Beste Tweakers,
Ook voor mij geld sorry voor het zoveelste "Is dit een goeie PC", maar omdat het budget van 1500 t/m 1700 ligt is het voor mij een geruststelling als er mensen met ervaring naar hebben gekeken, zeker omdat ik over een aantal zaken twijfels heb. De PC wil ik gaan gebruiken om regelmatig nieuwe games te spelen. Maar ik wil de PC ook gebruiken voor foto en video bewerking. De monitor zit er nog niet bij, maar die komt t.z.t. wel en word waarschijnlijk een 20 of een 22 inch syncmaster. Tot hier heb ik het systeem samen gesteld:
Processor: Intel Core 2 Duo E6600
Beste Prijs/Prestatie verhouding
MoBo: ASUS P5N32-E SLI
Weet ik eigenlijk niet, wil gewoon een stabiel systeem met genoeg aansluit mogelijkheden incl 1394.
Koeler: Scythe Infinity / Arctic Cooling Freezer 7 Pro??
De ene zegt dit de ander zegt dat, het moet een stil systeem worden.
Geheugen: Kingston 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (KHX6400D2LLK2/2G )
Gewoon normaal geheugen, wil toch niet echt overklokken.
VideoKaart: nVidia GeForce 8800 GTS 640 MB
Beste Prijs/prestatie verhouding ook gezien de toekomst
Geluidskaart: Sound Blaster X-Fi XtremeMusic
Spreekt voor zich
HD: Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (2x)
Hier heeft ook iedereen zijn eigen mening over, weet nog niet ofdat ik RAID ga gebruiken?
Voeding: Antec NeoHE 550 Watt
Schijnbaar een van de beste, zie PC advies.
Behuizing: ???
De behuizing weet ik nog niet. Het hoeft niet "je van het te zijn" qua uiterlijk. Als de kast maar stil is en een goede air-flow heeft zat te denken aan de Antec 900, maar ik weet niet ofdat alles wat ik wil hier inpast?
De rest...
DVDBrander: Samsung SH-S182M 18x
DVDspeler: Samsung SH-D162 16x
Multi cardreader + 3,5 inch diskdrive
Ik hoor het graag van jullie en wat jullie verder adviezen zijn, alvast bedankt.
Ook voor mij geld sorry voor het zoveelste "Is dit een goeie PC", maar omdat het budget van 1500 t/m 1700 ligt is het voor mij een geruststelling als er mensen met ervaring naar hebben gekeken, zeker omdat ik over een aantal zaken twijfels heb. De PC wil ik gaan gebruiken om regelmatig nieuwe games te spelen. Maar ik wil de PC ook gebruiken voor foto en video bewerking. De monitor zit er nog niet bij, maar die komt t.z.t. wel en word waarschijnlijk een 20 of een 22 inch syncmaster. Tot hier heb ik het systeem samen gesteld:
Processor: Intel Core 2 Duo E6600
Beste Prijs/Prestatie verhouding
MoBo: ASUS P5N32-E SLI
Weet ik eigenlijk niet, wil gewoon een stabiel systeem met genoeg aansluit mogelijkheden incl 1394.
Koeler: Scythe Infinity / Arctic Cooling Freezer 7 Pro??
De ene zegt dit de ander zegt dat, het moet een stil systeem worden.
Geheugen: Kingston 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (KHX6400D2LLK2/2G )
Gewoon normaal geheugen, wil toch niet echt overklokken.
VideoKaart: nVidia GeForce 8800 GTS 640 MB
Beste Prijs/prestatie verhouding ook gezien de toekomst
Geluidskaart: Sound Blaster X-Fi XtremeMusic
Spreekt voor zich
HD: Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (2x)
Hier heeft ook iedereen zijn eigen mening over, weet nog niet ofdat ik RAID ga gebruiken?
Voeding: Antec NeoHE 550 Watt
Schijnbaar een van de beste, zie PC advies.
Behuizing: ???
De behuizing weet ik nog niet. Het hoeft niet "je van het te zijn" qua uiterlijk. Als de kast maar stil is en een goede air-flow heeft zat te denken aan de Antec 900, maar ik weet niet ofdat alles wat ik wil hier inpast?
De rest...
DVDBrander: Samsung SH-S182M 18x
DVDspeler: Samsung SH-D162 16x
Multi cardreader + 3,5 inch diskdrive
Ik hoor het graag van jullie en wat jullie verder adviezen zijn, alvast bedankt.