Maximale lengte VGA kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 4.552 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-06 18:30
Ik zit te denken om een (82 cm CRT ;) ) Monitor middels BNC aan te sluiten. De afstand zal waarschijnlijk 4 of 5 meter zijn.

Kan iemand me vertellen hoe lang de kabel mag/kan zijn?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik weet dat je hele lange VGA kabels kan bestellen. Recentelijk heb ik eentje van zeker 7 meter besteld, en degene die dat gebruikt heb ik nog niet horen klagen. Dus die 4 of 5 meter van jou lijkt me geen probleem

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-07 20:34
Heb laatst met de verkiezingen presentaties gegeven op een beamer die 20 meter verder op hing. Ook doormiddel van een vga kabel.. beeld was prima, wel een zware dure kabel.

Dus om 4 of 5 meter zou ik nie bang zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niles
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-01-2024
vriend van mij heeft op de HCC beurs een VGA kabel (D-sub) gekocht van 15 of 20 meter (weet niet meer precies) dus die 4 a 5 meter moet zeker mogelijk zijn. Op zulke afstanden worden die kabels vaak wel nóg dikker, vanwege meer isolatie tegen storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152901

je kan de voedingskabel toch gewoon dichtbij de plek van de monitor op stroom pluggen en de vga-datakabel gewoon verlengen naar de pc kast, dit kan geen kwaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-07 10:53
20 meter gebruiken we elke zondag in de kerk, de huidige beamer vindt het wel het randje qua kwaliteit geloof ik (soms synchroniseert het signaal niet helemaal goed en valt er een randje van het beeld weg). De vorige beamer had er helemaal geen moeite mee. Als je kwalitatief goede 4 á 5 meter kabel koopt gaat het zeker lukken. Het is nu natuurlijk niet helemaal waterdicht, maar meestal geldt: dikker/stugger is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:11
Zolang je voor VGA maar een fatsoenlijke kabel neemt en niet langer dan 20 meter gaat is het nog wel bruikbaar. Je zult natuurlijk altijd iets mindere beeldkwaliteit krijgen maar daar valt best overheen te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De TS heeft het over BNC , de meeste reakties gaan over D-Sub, toch echt wat anders en dus niet vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-07 10:53
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 14:42:
De TS heeft het over BNC , de meeste reakties gaan over D-Sub, toch echt wat anders en dus niet vergelijkbaar.
BNC kan in principe nog veel verder, maar het zal allemaal heel erg van de kwaliteit van de kabels afhangen. VGA zou dit opzich al aan moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-06 18:30
Ok, bedankt iedereen. Dit lijkt me duidelijk. Het kan dus.
Ik ga er vanuit dat als VGA 20 meter haalt, BNC 4 a 5 ook wel moet halen.

Ik heb de vraag overigens gesteld omdat ik mijn multi media PC van de woonkamer aan de andere kant van de muur heb staan, in de slaapkamer dus. Nu wilde ik een monitor aansluiten om ook in de slaapkamer tv te hebben (en meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Eerste hit van google op bnc + monitor

kom je uit op deze pagina klik

En daar staat
Now there are about two reasons for using coaxial BNC adapter cables. One, image quality is much better than with a normal monitor cable (DB-15 to DB-15), and two, you can generally have longer cable runs due to less interference as a result of the better shielding. As a general rule of thumb the max length is about 80' (24 meters). Any longer than that and the signal will start to drop. Having said that if you bought ultra high end professional analog coaxial video cables that were heavily shielded then you could lay them for longer lengths.
Oftewel 24 meter is de maximale lengte
Pagina: 1