[XP] Software probleem met geluidskaart

Pagina: 1
Acties:
  • 1.060 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:58
Hoi allen,

Ik zet dit probleem hier, omdat het geen hardwarematig probleem is, maar een probleem met Windows c.q. drivers.

Wat is het probleem? Ik heb een Creative Audigy 4. Na een tijdje computeren, de tijd varieert, vaak als ik ga internetten, dan verandert de stijl van de computer ineens naar Windows 98 en gaat vervolgens weer terug naar het gewone XP. Vervolgens doet de geluidskaart het niet meer. Meestal komt er dan gek genoeg nog wel geluid uit de speakers als er een fout is, dus dan hoor je die error-geluiden nog wel, maar ander geluid kan hij niet afspelen. De geluidskaart is dus goed. Ook krijg ik een error-scherm als ik op de geluidskaartdriver klik (en dan hoor ik wel weer een error-geluid uit de speakers komen).

Ik heb al geprobeerd de drivers opnieuw te installeren maar dat heeft geen nut. Ik zou geen idee hebben wat ik anders kan doen. De geluidskaart zit ook gewoon goed in de pc. het is heel raar...

Alvast bedankt!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:32

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Klinkt wel als een driver probleem. Heb je al geprobeerd om een oudere of nieuwere versie van de drivers te proberen.

Eventueel zou je ook de chipset drivers kunnen updaten

Taru tossing moet een olympische sport worden

• masser120
Jep, heeft geen zin helaas...

Edit:
wacht even: ik zie nu, buiten de officiële website om dat er nog nieuwe drivers zijn (menutracker)

[ Voor 65% gewijzigd door masser120 op 15-05-2007 10:50 ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Wat staat er trouwens in dat error-scherm?

Trouwens ook al eens gescant op virussen/spyware. Al weet ik niet of die zoiets kunnen veroorzaken.

[ Voor 55% gewijzigd door Kixtart op 15-05-2007 10:48 ]

☻/
/▌
/ \

• masser120
Kixtart schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 10:46:
Wat staat er trouwens in dat error-scherm?

Trouwens ook al eens gescant op virussen/spyware. Al weet ik niet of die zoiets kunnen veroorzaken.
"Het audio-apparaat dat door deze toepassing wordt ondersteund, is niet gevonden. De toepassing wordt afgesloten"

En toch hoor ik dan zo'n error geluid uit de boxen denderen.

• masser120
masser120 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 10:46:
wacht even: ik zie nu, buiten de officiële website om dat er nog nieuwe drivers zijn (menutracker)
Oei! Laat maar: dat is voor Windows Vista...

En er zijn trouwens geen oudere drivers. Er is voor Windows XP maar één driver... :(

[ Voor 14% gewijzigd door masser120 op 15-05-2007 10:56 ]

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Heb je trouwens bij het herinstalleren van de drivers hem ook eerst verwijderd uit de lijst (un-install)?
Dus ik bedoel hiermee. Gewoon verwijderen, restart en dan weer installeren.

Laatste driver voor xp is trouwens van 9 Oct 06.
http://ie.europe.creative...10&drivertype=0&x=20&y=14

@hieronder. Er zijn wel oudere maar die worden niet op de site gegeven, want dit is de 'beste' omdat hij nieuw is. Oudere drivers zijn volgens de site te vinden op de installatie-CD's (misschien dus ook via google)

[ Voor 65% gewijzigd door Kixtart op 15-05-2007 11:09 ]

☻/
/▌
/ \

• masser120
Kixtart schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 10:59:
Heb je trouwens bij het herinstalleren van de drivers hem ook eerst verwijderd uit de lijst (un-install)?
Dus ik bedoel hiermee. Gewoon verwijderen, restart en dan weer installeren.

Laatste driver voor xp is trouwens van 9 Oct 06.
http://ie.europe.creative...10&drivertype=0&x=20&y=14
Ook al gedaan.

