Toon posts:

[Beamer] 20m kabel?

Pagina: 1
Acties:
  • 506 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag, Tweakers.

Bij deze mijn vraag over hoe ik mijn beamer aan moet sluiten, die 20(!) meter van de Media Center PC komt te staan.
Het zal een standaard Videokaart zijn, en alleen beeld hoeft overgebracht te worden. Denk hierbij dus aan VGA, DVI en HDMI (met converter).

Wat ook nog in ons opkwam, was een draadloos systeem. Dus bijvoorbeeld Wireless DVI.
Het moet vanaf de ene hoek van de kamer naar de andere hoek gestuurd worden, dus eventueel zou dat ook nog kunnen.

Wat zou de beste oplossing zijn, onze voorkeur is bedraad, maar DVI gaat niet >15 meter, en VGA zou teveel kwaliteit verliezen..

Alvast bedankt,

HaPé

• dottie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2021
ik heb slechte ervaringen met (goedkopere) draadloze systemen. Als er mensen door de straling lopen krijg je al snel storing. Met een s-video kabel is het zonder probleem op te lossen.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Budget? Want er zijn wel oplossingen om DVI 100 meter ver te krijgen maar da's niet goedkoop.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, we zoeken zegmaar de beste Prijs/Kwaliteit verhouding, dus ik wil geen 300 euro betalen om een filmpje te kijken. Wel word er gekeken naar een HD beamer dus dit moet eigenlijk ook kunnen.

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:35

Spotmatic

Ken sent me

Is een Media Center Extender (bijv. een Xbox 360) geen oplossing? Er zijn ook networked DVD players zoals de Snazio SZ-1350. Hier heb ik een hele tijd veel plezier van gehad. 20 Meter vind ik te veel, dan kun je het materiaal naar mijn mening beter over het netwerk streamen.

Edit: sorry, dit is dus te duur voor je :)

[ Voor 7% gewijzigd door Spotmatic op 14-05-2007 16:21 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Verwijderd

Hoe is alles aangesloten? Is het geen optie de HTPC dichter bij de beamer te plaatsen? Digitale audiokabels zijn over het algemeen goedkoper dan video.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 16:55
video (VGA/DVI) over UTP ?, ik zag laatst ergens in een groothandel blad een oplossing die werkte met 2 kastjes met een video aansluiting (vga of DVI) en een UTP aansluiting.
zoeits dus: http://www.svideo.com/ext-dvi-cat5.html
maar het was wel goedkoper (~100€ per set)

[ Voor 108% gewijzigd door Puch-Maxi op 14-05-2007 16:31 ]

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de locaties zijn vastgesteld.
Het gaat hierbij alleen maar om het beeld, het geluid word gewoon met audiokabels doorgestuurd naar de versterker.

Bedankt trouwens voor de snelle reacties :D

Edit:

De HTPC dus in de ene hoek, en de Beamer in de andere Hoek. Het moet rechtstreeks aangesloten worden, dus niet een extra computer bij de beamer.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 16:24 ]

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-02 19:21
Wat dacht je hiervan: Een HDMI verlenger.
Afbeeldingslocatie: http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/yhst-80324183427815_1946_642864
http://www.uniqueproductsonline.com/hdmirepeater.html

[ Voor 5% gewijzigd door Tha Ra op 14-05-2007 16:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
En dan 2 kabels van 10m gebruiken? Verlies je dan geen kwaliteit?
http://www.mcsnet.nl/nl/dept_120.html
Hier heb ik gezien dat er 2 soorten zijn, met en zonder versterking, heb je op deze afstand al versterking nodig?

Als het boven onze 120 euro golden DVI kabel komt is het sowieso al onnuttig, omdat we dan voor die DVI kabel kiezen.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 16:29 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:24
Volgens mij is het geen probleem om het met VGA te doen. Gaat best goed over lange afstanden, probeer het eens als test. Wel kwaliteitskabel gebruiken!

Verwijderd

Topicstarter
Is dit niet wat?
http://www.panda.nl/product_info.php?products_id=707

hdmi male19p-male19p 20m
75,95

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 16:34 ]

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:59

Blamm

Niet meer Smart

Verwijderd

Topicstarter
Die vond ik dus ook net voor 75 euro ;)

Dan zou ik liever voor deze kiezen, heb ik ook geen koppelstukjes nodig :)
http://www.jdtronics.nl/product_info.php?products_id=17037
€ 64.11 - DVI -HDMI kabel, 20m

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 16:36 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 09:33

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je bang bent voor kwaliteitsverlies moet je al helemaal niet op zoek gaan naar vga over ethernet of draadloze oplossingen.

Als de afstand te groot is, is het dan niet het overwegen waard om de afstand te verkleinen? Waarom zou de media pc onder het beeld moeten staan? Het is veel makkelijker om de audio naar de andere kant van de kamer te trekken. Sterker nog, het is vast ook lekker makkelijk om vlak bij de bank een dvdtje te kunne wisselen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Puch-Maxi
Via de Got search kom ik op dit:
Maximale lengte VGA kabel
~20 meter moet dus wel lukken !

