Wat is een goede Linux binary newsreader?

Pagina: 1
Acties:
  • 10.707 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruikte altijd klibido, maar sinds ik ene payserevr heb bij smsusent werk ie net. (hij gooit de newsserver steeds op idle :(. Sindsdie heb ik er heel wat geprobeerd. Zie dit lijstje:
http://www.binaries4all.nl/linux/

Maar geen enkele voldeed. Het enige wat nog een beetje werkt is grijphet onder wijn. Wie heeft er een supertip voor de beste binairy newsreader onder Linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

hellanzb, werkt perfect hier, met combinatie van newszilla & eweka. Lightweigh, auto par & unrar, en het draait als daemon hier, werkt super :)
Edit: Ik zie dat die al bij dat lijstje staat, waarom werkt het bij jou niet? Geeft hij errors, of gaat hij bij hellanzb ook op idle, of wat anders? Anders kan dat misschien ook wel verholpen worden...

[ Voor 41% gewijzigd door icyx op 14-05-2007 14:23 ]

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik gebruikte altijd Pan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hellanzb doet het hier ook prima, heb ook scriptje gemaakt wat mailt als mijn pr0n binnen is :)

hij downloadt ook losse pars als die nodig zijn ipv by default.

Klibido: daar moet je de newsserver ook even enablen. Wat betreft meerdere servers is het echt een buggy bitch (ook onder freebsd voor ik r3boot over me heen krijg).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
hellanzb of ninan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hebben we het over dinge zoals SABnzbD of echt een nieuwsreader :? Zit nogal een verschil tussen namelijk ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deef-
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-01 16:51
KLibido, werkt prima. http://klibido.sourceforge.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ]Byte[
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09-2020
Yep... hellanzb is het helemaal! _/-\o_
Demon, XS4ALL, Astraweb, ... werkt allemaal!
Maar weet je wel zeker dat het aan de software ligt en niet aan de provider?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

]Byte[ schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:35:
Yep... hellanzb is het helemaal! _/-\o_
Demon, XS4ALL, Astraweb, ... werkt allemaal!
Maar weet je wel zeker dat het aan de software ligt en niet aan de provider?!?
Hier ook Hellanzb O+
Vergeet niet automatic unrar aan te zetten in de config :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt wel of jullie aandelen in Hellanzb hebben :)

Dus ik doe ook maar even mee ;)

_/-\o_ Hellanzb

Je laat hellanzb als deamon draaien mbv hellanzb.py -D wannaar je je nzb's in een daarvoor ingestelde map flikkerd. Hellanzb vist ze daar uit, download ze en par/unrart het allemaal netjes voor je. met hellanzb status kun je de actuele status van je downloads bekijken (en je huidige queue).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Ik gebruik naast Klibido, BNR2 (staat ook in het lijstje). Beiden gaan redelijk goed. Klibido heeft mijn voorkeur vanwege de wat simpelere layout, en wat mogelijkheden, maar ook BNR2 werkt als een speer hier. Ik weet niet zo goed waarom servers bij jou op IDLE springen. Bij mij doen ze dat met Klibido alleen als er ook daadwerkelijk niks te downloaden valt.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat hellanzb alleen met nzb's werkt. Klopt dat? Ik vind het namelijk prettig om nog op de 'ouderwetse' manier nieuwsgroepen te browsen. Headertjes downloaden enzo.:)

Over Klibido, snap er ook niks van :?. Kan server enabled niet aanvinken. Kom thet misschien doordat het eenn server betreft waar authenticatie voor nodig is? Ik heb verder geen nieuwsservers erin staan. En vroeger deet ie het perfekt met planet.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar zelf gebruik ik Alt.Binz icm Wine, en dat werkt snel en stabiel.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:15:
Ik dacht dat hellanzb alleen met nzb's werkt. Klopt dat? Ik vind het namelijk prettig om nog op de 'ouderwetse' manier nieuwsgroepen te browsen. Headertjes downloaden enzo.:)
Dan moet je inderdaad hellanzb overslaan, maar nzb's zijn toch veel makkelijker? Headeren is zo 1999 :+

