Toon posts:

Waarom is Apple Update opgenomen als nieuwsitem?

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat over dit artikel:
nieuws: Apple geeft MacBook-reeks een update

Waarom is dit in vredesnaam als nieuws artikel geplaatst? :?

Het gaat om een totaal oninteressante upgrade, die geen enkele nieuwswaarde heeft. Geen nieuwe technologien, nieuwe hardware, of wat dan ook. Gewoon standaard 13-in-het-dozijn spul.

Lijkt er erg sterk op dat het puur en alleen geplaatst is omdat het Apple betreft. Spijt me zeer, maar dat is geen reden. Een standaard upgrade van de modellen van Dell of HP o.i.d. worden ook niet geplaatst.

Zo'n artikel heeft zelfs nauwelijks nieuwswaarde in een Mac-tijdschrijft/website. Op een breed georienteerde website als Tweakers heeft het zeer zeker helemaal niets te zoeken.

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Op zich zie ik in
Apple heeft besloten om de MacBook-lijn bij te werken met hardware die relatief bescheiden van aard is, in plaats van met Santa Rosa-componenten. Daarmee laat het bedrijf pluspunten als een 800MHz-bus en de nieuwe mobiele 965-chipset links liggen, en heeft het op papier direct een achterstand ten opzichte van de concurrentie die Santa Rosa wel omarmt.
wel aanleiding om dit als nieuws te beschouwen.

Tot zover mijn eerste vlugge reactie iig al

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Het feit dat ze in tegenstelling tot concurenten géén echt vernieuwende hardware erin zetten en daarmee een achterstand oplopen lijkt me wel degelijk nieuwswaardig :) ?

DM!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 11:28:
Zo'n artikel heeft zelfs nauwelijks nieuwswaarde in een Mac-tijdschrijft/website. Op een breed georienteerde website als Tweakers heeft het zeer zeker helemaal niets te zoeken.
Apple upgrade twee/drie keer per jaar of zo. En die updates zijn soms best interessant (deze op een andere manier). Dat is dus voor Apple-users een belangrijk nieuwsdingetje. Dell En HP upgraden vrijwel continue en per model. Daar aandacht aan besteden kan niet omdat het te gradueel gaat.

Ik kan mij trouwens niet aan de indruk onttrekken dat een anti-Apple bias aan de basis staat van topics/reacties als deze.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

ecteinascidin schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 11:59:
[...]
Ik kan mij trouwens niet aan de indruk onttrekken dat een anti-Apple bias aan de basis staat van topics/reacties als deze.
Dan moet je eens het nieuwsitem gaan bekeken, allemaal Apple-knuffelaars. Maar dat je met zulke hardware, ze moeten hun investering rechtvaardigen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 08:49
Eerlijk gezegt wordt ik zelf ook een beetje moe van dit soort nieuwsitems, een nieuwsbericht over een grote update of een grote update die er aan zit te komen vind ik nog wel interessant, maar dit is eigenlijk 0,0 voor nieuwswaarde van de groep mensen die www.tweakers.net bezoeken (ok ok de enkele apple gebruiker vind dit natuurlijk WEL nieuws, maarja ik vond de refresh van XNA game studio express nieuws, waar 99% weer van zou vinden dat het geen nieuws was.

Opzich vind ik het trouwens niet on eerlijk omdat grote / belangrijke updates van DELL game machines ook wel genieuwspost worden.

Hoewel het wel zo is dat Apple altijd wat extra media aandacht krijgt. (T.net is daarmee absoluut niet anders dan andere websites hoor :) )

Wat ik wel een keer op de nieuws site zou willen zien is een kritisch bericht over iPods bijvoorbeeld, (komop een mp3 speler die je alleen vol kunt laden met mp3tjes op je eigen itunes, en wacht een mp3 speler die niet eens mp3tjes kan afspelen, en ohja een mp3speler die eerst je complete muziek collectie moet converteren.. hmm dat wordt vaak vergeten)

Maar wacht ik raak hier ontzettend offtopic

* roy-t is toch wel een kleeeiiiin beetje een Apple hater, gewoon omdat het zo gehypt is (onzin eigenlijk)

~ Mijn prog blog!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
therat10430 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 13:36:
Wat ik wel een keer op de nieuws site zou willen zien is een kritisch bericht over iPods bijvoorbeeld, (komop een mp3 speler die je alleen vol kunt laden met mp3tjes op je eigen itunes, en wacht een mp3 speler die niet eens mp3tjes kan afspelen, en ohja een mp3speler die eerst je complete muziek collectie moet converteren.. hmm dat wordt vaak vergeten)

Maar wacht ik raak hier ontzettend offtopic

* Yoeri is toch wel een kleeeiiiin beetje een Apple hater, gewoon omdat het zo gehypt is (onzin eigenlijk)
Dat blijkt wel uit alle FUD die je over de iPod verkondigt, en daarmee is meteen ook de stelling van ecteinascidin voldoende bewezen :)

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
therat10430 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 13:36:
Dat is een leuk idee, maar in de objectieve (althans, dat pogen we) nieuwsberichten en reviews die we schrijven is niet veel ruimte voor meer opiniërend stuk. Dat gaat echter veranderen :) .

