[Auto] Roadsters

Pagina: 1
Acties:
  • 630 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 19:55

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Topicstarter
Het leek me leuk eens een topic te openen over wat toch wel een aparte autoklasse is: de roadsters. De mensen die vrijwel altijd met open dak, in een in veel opzichten niet heel erg praktische auto rondrijden begrijpen wat ik bedoel. Veel roadsterrijders groeten elkaar ook op de weg - zelfs als het roadsters van een ander merk zijn :+ Hoewel het imago van de verschillende types nogal wisselt, en er vast wel een zekere show-off waarde aan zit, gaat het de meeste roadsterrijders voornamelijk om de lol in het rijden. Volgens mij lopen er hier op GoT genoeg rond die een dergelijke auto rijden, maar niet genoeg voor afzonderlijke topics. Aangezien het toch wel wat anders is dan praten over "gewone" (dichte, vierzits of grotere etc.) auto's leek me dat dit dus eigenlijk zijn eigen plaatsje verdient.

Wat is een roadster? *
Van alle definities die je kunt geven - voer voor discussie - vond ik dit de duidelijkste en deze hanteer ik dan ook:
Een roadster is een open auto die niet is afgeleid van een bestaand model (bijvoorbeeld een cabrio die is afgeleid van een sedan). De overige kenmerken van een roadster zijn de achterwielaandrijving, de sportieve inslag en een volledig te openen dak. Een roadster is verder ontworpen puur als 2-zitter (geen achterbank).

A convertible has a top that can be lowered in good weather;
a roadster has a top that can be raised in bad weather.
Om de discussie of een roadster nu per se achterwielaangedreven moet zijn democratisch te besluiten kun je meedoen aan deze poll:

Poll: Is een Roadster altijd RWD?
Ja, altijd achterwielaandrijving, het rijgedrag van RWD hoort nu eenmaal bij het "roadster gevoel" van rijden
Nee, met voorwielaandrijving kan ook, het gaat meer om de carrosserie
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=197446&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Bekende Roadsters
Ik heb ter verduidelijking even een lijstje van Wikipedia gehaald met een aantal bekende roadsters. Dat is zeker geen volledig lijstje. Mocht dit topic interesse vinden, dan zal ik de startpost wat verder uitwerken ;)En... heb je een roadster, laat hem dan vooral ook even zien :)

[ Voor 12% gewijzigd door PowerFlower op 15-05-2007 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
Oh, en TS trapt af:

Afbeeldingslocatie: http://www.fsconsultancy.com/zut/CRW_1.jpg

...mijn Mazda Miata uit '91 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een roadster die absoluut ook in de ts moet is de Mercedes Sl. Sl's worden al jaren gemaakt en het is inmiddels echt een icoon. http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_SL-Class

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
Check. Toegevoegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 22:21

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

... welke afgeleid is van de dichte versie. Daarbij komt de "roadster" pas in 2008.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:33
en de oude TT... of noemt men dat dan weer cabrio...

Aston martin heeft trouwens een Vantage roadster... welke ook weer is afgeleid van de coupeversie...

en wat zijn spiders dan weer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
Roadster (amerikaans) = spyder (engelse term) = barchetta (italiaans). Ruwweg, dan ;)
Ter verwarring: een Fiat Barchetta is geen roadster (want voorwielaangedreven).

[ Voor 14% gewijzigd door PowerFlower op 14-05-2007 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Quattro :Y

Anyways, laten we de smart roadster niet vergeten :9

Enne, op wikipedia staat de TT gewoon bij de definitie van roadsters hoor :)

[ Voor 15% gewijzigd door pagani op 14-05-2007 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 15:00
:D mooi topic.
Ik hoop ooit nog eens een mooie ouwe mx5 te bezitten. (zo'n leuke gele uit '95 zou ook wel leuk zijn opzich)
Wat wel een voordeel is van de nieuwere is trouwens die hardtop (lees ik net ook op wikipedia, had er al eerder van gehoord.)
Heb die dingen nog nooit met hardtop gezien, is dat wat praktisch/mooi? (lijkt me opzich wel handig in de winter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Mijn ex :)

Afbeeldingslocatie: http://img490.imageshack.us/img490/443/s2kjp2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:24
De Smart Roadster hoort ook nog in het rijtje denk ik :P

Afbeeldingslocatie: http://www.tiscali.co.uk/broadband/images/smart_roadster.jpg

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

johnnyv.nl schreef op maandag 14 mei 2007 @ 18:52:
[...]

Quattro :Y

Anyways, laten we de smart roadster niet vergeten :9

Enne, op wikipedia staat de TT gewoon bij de definitie van roadsters hoor :)
was toch die zelfde 'vierwielaandrijving' als op een golf zat (4motion) das gewoon voorwiel aandrijving met achter hulp die pas ingrijpt als je al slipt (wel goed dan maar alsnog...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:07

SeatRider

Hips don't lie

warcow schreef op maandag 14 mei 2007 @ 18:57:
Ik hoop ooit nog eens een mooie ouwe mx5 te bezitten. (zo'n leuke gele uit '95 zou ook wel leuk zijn opzich)
Woei, een Sunracer :P

Afbeeldingslocatie: http://www.miata.hu/contentimg/cikkek/mazdahungary/cikk/na_sunracer.jpg

Staat er eentje op Speurders!

