De ultieme virusscanner

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Mijn laptop is op moment van schrijven weer eens extreem laag en ik heb het blauw groene vermoeden dat er weer kleine beestjes rondzwerven op mijn toestel.

Omdat ik het beu ben om virusscanners te blijven proberen zou ik wel eens willen horen wat jullie gebruiken als virusscanner en waarom dan wel, omdat ik er al een aantal verschillende heb geprobeerd zal ik de aftrap geven.

> Avg Free
+ Gratis
- Doet volgens mij niet goed genoeg zijn werk

> Norton Antivirus
+ ?
- dure aanschaf prijs, te zware belasting voor systeem vooral tijdens boot

> Bitdefender
+ Dit is een van de betere die ik al heb gehad, kwa prijs valt hij goed mee, geen te zware belasting.

Momenteel ben ik dus op zoek naar iets wat geen zware belasting geeft, niet te duur is in prijs en goed zijn werk doet, waarschijnllijk gaat dit niet bestaan.

Ik heb ook de mogellijkheid om een virusscan te laten draaien over het netwerk, maar is dit dan minder belastend voor mijn systeem of blijft dit hetzelfde?

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:42
Ehm.. NOD32?
Heeft geen verdere uitleg nodig denk ik :+
Simply the best..

Waarom zou AVG niet goed werken trouwens?

[ Voor 82% gewijzigd door stijnos1991 op 14-05-2007 17:48 ]

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Probeer NOD32 eens, ook wel een goeie :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ik draai momenteel avg free, op zich vind ik het al mooi dat hij elke dag updates gaat binnenhalen, maar momenteel verdenk ik er avg van dat hij de oorzaak is van de ellende e:)

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Heb je dit topic al eens gezien [Virusscanners] Discussietopic deel 3 :D

Voor de rest probeer eens: F-prot, NOD32, Dr. Web antivirus en Avira Antivirus. Dit zijn zeer lichte en goede virusscanners op dit moment. Daarbij ben je een paar maanden zoet mee om te testen denk ik zo :>

[ Voor 13% gewijzigd door Miki op 14-05-2007 17:53 ]

Verwijderd

Active virus shield.
- Gratis
- Veel update's
- Ook te gebruiken op je mail
- Makkelijk in gebruik. (automatisch laten updaten als je computer aan staat etc....)
- Scant alle binnenkomende bestanden (automatisch), ook als je iets installeert of er een tmp file
wordt aangemaakt.

http://www.activevirusshield.com/antivirus/freeav/index.adp?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-07 15:12

Sebazzz

3dp

ClamAV, Kaspersky :) (eerste is trouwens gratis en opensource)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Er wordt hierover veel gediscusseerd, maar dan voornamelijk in het forum over beveiliging en virussen, Beveiliging & Virussen. Er zijn zat vergelijkingen te vinden, even een beetje zoeken en je had ze zo gevonden. Ik sluit je topic.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.