[PC/Gratis/MMORPG] Zelda Online

Pagina: 1
Acties:
  • 403 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10 10:48

Booth

¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
Heb even gezocht hiernaar, maar d'r was nog geen topic over :)

Inleiding van de site:
Play through a world larger then hyrule in and endless adventure! Play as Link, Red Link, Blue Link, Purple Link, Malon, Saria, Skull Kid or Elder! Get rupees to buy new weapons and magic then play through dungeons and temples with your friends and other people online! Work together to solve puzzles within dungeons and fight bosses together!
Het is dus de Zelda die je kent van de SNES, online met andere mensen. Je kunt (zoals bij elke MMORGP) levelen, verschillende wapens hanteren en waarschijnlijk ook nog kiezen tussen classes. Ik zeg waarschijnlijk omdat ik zelf nog niet zo ver ben :+ . Het is totaal geen zwaar spel dus een dikke pc heb je er echt niet voor nodig (specs laat ik daarom achterwege).

Hier wat screenshots van de site:

Afbeeldingslocatie: http://img525.imageshack.us/img525/8536/z4ra6.png Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/6069/z6cf9.png

ZeldaOnline.org
Direct download naar de client (Beta 7.6)

Het is trouwens wel leuk om een keer samen met een andere Tweaker te spelen, dus als je aangemeld bent moet je even je naam hier neerzetten :)
Ik ga onder de naam baerd.

Tips
  • Rennen doe je door shift ingedrukt te houden
  • Typen doe je gewoon door letters in te tikken en dan enter te drukken, dus niet een aparte knop indrukken oid. Let wel, je kunt alleen op die manier praten als je in dezelfde area bent. Je kunt mensen ook aanspreken door te gaan chatten door naar "Whos Online" (rechts) te gaan en te dubbelklikken op de naam. Dan verschijnt er bij diegene in het chatschermpje iets in de zin van "User XX has sent you a chatrequest, type /chat to accept".
  • Voor je gaat vechten moet je weten hoe je je health weer kunt opladen.
    Allereerst enter je het huisje in het midden, boven.
    Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/1210/z5xu2.png
    Daar zie je 2 bedden staan, door over een bed te lopen krijg je je volle health weer terug.
  • Je kunt items oppakken door erop te staan en op enter te drukken.
  • Je kunt items (wapens, spells en shields etc.) equippen door naar inventory te gaan, en desbetreffende item te dubbelklikken. Als er een geel randje omheen zit is het ge-equipped.
  • Helemaal rechtsonder in het beginvillage is een paadje naar onder, daarmee ga je naar het bos om tegen monsters etc. te vechten.
  • Helemaal linksonderin in het beginvillage is een shop waar je je eerste wapens kunt kopen.
Ik ben niet zo'n held in topicstarts, dus als je feedback wil geven kan dat natuurlijk altijd via de mail (guidokw@gmail.com).

[ Voor 43% gewijzigd door Booth op 16-05-2007 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:28
tof man, straks eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09 18:35
Oke, en ik ga onder de naam Aapenootjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-10 18:02
Is dit een legaal spel? Ik bedoel, is het niet zo dat het verwijderd zal worden zodra Nintendo erover hoort?

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
Dit is een legaal spel ja, er zijn al andere versies van zelda online door andere makers zelfs verkocht via eBay..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Kan je knoppen veranderen/met een gamepad spelen ??

Verder wel lachen om een MMORPG met Super Nintendo graphics te maken :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:46

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Wel geinig, maa rhoe krijg ik geld om een wapen te kopen? :P

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Het ziet er grappig uit, zal het eens proberen :)

Kan het hier overigens niet echt mee eens zijn:
Booth schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 12:02:
Het is dus de Zelda die je kent van de Nes,
Zelda op de nes heeft helemaal geen huisjes, alleen een paar dungeons en af en toe een trappetje in de grond voor een goodie. Ook kun je niet levelen (op wat extra levenshartjes na) en zijn er al helemaal geen classes (maar dat wist je zelf ook niet zeker :) ).

De enige overeenkomsten met Zelda op de nes, die ik uit de screenshots/beschrijving kan opmaken, zijn het camerastandpunt en de naam Zelda :P

Qua screenshots komt het trouwens meer bij de snes/gameboy versie in de buurt.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/it/thumb/b/bf/Legend_of_Zelda_NES.PNG.png/224px-Legend_of_Zelda_NES.PNG.png
Nes, de oer Zelda

Afbeeldingslocatie: http://www.snesgames.co.uk/images/screeny_snes_zelda.jpg
Op de snes, één van de vele opvolgers.

