Toon posts:

Welk mobo zal ik nemen??

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een nieuw High-end systeem aan het samenstellen, alleen heb ik geen idee wat voor mobo ik zal gaan nemen.

- Ik heb het idee dat SLI totaal overbodig is, als het moment komt dat mijn videokaart het niet meer trekt zijn de prijzen waarschijnlijk zover gedaalt dat ik voor een koopje al weer wat snellers heb (dan mijn tegen die tijd verouderde videokaart).

Natuurlijk moet mijn mobo wel aansluiten op de rest van mijn hardware, daarom hieronder een lijstje van wat ik DENK te kopen:

- Mobo weet ik nog niet... waarschijnlijk geen SLI (lijkt me overbodig, en onnodig duur)
- Intel Core 2 Duo E6600
- ASUS Geforce 8800 GTX (of Radeon HD 2900, echter las ik al over driver problemen... dus dat weet ik nog niet)
- Kingston 4Gb (PC6400)
- 2x Seagate Barracuda 320Gb (7200 rpm)
- Creative X-Fi Xtreme Gamer
- Brander weet ik nog niet... MOET iig SATA zijn (misschien de Lite-On DVD-RW LH-20A1S)
- Voeding (ik heb een 700W in gedachte, onder voorbehoud)
- Cooler Master CM Stacker 832

Alvast bedankt...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou voor een Gigabyte met 965 chipset gaan. Het zijn prima solide bordjes, lekker snel, het enige wat een beetje tegenvalt zijn de RAIDcontrollers die erop zitten (de Jmicrons zijn nogal traag namelijk). Verder voldoet het ding aan alle eisen.

Als tip wil ik je overigens wel geven meer geheugen in je systeem te duwen. De hoeveelheid die je nu hebt is anno 2007 echt niet meer te doen voor een highend bak.

Maar goed, welk bord zou je zelf nemen? Welke heb je al gevonden die aan je eisen voldoen en waarom twijfel je nog tussen die plankjes?

[ Voor 14% gewijzigd door TERW_DAN op 16-05-2007 22:32 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Je zou om te beginnen eens een kijkje kunnen nemen in:
PMG FAQ » Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?
Welke voeding heb ik nodig? Deel 17

In principe volstaat ieder Socket 775 moederbord, waarbij je natuurlijk let op de aanwezigheid van voldoende SATA-aansluitingen en geheugenondersteuning. Over geheugen gesproken, wat is de reden dat je voor 4GB wilt gaan? Je OS moet dit ondersteunen als je er volledig gebruik van wilt maken.
Terw_Dan schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 22:31:
[...]

Als tip wil ik je overigens wel geven meer geheugen in je systeem te duwen. De hoeveelheid die je nu hebt is anno 2007 echt niet meer te doen voor een highend bak.
Terw_Dan doelt hiermee op het feit dat je 4Gb vermeldt, wat gelijk is aan 512MB (Gbit vs GByte).

[ Voor 25% gewijzigd door Rone op 16-05-2007 22:36 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Budopower, je kan ook ipv voor ieder onderdeel een topic te openen, een systeem samenstellen, en dit laten beoordelen. Ik zag al een voedingtopic, een mobotopic en een brandertopic.
Een beetje zelfonderzoek mag ook wel.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Verwijderd

Topicstarter
Felixje schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 22:37:Een beetje zelfonderzoek mag ook wel.
Daar sta ik open voor, maar als ik in elke topic zoveel technische termen tegenkom... snap ik (als beginner) er echt geen bal meer van.
Dan raak ik helemaal de weg kwijt!!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:13
Je hebt al enkele 'Wat moet ik nemen?' topics geopend en dat is hier zeker niet de bedoeling. Zie de links in r00n's post die verwijzen naar de desbetreffende FAQ :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.