[ Voor 31% gewijzigd door SeatRider op 14-05-2007 21:17 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

ScorpionNL schreef op maandag 14 mei 2007 @ 20:43:
De Smart Roadster hoort ook nog in het rijtje denk ik :P

[afbeelding]
Juistem! Nog steeds 'n auto die ik verdomde mooi vind en ook graag zou willen hebben :9

En wat te denken van de Nissan 350Z, dies helemaal freaky:
Afbeeldingslocatie: http://www.nissan-primera.cz/files/plakaty/800_zroadster.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 14-05-2007 21:19 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:21
Een goede voorwielaandrijver hoeft helemaal niet verkeerd te rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opel GT ? :Y

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
Deze zag ik ook pas rijden, aparte verschijning:

De Chrysler Crossfire Roadster:

Afbeeldingslocatie: http://www.theautochannel.com/news/2005/11/03/147426.1-lg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

*gaat rechtop zitten*

Jullie hebben m'n aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
SeatRider schreef op maandag 14 mei 2007 @ 21:15:
[...]

[afbeelding]

ah, '92'er zie ik. Ik dacht dat die krengen alleen in '95 waren gemaakt... hoe kom ik daar nou weer bij. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:07

SeatRider

Hips don't lie

warcow schreef op maandag 14 mei 2007 @ 21:30:
[...]

ah, '92'er zie ik. Ik dacht dat die krengen alleen in '95 waren gemaakt... hoe kom ik daar nou weer bij. :O
Ik dacht dat eigenlijk ook. Deze site bevestigt dat. Waarschijnlijk hebben ze m zelf geel gespoten, en presto.

[ Voor 12% gewijzigd door SeatRider op 14-05-2007 21:34 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:49

drooger

Falen is ook een kunst.

Afbeeldingslocatie: http://www.mehari.be/photogallery/PhotosMehari/1975_Citroen_Mehari.jpg

Het is weliswaar geen achterwielaandrijving, maar toch een van de vroege roadsters. (voorwiel- en 4wiel aandrijving)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog eentje voor de startpost: http://nl.wikipedia.org/wiki/Fiat_Barchetta

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/53/Barchetta.jpg/265px-Barchetta.jpg

[edit]
ah, geen roadster, want geen achterwiel aandrijving...
Wel raar, je haalt alle voorbeelden van wikipedia, en de definitie daar zegt:

Wikipedia Roadster
Roadster is een Noord-Amerikaanse benaming voor een type auto met 2 zitplaatsen zonder een permanent dak en oorspronkelijk ook zonder zijramen. Een cabriolet heeft daarentegen wel vaste ramen die geopend kunnen worden. De voorruit is doorgaans op de carrosserie bevestigd in plaats van erin geïntegreerd. Zelfs met een lichtgewicht dak (top) en doorzichtige plastic ramen zijn de inzittenden toch nog enigszins aan de elementen blootgesteld.

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Een echte roadster heeft helemaal geen dakje :)

Doe mij maar een deuce met een flathead :D

Afbeeldingslocatie: http://www.seriouswheels.com/pics-1930-1939/1932-Ford-Flathead.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:13

Daniel

Kapitein NCC-1701
De voorwaarden waaraan een roadster moet voldoen om zo te heten zijn natuurlijk nogal arbirtrair. Waarom is achterwielaandrijving een voorwaarde? Dat heeft toch niks met het model te maken, alleen met de ontwerpkeuze van de fabrikant.

Porsche Boxster moet er ook wel bij trouwens:

Afbeeldingslocatie: http://www.wallpaper.net.au/wallpaper/automotive/Porsche%20Boxster%20S%202005%20-%20800x600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Achterwielaandrijving is absoluut geen voorwaarde voor een roadster, dat is een verzinsel van mensen die een achterwiel aangedreven cabrio hebben en hun eigen auto elitair willen maken. Wanneer je maar voldoende verzint vallen er genoeg auto's af en wordt je eigen auto steeds meer elitair.

Een roadster is een twee-zits cabrio, thats it :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 13:46

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Dit is in mijn ogen een echte roadster:
Afbeeldingslocatie: http://www.dreams-cars.net/images/Galerie/Shelby/Shelby_Cobra_427_1967/Shelby_Cobra_427_1967_01.jpg
De Shelby Cobra. Achterwiel aangedreven, geen zijramen, losgemonteerde voorruit en een stoffen dakje (maar hoort er natuurlijk niet op).

Of deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.sun-inet.or.jp/~kanedass/Super709.jpg
Een Lotus Super 7

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Afbeeldingslocatie: http://www.lomax.nl/burton%20blauw.jpg
Burton. :Y)
Wel voorwielaandrijving, maar ben het eens met wat Daniel zegt.

Deze is trouwens ook wel erg leuk:
Afbeeldingslocatie: http://album.irelandbbs.com/albums/userpics/10150/Vauxhall%20vx220%20turbo.jpg
Vauxhall vx220 / Opel speedstar

[ Voor 51% gewijzigd door -DG- op 15-05-2007 09:55 . Reden: iets kleiner plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
warcow schreef op maandag 14 mei 2007 @ 18:57:
Wat wel een voordeel is van de nieuwere is trouwens die hardtop (lees ik net ook op wikipedia, had er al eerder van gehoord.)
Heb die dingen nog nooit met hardtop gezien, is dat wat praktisch/mooi? (lijkt me opzich wel handig in de winter)
Een hardtop is absoluut praktisch (al was het maar omdat de achterruit een stuk groter is dan die van de softtop, qua dode hoek, en een verwarmde achterruit is in de winter ook prettig) en staat hem goed. Wel is het een flinke klankkast ;) Dit is een rijtje verschillende generaties MX5jes met hardtop:

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/136/363721054_ef37a8edfb.jpg

De vaste/automatische hardtop van de nieuwe MX5 ben ik dan weer niet zo'n fan van, die zit ook voornamelijk in het assortiment om een nieuwe markt aan te boren. In veel roadsters is het namelijk geen voordeel een elektrisch dak te hebben, je kunt het dak gewoon open gooien (dat doet een electrisch mechanisme je qua snelheid niet na, en is vrij praktisch als je bij het stoplicht besluit open te willen rijden) en ook dichttrekken is even een greep naar achter en sluiten (vijf seconden); in tegenstelling tot veel (vierzits) cabrio's kun je er tenslotte makkelijk bij omdat er geen achterstoelen tussen zitten. Enige voordeel is dus dat je in de winter met een hardtop rijdt die wél open kan op de zonnige dagen :)
SeatRider schreef op maandag 14 mei 2007 @ 21:15:
[...]

[afbeelding]

Oei... nasty bodykit though :N
SeatRider schreef op maandag 14 mei 2007 @ 21:32:
[...]
Ik dacht dat eigenlijk ook. Deze site bevestigt dat. Waarschijnlijk hebben ze m zelf geel gespoten, en presto.
Hangt er van af naar welke productie je kijkt: de Miata's voor de Amerikaanse markt (waar er veel van geïmporteerd zijn, mijn groene komt ook uit de U.S.) werden juist weer alleen in '92 in het geel geleverd (zie deze tabel), de Europese MX-5 kennelijk alleen in '95 en van de Eunos Roadster (Japanse/Aziatische markt) weet ik het niet precies ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 00:36:
Wel raar, je haalt alle voorbeelden van wikipedia, en de definitie daar zegt:

Wikipedia Roadster
[...]
De definitie van roadster daar is weer heel strikt de andere kant op (géén dak, bolted on windshield, geen zijramen) en vervolgens staat er een hele rij roadsters onder die niet aan die definitie voldoen. Die pagina moet geupdate worden :P
Han schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 08:19:
Achterwielaandrijving is absoluut geen voorwaarde voor een roadster, dat is een verzinsel van mensen die een achterwiel aangedreven cabrio hebben en hun eigen auto elitair willen maken. Wanneer je maar voldoende verzint vallen er genoeg auto's af en wordt je eigen auto steeds meer elitair.

Een roadster is een twee-zits cabrio, thats it :)
Het was niet bedoeld als steek naar voorheen jouw Barchetta hoor :P Zoals gezegd, de definitie die ik hanteer is enigszins arbitrair naar wat klopt voor mijn gevoel, maar ik zal vanmiddag even een poll toevoegen om te zien wat de consensus is. Ik moet toegeven dat ik een Barchetta er eigenlijk wel bij vind horen. Meer dan de TT Roadster (vooral ook omdat het eigenlijk gewoon de cabrio versie is van, maar goed, als de Barchetta er bij komt, dan ook de TT). Maar qua rijden/rijstijl is het toch wel wat anders - dan bedoel ik voornamelijk ook de redenen waarom mensen hem kopen en waarvoor. Ik zie niet snel iemand een Barchetta kopen "voor erbij, om mee over het circuit te scheuren" ;)
418O2 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 21:17:
Een goede voorwielaandrijver hoeft helemaal niet verkeerd te rijden...
Sterker nog, een goede voorwielaandrijver is vaak veel relaxter om te rijden. Bijna iedereen die ik ken van de MX5 club is met nat weer wel eens in een spin geraakt. Moderne electronica kan dat wel redelijk voorkomen, maar dat haalt weer deel van de lol er af :P

Opel Speedster en Lotus Elise vind ik om een andere reden weer discutabel: het vaste achterraam. Daardoor is het eigenlijk meer een targa dan een roadster, hoewel ik ze er verder eigenlijk wel bij vind horen (achterwielaangedreven sportauto's waarbij het eigenlijk bijna de bedoeling niet is om met top er op te rijden).
Nice one :) Maar, dit is de vóór foto, heb je ook de ná foto? ;) Wat was er nou precies mee gebeurd?

Ik wil overigens graag auto's toevoegen aan de startpost, maar zou men zo vriendelijk willen zijn om de engelse wikipedia links er bij te voegen? Anders wordt het meer werk dan ik er momenteel aan kan besteden :)

[ Voor 23% gewijzigd door PowerFlower op 15-05-2007 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

* Falcon heeft op 26 mei een Cabrio-toertocht van Athlon Leasemaatschappij. Nu zullen daar de nieuwste cabrio's/roadsters aanwezig zijn.