[ Voor 19% gewijzigd door Gizz op 16-05-2007 13:23 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:06
Geinig spel, ben nu aan het levelen in het eerste scherm onder het stadje. Speel onder de naam Mysterio zag TepelStreeltje al rondlopen net.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:14

Zerora

Ik Henk 'm!

Moet je nog ergens registreren ofnie??
Spel lijkt me geinig.
Pasgeleden nog Oracle of Ages/Season in linked mode nog een keer uitgespeeld :)

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het doel van het spel? Wat moet je doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
TepelStreeltje schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 13:14:
Wel geinig, maa rhoe krijg ik geld om een wapen te kopen? :P
Beestjes killen, die laten rupees achter die je op kunt rapen door erop te gaan staan en vervolgens op enter te drukken.
Gizz schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 13:20:
Het ziet er grappig uit, zal het eens proberen :)

Kan het hier overigens niet echt mee eens zijn:

[...]

Zelda op de nes heeft helemaal geen huisjes, alleen een paar dungeons en af en toe een trappetje in de grond voor een goodie. Ook kun je niet levelen (op wat extra levenshartjes na) en zijn er al helemaal geen classes (maar dat wist je zelf ook niet zeker :) ).

De enige overeenkomsten met Zelda op de nes, die ik uit de screenshots/beschrijving kan opmaken, zijn het camerastandpunt en de naam Zelda :P

Qua screenshots komt het trouwens meer bij de snes/gameboy versie in de buurt.

[afbeelding]
Nes, de oer Zelda

[afbeelding]
Op de snes, één van de vele opvolgers.
Wat je zei wist ik allemaal wel maar had er niet echt goed bij nagedacht.. Kwa graphics komt het meer in de buurt van de Nes dan de Snes, maar wat je zei over dat er geen huisjes etc waren klopt ook en wist ik ook wel. Zal het zo veranderen :P
Zerora schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 14:43:
Moet je nog ergens registreren ofnie??
Spel lijkt me geinig.
Pasgeleden nog Oracle of Ages/Season in linked mode nog een keer uitgespeeld :)
Ja, kun je in de client doen. Alleen ff een username en password(x2) invullen en dan kun je al spelen.
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 14:45:
Wat is het doel van het spel? Wat moet je doen?
Puzzels oplossen, grote speler worden etc, wat je bij de meeste MMORPGs kan doen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Booth op 16-05-2007 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Als het spel alleem CTRL rammen is dan vind ik er niks aan :/

Ik speel onder de naam Rakker in Zora (mikau) vorm :)

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
Tinokri woods is een soort lost woods, jammer dat ik doe goede route nog niet weet :(

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Ik weet wel hoe je bij een shop in de woods komt:
spoiler:
onder, links, onder vanaf het moment dat je de woods binnen gaat.

Alleen heb ik ook geen idee hoe ik aan de forrest stone moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
Die route had ik van me zusje al ja, ze had ook een forest stone gekregen van iemand. Mijn zusje is zeldafreakje en ik ben Mysterio ingame.

Over dat tinokri games huisje ik weet niet wat ik daar moet.

spoiler:
Eerst haal ik in de rechter kamer de groene sleutel, daarna ga je naar de ice room voor een blauwe sleutel, hierna kom je in de water room en kan je niet verder

edit: server down, en ik moet toch zo weg dus ik speel later wel weer verder.

[ Voor 56% gewijzigd door victenn op 16-05-2007 17:23 ]

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Mja, inderdaad server down.

Sowieso ff een paar vraagjes.

Je begint zonder geld. Moet je nu geld oppakken wat op de grond ligt totdat je genoeg hebt voor het eerste wapen?

En heeft iemand het al aan de praat gekregen onder Vista? Na veel .ocx bestanden te hebben gedownload en geinstalleerd, kon ik het spel eindelijk opstarten. Echter krijg ik nu een activeX error 429 na het inloggen. Mensen kunnen echter al wel zien dat ik online ben :P

edit:

Volgende geprobeerd onder Vista:
- Windows XP compatibliteits modus
- administrative rights

[ Voor 11% gewijzigd door gnimmeL_kraD op 16-05-2007 17:34 ]

