Ik heb nu een dag of 2 een JVC XV-N652 DVD speler (deze)met HDMI uitgang die kan upscalen tot 1080i. Ik heb deze via de composite component ingang aangesloten op mijn Dell 2407WFP monitor, maar nu betwijfel ik het nut van de upscaling in de DVD speler. Ten eerste ondersteunt de Dell geen 1080i (alleen 1080p), maar 720p vind ik ook goed genoeg. Echter werkt dit alleen bij onbeveiligde DVDs, bij de meeste DVD springt de DVD speler terug in 576p mode, weg voordeel upscaler. Ook als je HDMI hebt, zonder HDCP, kun je geen DVDs upscalen tot 1080i of 720p (staat in de handleiding). Jammer genoeg vertelt de verkoper dit er niatuurlijk niet bij. Nou heeft mijn Dell wel HDCP via de DVI ingang, maar de meegekochte DVI->HDMI adapter (van Vivanco) geeft een compleet groen/paars beeld, wat zwart hoort te zijn is groen, andere kleuren zijn ook compleet verkeerd.
Zie ik iets over het hoofd qua upscaler nut? en wat zou er mis kunnen zijn met de DVI convertor?
/edit: idd component uitgang, geen composite (haal beide altijd door elkaar).
Zie ik iets over het hoofd qua upscaler nut? en wat zou er mis kunnen zijn met de DVI convertor?
/edit: idd component uitgang, geen composite (haal beide altijd door elkaar).
[ Voor 4% gewijzigd door zonoskar op 15-05-2007 23:20 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD