Welke low budget video kaart voor Vista MC

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-06 20:48
Zucht, na ettelijke uren moordende frustratie moet ik er mij bij neerleggen, ik krijg (op m'n eentje) Vista Media Center niet aan de praat.

Specs:

- P4 2,4 Ghz
- 1 gig ram
- Een hele hoop harde schijven

Ik kwam op het geniale id om van bovenstaande PC, die tot nog toe enkel dienst deed als opslag bak, een heuse Media Center te gaan bouwen. In die optiek heb ik me de volgende spullen aangekocht:

- Trust keyboard op bluetooth
- DVD speler
- Extra HD
- Vista Home Premium
- nog wat prul om alles aan te sluiten.
- 2e hands Hauppage PVR 150

De installatie van Vista verliep vrij vlotjes (enkel wat HD's moeten loskoppelen) en alle systeem apparaten werden vlot herkend, ook de exotische netwerkkaart enz ...

Als videokaart stak er toen een Radeon 7500 in. Een kaart die erg zwak is in 3D maar Aero boeit me niet en de pc doet echt ENKEL dienst als MC. Bovendien wist ik dat de tv-out een mooi beeld gaf.

Bij de installatie van de TV kaart begon het mis te lopen, de tuner werkte prima met z'n eigen soft maar niet met MC. Bleek dit de fout te zijn van een te zwakke video kaart en idd, na het plaatsen van mijn 6600GT werkte de TV tuner wel prima.

Dus op dit moment draait vista prima, MC ook, en aero is best wel mooi. Op naar de laatste fase dus dacht ik, de TV out enabelen en alles netjes opruimen. En dan ging ik me wel snel een 7600GT kopen voor m'n game pc'tje.

Spijtig genoeg is de TV out van die kaart met geen stokken aan de praat te krijgen. Ik raak niet verder dan de TV als enig scherm gebruiken en dan is het zwart wit en de verkeerde resolutie. De kaart zelf werkt prima want in m'n andere pc kijk ik zo al maanden divx'jes.

Probleem is dus nu dat ik op zoek moet gaan naar een andere video kaart, eisen zijn:

- TV out moet functioneren in Vista.
- Voldoende krachtig voor MC (dus 128 mb ram minimaal)
- 3D power boeit me absoluut niet zoals ik al zei, zal enkel via TV out functioneren om filmpjes te kijken en op te nemen.
- Pasief gekoeld lijkt me wel leuk, zeker in combinatie met een laag stroom verbruik.
- AGP !!!!! (oud beestje)
- Niet te duur (mag geen probleem zijn gezien de eisen)

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Een goede keus lijkt me een passieve 9550/9600/9700/9800 ... zijn niet meer zo duur, hebben nog een klein beetje spierballen en zijn uiteraard AGP. De ATi TV-Out functie vind ik zelf ook wat prettiger, maar theoretisch zou het ook met die 6600GT moeten werken.

Anders misschien een AGP 6600 of 7600GS passief?

De meeste mensen deugen!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Functionaliteit onder Vista kun je prima in ervaringstopics vinden
Hoeveelheid RAM, type koeling en AGP in specs
Prijs kun je prima in Pricewatch/V&A vinden.

Kortom, gewoon nalezen in Vista-topics :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.