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
spone schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:17:
Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar zelf gebruik ik Alt.Binz icm Wine, en dat werkt snel en stabiel.
Had ik ook geprobeerd. ziet er goed uit alleen als ik het preferences scherm open om de de nieuwsserver in te voeren verdwijnt het preferences scherm. Ik kan hem daarna niet niet nog een keer openen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

ok, ik ben er nu veel te brak voor om te snappen hoe de boel werkt. Waarom staat er niet gewoon hoe ik dit nou weer moet installeren. Kan vandaag dit intypen: ./hellanzb.sy en/of ./setup.sy en verder kan ik niks... ik denk dat ik het nog even bij klibido hou: apt-get klibido ;)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

letatcest schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:34:
ok, ik ben er nu veel te brak voor om te snappen hoe de boel werkt. Waarom staat er niet gewoon hoe ik dit nou weer moet installeren. Kan vandaag dit intypen: ./hellanzb.sy en/of ./setup.sy en verder kan ik niks... ik denk dat ik het nog even bij klibido hou: apt-get klibido ;)
Edit: Anders delete ik per ongelijk mijn reactie^^

op debian:
code:
1
apt-get install hellanzb

op debian voor hellanzb + yenc-c-module:
code:
1
apt-get install hellanzb python-yenc

en dan is het kwestie van
code:
1
user@machine:$ hellanzb [enter]

[ Voor 25% gewijzigd door icyx op 14-05-2007 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
hier ook hellanzb , is echt supers !
gewoon via netwerkje een nzbtje in een mapje via samba (mijn desktop is nog windows) en hopseflops.

voor beginners een uitleg:
http://www.mixel.nl/index.php?id=hellanzb

[ Voor 31% gewijzigd door Zandor op 14-05-2007 18:11 ]

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:23

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

toch opvallend dat hellanzb niet standaard in de Ubuntu dapper repo's zit... (overigens wel in feisty). Ik dacht dat Dapper LTS zou zijn :/

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Headeren is zo 1999 :+
LOL :+

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mysteryman schreef op maandag 14 mei 2007 @ 18:12:
toch opvallend dat hellanzb niet standaard in de Ubuntu dapper repo's zit... (overigens wel in feisty). Ik dacht dat Dapper LTS zou zijn :/
Natuurlijk wel in Gentoo's portage :z
http://packages.gentoo.org/search/?sstring=hella

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik al tijden klibido icm eweka.
werkt hier goed..
Helaas nog geen echte vervanger van newsleecher tegengekomen..

Zal hellanzb eens proberen..ervaringen blijken goed te zijn dus..

btw..het klibido project is volgens mij al tijdje dood..
best jammer..zit volgens mij wel potentie in...

idd, de tijd van header is echt geweest!
veel ftd'ers weten volgens mij nie eens meer wat het is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mysteryman schreef op maandag 14 mei 2007 @ 18:12:
Hoe vereist het aanbieden van Long Time Support op een distributie precies dat elke denkbare package geshipped wordt? :)
Ik ben het met je eens dat het natuurlijk jammer is als pakket X dat je wil gebruiken niet in de
repo's zit, maar ik mis hoe dat met de LTS in tegenspraak is. :)

Zelf heb ik overigens met redelijk succes nzbperl en nzbget gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Ook hier hellanzb (Arch Linux). Newsleecher, maar dan GUI-loos en zonder belachelijk hoog CPU-gebruik. Waarom je niet NZB's zou willen gebruiken is mij echt een raadsel (zie sites als http://www.binsearch.info/).

[ Voor 18% gewijzigd door Jungian op 14-05-2007 19:46 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

icyx schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:49:
[...]

Edit: Anders delete ik per ongelijk mijn reactie^^

op debian:
code:
1
apt-get install hellanzb

op debian voor hellanzb + yenc-c-module:
code:
1
apt-get install hellanzb python-yenc

en dan is het kwestie van
code:
1
user@machine:$ hellanzb [enter]
Hmmzzz jaa maar dit is dan dus op mijn suse 10.1 laptop in de trein he.. ik dacht: ff snel.. helaasschh.. pindahaas..., maar ik zal het thuis even op feisty fawn proberen, eens zien wat het doet :)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

source instaleren van hellanzb doe je volgens mij met "phyton setyp.py install" dan doet hij alles vanzelf. Het config bestand plaatst hij dan in /usr/etc/hellanzb.conf. Hij zit in iedergeval standaard in de gentoo portage en in de debian (4.0) repos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
letatcest schreef op maandag 14 mei 2007 @ 21:03:
[...]

Hmmzzz jaa maar dit is dan dus op mijn suse 10.1 laptop in de trein he.. ik dacht: ff snel.. helaasschh.. pindahaas..., maar ik zal het thuis even op feisty fawn proberen, eens zien wat het doet :)
Internetten in de trein op Linux hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Laatst online: 20:06

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 22:38:
[...]