Zal even wat foto's posten :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

PowerFlower schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 10:28:
Het was niet bedoeld als steek naar voorheen jouw Barchetta hoor :P Zoals gezegd, de definitie die ik hanteer is enigszins arbitrair naar wat klopt voor mijn gevoel, maar ik zal vanmiddag even een poll toevoegen om te zien wat de consensus is.
:o

Ik weet niet wat je allemaal denkt, maar ik doel enkel op het begrip roadster en jouw foute interpretatie daarvan. Een roadster klassiviceren als enkel tweezits cabrio met achterwielaandrijving klopt gewoon niet. Sterker nog, de oorsprong van de roadster, de DKW F1, had voorwielaandrijving. Dus vandaar mijn conclusie dat je afbreuk doet aan het begrip roadster door enkel te refereren aan achterwiel aangedreven tweezitters ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
LOL k... t staat nu 50/50 dus we zullen zien wat de vox populi is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

De aandrijving is totaal niet relevant voor de definitie (hoewel de meeste wel achterwiel zullen zijn)..
Het gaat om hoe open hij is..zoals de wiki zegt:
"Roadster is the North American term (spyder in England and a barchetta in Italy) for a 2-seater without a permanent top and without rollup windows (if it has rollup windows it is a cabriolet, not a roadster), and the windshield is bolt on rather than integrated as in modern cars."
bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Roadster
Dus de meeste (alle?) van het genoemde lijstje vallen al af..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
Zoals al eerder gezegd, met die definitie hou je alleen nog een paar vooroorlogse modellen over en die pagina in de wikipedia zelf is tegenstrijdig. Vandaar dat we hier vrolijk zelf onze eigen definitie aan het vaststellen zijn. Wat in Wikipedia staat is niet per definitie de waarheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 09:03

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Veeeel meer fun in een achterwielaangedreven, overpowerde roadster :)

Afbeeldingslocatie: http://www.superdupernet.nl/z3forum/Superduper/1.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PowerFlower schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 15:25:
Zoals al eerder gezegd, met die definitie hou je alleen nog een paar vooroorlogse modellen over en die pagina in de wikipedia zelf is tegenstrijdig. Vandaar dat we hier vrolijk zelf onze eigen definitie aan het vaststellen zijn. Wat in Wikipedia staat is niet per definitie de waarheid ;)
Ik denk dat dat wel de definitie is, een caterham, morgan, donkervoort etc zijn 'moderne' auto's die wel eraan voldoen bijvoorbeeld..

Maar de heren en dames marketinglui gebruiken de term nogal losjes om hun wagen een gevoel van romantiek te geven..

Dus of je gebruikt de echte term en zijn 90% van de voorgestelde wagens gewoon cabrio's of je gaat morrelen met de term en dan kan een eend ook nog wel een roadster zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Nee die eend niet vind ik, dat is dan weer eentje afgeleidt van een 'gewone' auto. Een roadster moet m.i. wel een losstaand model zijn. Anders is het een cabrio. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

-DG- schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 15:39:
Nee die eend niet vind ik, dat is dan weer eentje afgeleidt van een 'gewone' auto. Een roadster moet m.i. wel een losstaand model zijn. Anders is het een cabrio. :P
Van welke auto is een eend dan afgeleid???
(of ben je in de war met de kever?)

Maar die definitie vind ik wel mooi eigenlijk, een open auto die als open auto ontworpen is en niet een ander model met een afgehakt dak..
FWD of RWD doet er niet toe (hoewel de meeste RWD zullen zijn vanwege de sportieve pretenties..)

[ Voor 25% gewijzigd door ToolkiT op 15-05-2007 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 12:55

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Mag er ook een polletje bij welke roadster je favoriet is? Ik klikte al enthousiast op het linkje 'Honda S2000', wat heefd dat ding een fun-factor zeg! Helaas niet van mij, ik mocht er een keertje in rijden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Oh eehm... ik heb het een beetje verkeerd gelezen, ik dacht dat het om een cabrio versie van een eend ging. (die er ook zijn, hoewel misschien zelfgebouwd)
Anyway, de gewone eend zou je ook door dat dak kunnen zien als een roadster en dat is wat ToolkiT jij bedoelde.

[ Voor 5% gewijzigd door -DG- op 15-05-2007 16:55 . Reden: Ik dad niet in de gaten dat ik tegen wie ik zat te praten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

gwystyl schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:22:
Mag er ook een polletje bij welke roadster je favoriet is? Ik klikte al enthousiast op het linkje 'Honda S2000', wat heefd dat ding een fun-factor zeg! Helaas niet van mij, ik mocht er een keertje in rijden....
ik moest wachten op mijn huidige auto en in de fleet van m'n werk stond er ook een S2000 ik was erg geneigd om die tijdelijk te gaan rijden... maar ja MrsT was toen zwanger en de maandlasten waren een stuk hoger.. dus uiteindelijk won het verstand van het hart en heb ik het maar niet gedaan.. soms vind ik dat wel jammer.. lijkt me een leuk speleding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

-DG- schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:23:
Oh eehm... ik heb het een beetje verkeerd gelezen, ik dacht dat het om een cabrio versie van een eend ging. (die er ook zijn, hoewel misschien zelfgebouwd)
Anyway, de gewone eend zou je ook door dat dak kunnen zien als een roadster en dat is wat ToolkiT bedoelde.
Ah dat wist ik niet, ook weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:03
Vergeet ook vooral de Lotes Elise niet!

Afbeeldingslocatie: http://www.linternaute.com/auto/salon-coupe-cabriolet-2005/reportage/images/lotus%20elise.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
PowerFlower schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 10:28:
Opel Speedster en Lotus Elise vind ik om een andere reden weer discutabel: het vaste achterraam. Daardoor is het eigenlijk meer een targa dan een roadster, hoewel ik ze er verder eigenlijk wel bij vind horen (achterwielaangedreven sportauto's waarbij het eigenlijk bijna de bedoeling niet is om met top er op te rijden).
;)

Overigens ziet het er naar uit dat we de definitie gaan hanteren van "tweezits, ontworpen als open auto (dus niet afgeleid van een ander model)". De eend valt daarmee overigens ook buiten de boot, maar dat geeft niet, want eenden kunnen zwemmen. -1 flauw
superduper schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 15:32:
[afbeelding]
Ziet er goed uit :) Maar waarom doen de roostertjes aan de zijkant me zo denken aan een Z8 ipv een Z3?

