Dvd spelers met 1080i upscaling

Pagina: 1
Acties:
  • 493 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:17

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Ik heb nu een dag of 2 een JVC XV-N652 DVD speler (deze)met HDMI uitgang die kan upscalen tot 1080i. Ik heb deze via de composite component ingang aangesloten op mijn Dell 2407WFP monitor, maar nu betwijfel ik het nut van de upscaling in de DVD speler. Ten eerste ondersteunt de Dell geen 1080i (alleen 1080p), maar 720p vind ik ook goed genoeg. Echter werkt dit alleen bij onbeveiligde DVDs, bij de meeste DVD springt de DVD speler terug in 576p mode, weg voordeel upscaler. Ook als je HDMI hebt, zonder HDCP, kun je geen DVDs upscalen tot 1080i of 720p (staat in de handleiding). Jammer genoeg vertelt de verkoper dit er niatuurlijk niet bij. Nou heeft mijn Dell wel HDCP via de DVI ingang, maar de meegekochte DVI->HDMI adapter (van Vivanco) geeft een compleet groen/paars beeld, wat zwart hoort te zijn is groen, andere kleuren zijn ook compleet verkeerd.

Zie ik iets over het hoofd qua upscaler nut? en wat zou er mis kunnen zijn met de DVI convertor?

/edit: idd component uitgang, geen composite (haal beide altijd door elkaar).

[ Voor 4% gewijzigd door zonoskar op 15-05-2007 23:20 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-02 23:07

BNX

Ik neem aan dat je hem op de COMPONENT hebt aangesloten (3x kabel) ; composite is een slechte 'no-hdtv' aansluiting, kan dus never nooit 720P en hoger weergeven...

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-02 14:13
Jouw speler, en dat geldt voor 99% v.d. DVD spelers, kan alleen upscalen via een HDCP uitgang (HDMI/DVI). Dus vandaar dat het niet goed gaat.

Waarom het qua kleuren fout gaat met de HDMI-DVI kabel weet ik niet, kent de Dell geen instelling om HDCP te enablen?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Abbadon schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 07:11:
Jouw speler, en dat geldt voor 99% v.d. DVD spelers, kan alleen upscalen via een HDCP uitgang (HDMI/DVI). Dus vandaar dat het niet goed gaat.

Waarom het qua kleuren fout gaat met de HDMI-DVI kabel weet ik niet, kent de Dell geen instelling om HDCP te enablen?
Euh, volgens de handleiding en bij 'gecopieerde' DVDs kan ik naar 720p (niet 1080i) upscalen als ik de DVD speler via component aansluit, dus blijkbaar hoort de JVC bij die 1% die dat wel kan. Alleen content protected DVDs (zeg maar 90% van alle commerciele DVDs) kunnen dat niet en is 576p het best haalbaar.

Zou HDCP de kleuren kunnen vernaggelen, of zou het kunnen dat de DVI->HDMI adapter maar 1 kant op kan adapten? Ik heb hem nu gebruikt als zijnde HDMI->DVI adapter, dus die adapter in de HDMI aanlsuiting van de DVD speler en dan met een normale computer monitor kabel (DVI-DVI) op de DVI van mijn Dell aangesloten. Misschien is die adapter wel alleen om computers op een TV aan te sluiten? Op de doos staat echter een vermelding over de signaal richting, en die staat beide kanten op.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

Ik denk dat het ermee te maken heeft dat de speler YCbCr over HDMI uitstuurt. Als het even meezit heb je een optie in het menu van de speler om RGB over HDMI in te stellen.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Even voor de record. Het was idd zo dat de DVD speler YCbCr over HDMI stuurde, maar dit kon ik op de speler niet aanpassen naar RGB. Wel op de monitor. Dus dat werkt. Ik heb de DVD speler echter teruggebracht omdat het upscalen via component alleen met gecopieerde DVDs werkt en ik geen zin heb al mijn DVDs te rippen. Verder ondersteunde mijn Dell monitor ook geen 1080i resolutie (alleen 1080p), dus via HDMI was de winst ook niet erg groot. Wel leuk experiment :)

Pagina: 1