Maar kan ik de modemrouter nog wel gebruiken als router? aangezien daarop veel aangesloten is, en ik mijn draadloze router boven in mijn huis wil gebruiken, dus puur als access point.lowfi schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 23:47:
Je kan 1 van beide als bridge instellen. Het antwoord is dus ja
dat zou al moeten werken, je kunt nog verder configureren als je dat wilt.
Maar dan in omgekeerde volgorde. Dus eerst alleen maar een pc aan die router hangen.GH45T schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 23:52:
Gewoon wireless router aansluiten dmv een lan poort, dhcp server op de router uitschakelen
Ding configureren en een vast ip instellen voor de router buiten de dhcp range van je eerste router.
Dan kan je gerust die tweede router aan je eerste router hangen. Kabel tussen de routers dan wel aan beide kanten in een lan poort steken.
[ Voor 15% gewijzigd door job op 17-05-2007 00:02 ]
Als aanvullig dan wel even dat het LAN-IP van de WLAN-router in dezelfde range moet zitten als de normale routerGH45T schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 23:52:
Gewoon wireless router aansluiten dmv een lan poort, dhcp server op de router uitschakelen
Mwah, moet niet eens, is wel handig voor te configureren inderdaadmad-dog schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 00:02:
[...]
Als aanvullig dan wel even dat het LAN-IP van de WLAN-router in dezelfde range moet zitten als de normale router
Ik ga er nu maar 1 bestellen! Nu maar zoeken welke niet te duur is en eigenlijk goedkoop, maar wel goed.
Thnx!
[ Voor 3% gewijzigd door iDEOwen op 17-05-2007 00:08 ]
Jep, maar niet in de (sub)range waarin de eerste router zijn ip's uitdeelt (om het zo maar even te noemen).mad-dog schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 00:02:
Als aanvullig dan wel even dat het LAN-IP van de WLAN-router in dezelfde range moet zitten als de normale router
De meeste routers zullen een ip uitdelen van 192.168.1.100 - 192.168.1.150.
Je moet daar even naar kijken en daarbuiten gaan zitten.
192.168.1.2 is dan bijvoorbeeld een mogelijkheid.
[ Voor 3% gewijzigd door job op 17-05-2007 00:50 ]
Zoek dus eerst ff op internet of het met jouw type routers wel kan alvorens je er 1 extra aanschaft.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
Makkelijkste is dus eerst je nieuwe draadloos router aanzetten en verbinding maken.
Je WPA-PSK oid beveiliging instellen. Zorgen dat alle instellen goed zijn.
Als laatste DHCP uitschakelen en het werkt gegarandeerd. Je hoeft die router ook geen ipadres adres te geven zoals hier gezegd word.. omdat het ding automatisch een bridge is als je dhcp uitschakeld. Het enige nut dat dit heeft is dat je hem later dan nog kan configureren maar dit heeft geen zin als je hem als bridge gebruikt..
Daarna kabel in LAN poortje doen ipv WAN. (mits je normale router wel dhcp heeft dus niet op je casema kabelmodem zetten
Succes denk dat dit draadje wel dicht kan
Hoe kun je het nou niet aan de praat krijgen, het is vrij straight forward toch?The Dolf schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 14:40:
Werkt helaas niet altijd. Ik heb zelf twee linksys routers en krijg het niet aan de praat.
Zoek dus eerst ff op internet of het met jouw type routers wel kan alvorens je er 1 extra aanschaft.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Werkt altijd, maakt niet uit welke router je hebt.The Dolf schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 14:40:
Werkt helaas niet altijd. Ik heb zelf twee linksys routers en krijg het niet aan de praat.
Als het zo makkelijk is, waarom heb ik dan in mijn topic geen antwoord?SeatRider schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 14:52:
[...]
Hoe kun je het nou niet aan de praat krijgen, het is vrij straight forward toch?
[WLAN] WRT54GS als AP werkt niet
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Wat jij bedoelt is heel wat anders, de TS wil gewoon 2 routers dmv. een kabel aansluiten. Dit is iets heel basic en werkt met ieder merk/type router.The Dolf schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 15:55:
[...]
Als het zo makkelijk is, waarom heb ik dan in mijn topic geen antwoord?
[WLAN] WRT54GS als AP werkt niet