zelfs als het niet zeker is, maak toch backups, want er is gewoon een goede kans dat de harddisk binnenkort het loodje legt.

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:58

Thandor

SilverStreak

In geval van mechanische geluiden zijn optische stations en met name, hardeschijven hoofdverdachte.
Neem eens een kijkje in OM FAQ / Beleid - Wat is S.M.A.R.T.? en OM FAQ / Beleid - Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?

Gezien dit op een hardeschijf probleem lijkt en proleemtopics eigenlijk niet in de CSL thuishoren ga ik het verplaatsen naar Opslagmedia & I/O Controllers :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Aan de HD zal het niet liggen, want deze is door de leverancier uitgebreid getest... Ik heb gelukkig zowieso een backup liggen van alles...

Net ff via Apparaatbeheer de audiodrivers opnieuw geinstalleerd (niet via meegeleverde CD-rom, maar v.a. HD en nu hoor ik geen klik+heb ik geen vertraging meer...

Hoe dit kan snap ik niet, maar ben wel blij dat het kan...

Dit topic kan dus een voorzichtig slotje krijgen...

Tnx voor de hulp/tips alsnog...
Pagina: 1