Dan over die driver: dat is inderdaad de nieuwste en direct ook de oudste...

• masser120
Niemand?
Ik ben er in ieder geval achter gekomen dat de geluidskaart vaak uitvalt nadat ik zo'n "rapport verzenden"-scherm heb gekregen. Met als titel: Win32 Generic Host...
Misschien dat iemand daar iets van afweet icm een geluidskaart?

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik denk dat het gedoe met de geluidskaart gewoon een gevolg is van die error. Je zal moeten gaan zoeken voor een oplossing van die Generic host error.
Misschien is dit iets:
You receive a "Generic Host Process" error message after you start the computer, or DBCS attachment file names are not displayed in Rich Text e-mail messages

Anders moet je maar eens gaan googlen wat die error zou kunnen veroorzaken. Misschien werkt alleen een reinstall van Windows.

☻/
/▌
/ \

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

masser120 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 15:57:
Niemand?
Ik ben er in ieder geval achter gekomen dat de geluidskaart vaak uitvalt nadat ik zo'n "rapport verzenden"-scherm heb gekregen. Met als titel: Win32 Generic Host...
Misschien dat iemand daar iets van afweet icm een geluidskaart?
Die Generic Host melding is svchost die eruit klapt, en daarbij onder andere je Theme service (win98 look) , de Windows Audio service (daardoor worden er geen sound devices meer gevonden) en de rest die in dat proces draait onderuit trekt.

Zie de Windows Clients - FAQ en [XP] svchost.exe pakt 100% cpu bij opstarten hiervoor.

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 16-05-2007 17:26 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• masser120
Goed, bedankt! Ik zal er eens naar kijken!
Edit: ik zal de downloadbare update installeren

[ Voor 36% gewijzigd door masser120 op 18-05-2007 12:27 ]

• masser120
Damn, ging het net zo goed, start ik vandaag opnieuw de computer op, krijg ik weer die Win32 Generic Host fout! Valt de geluidskaart weer uit! :'(

Iemand een ander idee? ;(

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:51
Kijk in de eventviewer naar het onderuit gaan van die svchost service. Vaak staat in de message een module-naam en een offset. Mik dat eens in google om te kijken of dit probleem vaker voorkomt (en er een oplossing voor is natuurlijk :) )

Whatever

• masser120
Ik heb dit gevonden bij Toepassing:
Vastgelopen toepassing: svchost.exe, versie: 5.1.2600.2180, vastgelopen module: msi.dll, versie: 3.1.4000.2435, vastgelopen op: 0x00012780.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Ligt dus aan msi.dll, hoop ik

[ Voor 32% gewijzigd door masser120 op 20-05-2007 14:41 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Anders gewoon een verse windows installatie is ook nooit verkeerd en dan ben je zeker van het probleem af

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

masser120 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 14:30:
Ik heb dit gevonden bij Toepassing:

Ligt dus aan msi.dll, hoop ik
Niet zozeer die ene .dll hoor :)
msi.dll is onderdeel van de Windows Installer. Die wordt niet alleen gebruikt voor het installeren van je software maar ook voor het toepassen van updates en patches van Office..
En laten daar nou laatst regelmatig probleempjes mee zijn geweest ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• masser120
Ja, daar kwam ik ook achter.

Na google search kwam ik op het volgende uit:

http://swigartconsulting....6/07/windows_update_.html

Ik heb de stappen uitgevoerd en nou hoop ik dat het na het herstarten beter gaat.

• masser120
Tot nu toe heb ik nog geen problemen ondervonden, bijna een week later

Verwijderd

ik heb precies hetzelfde probleem. na een paar minuten knippert te taakbalk een beetje en dat blauwe balkje van je venster soms krijg ik dan die foutmelding maar soms ook niet. alleen het geluid doet het daarna iig niet meer. ik heb een toschiba a100-727.
Pagina: 1