Internetten in de trein op Linux hoe doe je dat?
Werk zelf met een Vodafona HSDPA/UMTS/EDGE kaartje onder Ubuntu. Kaartje erin, wordt automatisch als USB device gezien. Dat kun je als modem aanspreken, easy :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Doet SuSE dan aan apt?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysteryman

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

blaataaps schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:26:
[...]

Hoe vereist het aanbieden van Long Time Support op een distributie precies dat elke denkbare package geshipped wordt? :)
Ik ben het met je eens dat het natuurlijk jammer is als pakket X dat je wil gebruiken niet in de

Het is (naar mijn mening) met de LTS in tegenspraak omdat het op een andere versie (Feisty) namelijk WEL beschikbaar is als APT source. Je zou rederlijke wijs kunnen aannemen dat het niet zo ingewikkeld is om een package van feisty te poorten naar dapper. In het kader van LTS lijkt me het toch wel reeel dat ze dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Niet online
Dat lijkt mij helemaal niet reeel, en ik snap nog steeds niet hoe dat uit LTS voort zou moeten komen? :)
Dat het niet ingewikkeld is, is niet voldoende reden om alles maar te backporten lijkt me. Op het moment dat er een release gedaan wordt, verandert er niet zoveel meer aan die release (daar is het een release voor), op (security) bugs na. Als je alles uit eventuele nieuwere releases gaat backporten heeft een nieuwe release niet zoveel zin lijkt me. Aan release X worden in principe geen features toegevoegd, en ook geen nieuwe pakketten, en ik zie niet in hoe de toezegging "we beloven dat we voor deze ene release iets langer bugfixes gaan onderhouden en support bieden dan normaal" opeens zou moeten leiden tot "we gaan tot het einde der tijden alle dingen die in nieuwe releases zitten backporten" :)
Zie bijvoorbeeld ook
Release 6.06 LTS, codenamed "Dapper Drake", is the first Long Term Support release of Ubuntu. Canonical intends to support LTS releases with updates longer than other Ubuntu releases. Package updates are planned and paid technical support is available for three years on the desktop and five years on the server.
op http://en.wikipedia.org/w...tion%29#Long_Term_Support
Tuurlijk is het jammer dat pakket X niet in versie Y zit, als je graag zowel pakket X als versie Y graag gebruikt, dat ben ik onverminderd met je eens, maar als je backports verwacht heb je denk ik een ander idee over wat LTS inhoudt dan de maintainers van Ubuntu (en de rest van de mensen).

[ Voor 30% gewijzigd door blaataaps op 16-05-2007 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysteryman

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

blaataaps schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 10:27:
Dat lijkt mij helemaal niet reeel, en ik snap nog steeds niet hoe dat uit LTS voort zou moeten komen? :)
Dat het niet ingewikkeld is, is niet voldoende reden om alles maar te backporten lijkt me. Op het moment dat er een release gedaan wordt, verandert er niet zoveel meer aan die release (daar is het een release voor), op (security) bugs na. Als je alles uit eventuele nieuwere releases gaat backporten heeft een nieuwe release niet zoveel zin lijkt me. Aan release X worden in principe geen features toegevoegd, en ook geen nieuwe pakketten, en ik zie niet in hoe de toezegging "we beloven dat we voor deze ene release iets langer bugfixes gaan onderhouden en support bieden dan normaal" opeens zou moeten leiden tot "we gaan tot het einde der tijden alle dingen die in nieuwe releases zitten backporten" :)
Zie bijvoorbeeld ook
[...]
op http://en.wikipedia.org/w...tion%29#Long_Term_Support
Tuurlijk is het jammer dat pakket X niet in versie Y zit, als je graag zowel pakket X als versie Y graag gebruikt, dat ben ik onverminderd met je eens, maar als je backports verwacht heb je denk ik een ander idee over wat LTS inhoudt dan de maintainers van Ubuntu (en de rest van de mensen).
Allereerst 'verwacht' ik niets.... Ik maak immers gebruik van een gratis besturingssysteem... Ten tweede komt mijn verwachting mbt LTS overeen met het gene wat ze aanbieden (namelijk langer bijhouden van updates). Ik vind het alleen jammer dat ze sommige dingen niet backporten ... that's all

/me heeft overigens net hellanzb geinstalleerd en is zeer tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kanarie schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 22:42:
[...]