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Nouja, ik heb nu ook een forrest stone en ice stone gekregen, ben nu wat rond aan het dwalen in de ice dungeon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Ik heb al zo'n vaag vermoeden met welk programma dit spel gemaakt is :P
Ik zag dat installer met Install Maker van Clickteam gemaakt is. Dus ik vermoed dat het spel met Multimedia Fusion gemaakt is. :P
Heerlijk programma overigens om spelletjes en applicaties mee te bouwen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
Je kan geld oppakken wat er al ligt of je kan een wapen van iemand anders krijgen. Ik heb geld opgepakt wat er al lag, maar als je iemand aanspreekt die in de buurt is en het al langer speelt krijg je zo een simpel wapen met een beetje geluk.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
victenn schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 17:36:
Je kan geld oppakken wat er al ligt of je kan een wapen van iemand anders krijgen. Ik heb geld opgepakt wat er al lag, maar als je iemand aanspreekt die in de buurt is en het al langer speelt krijg je zo een simpel wapen met een beetje geluk.
Lol, er zijn ook echt zoveel spelers online :o

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

offtopic:
IK had een paar dagen terug voor een ander forum waar ik op zit nog een leuke Zelda gerelateerde avatar gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/392f3ae88f36f57b7554d87c64e5cdbf/full.gif
Forore, Din en Nayru,
Voor degene die het niet weten, De godinnen die hun krachten in de Triforce gestopt hebben :)

[ Voor 22% gewijzigd door Zerora op 16-05-2007 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:46

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Mjah, je kan dus leuk rondlopen, beestjes verrot schieten, rubees looten en??

ik kwam met geen mogelijkheid uit dat bos, kwam steeds weer op hetzelfde scherm terecht...
had een boog gekocht, werkt lekker tegen beesjes, zwaarden zuigen, want ze blijven je raken.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:28
waar haal ik geld vandaan voor mn eerst zwaard? ik zie gene rupees ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Game Error schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 20:08:
waar haal ik geld vandaan voor mn eerst zwaard? ik zie gene rupees ofzo?
Beestjes hakken :P
Die vallen van die vage groene gevallen. Bovenop gaan staan en op [enter] drukken. Voila je eerste rupee is binnen. Nog vele te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Hoera, wat ik net toch meemaake :|

Ik was uitgenodigt voor een guild, leuk en aardig :)
Vervolgens kom ik een hoge lvl gast tegen uit diezelfde guild. De kicked mij uit de guild alleen om mij even te kunnen playerkillen. Hoera, mirror shield en red megaton kwijt :(

Dat gebeurde in de desert, en persoonlijk heb ik het idee dat er verder niet zoveel te zien valt eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
Altijd jammer dat soort mensen bij online games. Tijd voor een GoT guild misschien?

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
aapenootjes schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 21:08:
Hoera, wat ik net toch meemaake :|

Ik was uitgenodigt voor een guild, leuk en aardig :)
Vervolgens kom ik een hoge lvl gast tegen uit diezelfde guild. De kicked mij uit de guild alleen om mij even te kunnen playerkillen. Hoera, mirror shield en red megaton kwijt :(

Dat gebeurde in de desert, en persoonlijk heb ik het idee dat er verder niet zoveel te zien valt eigenlijk.
Red Megaton kan ik zo voor je regelen :)
Wie was het? Ik zit namelijk in dezelfde guild :P (Heros of Hyrule oid, ja Heros.)

GoT guild is prima plan! Ik denk dat je dan over lvl huppeldepup moet zijn om er een te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10 10:03
Booth schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 12:41:
Dit is een legaal spel ja, er zijn al andere versies van zelda online door andere makers zelfs verkocht via eBay..
Haha, yeah right, geloof je het zelf... _O- :')

Zelda is van nintendo, als je zelda wilt gebruiken om er een game van te maken dan moet je nintendo betalen. Afgezien dat nintendo nooit zelda zal "uitlenen" aan een andere bedrijf (kijk maar naar het drama van zelda op de CD-i), hebben de makers dat niet gedaan. Ze stelen gewoon de sprites van zelda, en nog belangrijker, de zelda wereld.

En als je iets verkoopt op eBay, maakt het nog niet legaal...

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
Vanitas schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 01:58:
[...]

Haha, yeah right, geloof je het zelf... _O- :')

Zelda is van nintendo, als je zelda wilt gebruiken om er een game van te maken dan moet je nintendo betalen. Afgezien dat nintendo nooit zelda zal "uitlenen" aan een andere bedrijf (kijk maar naar het drama van zelda op de CD-i), hebben de makers dat niet gedaan. Ze stelen gewoon de sprites van zelda, en nog belangrijker, de zelda wereld.

