[WLAN] WRT54GS als AP werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Geen idee hoe ik het anders moest omschrijven vandaar de rare titel.

Situatie:
Ik heb twee linksys WRT54GS v6.0 routers. Eén daarvan werkt al een half jaar zonder problemen als router voor zowel lan als wlan. Nu hebben mijn ouders aan de overkant van de straat een pand gekocht welke voorzien moet worden van internet. Nu leek me het verstandigste om daar een AP weg te zetten. Toevallig had ik nog een router liggen die ik nu in wil zetten als AP. Ik krijg het helaas met geen mogenlijkheid aan de gang.

Netwerk info:

RouterA:
IP: 192.168.1.1
Subnet: 255.255.255.0
DHCP server staat aan.
wireless:
Radio is on
mode AP

RouterB
IP: 192.168.1.2
Subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.1
local DNS: 192.168.1.1
DHCP forwarder.
wireless:
Radio is on
mode Client

Het probleem:
Als ik een computer aansluit op RouterB krijg ik vreemd genoeg wel een IP adres toegewezen en staat er onder ipconfig als gateway 192.168.1.1.
Ik heb echter geen internetverbinding en zelfs pingen naar 192.168.1.1 lukt niet.

Wat doe ik in hemelsnaam fout?

Beide routers hebben DD-WRTv23SP3 micro als firmware.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:20

SeatRider

Hips don't lie

Wat wil je bereiken?

Volgens mij dat de 2e WRT verbindt met de eerste over wireless, en je vervolgens op de UTP aansluitingen weer computers kunt aansluiten. In dat geval moet de WRT als wireless bridge kunnen werken, ik weet niet of ze dat kunnen, zie ook deze draad voor meer info: Wifi naar wired

Als je een draad trekt van het ene pand naar het andere pand en daar een tweede AP wilt hebben mbv de WRT dan kan dat wel, maar volgens mij is dat niet wat je wil, in tegenstelling tot hetgeen je hier beweert: Wireless router aangesloten op een router :)

[ Voor 14% gewijzigd door SeatRider op 18-05-2007 09:07 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

• The Dolf
  • Niet online
SeatRider schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 09:05:
Wat wil je bereiken?

Volgens mij dat de 2e WRT verbindt met de eerste over wireless, en je vervolgens op de UTP aansluitingen weer computers kunt aansluiten. In dat geval moet de WRT als wireless bridge kunnen werken, ik weet niet of ze dat kunnen, zie ook deze draad voor meer info: Wifi naar wired
Dit wil ik idd bereiken. De 2e WRT heb ik al ingesteld als bridge maar krijg dus alleen een ip adres toegewezen. Internet werkt dus niet.
Als je een draad trekt van het ene pand naar het andere pand en daar een tweede AP wilt hebben mbv de WRT dan kan dat wel, maar volgens mij is dat niet wat je wil, in tegenstelling tot hetgeen je hier beweert: Wireless router aangesloten op een router :)
Dit werkt dan weer wel maar is geen optie. Ik kan onmogelijk een draad naar het andere pand trekken aangezien deze zich aan de overkant van de straat bevind.

Gezocht!
Router

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

The Dolf schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 00:44:
[...]

Dit wil ik idd bereiken. De 2e WRT heb ik al ingesteld als bridge maar krijg dus alleen een ip adres toegewezen. Internet werkt dus niet.

[...]

Dit werkt dan weer wel maar is geen optie. Ik kan onmogelijk een draad naar het andere pand trekken aangezien deze zich aan de overkant van de straat bevind.
OK, maar dan is dit probleem dus niet vergelijkbaar met die andere thread :)

Anyway, hoe ver kom je met die 2e WRT wel? Je kunt via de interface de WRT laten zoeken naar draadloze netwerken, hij vindt de eerste WRT, kan verbinden en krijgt een IP adres?

Of: als je een PC aansluit op de 2e WRT krijgt die een IP adres maar geen internet?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Heeft je DD-WRT ook een optie 'Client Bridge'?
Zo ja, probeer het daar eens mee.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

• The Dolf
  • Niet online
Deze werkt helaas niet. RouterB heeft wel een draadloze verbinding met routerA. Als ik een computer aansluit op routerB krijg ik netjes een IP adres van RouterA maar internet wil maar niet werken.

Gezocht!
Router

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

The Dolf schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 19:02:
[...]

Deze werkt helaas niet. RouterB heeft wel een draadloze verbinding met routerA. Als ik een computer aansluit op routerB krijg ik netjes een IP adres van RouterA maar internet wil maar niet werken.
Hoe weet je dat je een IP krijgt van router A, en niet B? Wil je mijn vorige vragen ook beantwoorden?

En misschien kun je je registreren op dat ddwrt forum, en die gast die de howto heeft geschreven vragen of ie je kan helpen?

• The Dolf
  • Niet online
SeatRider schreef op zondag 20 mei 2007 @ 10:02:
[...]

Hoe weet je dat je een IP krijgt van router A, en niet B? Wil je mijn vorige vragen ook beantwoorden?

En misschien kun je je registreren op dat ddwrt forum, en die gast die de howto heeft geschreven vragen of ie je kan helpen?
Bij routerB staat de dhcp server uit dus kan ik daar geen IP van krijgen.

Overige vragen zijn beantwoord?

Gezocht!
Router

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

SeatRider schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 09:27:
[...]
Anyway, hoe ver kom je met die 2e WRT wel? Je kunt via de interface de WRT laten zoeken naar draadloze netwerken, hij vindt de eerste WRT, kan verbinden en krijgt een IP adres?

Of: als je een PC aansluit op de 2e WRT krijgt die een IP adres maar geen internet?
Alleen de onderste vraag was beantwoord :)

• The Dolf
  • Niet online
SeatRider schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 09:27:
Ik kan via de interface van routerB routerA vinden en ook succesvol joinen. Of hij een eigen IP adres krijgt weet ik niet want ik heb hem een statisch adres gegeven. Denk ook niet dat het anders kan.

Gezocht!
Router

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Welke router ziet de op routerB aangesloten PC als gateway?

• The Dolf
  • Niet online
routerA

Gezocht!
Router

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Werkt DNS wel? En wat als je de computer op router b ook even een statisch IP geeft, dan kun je wat meer expirimenteren met router a of b als DNS/gateway.

• The Dolf
  • Niet online
Ik snap er helemaal niks van.

Als test heb ik bij routerA de beveiliging uitgeschakeld. Nu blijkt dat ik met geen enkele client draadloos verbinding kan krijgen omdat deze beveiligd zou zijn. Als ik in routerB ingeef dat ik gebruik maak van wpa encryptie met mijn oude wachtwoord werkt alles opeens. Blijkbaar dus een foutje in de firmware.

Gezocht!
Router

Pagina: 1