Werk zelf met een Vodafona HSDPA/UMTS/EDGE kaartje onder Ubuntu. Kaartje erin, wordt automatisch als USB device gezien. Dat kun je als modem aanspreken, easy :)
Kewl. Helaas gaat die vlieger voor mij niet op. Ik heb minipci ipv de gewoone PCMCIA |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 16:21

sus

is druk :+

* sus gebruikt sinds kort sabNZBD op kubuntu 6.10 (howto: http://www.xs4all.nl/~mgj...for%20linux/index-nl.html)

doet downloaden en parren achter elkaar. Alleen het automatisch rarren heb ik nog niet voor elkaar, maar dat moet ook mogelijk zijn. Werkt verder via de browser (http://127.0.0.1:8080/sabnzbd). Erg makkelijk in gebruik.

Hiervoor maakte ik gebruik van kritika (meen ik dat het heet, ik verschil me er nog wel eens in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
blaataaps schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:26:
[...]

Vreemd ik dacht dat Ubuntu alle debian pakketjes in zich had. Misschien tijd op te upgraden naar Debian. :P Gewoon een kwestie van de apt.sources aanpassen al werkt het beter bij een oude Ubuntu naar een recentere debian maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 16:21

sus

is druk :+

het is niet kritika, maar klibido :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:22
Tot voor kort was ik een tevreden NINAN gebruiker, maar besloot eens HellaNZB te proberen na het lezen van de enthousiaste reacties hier. Als het eenmaal draait wil ik Zussaweb gebruiken als userinterface.

Waar ik niet uit kom bij HellaNZB en wat mij met NINAN wel lukt:
  1. Mailtje sturen als 'ie klaar is met downloaden/repareren/uitpakken. Volgens mij bij HellaNZB gewoon niet mogelijk?
  2. Fill-server instellen. Ik wil dus dat 'ie alleen newszilla gebruikt voor het downloaden en enkel als een bestand daar niet gevonden kan worden Giganews gebruiken. Met NINAN kan dat - kan het met HellaNZB ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

vanaalten schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 22:25:
Tot voor kort was ik een tevreden NINAN gebruiker, maar besloot eens HellaNZB te proberen na het lezen van de enthousiaste reacties hier. Als het eenmaal draait wil ik Zussaweb gebruiken als userinterface.

Waar ik niet uit kom bij HellaNZB en wat mij met NINAN wel lukt:
  1. Mailtje sturen als 'ie klaar is met downloaden/repareren/uitpakken. Volgens mij bij HellaNZB gewoon niet mogelijk?
  2. Fill-server instellen. Ik wil dus dat 'ie alleen newszilla gebruikt voor het downloaden en enkel als een bestand daar niet gevonden kan worden Giganews gebruiken. Met NINAN kan dat - kan het met HellaNZB ook?
het eerste punt weet ik niet, heb ik geen behoefte aan, en me dus nooit in verdiept.
Het tweede punt is heel makkelijk, en staat gewoon beschreven in de /etc/hellanzb.conf file. Ik heb zelf ook primair newszilla, en alles wat niet te vinden is (lees: te oud, of incompleet) word via eweka gedownload. Ik heb daarvoor de volgende settings:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
defineServer(id = 'Newszilla | XS4ALL',
             hosts = [ '194.109.133.133:119' ],
             username = 'xxxxx',
             password = 'xxxxx',
             connections = x,
             antiIdle = 4.5 * 60,        # 4 minutes, 30 seconds, 0 to disable
             fillserver = 0,             # defaults to 0 (a main server).
                                         # fillservers must have values > 0
                                         # (priority)
             ssl = False
             )
defineServer(id = 'Fillserver | Eweka',
             hosts = [ '81.171.88.250:119' ],
             username = 'xxxxx',
             password = 'xxxxx',
             connections = x,
             antiIdle = 4.5 * 60,        # 4 minutes, 30 seconds, 0 to dis$
             fillserver = 1,             # defaults to 0 (a main server).
                                         # fillservers must have values > 0
                                         # (priority)
             ssl = False
             )

kortom: de fillserver regel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:22
icyx schreef op zondag 20 mei 2007 @ 00:35:
[...]
kortom: de fillserver regel dus.
Bedankt voor de tip!
...
OK, die staat dus niet in de default configurationfile die ik heb. Logisch ook, Debian komt tegenwoordig ook met Hellanzb, maar dan wel versie 0.10 die die fillserver regel nog niet kent... :(

Als ik wat tijd vrij heb maar eens kijken of ik HellaNZB uit de testing-branch kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb eindleijk een goede newsreader gevonden: Tamava reader is echt super http://www.tamava.com/

Het combineert het zoeken van nzb's in een gebruiksvriendelijke interface met het ouderwets browsen van nieuwsgroepen. Het werkt op alle platforms en de developers zijn razendsnel met het implementeren van suggesties. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:04

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb Newsleecher 3.7 final werkend onder wine (zonder SS helaas, die blijft op initializing staan), maar een hogere versie wil niet lukken. Het draait wel, bij het splash screen blijft hij even hangen, met 100% cpu gebruik, maar als ik dan een paar keer op Ctrl+C druk, gaat hij door. Ik kan helaas niet mijn licentiecode invullen, want dan loopt hij weer vast. Ik ga zo even met CrossOver office proberen, schijnt dat dat veel beter werkt dan wine.