[ Voor 19% gewijzigd door PowerFlower op 15-05-2007 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PowerFlower schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:43:
[...]

;)

Overigens ziet het er naar uit dat we de definitie gaan hanteren van "tweezits, ontworpen als open auto (dus niet afgeleid van een ander model)". De eend valt daarmee overigens ook buiten de boot, maar dat geeft niet, want eenden kunnen zwemmen. -1 flauw

[...]
Eend zonder achterbank dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Nivado schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:31:

[afbeelding]
Lotus elise was ook al genoemd in dit topic. Ondanks dat het eigenlijk onder een andere categorie hoorde, past deze auto ook hier wel wat thuis.
Vind het zelf ook wel een leuk beestje, ik kom er elke dag (dat ik naar school ga...) 1 tegen in leeuwarden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

warcow schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 17:39:
[...]

Lotus elise was ook al genoemd in dit topic. Ondanks dat het eigenlijk onder een andere categorie hoorde, past deze auto ook hier wel wat thuis.
Vind het zelf ook wel een leuk beestje, ik kom er elke dag (dat ik naar school ga...) 1 tegen in leeuwarden. :)
Waar? Het stikt hier van de Audi TT's tegenwoordig, Ook wel een paar Jaguars, maar tot nu toe nog geen Lotus gespot.

Ik ben bang dat de MX5 tot nu toe nog steeds de beste all-rounder is wat betreft de roadsters.

Sooo tempting :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

deepbass909 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 09:43:
Dit is in mijn ogen een echte roadster:
[afbeelding]
De Shelby Cobra. Achterwiel aangedreven, geen zijramen, losgemonteerde voorruit en een stoffen dakje (maar hoort er natuurlijk niet op).

Of deze:
[afbeelding]
Een Lotus Super 7
superduper schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 15:32:
[afbeelding]

[afbeelding]
Met de heren hierboven helemaal eens 8)

Roadsters zoals de MX5/TT/350Z zijn voor vrouwen :+

Hoewel hier in de buurt een S2000 staat die bestuurd wordt door ik gok een 50+ vrouwelijk wezen :(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerFlower schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:43:
[...]

Ziet er goed uit :) Maar waarom doen de roostertjes aan de zijkant me zo denken aan een Z8 ipv een Z3?
Dat zijn de roostertje van de Z3 M versie. Helaas is deze geen M tezien aan de achterkant. Deze heeft namelijk de phaseII heupen achter boven de wielkast. En de Z3 M is nooit voorzien van deze heupen het gaat dan na het aan zien van zijn sig om de 3.0liter 6in lijn motor met 231pk. Zelfde als die van mij :) Alleen is de mijn om gezondheid/anabole kuurtje geweest bij AC-Schnitzer zodat hij nu rond de 55pk meer heeft.
Hier zie je dat mijn Z3 de standaard rooster heeft maar door het chrome optie in chrome is gezet (blijft plastich hoor...) Alleen wat ik jammer vind en wat ik heeeeel graag wil veranderen is de deurhendels in het chrome. Maar moet eens de tijd hebben. Ojah dit is wel een erg oude foto. Heb nu M3 coupe Competition velgen er onder. Tijd om eens weer foto's temaken.
Afbeeldingslocatie: http://pic20.picturetrail.com:80/VOL1247/4371940/9254808/129710927.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 07:19
Oké, het model wat ik ter sprake wil brengen is per definitie geen volwaardige ''roadster'', gezien het feit dat het model is afgeleid van een bestaand model. Desalniettemin vind ik het toch wel de moeite waard om het model ter sprake te brengen in dit Topic. :P

Mercedes McLaren SLR Roadster:

Afbeeldingslocatie: http://www.cycloneinjapan.com/upload/files/46/Mercedes-McLaren-SLR-Roadster-006.jpg

Dieselstation.com - Mercedes McLaren SLR Roadster.

Wat een wagen! net als zijn grotere broer, de Mercedes McLaren SLR. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
RSP schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 17:24:
[...]

Waar? Het stikt hier van de Audi TT's tegenwoordig, Ook wel een paar Jaguars, maar tot nu toe nog geen Lotus gespot.

Ik ben bang dat de MX5 tot nu toe nog steeds de beste all-rounder is wat betreft de roadsters.

Sooo tempting :D
Die lotus staat vrijwel elke dag vlakbij het treinstation. Vlakbij waar de bussen vertrekken is een groot parkeerterrein voor auto's. Die elise staat dan vaak zo dat je er wel langsloopt... ;) (een mooie gele)
En hoewel ik niet zoveel verstand heb van roadsters, lijkt die mx5 mij wel erg mooi om ooit eens te bezitten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 09:03

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 18:45:
[...]

