Ik heb wat hulp nodig bij het installeren van hellanzb. Ik heb een Freecom Storage Gateway daarop draait Linux version 2.4.27-uc1 (root@lindev) (gcc version 3.3.2), en ben absolute een linux noob, ik heb al het een en ander uitgepuzzeld (en veel geleerd,

) maar ik krijg hellanzb niet aan de gang.
Ik bv. helemaal zelf

wel amule en SABnzbd aan de gang gekregen, en werken goed daarop. Ik ben alleen niet tevreden over SABnzbd, die is kennelijk wat zwaar voor het apparaatje, dus na wat lees werk ben ik op hellanzb terecht gekomen. Maar dat vereist toch wat meer ervaring met linux dan ik (nu) heb.
Ik ben denk ik al wel achter het probleem gekomen waarom hellanzb niet werkt alleen ik krijg het niet opgelost. Ik ben erachter gekomen dat hellanzb diverse modules nodig heeft om te werken, oa. twisted en zope. ik kan alleen (denk ik) met ipkg install ... werken om iets te installen, maar deze modules zijn wel beschikbaar ( py25-twisted en py25-zope-interface ) en heb ze beide al geinstalld. Na het installeren van hellanzb en het opstarten van hellanzb.py krijg ik de volgende melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| $ ./hellanzb.py
Traceback (most recent call last):
File "./hellanzb.py", line 14, in ?
from Hellanzb.Core import main
File "/opt/local/lib/python2.4/site-packages/Hellanzb/Core.py", line 9, in ?
from Hellanzb.HellaReactor import HellaReactor
File "/opt/local/lib/python2.4/site-packages/Hellanzb/HellaReactor.py", line 11, in ?
import twisted.copyright
ImportError: No module named twisted.copyright |
Mja, opzicht lijkt me dat ie wat modules niet kan laden en hij probeert de modules te laden van python2.4 terwijl volgens mij de modules die ik via ipkg opgehaald heb van python2.5 zijn. Ik heb geen idee hoe ik dat kan oplossen (ik moet ook zeggen als verstokte windows gebruiker, ik nogal wat moeite heb met de locatie van bestanden in combinatie met users onder linux.) Ik heb mijn best gedaan met zoeken en (veel) lezen maar ik raak af en toe de draad kwijt met dat commandline gepriegel, het lijkt onder iedere distro wel anders. Maar ik wil het wel graag leren
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !