Toon posts:

Harde route voor download

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een vraagje en ik heb geen idee of dit eigenlijk wel kan.

Ik heb 2 gateways, n.l 10.10.100.1 en 192.168.0.1
Allebei zitten via een adsl of kabel verbinding online... nu kan ik op mijn PC van gateway wisselen wil ik via het andere lijntje naar buiten.. prima dat werkt.

Nu wil ik eigenlijk dat al mijn verkeer van eweka via de ene gateway gedownload word en ik verder kan browsen via de andere.

Nu kan ik volgens mij iets van een harde route aanmaken naar de eweka server..maar hoe doe je dat ook weer precies... ik draai XP

nou dacht ik zoiets als
ROUTE ADD {ewekaIP} MASK 255.255.255.0 192.168.0.1 METRIC 2

man route lol (alleen dan onder windows) ;)

en dan gewoon internetten via de 10.10.100.1 gateway...maar helaas doet hij dit niet..
kan iemand me vertellen of dit uberhaubt kan wat ik wil.

thanks in advance

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Wat wil je hier precies mee bereiken?
Zijn die 2 gateways niet gewoon beide gateways naar je router?

Laat maar, 2 lijnen ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Kixtart op 16-05-2007 14:01 ]

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

route add *ewakeip* mask 255.255.255.255 *gateway ip*

moet inderdaad genoeg zijn, let dan wel op dat je ook een ip hebt ingesteld wat in het subnet zit van je andere gateway...

en dan via
tracert *ewakeip*

controleren of hij de goede route volgt

*het kan in ieder geval zeker wel, gewoon een kwestie van goed instellen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2007 13:44 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Kan je niet gewoon een LOAD BALANCER kopen dan wel zelf bouwen ??

Een Draytek 2910VG is heel leuk bijvoorbeeld :)

En anders een Linux/BSD bakkie neerplanten met 3 Netwerkkaarten erin.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

dit kan ook allemaal prima via windows...

hij zit al op het juiste pad... hij moet alleen even kijken of hij wel bij beide gateways kan...

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:28

lier

MikroTik nerd

Zou je je ipconfig /all kunnen geven ?
Ik neem aan dat je twee netwerkkaarten gebruikt ?

En de route print... :)

[ Voor 13% gewijzigd door lier op 16-05-2007 13:56 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-03 20:27
Wat je ook kan doen is gewoon de http-proxy server van provider X meegeven zodat al je http verkeer zeker door het juiste kanaal gaat.

Een andere optie zit meer in de sfeer van "policy routing" waarbij je kan verplichten dat vb verkeer van type X via gateway X zou gaan en verkeer Y door gateway Y .
Op de beter routers standaard functionaliteit natuurlijk.

Mogelijkheden zat, maar de meest eenvoudige is eventueel een http-proxy in te stellen waarbij je de machine bij je ISP gebruikt...

Jan

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-03 20:27
Euh, wat je ook kan doen is natuurlijk slechts 1 default gateway instellen die wijst naar je connectie waarover je wilt "surfen" of generiek "downloaded"
Dan vervolgens 1 route adden voor het <ewakeip> range/host ip en voila ... dat gaat zeker werken.

Jan

Verwijderd

Het route commando zoals je dat hebt moet gaan werken. Ik zou wel metric 1 gebruiken.

Je route is heel specifiek, dus zit hij andere niet in de weg en met metric 1 weet je zeker dat hij de voorkeur krijgt boven je default gateway.

Als je metric 2 neemt zou hij de voorkeur aan de metric 1 van je default gateway kunnen geven, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Allemaal,
Bedankt voor de reacties...
CyrusIII had hem...van metric gewisseld en nu snapt hij uhm wel...hahah shit.. hij bleef dus idd de eerste gateway pakken.

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-03 16:39
Ik zou nog wel -p achter dat route add commando geven, zodat de route ook na een reboot beschikbaar blijft. Anders kan je fijn elke keer als je wat wilt downloaden dat opnieuw intikken :)

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-03 13:06

Poekie McPurrr

Mreoww~

Even inhaken in dit topic :)

Werkt bovenstaande ook als ik met de betreffende pc alle internet verkeer via 1 internetverbinding wil laten lopen, ipv over de andere internetverbinding? Heb namelijk een pc met 2 nics erin, en beide hebben een eigen internetinstelling, 1 nic direct op router Onsnet, de andere via switch op router ADSL.
Nu wil ik dat alle internetverkeer via OnsNet gaat lopen, terwijl het gewone lan gebeuren blijft lopen.
Welke routa ADD zou ik dan moeten intypen?

Bij voorbaat dank :)

Le Meow

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-03 16:12
Poekie McPurrr schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 16:49:
Even inhaken in dit topic :)

Werkt bovenstaande ook als ik met de betreffende pc alle internet verkeer via 1 internetverbinding wil laten lopen, ipv over de andere internetverbinding? Heb namelijk een pc met 2 nics erin, en beide hebben een eigen internetinstelling, 1 nic direct op router Onsnet, de andere via switch op router ADSL.
Nu wil ik dat alle internetverkeer via OnsNet gaat lopen, terwijl het gewone lan gebeuren blijft lopen.
Welke routa ADD zou ik dan moeten intypen?

Bij voorbaat dank :)
makkelijkste? Gewoon op de 2e netwerkkaart die je voor je lan gebruikt een vast IP instellen, zonder gateway. Blijft automatisch de andere netwerkkaart over om mee online te gaan ;)
Pagina: 1