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Yoeri schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 13:38:
Dat blijkt wel uit alle FUD die je over de iPod verkondigt, en daarmee is meteen ook de stelling van ecteinascidin voldoende bewezen :)
Vroeger ... heeeel lang geleden ... betekende Apple een paar dingen :

- Degelijk
- Snel
- Duur
- Exclusief / Beperkt publiek.

En toen was Apple iets heel aparts en vond ik de producten erg interessant, maar had ik er geen geld voor helaas.

Echter tegenwoordig is het niks anders dan elke andere "PC boer" en zijn ze IMHO lang niet meer wat het geweest is ooit.

Ik vind de stelling "Hype" dan ook 100 % terecht : Er zijn veel betere en beter geprijsde producten :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• roy-t
Yoeri schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 13:38:
[...]
Nu haal je wel heel selectief dat kleine stukje Apple haat (wat natuurlijk eigenlijk apple jaloezie is ;) ) uit mijn hele post, dit stukje ging niet eens over het onderwerp, vandaar ook off topic!
(*insert* snaaiende opmerking naar Apple gebruikers over alleen selectieve stukjes zien) :P

Voor de rest was ik het eigenlijk half met ecteindascidin eens omdat ook posts van Dell geplaats wordt, maar kom op jongens het is natuurlijk wel waar dat alles wat Apple de media ingooid goed scoord, noem het goede marketing, noem het een fanboy userbase, noem het de mooie jpg-tjes noem het de extra 10.000hits op je website, ik weet het niet. :)

Voor de rest even wat open deuren over mijzelf (zodat jullie kunnen terugplagen) ik ben een:

AMD fanboy
MS fanboy (jaa die zijn zeldzaam maar ben er een, en nee ik werk niet voor ze!) :D
nVidia fanboy
Ford Fiesta fanboy

Verder zou ik best een keer een plagerig / sarcastisch stuk over ipods willen schrijven :D (als jullie er tegen kunnen met een grote disclaimer: OPINIE, en Alleen voor mensen met humor erboven :P)

[ Voor 8% gewijzigd door roy-t op 16-05-2007 13:47 ]

~ Mijn prog blog!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het is verleidelijk om nu een betoog te houden dat het wel meevalt met de crapfactor van Apple, dat lijkt me inmiddels wel duidelijk.

Waar het om gaat is dat er toch een gemeenschap is die het nieuws noemt. We hebben immers ook een levendig Appleforum en er zijn voldoende users die een Apple overwegen. Zolang er maar 1 reply is die meldt dat het stom is geweest om zo'n ding vorige week te kopen, dan is er dus IMHO markt voor.
Hier lijkt het te gaan om een soort discussie dat men nieuws dat niet in hun straatje past als niet-nuttig wordt bestempeld. Maar wat is dan wel nuttig nieuws? En waarom zou je nieuws weren dat jouw niet nuttig lijkt, want iedereen heeft een andere definitie van niet-nuttig (een lege site is ook zoiets). Zeker omdat de niet-nuttig-opmerkers ergens toch wel bevooroordeelde meningen hebben zou ik zeggen dat als het je niet bevalt, je ook ff de andere kant op kan kijken.

Het is een magere update, maar wat er niet geupdate is, is ook nieuws. En wat er wel geupdate is, is het populairste studentenmodel.

* Delerium constateert dat er steeds meer discussies omgezet worden in een vermeende fanboy/anti-discussie, ook al ben je geen fanboy enzo.
therat10430 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 13:46:
Verder zou ik best een keer een plagerig / sarcastisch stuk over ipods willen schrijven :D (als jullie er tegen kunnen met een grote disclaimer: OPINIE, en Alleen voor mensen met humor erboven :P)
Why would I care? Dat jij het wat-dan-ook vindt zegt meer iets over jou dan over de iPod. De bruto cijfers liegen niet (al jaren).

[ Voor 15% gewijzigd door Delerium op 16-05-2007 14:31 ]

• roy-t
[...]

