Toon posts:

Domein en werkgroep

Pagina: 1
Acties:
  • 618 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop welke ik voor mijn werk gebruik en is aangesloten via een domein netwerk van mijn werk.
Nu heb ik thuis een netwerk via een werkgroep waar ik deze laptop ook in wil zetten.
Nu heb ik het geprobeert om een extra hardware profiel aan te maken waarvan er een vor thuis is en een voor mijn werk.
Als ik nu in mijn thuis hardware profiel mijn netwerk in werkgroep zet, gooit win xp pro mijn domein er uit, ook bij het andere hardware profiel.
Weet iemand met meer verstand van netwerken hoe ik zowel het domein van mijn werk en mijn thuis werkgroep met printer en bestanddeling naast elkaar werkend krijg.

Mvg Tom.

Verwijderd

Kun je niet lokaal inloggen op de laptop door middel van laptop\<gebruikersnaam>?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kijk eens naar een programma als NetSetMan, is gratis en zou dit moeten kunnen regelen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

gambieter schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 17:03:
Kijk eens naar een programma als NetSetMan, is gratis en zou dit moeten kunnen regelen.
Er was toch zo'n soort programma dat door een paar Tweakers gemaakt is ?? Ik kan alleen niet meer vinden door wie precies of de site ervan |:(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Via inloggen heb ik ook geprobeert, daar lukt het me ook niet. Als ik dan de netwerk instellingen verander dan doet hij dat voor alle accounts meteen.
Zal trouwens eens kijken naar netsetman.
Alvast bedankt allemaal

Mvg tom

Verwijderd

ik zou even aan je administrator vragen op het werk hoe je dat het beste doet...

lijkt mij veel verstandiger dan een paar programma's proberen

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 18:33:
ik zou even aan je administrator vragen op het werk hoe je dat het beste doet...

lijkt mij veel verstandiger dan een paar programma's proberen
Sterker nog; ik zou eens de voorwaarden lezen die gelden voor het gebruik van apparatuur die beschikbaar is gesteld door je werkgever. In veel gevallen is het zelfs niet eens toegestaan om deze aan te sluiten op andere netwerken en/of zelf dingen te proberen. En ja, dit kan grotere gevolgen voor je carriere hebben dan je denkt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ligt het aan mij of zie ik het probleem niet?

Met de meeste bedrijfslaptops zul je gewoon buiten het domein in kunnen loggen (Google maar eens op 'cached credentials' ;)) waarop je gewoon in je profiel terechtkomt. Vervolgens kun je gewoon je andere computers en printers in je werkgroep aanspreken op UNC-pad (\\computernaam). Of bedoel je nu iets anders?

• MAX3400

MAX3400

Genghis Khan schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 18:39:

Met de meeste bedrijfslaptops zul je gewoon buiten het domein in kunnen loggen (Google maar eens op 'cached credentials' ;)) waarop je gewoon in je profiel terechtkomt. Vervolgens kun je gewoon je andere computers en printers in je werkgroep aanspreken op UNC-pad (\\computernaam). Of bedoel je nu iets anders?
Hij wil zijn laptop met domein-credentials ook kunnen gebruiken "thuis of in de bibliotheek" waar je dus je laptop moet joinen aan WORKGROUP of via omwegen moet connecten naar bepaalde resources.

Verwijderd

Topicstarter
Genghis Khan schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 18:39:

Als je onder een ander profiel inlogt log je wel altijd in inder dezelfde domein naam of werkgroep. Als ik hem dan verander voor mijn thuis profiel veranderd windows meteen ook mijn werk profiel.
Heb het geprobeert met netsetman, denk dat het nu wel gaat lukken. Moet alleen het werk domein ff opnieuw laten installeren. Weet de wachtwoorden niet.
Allemaal heel erg bedankt voor de snelle reacties.

Mvg Tom

• MetalBM
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-03 21:38
Jammer he dat sommige gebruikers niet snappen / willen zien waarom een werkgever zijn apparatuur specifiek op zijn ICT omgeving afstemd.
Rejoinen domain... Ik denk dat het maar goed is tommy112 deze passwords niet kent.

EU Error = Replace EU? 8)7

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:49
Als je onder een ander profiel inlogt log je wel altijd in inder dezelfde domein naam of werkgroep. Als ik hem dan verander voor mijn thuis profiel veranderd windows meteen ook mijn werk profiel.
Heb het geprobeert met netsetman, denk dat het nu wel gaat lukken. Moet alleen het werk domein ff opnieuw laten installeren. Weet de wachtwoorden niet.
Allemaal heel erg bedankt voor de snelle reacties.
Bij ons zou dit niet lukken, we zouden meteen je laptop reimagen, additioneel. Jij verkloot je bedrijfslaptop. Ik verwacht dat je het wachtwoord nooit zal krijgen. Ik zie ook nog steeds niet een redenen waarom je hem zou moeten hebben.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:28
Je kunt met je laptop gewoon met alle pc's in je werkgroep communiceren. Het enige wat niet werkt - maar dat is over het algemeen ook niet noodzakelijk - is dat je laptop in de werkgroep te zien is. Iedereen kan via \\<laptopnaam> je laptop bereiken.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie genoemde tips.
Een hardware profile heeft niets te maken met wel of niet aan een domain gekoppeld te zijn.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
MetalBM schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 09:03:
Jammer he dat sommige gebruikers niet snappen / willen zien waarom een werkgever zijn apparatuur specifiek op zijn ICT omgeving afstemd.
Rejoinen domain... Ik denk dat het maar goed is tommy112 deze passwords niet kent.

EU Error = Replace EU? 8)7
Zo te horen ben je zelf iemand die de hele dag op kantoor zit achter een computer.
Heb het allang overlegt op mijn werk.
Overigens is het een PRIVE laptop die ik voor mijn werk gebruik.
Maar toch bedankt voor je totaal overbodige reactie op mijn vraag, heb ik echt iets aan.

In ieder geval, alle andere waar ik wel normale reacties van krijg, bedankt

Mvg Tom

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:24:
[...]

Zo te horen ben je zelf iemand die de hele dag op kantoor zit achter een computer.
Heb het allang overlegt op mijn werk.
Overigens is het een PRIVE laptop die ik voor mijn werk gebruik.
Maar toch bedankt voor je totaal overbodige reactie op mijn vraag, heb ik echt iets aan.

In ieder geval, alle andere waar ik wel normale reacties van krijg, bedankt

Mvg Tom
Rustig maar hoor; jij vertelt in eerste instantie niets over de omstandigheden van deze laptop; daardoor wordt de aanname domain-member + thuisgebruik = laptop van de zaak heel erg voor de hand liggend.

Misschien stel ik een domme vraag maar wie verzint het om zijn prive-laptop op het domein van werk aan te sluiten? Anders gezegd; je prive-laptop zou thuis gewoon gewerkt hebben als je 'm niet op het domein van werk had aangemeld.?

En ja, ik ben ook zo iemand die de hele dag op kantoor zit. Helaas heb ik wel de mogelijkheid om prive-meuk per direct af te koppelen van het hele netwerk en succes met je laptop wensen.

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 18-05-2007 19:28 ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-03 16:54
Ach, zo groot is de impact toch niet, of je nu in een specifieke werkgroep zit of niet.

Gewoon niet mee gaan rommelen, je kunt alle andere computers prima benaderen via \\computernaam, als je je laptop (per ongeluk) uit het domein gooit heb je meer problemen.

Overigens, als ik al een privé laptop voor de zaak in zou zetten zou ik er tenminste een dual boot opzetten, privé en werk toch een beetje gescheiden...

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-03 14:14
ik had hetzelfde probleem met mijn tu/e laptop: op de tu via het domein printen, thuis via de werkgroep computers benaderen..
donzz schreef op donderdag 14 september 2006 @ 01:48:
[...]

ik heb het al eens in het tue laptop 2003 gemeld, maar voor iedereen hier nog eens:

om ook op je thuisnetwerk andere computers te kunnen vinden moet je twee registry settings aanpassen:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\NetBT\Parameters]
"NodeType"=dword:00000008

zorgt ervoor dat je naast bij de dns server, ook hosts kan resolven bij een master browser zoals in een werkgroep (check dat bij ipconfig /all het nodetype is veranderd naar hybrid)

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\lanmanworkstation\parameters]

hier maak je een REG_MULTI_SZ aan met de naam OtherDomains en zet hierin onder elkaar TUE en de naam van je werkgroep thuis. hierdoor kan de computer meerdere browse lists bijhouden
edit:
en dan natuurlijk niet TUE maar de domeinnaam van je werk

[ Voor 3% gewijzigd door donzz op 18-05-2007 19:47 ]

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

• MAX3400

MAX3400

donzz schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:41:
ik had hetzelfde probleem met mijn tu/e laptop: op de tu via het domein printen, thuis via de werkgroep computers benaderen..

[...]
*kuch*

Deze oplossing sluit nog steeds een flink aantal mogelijkheden op beide omgevingen uit. Misschien zal ik wel te strak kijken naar wat er kan/mag omdat ik de bovenkant van de situatie beheer (ben namelijk systeembeheerder, maar niet bij de topicstarter) maar even 2 reg-settings aanpassen op een client zullen imho echt niet opleveren wat de topic-starter vraagt.

Sterker nog; als het tegenzit kunnen sommige reg-settings (niet specifiek deze) nog wel een situatie verergeren omdat resolving of Kerberos of andere services niet meer voltooid kunnen worden.

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-03 14:14
MAX3400 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:47:
[...]

*kuch*

Deze oplossing sluit nog steeds een flink aantal mogelijkheden op beide omgevingen uit. Misschien zal ik wel te strak kijken naar wat er kan/mag omdat ik de bovenkant van de situatie beheer (ben namelijk systeembeheerder, maar niet bij de topicstarter) maar even 2 reg-settings aanpassen op een client zullen imho echt niet opleveren wat de topic-starter vraagt.