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook wat we willen, de HTPC bij de bank, en de beamer in de andere hoek ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 16:42:
Dat is ook wat we willen, de HTPC bij de bank, en de beamer in de andere hoek ;)
Maak eens een tekening want nu volg ik het niet meer hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan ga ik liever voor die DVI-HDMI kabel, omdat dat digitaal is :P

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik zal wel ff tekenen, maar ik bedoel ook niet HTPC bij de bank, maar de HTPC iig uit de buurt van de Beamer

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 01:50

Gutteguttegut

CEO of TFD

Er is toevallig op IA.net een ia.. http://www.inkoopacties.net/ia/tl47ngn5

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 09:33

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als de HTPC in de buurt van de beamer staat, heo kan de afstand dan nog steeds 20m zijn?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

CAB-DVIC-BLK-06MM DVI-D Copper Cable 6 ft (M-M) Black $40.00
CAB-DVIC-DL-06MM Dual Link DVI Cable 6 ft (M-M) $40.00
CAB-DVI2HDMI-06MM DVI to HDMI Cable 6 ft (M-M) $49.00

www.gefen.com

Dealers

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.com/file/img/2007/may/14/img2.gif

DUS, niet in de buurt van de beamer!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 16:50 ]

Verwijderd

Kan je PC niet dichterbij dan? Of is het geen HTPC maar meer eentje voor algemeen gebruik?

Verwijderd

Topicstarter
Hij is zowel voor HTPC use, als voor Algemeen gebruik, en daar waar de HTPC staat, komt ook nog een TV, dus dit is de meest logische plek.
Ik denk dat ik voor die 20m HDMI-DVI Kabel ga, dat zou wel moeten werken, toch?

Verwijderd

Het is wel een lange afstand vind ik, maar ik heb geen ervaring met zulke lange kabels (*koeitje is blij dat zijn beamer 30cm naast zijn laptop staat).

Verwijderd

Je houdt dus ook geen rekening met hoeken? Want nu ligt die kabel dwars door je kamer, wat me niet handig lijkt voor eventuele wc-gangers die tijdens het kijken een Duvel hebben gedronken! ;) Plus erg netjes is het niet, maar als het voor sporadisch gebruik is...

Verwijderd

Topicstarter
Hij gaat gewoon door de muur :D

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 17:12 ]

Verwijderd

Je kan ook gelijk naar het plafond natuurlijk.

• beriz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-05-2021
Mocht je hier iets mee zijn:
wij hebben op een event via VGA zo'n 40 meter overbrugd zonder problemen. In totaal stonden er 3 beamers: 2 aangesloten via 2 keer 40 meter VGA kabel, en 1 met een kabel van ongeveer 15 meter.

Verwijderd

Topicstarter
Beriz, daar heb ik een heleboel aan, veel meer dan een reactie over struikelende duvelaars :D

• Puch-Maxi
had je : Maximale lengte VGA kabel ookal bekeken dan ;)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wat ik begrepen heb toen ik een paar weken geleden voor eenzelfde keuze stond, is dat DVI eigenlijk niet geschikt is voor lange afstanden. Op die afstand zou VGA beter zijn.

En kabels van die lengte (20m) vind je gewoon bij de lokale mediamarkt :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Wat voor HD beamer gaat het worden? 720p of 1080p? Bij 1080p is vga niet echt een optie meer omdat DVI/HDMI boven 1600x1200 duidelijk beter wordt. En daarvoor vaak ook al.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:20:
Beriz, daar heb ik een heleboel aan, veel meer dan een reactie over struikelende duvelaars :D
Sorry dat ik je op iets praktisch heb willen wijzen ;) Op de tekening zag ik niet echt een muur staan waar ie door moest, maar kom. Succes met de zoektocht!

Verwijderd

HDMI/DVI gaat relax tot 10/15meter. Maar daarna ga je toch echt versterking nodig hebben. Ik heb zelf op 12meter 9.2%verlies met een connectie a HDMI (Denon AVC -> Sanyo Z5) a 720P.
EVT versterker na 10meter zal niet verkeerdt zijn. Evt Compenten is dat geen optie? 720P gaat prima er over met digitale Compenent.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

jongentje schreef op maandag 14 mei 2007 @ 16:29:
Volgens mij is het geen probleem om het met VGA te doen. Gaat best goed over lange afstanden, probeer het eens als test. Wel kwaliteitskabel gebruiken!
Gaat prima over VGA hoor. Heb hierzelf m'n pc aangesloten op een 42'' plasma met 20M kabel. :*)

Verwijderd

Topicstarter
Waarom hebben ze dan 20m kabels van DVI in de verkoop?

• mastermkw
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:37:
HDMI/DVI gaat relax tot 10/15meter. Maar daarna ga je toch echt versterking nodig hebben. Ik heb zelf op 12meter 9.2%verlies met een connectie a HDMI (Denon AVC -> Sanyo Z5) a 720P.
EVT versterker na 10meter zal niet verkeerdt zijn. Evt Compenten is dat geen optie? 720P gaat prima er over met digitale Compenent.
Voor een goed signaal van HD materiaal kan je het beste component kabels gebruiken van goede kwaliteit relatief goed koop en makkelijk achter de plint te gooien af achter je vloer bedekking.
;)

Verwijderd

Topicstarter
Pff, ik zie nu even door de bomen het bos niet meer, wat is nou de beste oplossing voor 20meter kabel waarover je HD wil verzenden. Aan je computer te koppelen, en onder de 75 euro (10% marge)

• Puch-Maxi
Je geeft aan dat je HD wilt versturen, Digitaal neem ik aan ?
Dan zul je HDMI of DVI moeten hebben, voor zover ik weet kan VGA niet Digitaal HD content versturen.
En misschien dan Video Component nog een oplossing is.
Beschik je dan over een full HD beamer ?

Verwijderd

Topicstarter
een 720 beamer waarsch.
Pagina: 1