Toon posts:

Dell problem!

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een probleemje waar ik niet uit kom. Ik heb een Dell Optiplex GX620 (dat is op zich geen probleem) maar deze Dell heeft een Std. videokaart er in zitten en die is niet goed genoeg. Ik wil er graag een betere videokaart in hebben, maar ze passen allemaal niet, omdat ze te "hoog" zijn.

Oke...een low-profile kaart dus....maar de meesten passen ook niet.

Oke...dan een videokaart aanschaffen met zowel een VGA als een DVI uitgang en dan de VGA uitgang er af zagen, zodat het echt een LOWLOW profile kaart wordt...

Maar nu heeft mn monitor alleen een VGA ingang.........AAAAHRGGGG :(

Wat kan ik doen om mijn games te spelen op de DELL?

Please help

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-07 19:58

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verloopstukje kopen van VGA naar DVI :?
Die dingen zijn vast wel ergens gewoon te koop (kan zelfs zo zijn dat je zo'n verloopstuk zelfs bij de videokaart krijgt). Ik had iig bij mijn videokaart 2 van die verloopstukken zitten.

[ Voor 16% gewijzigd door FlipFluitketel op 16-05-2007 12:38 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:02

Barrycade

Through the...

DVI -> VGA adapter gebruiken bij je LOW LOW kaartje?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Een low profile kaart wordt vaak nog steeds geleverd als zijnde full size.
De betere merken leveren vaak een low-profile bracket mee, waarmee je de hoge bracket kan vervangen. Ik heb zelfs kaarten gehad, ook van goedkopere merken trouwens (Club3D o.a.) waar keurig een tweetal low-profile brackets bij zat. Eentje om aan de kaart te schroeven, met de uitsparing voor DVI en TV-out, en eentje voor de "losse" VGA-connector.

Verwijderd

inderdaad.

low profile slaat vaak op de kaart, en niet het metalen plaatje.

ze worden wel geleverd hoor.

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Ik heb ook nog zo'n Hell computer staan, en had hetzelfde probleem, een grote kaart zul je nooit in de kast krijgen omdat hij dan enkele centimeters boven je kast uit zal steken. Je zult moeten kijken naar een kaart die net in je kast past, en met een beetje creativiteit is hier wel een ander bracketje aan te maken die wel past in je kast. Stukken van de kaart afzagen zal ik niet doen, denk dat de hele kaart dan niet meer werkt, en met een beetje pech blaas je je mobo ook nog eens op.

[ Voor 17% gewijzigd door vingerfrits op 16-05-2007 12:54 ]

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-07 14:26

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als ik Google lijken er toch echt full-height kaarten, normale dus, in te kunnen. Zolang ze niet te diep zijn, want volgens mij is die ruimte wel beperkt als ik de pagina van Dell bekijk.
Maar ik heb zelf niet dergelijk Dell dingen dus ik ga er maar van uit dat dat dus ook echt niet kan :P

Als je er een low-profile kaartje in stopt en enkel een DVI poort over houdt zie ik echter nog steeds het probleem niet, want dan kun je gewoon een DVI->VGA convertor gebruiken. Zo goed als alle DVI poorten op die videokaartjes zijn namelijk DVI-I. Dergelijke convertors worden er doorgaans zelfs bijgeleverd en desnoods vraag je dat even na bij een shop als je een geschikt model gevonden hebt.
Verder valt dit prima onder **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 16-05-2007 12:56 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.