Probleem met externe hd en dvd-rw

Pagina: 1
Acties:

• Piedojng
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-11-2025
Heb dit hier gezet omdat het probleem op zich komt door mijn externe harde schijf en externe dvd-rw.
Het probleem is als volgt:

De computer start op en dan begint het balkje te lopen van windows. Als de externe onderdelen (schijf en dvd) zijn uitgeschakeld dan start heel het boeltje op in een second of 20.
Maar... als ik beide aansluit dan gebeurt er iets raars. Het opstarten duurt dan wel meer als een minuut. Dit komt omdat allebei de externe apparaten eerst een keertje uitvallen als windows aan het laden is en dan terug opstarten. Vooral door de externe hd duurt dit lang, hij moet dan precies terug 'opstarten' ook.
Als ze beide terug zijn 'opgestart' dan begint windows direct, was dus aan het wachten op externe apparatuur.

Heb in de bios al eens zitten rondneuzen en de herkenning van de hardware handmatig ingevoerd (mss dat het kwam omdat de computer eerst moest zoeken wat wat is). Helpt geen fluit.
Boot priority ook ingesteld en de apparaten gewoon uit de lijst weggedaan zodat hij zeker niet zou zoeken ernaar. Opnieuw geen succes.

Weet iemand dus hoe het komt dat mijn externe harde schijf en dvd-rw eerst uitgaan en dan opnieuw 'opstarten' zodat op die manier het opstarten "langer" duurt. (minuut is geen eeuwigheid, maar 't kan dus sneller).

Hdd: WD Mybook essential 320gb
DVD: Samsung SE-S164L
Moederbord: ASUS p5b-e plus
Vista

edit ligt dus blijkbaar toch aan de harde schijf --> USB MyBook wordt heel traag herkend in Vista.

[ Voor 8% gewijzigd door Piedojng op 16-05-2007 14:19 ]

Feel the fear and do it anyway...

• Piedojng
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-11-2025
Twee met hetzelfde probleem en niemand die een oplossing weet?

Feel the fear and do it anyway...