Toon posts:

Boxed cooler

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb overal gezocht, sorry als ik erover heen gekeken heb.
Heeft er iemand een tutorial bijv een filmpje of uitleg hoe ik een boxed cooler eraf moet halen.
Dat ding werkt me gewoon tegen als ik 2 hoekjes indruk en ik probeer die andere in te drukken gaan die andere weer terug.

Hartelijk dank,
Shoji

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Over wat voor socket hebben we het hier? Een So775 koeler demonteer je op een totaal andere manier dan een SoA koeler bijv.

Verwijderd

Topicstarter
Excuses, ik praat hier over een socket 478.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Een s478 is vrij makkelijk los te krijgen. Eerst zorg je dat de koeler losgeklikt is door de 2 klemmen bovenop. Dan maak je de haakjes aan de ene kant los, dan heb je genoeg ruimte om die andere kant los te maken zonder die er weer op te klikken.

Het enige waar je rekening mee moet houden, de cpu wil nog wel eens aan het koelblok blijven steken. Dus zorg ervoor dat je met beleid het koelblok er vanaf haalt.

Verwijderd

Wat Terw_Dan zegt: Als hij vast zit. Even met de fohn er op en dan kan je hem er met beleid van af halen.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel voor de uitleg, maar kan je misschien nog iets duidelijker zijn.
Ik moet als het goed is die hoeken indrukken neem ik aan. Neem even een vierkantje voor je links boven = 1, rechts boven = 2, links onder = 3, rechts onder = 4 (gek voorbeeld ik weet het).
Moet ik bijvoorbeeld 1 en 2 indrukken of juist 1 en 3, en wat moet ik vervolgens doen?
Dank je wel voor je tijd : )

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Afbeeldingslocatie: http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2005/0419/pclabo34_10.jpg
Er vanuit gaande dat je je socket zo houdt moet je clip 1 en 2 tegelijkertijd losmaken. Althans, dat is het makkelijkst.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb 1 en 2 ingedrukt en dan hoor ik dus 2x een harde klik moet ik vervolgens die 2 loslaten en 3 en 4 klikken?

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 16:49:
Oke ik heb 1 en 2 ingedrukt en dan hoor ik dus 2x een harde klik moet ik vervolgens die 2 loslaten en 3 en 4 klikken?
Maak je de witte hendeltjes wel eerst los??
Afbeeldingslocatie: http://www.3dnews.ru/documents/6562/intel_box/cooler.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Tomfish op 16-05-2007 16:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja zeker ik heb de witte hendeltjes losgemaakt en toen vervolgens hoek 1 en 2 ingedrukt daar zit aardig wat speling nu op. Als ik 3 en 4 dan probeer dan lukt het niet dus ik denk dat ik iets verkeerd doet. Het is me btw een hele tijd terug ook gelukt maar nu zijn me vingers gewoon kapot van dat klikken de hele tijd en ben er al een aantal dagen mee bezig.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 16:57:
Ja zeker ik heb de witte hendeltjes losgemaakt en toen vervolgens hoek 1 en 2 ingedrukt daar zit aardig wat speling nu op. Als ik 3 en 4 dan probeer dan lukt het niet dus ik denk dat ik iets verkeerd doet. Het is me btw een hele tijd terug ook gelukt maar nu zijn me vingers gewoon kapot van dat klikken de hele tijd en ben er al een aantal dagen mee bezig.
Zet er anders gewoon een schroevedraaier tussen, heb ik ook wel eens gedaan met klemmetjes die irritant waren.

Verwijderd

Topicstarter
Hehe oke kzal het even proberen. ik heb nu 3 en 4 ook los ik kan hem nu 1 cm ofzo omhoog doen. Alleen ik kan het er nog niet uittrekken ik denk dat ik nu bij de laatste stap ben.
Wat ik nu gedaan heb: Eerste 1 en 2 geklikt, vervolgens heb ik me duim in het midden gehouden zodat ik aan 3 en 4 kan werken (anders klikt hij terug). Vervolgens was 3 heel simpel en moest ik op 4 heel veel kracht uitoefenen. Nu even kijken wat ik verder kan doen.

Edit: Enig idee hoe ik hem er nu uit krijg ofzo? overal zit speling op elke hoek zit nu los maar kan hem er niet uit tillen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2007 17:26 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het kan zijn dat je koeler aan de processor vastgekoekt is door opgedroogde koelpasta. Het gemakkelijkste is dan om even een haardroger te nemen en deze kort op het koelblok te richten om het wat te verhitten. De koelpasta komt dan makkelijker los.

Verwijderd

Topicstarter
Na uren werk is het me gelukt.
Ik zal een snelle uitleg geven wat mensen hopelijk veel moeite kan besparen.
Eerst druk je hard op 1, nadat je een klik heb gehoord doe je dat dus ook bij 2.
Vervolgens moet je dit ook bij de andere doen, hou je duim tussen 1 en 2 zodat het niet terug klikt.
Nu kan je 3 en 4 doen. De 4e ging best wel moeilijk bij mij dus daar moet je hard op drukken als je hetzelfde probleem heb. Dan als het goed is heb je overal een beetje speling op en kan je het ong 1 cm omhoog doen en een beetje opzij bewegen. Het enige wat je nu nog moet doen om het eruit te krijgen is die 4 zwarte dingetjes beetje opzij trekken zodat er ruimte komt om dat ding eruit te trekken.

Hartelijk dank voor jullie hulp.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In de PMG FAQ staan wat filmpjes gelinkt. Kijk onder het 'Algemeen' gedeelte.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.