[Win XP Home] Probleem met upgrade naar Professional

Pagina: 1
Acties:

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-03 18:52
Edit:
Probleem is opgelost, zoals in dit topic vermeld wordt heb ik Windows XP opnieuw geinstalleerd, en hierbij voor de Professional versie gekozen, dit is schijnbaar de enige oplossing.

Op mijn systeem zit standaard meegeleverd Windows XP Home (SP2), nu wil ik echter op school connectie maken via Remote Desktop (Extern Bureaublad) met mijn systeem.

Ik begrijp dat dit standaard niet met Home kan (je kunt in Home wel "viewen" maar niet "serveren").

Eerst heb ik gekeken naar alternatieven, die zijn er eigenlijk niet, want ik mag geen EXE's installeren, en via de browser is ook geen oplossing. De enige manier is gebruik te maken van de Remote Desktop client die te gebruiken is voor elke willekeurige pc. (Als iemand een manier weet om met een programma op mijn systeem, via de Remote Desktop functie een connectie te maken met mijn systeem hoor ik dat ook graag.)

Nu heb ik ook nog een geslipstreamde Windows XP Professional SP2 cd liggen, deze is gemaakt met nLite, van een originele Windows XP Professional SP1 cd. Hiermee dacht ik Home te upgraden naar Professional.

Ik heb dus Windows XP Home opgestart, stop de Professional cd erin, en ik krijg keurig de optie om te upgraden, na het invoeren van de licentiekey (en het drukken op volgende) loopt hij echter gelijk al vast op het fout dat hij het bestand ajxstsna.sys niet kan vinden. Het downloaden van geupdate setup bestanden van Microsoft helpt ook niks, hierbij krijg ik weer dezelfde fout.

Hierna heb ik geprobeerd om de pc op te starten van de CD, en zo Windows XP Professional te installeren, echter installeerde hij hem nu keurig naast de bestaande installatie, dit is niet wat ik wil, ik wil mijn Home upgraden, niet een schone installatie/dual boot.

De CD is goed, en ik heb ook geprobeerd de CD opnieuw te branden, en te emuleren. Bij beide pogingen kreeg ik echter weer dezelfde fout.
Het gebruiken van de originele cd werkt niet omdat dit Windows XP Professional SP1 is, wat dus niet over Home SP2 gaat.

Ligt dit probleem nu aan het feit dat mijn CD geslipstreamd is? Of is er een optie die ik over het hoofd zie? Kan ik voor een upgrade zelf de installatie bestanden kopiëren naar een map (zoals met een schone installatie kan)?

[ Voor 7% gewijzigd door AndriesLouw op 06-06-2007 14:43 ]

Specificaties | AndriesLouw.nl

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-02 23:27

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Ik zat zelf te denken aan de wizard bestanden en instellingen overzetten, alleen weet ik niet tot hoeverre deze gaat. Vziw zet ie in ieder geval Outlook express en IE settings vast, alsmede beeldscherminstellingen etc. Alleen heb ik hem zelf nog nooit gebruikt, ik ga even het een en ander uitzoeken :).

edit: hij kopieert de Documents and Settings map samen met alle andere persoonlijke instellingen + gegevens over bestandsextensies. Evt geinstalleerde programma's etc zullen dan wel moeten worden geherinstalleerd. Als je een aparte partitie hebt voor de data (als die er al opstaat :P) dan heb je iig een backup achter de hand (kun je maken met een programma zoals Driveimage of Ghost :))

edit 2: die foutmelding met ajxstsna.sys kan ik verder niets mee, googlen levert helemaal niets op (en ik heb al wat variaties geprobeerd :X)

[ Voor 48% gewijzigd door SleutelMan op 14-05-2007 19:24 ]

Logius | Somda | Twitter

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lijkt me eerlijk gezegd ook geen MS bestand :)
Wellicht dat de nLite versie meer dan alleen Windows XP installeert?

Of je in-place upgrade installatie struikelt over geïnstalleerde software onder Home bijvoorbeeld.

Uiteraard kan je (als je een geldige licentie hebt voor Pro) met de aanwijzingen in de [HOWTO] Windows XP Service Pack 2 slipstreamen volgen om van je SP1 CD een normale XP SP2 geintegreerde CD te maken :)

[ Voor 12% gewijzigd door alt-92 op 14-05-2007 19:45 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-03 18:52
Vergeten te vermelden, maar bestanden en instellingen overzetten heb ik geprobeerd, maar daarmee bereik ik niet "het gewenste resultaat". Ik heb ook geprobeerd om de Documents and Settings map van Home te koppelen aan mijn Pro account, maar dit werkte ook niet.

Ik heb zowel de legale Home licentie, als de legale Pro licentie, deze Pro is een Volume License Key, welke ik verkregen heb via mijn moeder haar werk (en tevens mijn "vakantiebaantje").

Ik ga binnenkort eens proberen om van de originele Pro CD een geheel nieuwe SP2 cd te slipstreamen, alleen dan zonder nLite te gebruiken, met behulp van de [HOWTO] Windows XP Service Pack 2 slipstreamen. Hopelijk lukt dit, en anders laat ik het idee varen, en ga ik later Vista "clean installen".

In ieder geval bedankt voor de suggesties!

Specificaties | AndriesLouw.nl