Toon posts:

Nieuwe game PC...Go or no Go

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dit is het systeem wat ik heb samengesteld. Maar over een aantal dingen heb ik nog wel wat vragen zie hieronder:
Procesor: Intel Core 2 Duo E6600
Koeler: Scythe Infinity

Mobo: Asus P5B Deluxe of ASUS P5N32-E SLI, weet niet welke de beste is?

Geheugen Kingston 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4

Videokaart: nVidia GeForce 8800 GTS 640 MB, welke merk, zit hiet nog verschil in qua geheugen snelheden?

Geluidskaart: Sound Blaster X-Fi XtremeMusic
HD: Samsung P120S 250 GB Serial ATA II (2 of 3x), wat is de snelheidswintst van een RAID configuratie??

DVD Brander: Samsung SH-S182
DVD-ROM: Samsung SH-D162 16x
Multifunctionele cardreader + 3,5 inch diskdrive
Behuizing: Cooler Master Stacker 810
Voeding: Antec NeoHE 550 Watt

Dit zou het systeem moeten worden, zitten hier nou dingen bij die niet compatible met elkaar zijn? Hoor het graag van jullie.

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
Wil niet lullig doen maar wat heb je zelf al uitgezocht ?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:11
Jij moet het weten, wij adviseren alleen!

Ik zou zelf als eerste je budget er bij zetten.

Daarnaast de hardeschijf liever Seagate 7200.10, de koeler heb je niet nodig. De videokaart kan het ook wel met 320MB doen. En de voeding, tjah ik weet niet of je een tosti-ijzer gaat voeden, anders mag ie ook wel wat kleiner.

Verwijderd

Wat is je budget? (topicnaam regel)

Wat van beeldscherm ga je gebruiken? Wat ga je allemaal met je pc doen?

Je kan namelijk makkelijk dingen besparen. Allereerst zou ik voor een gigabyte ds3 moederbord gaan. Die heeft goede overclock features en is stukken goedkoper als die 2 moederborden. Daarnaast werd al verteld dat je beter voor de seagate 7200.10 320GB kan gaan. Die hebben de beste prijskwaliteitverhouding. Daarnaast zou ik niet voor Antec voeding gaan maar eerder neigen naar tagan of seasonic. Het geheugen zegt niet veel. Wat van geheugen van kingston is het precies? Is het value ram of hyperX geheugen. Persoonlijk zou ik voor OCZ geheugen gaan. Als je op een niet al te groot scherm bezig bent kan je beter voor de 320MB versie gaan van de 8800GTS. En heb je trouwens wel zo'n grote kast nodig?

Hiermee kan je veel geld besparen...

Verwijderd

Topicstarter
Het systeem wil gebruiken om te gamen/fotoshoppen/videobewerking...

Heb momenteel een 19 inch CRT scherm word in de nabije toekomst vervangen door een 20/22 inch LCD scherm.

Wil eigenlijk niet overklocken maar wel een goed snel stabiel systeem hebben. Daarom post ik ook hier om advies te krijgen over de mogelijkheden en mijn beslissingen tot nu toe!

Ik dacht hoe de configuratie nou is dat ik dan wel een zware voeding nodig heb?

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-01 17:12
Het bericht van s4nd0rz bevat al veel goede info. Je zult je startbericht even moeten uitbreiden als je goed geholpen wilt worden. Hieronder even een paar tips:

- Is die kast nodig? In de Best Buy Guides worden vaak de Antec kasten met ingebouwde voedingen genoemd. Super kwaliteit, genoeg vermogen en een eerlijke prijs. Bijvoorbeeld de Antec Sonata 2 met 450Watt voeding voor ong. 100 euro, of de Antec NSK6500 met 430Watt voor 90 euro. Meer vermogen heb je absoluut niet nodig, waarschijnlijk heb je zelfs nog wel 100 watt over voor de toekomst. Hier bespaar je al aanzienlijk op.

- Het moederbord is overkill, zelfs al ben je veeleisend. Neem een gigabyte DS3 of een Asus P5B, beide ongeveer 115 euro en ruim voldoende voor de meeste gamers en thuisgebruikers.

- Over het geheugen: Neem 2Gb DDR2 PC5300 non-ecc cas 5 geheugen, bijvoorbeeld van Kingston voor 140 euro op dit moment. Scheelt je geld en loopt net zo snel als je huidige keuze. Je hebt hierbij zelfs nog de ruimte om de processor over te klokken van 2,4 naar 3,0Ghz, dus flexibel en snel geheugen voor een lage prijs.

- Waarom die Scythe Infinity koeling? Die raad ik alleen aan als je gaat overklokken, of als je een extreem stil systeem zoekt. Normale gebruikers kunnen beter de Artic Freezer 7 Pro kiezen, is veel goedkoper en toch kwaliteit en redelijk stil.

- Geluidskaart: Ik raad je aan om eerst het on-board geluid van je moederbord te proberen, dat valt meestal goed te doen. Als je dan echt ontevreden blijkt te zijn (wat ik betwijfel) kun je later altijd nog een geluidskaartje erbij prikken. Scheelt je veel geld, en je merkt alleen een (klein) verschil als je behoorlijk dure speakers hebt.

- Videokaart: Als je persé voor DirectX10 wilt gaan, kun je veel geld besparen door de 8800GTS 320Mb te nemen, in plaats van de 640Mb versie. Je levert ongeveer 5% performance in, maar het scheelt je 25% in de prijs. Lijkt me duidelijk.

- Hardeschijven: De meeste mensen hier kiezen voor óf een enkele schijf (SATA2, 7200rpm) óf een RAID0-opstelling van 2 schijven, al dan niet in combinatie met een Raptor-schijf (10.000rpm) als opstartschijf. Die keuze is aan jou, en is vooral afhankelijk van je budget. Ik heb zelf gewoon een enkele schijf gekozen, zodat ik nog de optie heb om uit te breiden als ik het toch ietsje te traag vind.

Nogmaals, laat even weten wat je budget en gebruiksdoel van de pc is. Succes verder!

Verwijderd

Topicstarter
Dank jewel voor je reactie...

Mijn budget is 1500-1700 euro voor alleen kast en alles wat er in hoort.
Ik wil gewoon games van de laatste tijd kunnen spelen en die van de nabije toekomst, zoals Crysis Unreal...
Zelf doe ik ook nog veel met foto's bewerken en af en toe videootje monteren (1394 aansluiting). Maar ik wil gewoon een snel systeem, waarbij alle hw goed op elkaar is afgestemd, zodat ik de komende jaren weer vooruit kan met alles, vandaar.

Maar zoals ik ongeveer mijn Pc heb geconfigureert heb ik dan echt zat aan een 450Watt voeding??? Waarom lees ik dan overal in de high-end game PC's dat ze daar een 500/550Watt voeding in doen?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

zie Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? we zijn de laatste tijd strenger gaan modereren op de boodschappenlijstjes topics. Deze voldoet niet aan de policy en gaat daarom dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.