Dat zijn de roostertje van de Z3 M versie. Helaas is deze geen M tezien aan de achterkant. Deze heeft namelijk de phaseII heupen achter boven de wielkast. En de Z3 M is nooit voorzien van deze heupen het gaat dan na het aan zien van zijn sig om de 3.0liter 6in lijn motor met 231pk. Zelfde als die van mij :) Alleen is de mijn om gezondheid/anabole kuurtje geweest bij AC-Schnitzer zodat hij nu rond de 55pk meer heeft.
Hier zie je dat mijn Z3 de standaard rooster heeft maar door het chrome optie in chrome is gezet (blijft plastich hoor...) Alleen wat ik jammer vind en wat ik heeeeel graag wil veranderen is de deurhendels in het chrome. Maar moet eens de tijd hebben. Ojah dit is wel een erg oude foto. Heb nu M3 coupe Competition velgen er onder. Tijd om eens weer foto's temaken.
[afbeelding]
Klopt helemaal. Imho de wat mindere delen van de Z serie vervangen door de M.

Wat heeft Snitzer allemaal bij je gedaan? 55 pk meer is fors uit dit blok. Kom eens langs op het Z3forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Roadster is een US term en dus is de definitie van roadster de eerder door mij aangedragen deuce :P

Hier in Europa gebruiken we óf andere termen óf we misbruiken de term.

Hier in Europa noemen mensen een convertible ook een cabrio *huiver*

Okay okay, ik ga wel weer naar het US car topic, whaha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
Leuk stukje Top Gear... MR-2, MX-5 en Barchetta. Samengevat wint de MR-2 als serieuze scheurbak, de MX-5 is de beste gooi-en-smijt bak en de Barchetta beste value for money en looks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Laten we deze ook niet vergeten:
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/480/a/2288c5343553f046da49a21c6a584afa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 00:33

[afbeelding]
Dat is een Exige en geen Elise.

Ze lijken erg op elkaar, maar een Exige is in weze een coupe en de Elise een open top. De Exige heeft zeg maar een opbouw achter de bestuurder, de Elise een roll-bar.

[ Voor 21% gewijzigd door The - DDD op 20-05-2007 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:27
The - DDD schreef op zondag 20 mei 2007 @ 12:38:
[...]

Ze lijken erg op elkaar, maar een Exige is in weze een coupe en de Elise een open top. De Exige heeft zeg maar een opbouw achter de bestuurder, de Elise een roll-bar.
Én de exige heeft een nog iets sterkere motor. (van toyota :X )

Weet niet of ie al eerder langs is gekomen in dit topic, maar kijk eens even naar deze auto:
Afbeeldingslocatie: http://media.popularmechanics.com/images/Tesla-Roadster.jpg
De Tesla Roadster. Rijdt op electriciteit. Hun slogan is: Burn rubber, not gasoline. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

MadMarky schreef op maandag 14 mei 2007 @ 18:06:
[...]

... welke afgeleid is van de dichte versie. Daarbij komt de "roadster" pas in 2008.
De Audi TT Roadster is inderdaad afgeleid van de dichte versie, maar dat hij pas in 2008 komt is niet waar. Hij is nu al verkrijgbaar. Sterker nog, morgen en overmorgen rijd ik er mee.

De definitie van Roadster is volgens wikipedia:
Roadster is the North American term (spyder in England and a barchetta in Italy) for a 2-seater without a permanent top and without rollup windows (if it has rollup windows it is a cabriolet, not a roadster), and the windshield is bolt on rather than integrated as in modern cars.
Al is dit natuurlijk wel op te rekken, zeker tegenwoordig.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je wagens zoals een Elise, een Speedster en een Tesla hier bij zet, dan moet je m'n 'vette er ook bijzetten. Want ze hebben allemaal een targadak. Geen cabrio, en imo ook geen roadster. Een targa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
Hooglander1 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 18:02:
[...]
De Audi TT Roadster is inderdaad afgeleid van de dichte versie, maar dat hij pas in 2008 komt is niet waar. Hij is nu al verkrijgbaar. Sterker nog, morgen en overmorgen rijd ik er mee.
Verslagje doen!
De definitie van Roadster is volgens wikipedia:
[...]
Al is dit natuurlijk wel op te rekken, zeker tegenwoordig.
Die definitie is al een paar keer langsgeweest idd. Voor de duidelijkheid: dit soort definities zijn subjectief (want worden door een specifiek persoon/groep vastgesteld) en dus altijd discutabel. Bij Wikipedia zou dat helemaal duidelijk moeten zijn, want je kunt de definitie zelf even aanpassen zodat hij volgens jou beter klopt. Vandaar dat we hier ook, tussendoor, kijken naar wat een roadster nou eigenlijk is en het blijkt intussen een stuk ruimer dan wat Wikipedia er van zegt. Dat is dus zeg maar de GoT definitie, en daar werken we hier mee: tweezits open sportieve auto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

nieuwe TT roadster mag er zeker zijn!

[ Voor 39% gewijzigd door Mooody op 20-05-2007 19:06 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

The - DDD schreef op zondag 20 mei 2007 @ 12:38:
[...]

is wel een elise hoor. wat je bedoelt, bij een Exige kun je gewoonweg niet achteruit kijken:
exige
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/images/wp/Lotus%20Exige%20S%20Londen%20achter.jpg
elise
Afbeeldingslocatie: http://www.auto55.be/assets/200607/6165/medium/lotus1-2.jpg
check de motorkap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
Duesenberg J schreef op zondag 20 mei 2007 @ 13:56:
[...]
Weet niet of ie al eerder langs is gekomen in dit topic, maar kijk eens even naar deze auto:
[afbeelding]
De Tesla Roadster. Rijdt op electriciteit. Hun slogan is: Burn rubber, not gasoline. :P
Die is zeker cool. 0-100 in 4 seconden op batterijen :) Chassis/carrosserie zijn Lotus, overigens (er zit veel van de Elise in) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
PowerFlower schreef op zondag 20 mei 2007 @ 21:59:
[...]

