Hoi,
Ik heb een paar weken geleden een 1gB DDR400-module voor mijn pc (zie specs beneden) gekocht. Bij aankomst gelijk in de pc gezet hopende 1024mB rijker te zijn
. Helaas voor mij werd het ding niet herkend, want bij het opstarten bleef ik een constante korte piep krijgen. Heb toen google geraadpleegd waar die piepjes voor stonden; "Power error". Een ander 1gB module erin geprikt (geleend) en die deed het wel.
Ik heb dus bovenstaand verhaal gemaild naar de verkoper van die 1gB, en die kwam al snel met de vraag welk moederbord ik had, want hij wou zeker weten dat ik een fout had gemaakt :-/
Binnen 24uur had ik hem terug gemaild met de specs van mijn moederbord (zie specs beneden), waarop ik dit antwoord van hem kreeg:
Quote Email:
Bovenstaand antwoord had ik natuurlijk al verwacht (ligt altijd aan de koper, volgens een verkoper)
, dus vandaar ik jullie opinie vraag. Lult die verkoper nou uit zijn nek en heb ik een DOA gekregen, of heeft hij gelijk en had ik beter moeten opletten?
Mocht het de laatste zijn; zou iemand mij dan kunnen vertellen hoe die verkoper kan bewijzen dat er idd Low Density DDR in dat moederbord moet?
Dank jullie wel
Specs Moederbord [Gigabyte GA-8IPE1000 rev: 1.0]:
[modbreak]Zie PMG beleid - geen ellenlange uitdraai geven met volstrekt onnodige informatie
Linux support, antivirusmeuk en meegeleverde drivers doen er hier *NIETS* toe. Plus dat je het op een na belangrijkste, welk type moederbord het is niet eens meldt
Je had kunnen volstaan met:
$moederbordmerk+type, i865PE chipset.
Meer voegt niets toe. Graag alsnog merk+type mobo vermelden en de rest van die zooi wegeditten...[/modbreak]
Specs: DDR400
Ik heb een paar weken geleden een 1gB DDR400-module voor mijn pc (zie specs beneden) gekocht. Bij aankomst gelijk in de pc gezet hopende 1024mB rijker te zijn
Ik heb dus bovenstaand verhaal gemaild naar de verkoper van die 1gB, en die kwam al snel met de vraag welk moederbord ik had, want hij wou zeker weten dat ik een fout had gemaakt :-/
Binnen 24uur had ik hem terug gemaild met de specs van mijn moederbord (zie specs beneden), waarop ik dit antwoord van hem kreeg:
Quote Email:
| After researching your motherboard, I found that it is incompatible with high density (128x4) ram and requires low density (64x8) ram. The specs of both of these ram are the same?the difference is the chip configuration. If you?d like I can exchange the high density ram for low density for an additional $25 USD (with shipping and insurance included) or you can return the item for a refund less shipping/handling (as stated in my return policy). Please let me know how you?d like to continue. Thanks. |
Bovenstaand antwoord had ik natuurlijk al verwacht (ligt altijd aan de koper, volgens een verkoper)
, dus vandaar ik jullie opinie vraag. Lult die verkoper nou uit zijn nek en heb ik een DOA gekregen, of heeft hij gelijk en had ik beter moeten opletten?
Mocht het de laatste zijn; zou iemand mij dan kunnen vertellen hoe die verkoper kan bewijzen dat er idd Low Density DDR in dat moederbord moet?
Dank jullie wel
Specs Moederbord [Gigabyte GA-8IPE1000 rev: 1.0]:
| Specifications | |
| Chip Set | Socket 478 for Intel® Pentium® 4 processor. |
| Front Side Bus | 1. North Bridge : Intel® 865PE MCH 2. South Bridge : Intel® ICH5 3. Integrated Peripherals : 3a. Realtek ALC655 CODEC |
| Memory | 1. Type: Dual Channel DDR 400 / 333 / 266 support 2. Max capacity: 4 GB (Please read FAQ for further information) 3. DIMM slots: 4 * Due to standard PC architecture, a certain amount of memory is reserved for system usage and therefore the actual memory size is less than the stated amount. |
| BIOS | 1. 2M bit flash ROM, Award BIOS |
[modbreak]Zie PMG beleid - geen ellenlange uitdraai geven met volstrekt onnodige informatie
Linux support, antivirusmeuk en meegeleverde drivers doen er hier *NIETS* toe. Plus dat je het op een na belangrijkste, welk type moederbord het is niet eens meldt
Je had kunnen volstaan met:
$moederbordmerk+type, i865PE chipset.
Meer voegt niets toe. Graag alsnog merk+type mobo vermelden en de rest van die zooi wegeditten...[/modbreak]
Specs: DDR400
| CONDITION: | Brand New |
| Size: | 1GB (1024MB) |
| Speed: | PC3200 400Mhz DDR Memory (Backwards Compatible with PC2700 and PC2100) |
| CHIP CONFIGURATION: | 128x64 |
| CHIP DENSITY: | 128x4 (High Density) |
| VOLTAGE: | 2.5V |
| CAS LATENCY: | 3 |
| Unbuffered, Non ECC, Non Registered | |
| 184 Gold-Plated Pins, SPD Support |
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 20:45 ]