Het leek me leuk eens een topic te openen over wat toch wel een aparte autoklasse is: de roadsters. De mensen die vrijwel altijd met open dak, in een in veel opzichten niet heel erg praktische auto rondrijden begrijpen wat ik bedoel. Veel roadsterrijders groeten elkaar ook op de weg - zelfs als het roadsters van een ander merk zijn
Hoewel het imago van de verschillende types nogal wisselt, en er vast wel een zekere show-off waarde aan zit, gaat het de meeste roadsterrijders voornamelijk om de lol in het rijden. Volgens mij lopen er hier op GoT genoeg rond die een dergelijke auto rijden, maar niet genoeg voor afzonderlijke topics. Aangezien het toch wel wat anders is dan praten over "gewone" (dichte, vierzits of grotere etc.) auto's leek me dat dit dus eigenlijk zijn eigen plaatsje verdient.
Wat is een roadster? *
Van alle definities die je kunt geven - voer voor discussie - vond ik dit de duidelijkste en deze hanteer ik dan ook:
Poll: Is een Roadster altijd RWD?
• Ja, altijd achterwielaandrijving, het rijgedrag van RWD hoort nu eenmaal bij het "roadster gevoel" van rijden
• Nee, met voorwielaandrijving kan ook, het gaat meer om de carrosserie
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Bekende Roadsters
Ik heb ter verduidelijking even een lijstje van Wikipedia gehaald met een aantal bekende roadsters. Dat is zeker geen volledig lijstje. Mocht dit topic interesse vinden, dan zal ik de startpost wat verder uitwerken
En... heb je een roadster, laat hem dan vooral ook even zien
Wat is een roadster? *
Van alle definities die je kunt geven - voer voor discussie - vond ik dit de duidelijkste en deze hanteer ik dan ook:
Om de discussie of een roadster nu per se achterwielaangedreven moet zijn democratisch te besluiten kun je meedoen aan deze poll:Een roadster is een open auto die niet is afgeleid van een bestaand model (bijvoorbeeld een cabrio die is afgeleid van een sedan). De overige kenmerken van een roadster zijn de achterwielaandrijving, de sportieve inslag en een volledig te openen dak. Een roadster is verder ontworpen puur als 2-zitter (geen achterbank).
A convertible has a top that can be lowered in good weather;
a roadster has a top that can be raised in bad weather.
Poll: Is een Roadster altijd RWD?
• Ja, altijd achterwielaandrijving, het rijgedrag van RWD hoort nu eenmaal bij het "roadster gevoel" van rijden
• Nee, met voorwielaandrijving kan ook, het gaat meer om de carrosserie
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Bekende Roadsters
Ik heb ter verduidelijking even een lijstje van Wikipedia gehaald met een aantal bekende roadsters. Dat is zeker geen volledig lijstje. Mocht dit topic interesse vinden, dan zal ik de startpost wat verder uitwerken
[ Voor 12% gewijzigd door PowerFlower op 15-05-2007 11:24 ]