Die is zeker cool. 0-100 in 4 seconden op batterijen :) Chassis/carrosserie zijn Lotus, overigens (er zit veel van de Elise in) ;)
de auto is dan ook door dezelfde persoon ontworpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:47

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

He, een roadster-topic. Leuk! Je noemt de Mazda Miata als voorbeeld terwijl het toch eigenlijk de Mazda MX-5 / Miata is. OK, natuurlijk is de Miata wel de completere en dus leukere versie van de MX-5, maar voor de volledigheid...

Natuurlijk moet ik dan ook mijn roadster laten zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jfeelder/miata/mijnmiatafotos10.jpg
Als lid van de Technische- en Websitecommissie van de Mazda MX-5 Club Nederland is de MX-5 / Miata voor mij een dagelijkse bezigheid. Ik kan dan ook beamen wat 800.000 andere MX-5 eigenaren zullen zeggen dat rijden in een dergelijke roadster een verslavende beleving is. Het gevoel van vrijheid met, in dit geval, zeer betrouwbare techniek maakt deze wagen een blijvertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
Als je volledig wil zijn, moet je ook de Eunos noemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
heeft die mazda MX5 (of miata) nou ook een wankelmotor? De RX 8 had er meen ik wel een.
Ik dacht dat het grote probleem van een wankelmotor was dat de motor na verloop van tijd begon te 'lekken'. Zo konden gassen uit één kamer naar de andere kamer komen. Daarom is ook de wankelmotor nooit echt een succes geworden.
De reden dat ik me ineens afvraag of er een wankelmotor in de MX 5 zit, is omdat je de onderdelen van die auto betrouwbaar noemt, en betrouwbaarheid juist het grote probleem van een wankelmotor is, én omdat er een wankelmotor in ten minste één andere mazda zit.

lekker duidelijk ben ik weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zit een 4 cilinder lijn 1.6 of 2.0 motorblok in.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
-DG- schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 09:51:
[afbeelding]
Burton. :Y)
Wel voorwielaandrijving, maar ben het eens met wat Daniel zegt.
en de burton is afgeleid van de 2cv, dat geen roadster is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Beetje offtopic misschien:
In de mx5 zit inderdaad geen wankelmotor. Ondanks dat mazda redelijk betrouwbare wankelmotoren kan maken blijven ze vrij slijtbaar.
Ik vroeg mij echter af waarom ik zo weinig hoor van de wankelmotor. Het lijkt mij juist ideaal voor het race/rally gebeuren aangezien je in verhouding veel vermogen kan krijgen per CC. :)

Sorry dat dit offtopic is, maar om hier nou een nieuw topic voor te openen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-07 13:16
In een MX-5 zit geen wankelmotor. Alle Mazda modellen met een wankelmotor zijn te herkennen aan de letters RX voorafgaand aan een cijfer(een paar uitzonderingen daargelaten). De letters RX staan voor "Rotary eXperiment"(al is dit niet zeker)
De Cosmo
De r100
De RX-2: Op basis van de 616
De RX-3: Op basis van de 818
De RX-4: Op basis van de 929
De RX-5: Op basis van de 121
De RX-7: Sportauto
De RX-8: Sportieve Coupé
Overigens hoeft een wankelmotor niet onbetrouwbaar te zijn. Mits de motor goed onderhouden en warmgereden word kunnen ze erg lang mee. Ze moeten wel veel aandacht krijgen, zo zuipen ze erg veel olie, wat veel mensen niet gewend zijn met een zuigermotor. Een zuigermotor vereist vaak minder regulier onderhoud om toch te blijven draaien. In België rijdt er momenteel een RX-7 rond uit begin jaren '80 met meer dan 400K Km op eén motor zonder revisie. 200K Miles wordt in Amerika vaak ook gehaald.

@warcow:
zie de mazda 787B

[ Voor 4% gewijzigd door Milanza op 21-05-2007 01:03 ]

I love the smell of a Palm in the morning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

JT

VETAK y0

Een RX8 sportieve coupe? WMB is dat toch echt een volbloed sportbak hoor :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
Chevy454 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 00:44:
Zit een 4 cilinder lijn 1.6 of 2.0 motorblok in.
Over het algemeen de 1.6 DOHC, of een 1.8. Pas het laatste model (NC) heeft een 1.8 of 2.0.
Alsem schreef op maandag 21 mei 2007 @ 00:57:
[...]
en de burton is afgeleid van de 2cv, dat geen roadster is :P
De Burton vind ik wel echt een roadster... en die is niet in die zin afgeleid van een andere auto (daarmee wordt meer bedoeld "het dak er af gezaagd"). Volgens die logica valt de Audi TT Roadster zéker af, want dat is dan gewoon een Golf ;)
warcow schreef op maandag 21 mei 2007 @ 00:58:
Ik vroeg mij echter af waarom ik zo weinig hoor van de wankelmotor. Het lijkt mij juist ideaal voor het race/rally gebeuren aangezien je in verhouding veel vermogen kan krijgen per CC. :)
Het relatief hoge verbruik per pk, laag vermogen onderin, en slijtage zijn daar de redenen voor. Verbruik is vnl. de reden dat je ze niet ziet in meer "gewone" auto's, daarnaast zijn ze ook iets slechter voor het milieu. Slijtage zal de reden zijn dat ze niet veel in de racerij gebruikt worden, naast het feit dat rally's dacht ik meestal met min of meer getunede productieauto's worden gereden - dus als die er niet zijn...? Hoewel de RX7 natuurlijk wel heel erg veel wedstrijden gewonnen heeft.