Edit:
CrossOver Office is nog slechter dan wine. Ze beweren het beter te doen, maar ik vind het ronduit troep. NL wil niet eens starten.

[ Voor 13% gewijzigd door Hero of Time op 20-05-2007 15:00 . Reden: XOver office rotzooi ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jungian schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:45:
Ook hier hellanzb (Arch Linux). Newsleecher, maar dan GUI-loos en zonder belachelijk hoog CPU-gebruik. Waarom je niet NZB's zou willen gebruiken is mij echt een raadsel (zie sites als http://www.binsearch.info/).
Nou ik ben om :+. Heb zojuist hellanzb geinstalleerd en ben erg onder de indruk! Wie weet er nog goede nzb sites? Dusver heb ik:

http://www.nzbs4u.net/
http://binsearch.info/

In hellanzb.conf staat een vermelding naar http://www.newzbin.com. Wat is dat voor een site precies? Is het commercieel? Wat doet het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik ook hellanzb, draait echt als een tiet.
En voor het monitoren (vaak van HELLANZB Webinterface)
Echt een aanrader! En kan je ook makkelijk de queue mee beheren. Wel apache + php nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 23:47:
Nou ik ben om :+. Heb zojuist hellanzb geinstalleerd en ben erg onder de indruk!
Eindelijk :+
Wie weet er nog goede nzb sites? Dusver heb ik:

http://www.nzbs4u.net/
http://binsearch.info/
http://yabse.com/ heb je ook nog, maar ik gebruik alleen maar binsearch.info/binsearch.net (twee domeinen, 1 website).
In hellanzb.conf staat een vermelding naar http://www.newzbin.com. Wat is dat voor een site precies? Is het commercieel? Wat doet het?
Registration at Newzbin is easy to do and absolutely free.[...]
If this is your first visit, we suggest that you begin with our Beginner's Guide for a detailed overview of our service (and links to further explanations related to Usenet and other areas of the site.) Our documentation also has a list of tutorial links, premium usenet providers and ISP usenet providers.
Je kan leven zonder. Wel erg handig is OpenFTD.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Ik heb wat hulp nodig bij het installeren van hellanzb. Ik heb een Freecom Storage Gateway daarop draait Linux version 2.4.27-uc1 (root@lindev) (gcc version 3.3.2), en ben absolute een linux noob, ik heb al het een en ander uitgepuzzeld (en veel geleerd, :) ) maar ik krijg hellanzb niet aan de gang.
Ik bv. helemaal zelf :D wel amule en SABnzbd aan de gang gekregen, en werken goed daarop. Ik ben alleen niet tevreden over SABnzbd, die is kennelijk wat zwaar voor het apparaatje, dus na wat lees werk ben ik op hellanzb terecht gekomen. Maar dat vereist toch wat meer ervaring met linux dan ik (nu) heb.

Ik ben denk ik al wel achter het probleem gekomen waarom hellanzb niet werkt alleen ik krijg het niet opgelost. Ik ben erachter gekomen dat hellanzb diverse modules nodig heeft om te werken, oa. twisted en zope. ik kan alleen (denk ik) met ipkg install ... werken om iets te installen, maar deze modules zijn wel beschikbaar ( py25-twisted en py25-zope-interface ) en heb ze beide al geinstalld. Na het installeren van hellanzb en het opstarten van hellanzb.py krijg ik de volgende melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
$ ./hellanzb.py
Traceback (most recent call last):
  File "./hellanzb.py", line 14, in ?
    from Hellanzb.Core import main
  File "/opt/local/lib/python2.4/site-packages/Hellanzb/Core.py", line 9, in ?
    from Hellanzb.HellaReactor import HellaReactor
  File "/opt/local/lib/python2.4/site-packages/Hellanzb/HellaReactor.py", line 11, in ?
    import twisted.copyright
ImportError: No module named twisted.copyright