En als je iets verkoopt op eBay, maakt het nog niet legaal...
Las het laatst op een forum, met een link naar de eBay pagina, en het stond er gewoon op, dus ja ik geloof het wel ;)

En de rest van je gemiep intresseert me niet zo veel, zolang ze nog geen rechtzaak aan de broek hebben (het is al Beta 7.6) is het voor mij legaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
Legaal is het niet, maar zolang nintendo er geen probleem van maakt kunnen wij genieten van een leuk online spelletje :)

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
Precies :)

Ben nu lvl 35, en aan het sparen voor de Shadow Sword oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Ik denk dat Nintendo dit wel toelaat. Het is immers gratis reclame voor hun Zelda. Zodra er veel negativiteit rondom het spelletje zal komen, zal Nintendo pas ingrijpen vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10 10:03
Booth schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 02:08:
[...]

Las het laatst op een forum, met een link naar de eBay pagina, en het stond er gewoon op, dus ja ik geloof het wel ;)

En de rest van je gemiep intresseert me niet zo veel, zolang ze nog geen rechtzaak aan de broek hebben (het is al Beta 7.6) is het voor mij legaal :)
Als je zelf al weet dat het illegaal is, waarom post je het dan hier...

Wat quotes uit de FAQs:
10. Het aanbieden van of vragen om illegale, gestolen en/of door copyright beschermde software en/of hardware op Tweakers.net kan aanleiding geven tot onmiddellijke uitsluiting van alle Tweakers.net BV diensten en/of faciliteiten. Tweakers.net BV kan aangifte doen.
en
Verboden zaken:
Licentie- of copyright-schendingen zoals links naar warez, cracks, MP3's en divx.
Het is niet zo dat nintendo een SDK heeft uitgegeven zodat er mods gemaakt kunnen worden voor hun spel (zoals Half-Life oid). De makers hebben de sprites e.d. gewoon uit de games geript.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zerora schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 11:32:
Ik denk dat Nintendo dit wel toelaat. Het is immers gratis reclame voor hun Zelda. Zodra er veel negativiteit rondom het spelletje zal komen, zal Nintendo pas ingrijpen vermoed ik.
Ze hebben dat vroeger al eens gedaan. Dit spel stond eerder al eens bekend als Zelda Online, maar dat mocht toen niet. Het werd daarna Graal Online of iets in die geest, maar bleef verder wel hetzelfde :P

Het was allang geleden, toen de Zelda voor de SNES ook nog wel redelijk werd gespeeld op de console en als ROM en in de tijd dat Zelda 64 nog erg populair was. Nu maakt het inderdaad niet zoveel meer uit en is het gewoon gratis reclame voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Vanitas schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 13:06:
Het is niet zo dat nintendo een SDK heeft uitgegeven zodat er mods gemaakt kunnen worden voor hun spel (zoals Half-Life oid). De makers hebben de sprites e.d. gewoon uit de games geript.
Hyrule Magic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:58

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 13:11:
[...] en is het gewoon gratis reclame voor ze.
Welke reclame? Voor Nintendo? Ik zie nergens de naam Nintendo staan op de site?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:58

RayNbow

Kirika <3

Vanitas schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 13:06:
Hyrule Magic
Summary: Legend of Zelda: A Link to the Past (SNES) [Level Editors]
Version: 0.962
Authors: Sephiroth3
Status: In Progress
Sephiroth3 = Nintendo?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Nee, is gewoon een level editor voor de Zelda 3 rom image. Dat stukje software is wel gewoon legaal. Alleen die rom image niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt niet onder vista :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jup, dat maakt het wel redelijk waardeloos in mijn ogen.

Tel daarbij op dat het spel niet echt geweldig is en ook nog eens illegaal en voor mij is het een no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 13:20:
[...]

Welke reclame? Voor Nintendo? Ik zie nergens de naam Nintendo staan op de site?
Reclame is misschien een beetje misplaatst door mij. Ik doelde meer op de mensen die nog niet bekend waren met Zelda (kan ik me haast niet voorstellen, maar goed, ze zullen we wel zijn), maar dankzij Zelda Online geinteresseerd zijn geworden naar de andere Zelda spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
Mensen, kap nu met het illegaal gejank, daar is dit topic niet voor.
Als je er echt wakker van ligt dan report je dit topic maar en beslist een mod er maar over.

Ontopic: Welk level zijn jullie?
Ben nog aan het uitzoeken hoe je een Guild kan oprichten :)
[edit]
Voor de Forrest Stone:
spoiler:
ga de forrest in en ga achtereenvolgend deze areas in: beneden, links, beneden, rechts, omhoog, rechts en weer omhoog.

Om van Tunic (pakje) te verwisselen:
spoiler:
Onder, links, onder, rechts, omhoog, links.

[ Voor 35% gewijzigd door Booth op 18-05-2007 19:45 ]

Pagina: 1