Voornaamste voordeel van een wankel is vaak dat ze zo klein zijn imho, als je alles tegen elkaar afweegt. /off-topic ;) Van de MX gaat om de zoveel jaar weer het gerucht dat de nieuwe uitgerust zal worden met een wankel, maar die blijven voorbehouden aan de RXen. Hoewel er volgens mij wel doe-het-zelvers een in de MX gebouwd hebben.

/edit en de 787B die Le Mans gewonnen heeft idd ;)
JT schreef op maandag 21 mei 2007 @ 01:43:
Een RX8 sportieve coupe? WMB is dat toch echt een volbloed sportbak hoor :)
Een volbloed sportbak met 4 stoelen en 4 deuren? :P Hij valt niet in de categorie "street legal race cars" (zoals een Elise, of beter voorbeeld, een Atom) maar in de categorie "track-worthy street car". Een Scaglietti koop je ook niet voor het racen, een Enzo wél ;)

[ Voor 11% gewijzigd door PowerFlower op 21-05-2007 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

JT

VETAK y0

Ja, gelukkig is het heel ruim achterin enzo :+ Ik vind het nog steeds een volbloed sportbak, denk ook niet dat de RX8 als een GT cruiser afgeveerd is enzo.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-07 13:16
Ten opzichte van een RX-7 is het wel een sportieve coupé. Hij heet niet voor niets de RX-8. Het is dus ook niet een opvolger van de RX-7. De laatste RX-7 had al meer vermogen(280 pk) dan de snelste RX-8(224 pk) en was bovendien lichter.

I love the smell of a Palm in the morning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Bookmarked

Deze [Alfa Romeo 8C Spider] mag naar mijn mening ook niet ontbreken, wat een mooie bak is dit zeg!! :9~
Alleen jammer dat het interieur erg op dat van de 159 lijkt, hadden ze wel iets orginelers van mogen maken...., maarja die buitenkant..die maakt een hoop goed ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.autokampioen.nl/published/akm/content/afbeeldingen/nieuws/050829alfa8cc1g-168868_enlarged_168931.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autokampioen.nl/published/akm/content/afbeeldingen/nieuws/050829alfa8cc2g-168876_enlarged_168913.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autokampioen.nl/published/akm/content/afbeeldingen/nieuws/050829alfa8cc3g-168884_enlarged_168922.jpg

Verder hebben vrienden van mij een A4 Cabrio, ook een lekker bakje dat zeg. :)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Vandaag op uitnodiging van een lease maatschappij wezen cabrio-toeren. Samen met nog zo'n 50 anderen werden we ingeloot in wat voor auto je ging rijden.

Samen met mijn schoonvader waren wij de gelukkige om in een Alfa Spider te mogen rijden (niet die hierboven, maar iets ander type). 185 pk schoon aan de haak en dat ding reed!! Heerlijk .. en dat voor zo'n 2 uurtjes, maar dat was ook lang zat.

Dit allemaal in de prachtige omgeving van de Veluwe.

De eerste 3 foto's heb ik geplaatst.. maar ik heb nog meer.. ook van al dat andere moois. Zal die morgen ofzo plaatsen op picasa.

http://picasaweb.google.com/corwesterman

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-08 19:45
Weet iemand van een merk & type van roadster (die je 2de hands kunt krijgen, geen nieuwe modellen) met een Wankel motor? Ik weet dat de Mazda RX-8 een Renesis wankel motor heeft maar dat is geen roadster dacht ik. Ik zou na de zomer (na roadster-seizoen is het goedkoper) een 2de hands roadster willen aanschaffen en ik vind de Wankel motor nu echt wel een goed alternatief tegenover zwaardere (en duurdere) benzinemotors (zeker met benzineprijzen) totdat ik genoeg geld heb om een Tesla Roadster aan te schaffen :p

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
Zoiets?

Afbeeldingslocatie: http://www.rx7convertible.com/RX7%20Main%20Copyrighted3.jpg

De RX7 convertible is afaik de enige. En die rijden wel ok, zeg maar :) Met een turbo, goed voor zo'n 200pk, 265nm en een top van 240. Nieuw was die iets van € 60K. In '90-'92, welteverstaan :X Nu zijn ze er wel voor iets van €10k denk ik.

[ Voor 35% gewijzigd door PowerFlower op 30-05-2007 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
Volgens mij hoef je voor het benzineverbruik echt geen wankelmotor te nemen hoor, die dingen slurpen genoeg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-08 19:45
ScorpionNL schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 19:40:
Volgens mij hoef je voor het benzineverbruik echt geen wankelmotor te nemen hoor, die dingen slurpen genoeg.....
Volgens de specificaties doet de RX-8 dan wel 30mpg gewoon omdat ze lichtere toestelletjes zijn. Vergeleken met mijn huidige 25mpg van mijn 3.8L sedan (en veel mensen vinden dat reeds goed). Ook de simpelheid van de motor spreekt mij aan. Vooral eens je oudere auto's koopt mag je zo nu en dan eens sleutelen en de wankels zijn veel simpeler opgebouwd.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Pagina: 1