Mja, opzicht lijkt me dat ie wat modules niet kan laden en hij probeert de modules te laden van python2.4 terwijl volgens mij de modules die ik via ipkg opgehaald heb van python2.5 zijn. Ik heb geen idee hoe ik dat kan oplossen (ik moet ook zeggen als verstokte windows gebruiker, ik nogal wat moeite heb met de locatie van bestanden in combinatie met users onder linux.) Ik heb mijn best gedaan met zoeken en (veel) lezen maar ik raak af en toe de draad kwijt met dat commandline gepriegel, het lijkt onder iedere distro wel anders. Maar ik wil het wel graag leren ;)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Laatst online: 12:11
Ik gebruik Alt.Binz icm. Wine, ideaal en werkt als een trein. Is dan wel niet native Linux maar werkt tig keer beter dan al die newsreaders die er atm zijn voor Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Red Nalie schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 15:20:
Ik gebruik Alt.Binz icm. Wine, ideaal en werkt als een trein. Is dan wel niet native Linux maar werkt tig keer beter dan al die newsreaders die er atm zijn voor Linux.
Heerlijk al die overhead :D Meer dan hellanzb heeft niemand nodig, face it. :+

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Jungian schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 16:05:
[...]
Meer dan hellanzb heeft niemand nodig, face it. :+
Ligt eraan wat je graag wilt ;) Ik heb geen zin om een clientprogramma op mijn desktop óf commandline te gebruiken óf via een webinterface te benaderen. Ik heb nu pan, wat heel erg lekker werkt. Goed genoeg voor wat ik wil, lekker gtk+ en meer ook niet :)

Als je daarentegen een downloadbak gaat maken waar je (bijv.) ook bittorrent webinterface op draait kan je weer beter naar hellanzb gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Waar heb je die interface voor nodig dan ? Dump wat .nzb-files in een map en gaan met die banaan. Heb je geen GUI voor nodig. Apps als hellanzb zijn helemaal briljant als je het samen met screen gebruikt (of gewoon daemonized).

* Jungian gebruikt ook rtorrent : Deluge eat your heart out (zuigt nog steeds, KTorrent trekt deps binnen waar ik geen trek in heb).

[ Voor 6% gewijzigd door Jungian op 23-06-2007 16:29 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03:11

Theimon

Snapte!?

Hellanzb voor de nzbtjes vanaf de cli, Pan reader voor het headeren. Lekker door muziek groepen heen snuffelen om te zien of er nog wat leuks instaat...
En al jaren FTD, sinds de overstap naar Linux uiteraard OpenFTD (a.k.a. FTD4Linux).
* Theimon heeft zelfs een FTD mok ;)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Theimon schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 17:51:
* Theimon heeft zelfs een FTD mok ;)
:o Hoe kom je daar aan dan

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
offtopic:
Pssst: Ebay :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Wijs jij even een FTD mok aan tussen al die kitscherige meuk :+

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03:11

Theimon

Snapte!?

Ebay? Tsssk, n00b :P
Nee, er was een FTD-oudgediende die besloot om wat FTD items te laten maken. Muismatten, shirtjes en mokken. Helaas heeft ie de boel alweer opgedoekt. Maar een tijd geleden heb ik maar een mok bij m besteld, ben er al zo lang lid, zit ook regelmatig in hun IRC kanaal, dus waarom niet he :)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 08:14
hellanzb slikt hier niet altijd al mijn nzbtjes. Toch een hele fijn stukje software. Als je perse de client webbased wilt gebruiken dan raad ik SABnzbd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:21

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

savale schreef op maandag 25 juni 2007 @ 08:44:
hellanzb slikt hier niet altijd al mijn nzbtjes. Toch een hele fijn stukje software. Als je perse de client webbased wilt gebruiken dan raad ik SABnzbd aan.
Ik heb ook een webinterface voor hella... Weet alleen bij god niet hoe die heet...? Is iig slechts een php bestand, werkt super! Zal straks thuis eens kijken...

Wel handig dat Hella tegenwoordig in Portage zit; heb em destijds nog zelf moeten downloaden ed... ;)

Edit:
Ah, waarom thuis kijken als ik ook gewoon ff via telnet kan spieken... |:(

Ik gebruik Zussaweb; staat gewoon op de frontpage van Hella. Daar staan overigens meer tooltjes/interfaces ed...

Moet hella iig eens updaten zie ik; draai nog 0.9 :X :P

[ Voor 23% gewijzigd door Rowdy.nl op 25-06-2007 08:54 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Urd is een webbased usenet binary downloader

http://sourceforge.net/projects/urd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
# Install manual:

Urd is still in alpha state.
Sorry, ik wacht nog even :) Wellicht leuk om er even naast te draaien, maar zeker nog niet voor "productie".