Sterker nog; als het tegenzit kunnen sommige reg-settings (niet specifiek deze) nog wel een situatie verergeren omdat resolving of Kerberos of andere services niet meer voltooid kunnen worden.
dat is een mogelijkheid, dus ik zal watr nuanceren:
de situatie van de topicstarter klinkt mij bekend in de oren, lijkt mij vergelijkbaar met mijn situatie, en bij mij heeft hetgeen ik in mijn eerdere post aangaf geholpen. alles is natuurlijk geheel op eigen risico.

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

• MAX3400

MAX3400

donzz schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 20:01:
[...]

dat is een mogelijkheid, dus ik zal watr nuanceren:
de situatie van de topicstarter klinkt mij bekend in de oren, lijkt mij vergelijkbaar met mijn situatie, en bij mij heeft hetgeen ik in mijn eerdere post aangaf geholpen. alles is natuurlijk geheel op eigen risico.
Ow, geen problemen hoor... Alles op Tweakers laat ik altijd iedereen "voor eigen risico" doen... :9

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 18:43:
[...]

Hij wil zijn laptop met domein-credentials ook kunnen gebruiken "thuis of in de bibliotheek" waar je dus je laptop moet joinen aan WORKGROUP of via omwegen moet connecten naar bepaalde resources.
"Via omwegen"? Dit doe je vervolgens gewoon op UNC-pad, juist de meest voor de hand liggende methode.

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het handigste is inderdaad gebruik maken van de laptop zoals deze nu ingericht is, zonder wijzigingen aan te brengen aan de configuratie.

Als je eenmaal een keer op het netwerk op je werk hebt aangemeldt, dan is het userprofile als cache opgeslagen op je laptop.
Als je thuis je laptop gebruikt, dan kan je gewoon aanmelden, (zonder fysieke koppeling met het netwerk op je werk), met je username en wachtwoord van je werk. Je local chaced profile wordt nu ingeladen.
Nu je aangemeldt bent kan je gebruik maken van UNC om verbinding te maken met je printers of shares in je prive netwerk.
Een voorbeeld van UNC: \\thuiservertje\documenten

• MAX3400

MAX3400

Genghis Khan schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 20:35:
[...]

"Via omwegen"? Dit doe je vervolgens gewoon op UNC-pad, juist de meest voor de hand liggende methode.
De meest voor de hand liggende methode geldt voor "algemene zaken". Aangezien ik nergens zie/lees wat de huidige security-policy is die door het domain-membership verkregen is, kan je misschien proberen tot je een ons weegt maar dan zal de laptop nergens anders dan op het domein van de zaak bepaalde resources kunnen benaderen.

Maar ja, ik zal wel paranoide zijn ofzo maar ik hoef mijn laptop (van de zaak met local-admin rechten en WORKGROUP-membership) echt niet even ergens anders (andere domeinen) in te prikken; kan het dan vaak wel vergeten om een IP te krijgen of toegang over de firewall of whatever. En als topicstarter zijn laptop bij mij thuis inprikt op WORKGROUP, dan krijgt ie ook nergens toegang toe (beperkingen ingesteld op router/firewall).

Duzze, in mijn ogen missen we op dit moment ongeveer 99% van de benodigde info om te laptop aan de praat te krijgen thuis.

Verwijderd

Topicstarter
Denk hoe ik het zo hoor dat het het het meest makkelijk is om een dual boot te maken, een voor werk en een voor thuis. Het gaat mij thuis vooral erom om via netwerk bestanden te delen naar een desktop pc en te kunnen printen.
Hoe de beveiliging en rechten van het domein zijn weet ik niet.
Druk nu bij opstarten ctrl alt del en kan dan kiezen tussen thuis of werk.
Kan thuis wel op internet, draadloos via thuisnetwerk.
Alleen de rest wil niet lukken.

Mijn excuses voor de reactie net, kan af en toe niet zo goed tegen al die wijze mensen op internet.

In ieder geval bedankt allen.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 22:52:
Denk hoe ik het zo hoor dat het het het meest makkelijk is om een dual boot te maken, een voor werk en een voor thuis. Het gaat mij thuis vooral erom om via netwerk bestanden te delen naar een desktop pc en te kunnen printen.
Hoe de beveiliging en rechten van het domein zijn weet ik niet.
Druk nu bij opstarten ctrl alt del en kan dan kiezen tussen thuis of werk.
Kan thuis wel op internet, draadloos via thuisnetwerk.
Alleen de rest wil niet lukken.

Mijn excuses voor de reactie net, kan af en toe niet zo goed tegen al die wijze mensen op internet.

In ieder geval bedankt allen.
Sommige wijzen spreken met weinig woorden. En dat kan wel eens verkeerd vallen, dat geef ik zonder meer toe; maak me er zelf soms ook schuldig aan.

Gezien mogelijke problemen met drivers en dualboot-errors, zet voorlopig geen Vista in je dualboot maar dat is puur een hint...

Pagina: 1