Why would I care? Dat jij het wat-dan-ook vindt zegt meer iets over jou dan over de iPod. De bruto cijfers liegen niet (al jaren).
Nu voel ik me toch een beetje aangevallen vooral ook omdat ik dit juist luchtig probeer te houden en niet de volgende Apple vs Anti-Apple flaimbaitraidwarwhatever wil laten worden, en wat zou er mis zijn met eens een andere look naar Apple producten? hoewel ze goed verkopen zijn ze nogsteeds nergens marktleider (ook niet op de mp3 markt, waar helaas voor ze kruidvat achtige mp3spelertjes marktleider zijn! (maarja de shuttle had voor meer geld ook minder functies (beeldscherm!) en de ipods hoe mooi ze ook zijn, zijn een beetje aan de dure kant om marktleider te worden (de alternatieven van creative e.d. ook btw, is gewoon een kleinere groep die zoveel over heeft voor een luxe mp3 speler)

Dat ik nu niet meteen naar Apple toe ren zegt inderdaad iets over mij, en mijn (tweakers) mentaliteit. En ik vind eigenlijk dat je nu wel heel eenlijnig naar Apple kijkt. Ik kan hier wel een betoog gaan houden over wat ik vervelend vind van Apples maar juist om dit soort humorloze reacties heb ik er nog geen lekker luchtig thread over gestart in Apple Talk.

Hoewel ik nu toch twijfel om het juist ook weer wel te doen.

Ontopic: jij zelf geeft ook aan dat de nieuwswaarde niet echt hoog is van dit artikel, maar je leest mijn posts ook niet goed omdat ik al 2x aangaf dat nieuwswaarde relatief is en dat ik het niet erg vind dat de nieuwspost er staat!

quote:
Opzich vind ik het trouwens niet on eerlijk omdat grote / belangrijke updates van DELL game machines ook wel genieuwspost worden.
en
Voor de rest was ik het eigenlijk half met ecteindascidin eens omdat ook posts van Dell geplaats wordt
Dus wat is nu eigenlijk het probleem? 8)7 en waarom dit gezeur aan mijn adres?

~ Mijn prog blog!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Modbreak:Houden we het hier ontopic? En dat topic is dus het nieuwsbericht over de Apple-updates

Er zijn fora die beter geschikt zijn om over de Apple-hype te bespreken ;)

• roy-t
Yoeri schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 17:30:
[modbreak]Houden we het hier ontopic? En dat topic is dus het nieuwsbericht over de Apple-updates

Er zijn fora die beter geschikt zijn om over de Apple-hype te bespreken ;)
[/modbreak]
True true je hebt gelijk ik laat me afleiden :) ik denk dat alle punten wel besproken zijn eigenlijks.. In het kort vind ik dat zolang er een even aantal van relevenate (niet-)updates van andere hardwarefabrikanten geplaatst worden is er eigenlijk niks aan de hand, nieuws is nieuws en je kunt zo skippen naar het volgende nieuwsbericht ik denk alleen dat de TS zich afvroeg (en ik ook) waarom weeer Apple?

Hmm slotje?

~ Mijn prog blog!

Verwijderd

Topicstarter
ecteinascidin schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 14:29
/me constateert dat er steeds meer discussies omgezet worden in een vermeende fanboy/anti-discussie, ook al ben je geen fanboy enzo.
Tja.... dat is nauwelijks verrassend wanneer jij zelf als eerste met dit soort uitspraken begint rond te strooien:
Ik kan mij trouwens niet aan de indruk onttrekken dat een anti-Apple bias aan de basis staat van topics/reacties als deze
O-)

Terug on-topic.

Zoals al gezegd, computer modellen worden een paar keer per jaar geupdate. Als een fabrikant dan dus eens een kwartaal langer wacht met het introduceren van nieuwe features, is dat echt niet belangwekkend. Vooral niet wanneer het features betreft waar je in de praktijk toch absoluut helemaal niets van merkt.

Dat is niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld een update van de Canon 400D DSLR, waarbij er slechts één in de 18 maanden een nieuw model komt, en waar de featureset een beslissende factor kan zijn in de keuze van de camera.

Het ontbreken van features in een nieuwe model kan soms nieuws zijn... Maar alleen wanneer het belangwekkende features zijn, die de keuze van de consument zouden beinvloeden. In dit geval is daar absoluut geen sprake van, en dus ook niet nieuwswaardig.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 21:33:
[...]Tja.... dat is nauwelijks verrassend wanneer jij zelf als eerste met dit soort uitspraken begint rond te strooien:
Ik vind het erg flauw om zo te gaan jij-bakken.

Waarna de rest van je punt ingaat op wat voor ander nieuws belangrijk is. Ook een Canon400D wordt besproken en gepost als nieuws, nieuws waar in een paralel universum mensen zich van afvragen of het nuttig is of dat de update niet te mager is. Je punt hier zou dus moeten zijn dat het niet nuttig is en niet zozeer dat jij het niet nuttig vindt.

Die persoonlijke observatie breid ik dan maar uit met iets anders niet nuttig/relevant noemt. Het is een soort anti-fanboyism en Apple krijgt daar een grote portie van.

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Genoeg is genoeg.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.