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 17:14:
[...]
Sorry, ik wacht nog even :) Wellicht leuk om er even naast te draaien, maar zeker nog niet voor "productie".
Hmm... nog niet aangepast. Inmiddels is de status geupgrade naar "beta" sinds v0.3.0 (huidig is 0.3.1):

http://sourceforge.net/projects/urd/
Development Status : 4 - Beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Oh jij bent de ontwikkelaar! :D
* Room42 verdenkt je nu wel van een marketing technische status upgrade ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 19:15:
Oh jij bent de ontwikkelaar! :D
/me verdenkt je nu wel van een marketing technische status upgrade ;)
Wel een van de ontwikkelaars ja....
maaruh de versie was al aangepast op source forge en freshmeat alleen nog niet in alle docs.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels is versie 0.4 gelanceerd met vele verbeteringen, en ook de nieuwe website @ www.urdland.com is up and running.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Klink veel belovend. Duidelijke site.

Maar begrijp ik goed dat URD zelf de (geselecteerde) nieuwsgroepen gaat indexeren? Is dat niet zonde van de diskspace en bandbreedte? Gaat ook mijn news provider niet steigeren als ik een meuk aan nieuwsgroepen ga indexeren?

Ondersteunt URD wel NZB's? Het zou wat mij betreft mooier zijn om bestaande diensten te gebruiken als binsearch en newzleech.

[ Voor 19% gewijzigd door Room42 op 11-03-2008 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, ik ga toch eens kijken naar URD :) Momenteel gebruik ik net als zo velen Hellanzb naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruz
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-09 16:35
URD indexeert zelf nieuwsgroepen ja. Dit kost wel wat bandbreedte maar alleen de header informatie wordt gedownload dus dat valt erg mee. Bij mij kost 5 dagen indexeren van alt.binaries.boneless ongeveer 45 min. @ 500KB/s (dus reken maar uit hoeveel data dat is ;) )

Voordeel is wel dat je geen nzb files hoeft te zoeken. Je kan op die browse sets pagina kijken naar wat er gepost is, en met wat muisklikken wordt ie gedownload en daarna uitgepakt. Via een samba share kan je zo vanaf je HTPC in de huiskamer kijken wat je hebt gedownload, zonder iets te hoeven doen na het aanzetten van de download :D

Het is echter wel mogelijk (sinds 0.4) om externe NZB's te downloaden. Misschien dat iemand een scriptje in greasemonkey kan schrijven die automatisch de NZB links koppelt aan URD? Dat zou helemaal relaxed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Cruz schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:15:
URD indexeert zelf nieuwsgroepen ja. Dit kost wel wat bandbreedte maar alleen de header informatie wordt gedownload dus dat valt erg mee. Bij mij kost 5 dagen indexeren van alt.binaries.boneless ongeveer 45 min. @ 500KB/s (dus reken maar uit hoeveel data dat is ;) )

Voordeel is wel dat je geen nzb files hoeft te zoeken.Je kan op die browse sets pagina kijken naar wat er gepost is, en met wat muisklikken wordt ie gedownload en daarna uitgepakt.
Twee seconden doorbrengen @ binsearch of 45 minuten (foutje hoop ik :P) nutteloze meuk downloaden. Jij weet het blijkbaar wel (en dat voor maar vijf dagen). :+

[ Voor 3% gewijzigd door Jungian op 11-03-2008 19:24 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Wat doe je bij 200 dagen retentie, en meerderen groepen?
Wat doe je bij ftd en dat je naam niet herkent(in de nieuwsgroep), omdat ze de naam veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Heb zojuist ook URD geinstalleerd en ga er even mee testen of het kan voldoen aan mijn eisen :) Meer soon ^^

Op het eerste gezicht werkt het allemaal perfect, niet op volledige snelheid kunnen downloaden en wel wat error meldingen gezien maar in zijn geheel is het goed.
* BarthezZ gaat verder testen :)
Erg mooi stukje software! :)

[ Voor 50% gewijzigd door BarthezZ op 11-03-2008 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarthezZ schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 20:21:

Op het eerste gezicht werkt het allemaal perfect, niet op volledige snelheid kunnen downloaden en wel wat error meldingen gezien maar in zijn geheel is het goed.
* BarthezZ gaat verder testen :)
Erg mooi stukje software! :)
Top !

Welke fout meldingen heb je gezien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruz
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-09 16:35
Jungian schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:22:
[...]

Twee seconden doorbrengen @ binsearch of 45 minuten (foutje hoop ik :P) nutteloze meuk downloaden. Jij weet het blijkbaar wel (en dat voor maar vijf dagen). :+
Nee die 45 min klopt wel, maar dit doet URD automatisch. Ik heb hem zo ingesteld dat hij elke nacht update, en dan kan ik voor download info ipv binsearch mijn eigen URD gebruiken. Maar met de NZB import is het dus ook mogelijk om zowel URD *als* binsearch te gebruiken.

