[XP] dual boot verwijderen*

Pagina: 1
Acties:
  • 369 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BBKiller4Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08-2024
Nu zullen jullie wel denken, ja dit is toch zeer simpel maar het probleem bij mij is dat schijf c: eruit gaat.
Ik heb 2 os'en, xp1 en xp2 , dit met verschillende instellingen, deze eerste wil ik verwijderen incl. de schijf waar deze opstaat.
Ik heb 3 schijven. 1 ata los, 2 ata in raid, op de losse ata staat xp1, deze schijf gaat eruit.
Ik behoud dus alleen de raid.
Als ik nu dus opstart zonder disk 1 dan krijg ik de windows op de raid niet gestart.
Dan krijg ik gewoon foutmeldingen mbt booten, nogal logish omdat me boot.ini op c staat.
Ik wil dus van de raid schijf, waar ik 2 partitie's op heb, c en d van maken.
Aub assistentie, ik heb wel verwijderingen gezien waarbij c in het systeem blijft hangen, dit ivm boot.ini.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zie niet in waarom je niet van Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen. of de Windows Clients - FAQ gebruik kan maken?

Wat heb je zelf al nagekeken om je vraagstuk op te lossen?

Je wil namelijk je XP installatie op je RAIDset voorzien van een bootsector en de overige benodigde files :)
Wat je driveletters betreft, die C: schijf ben je dan kwijt, en als je die toch graag wil hebben is de procedure nogal lastig.

Eveneens titelfix, volgende keer wel even om denken alsjeblieft.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BBKiller4Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik heb idd al wat liggen kijken in die help doc's maar het staat er niet echt duidelijk in wat ik nu moet doen en vooral wanneer.
Ik heb dit nog nooit gedaan en wil niet het risico lopen dat ik me raid config over de nek draai...
Dus vandaar deze post, ik hoopte dat iemand mij makkelijk kon uitleggen welke stappen ik moet door lopen.
Ik heb een goed begrip van pc's dus zo uitgebreid hoeft het niet uitgelegt te worden, maar bij die guide's zie ik door de bomen het bos niet meer.

Alvast bedankt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Laat ik het anders stellen :)
Welke stappen heb je voor jezelf uitgezet wat je moet doen tot nu toe?
bijvoorbeeld:
Raiddrivers heb je nodig om uberhaupt de array te kunnen zien voor je met bootcfg aan de gang kan :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device