Voordelen URD:
- Niet afhankelijk van de beschikbaarheid van externe (buiten eigen beheer) website(s)
- Meer privacy omdat alleen de newsserver weet wat ik download (denk aan een RIAA die de logfiles van binsearch opvraagt etc)

Nadelen URD:
- Alleen 'subscribed' newsgroups worden geindexeerd
- Indexering kost diskspace (en wat bandbreedte)
- Subject beschrijft niet altijd de content (FTD shit enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:21

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Cruz schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 00:10:
[...]

Nee die 45 min klopt wel, maar dit doet URD automatisch. Ik heb hem zo ingesteld dat hij elke nacht update, en dan kan ik voor download info ipv binsearch mijn eigen URD gebruiken. Maar met de NZB import is het dus ook mogelijk om zowel URD *als* binsearch te gebruiken.

Voordelen URD:
- Niet afhankelijk van de beschikbaarheid van externe (buiten eigen beheer) website(s)
- Meer privacy omdat alleen de newsserver weet wat ik download (denk aan een RIAA die de logfiles van binsearch opvraagt etc)

Nadelen URD:
- Alleen 'subscribed' newsgroups worden geindexeerd
- Indexering kost diskspace (en wat bandbreedte)
- Subject beschrijft niet altijd de content (FTD shit enzo)
Ansich hoef je niet zo bang te zijn; films en muziek downloaden is legaal in Nederland. En de RIAA heeft hier geen zak te vertellen... En tenzij je een SSL beveiligde verbinding gebruikt kan iedereen tussen de newsserver en jouw bak weten wat je download... ;)

Je zegt overigens ook dat FTD/FTN en vele andere sites/groepen hun spul alleen met een nummer aangeven, klopt, maar je vergeet erbij dat de mensen die er wel de naam bij zetten vaak soms ook vergeten een nfo bestandje mee te posten, of in het subject aan te geven wat het precies is... Leuk, een Russische/Spaanse film zonder subs... :'(

Gelukkig dus voor die nzb import. Moet je dat handmatig doen of kun je die nzb gewoon ergens in een map plempen...?

Bottom line; leuk project, leuk idee, maar bdd niks voor mij... ;)

* Rowdy.nl download sporadisch en heeft z'n disks redelijk vol staan dus dat wordt hiermee niks... ;)

Wel handig voor mensen waar de newsserver toch maar een retentie van een paar dagen heeft... :+

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-08 20:57
Thnx voor de tip, klinkt ideaal dat URD. Gebruik zelf SABnzbd, ben er zeer zufrieden over maar het vinden van de juiste NZB is wel eens lastig. Misschien dat URD mogelijkheid biedt om zelf een soort zoekfunctie te bouwen.

Ik heb MythTV draaien en ik wil eigenlijk dat er aan de hand van mijn movielibrary suggesties voor nieuwe films gedaan worden. Als ik die nou meteen kan koppelen aan URD, weet ik of ze te downloaden zijn. Kom je thuis uit je werk, staan er 3 nieuwe films klaar. Ideaal toch?

Ik kom overigens op 1.3 gieg (om-en-nabij) voor indexing van 5 dagen. 200 dagen wordt dan dus 55 gieg, alleen om te headeren. Is nog best veel.

[ Voor 12% gewijzigd door Japius op 18-03-2008 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels is versie 0.5 met een geheel vernieuwde interface gereleased:
http://www.urdland.com

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2008 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels zijn we aanbeland bij versie 0.6.0 waarbji de interface nog maals flink onder handen is genomen. Postgres wordt als database ondersteund. Ook is het nu mogelijk om meerdere servers tegelijk te gebruiken. O en er is een .deb beschikbaar naast de gebruikelijke tarball.

Zie ook http://www.urdland.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorius737
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-09 10:48
lottanzb bevalt mij erg goed.

http://www.lottanzb.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nu eindelijk een 1.0.0 versie van URD beschikbaar. Deze wordt dan ook beschouwt als feature complete.
Nieuwe features zijn onder andere ondersteuning voor RSS feeds en "custom" scripts die na het afronden van een download kunnen worden uitgevoerd.

Zie ook http://www.urdland.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor Linux is er NNTPGrab, deze heeft een nieuwe release, heb hier goede ervaringen mee...maar Grabit onder Wine draait erg goed..een aanrader
Pagina: 1