Amd Athlon S754 3000+ Newcastle

Pagina: 1
Acties:

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 21:36
het is de eerste keer dat ik echt een beetje aan het OC'en ben en ik stuit toch al gauw tegen wat kleine problemen aan.

hier de specs van het volledige systeem:
Abit kv8 pro met de enerlaatste bios (kv8_25)
Amd Athlon S754 3000+ Newcastle
1gig geheugen
8,5 gig hdd
xfx geforce 5700LE
420W codegen voeding

eerst even over het geheugen:
er zitten 2 reepjes in van 512mb in maar de ene is van twinmos, en de andere is een noname die ik er later in heb gezet, nou is mijn vraag: is het beter om alleen die van twinmos er in te hebben of maakt dat geen verschil? (dit lijkt mij een vraag voordat ik verder ga met het hele OC gebeuren.

ik ben ondertussen al wel een beetje aan de gang gegaan met kijken hier in topics, de meeste zijn toch wel van een jaar terug als het niet ouder is, maar er stonden toch wat tips in :).

ik gebruik deze settings om op 2500Mhz te komen met de proc:
FSB: 250
MP: 10x
HTT: 4x
geheugen snelheid is 266mhz
core voltage 1.750
ddr voltage 2.65
nb voltage 1.60
sb voltage 2.50
ht loopt 1.25
en de agp slot loopt op 1.55

temps zijn: idle 45 graden en stressed met ortho's toch al gauw 60 graden als het niet meer is.

nou heb ik al wat geprobeerd met een andere multiplayer zoals 9 of 9.5 maar dan kwam ik niet meer op die 2500Mhz. en dan maakt het niet uit hoeveel volt ik de core geef.
als ik hem dan op 2500 zou willen lopen met een mp van 9 of 9,5 kom ik al gauw tegen de grens(?) van de cpu aan, hij wil dan niet meer in windows komen of boot helemaal niet op.

of zou ik de mp nog lager moeten zeggen om verder te komen, of is deze cpu over het algemeen slecht te oc, alhoewel ik een overclock van 25% nog wel redelijk vind voor mijzelf :)

als ik iets vergeten ben zeker zeggen maar voor mij begint het bedtijd te worden :O

www.highflow.nl

Verwijderd

2500MHz is voor een newcastle zeker niet slecht.

Als je kijkt op AMDGeeks.net dan kun je hier kijken naar verschillende CPU modellen. Een 3000+ op voetje 754 doet gemiddeld nagenoeg 2500MHz (hoewel er niet veel OC's ingevoerd zijn). Je hebt dus een normale 3000+.

Om uit te sluiten of je CPU de boel echt tegenhoudt kun je het beste een DDR200 divider op je geheugen zetten, timings erg los en een (redelijk) hoog voltage op je core zetten. Als je niet verder komt dan zit je echt tegen je max aan. Wees wel voorzichtig met erg hoge voltages (1.7+ V)

Kijk hier ook even rond: [OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resultaten - Deel 33

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Met mijn oude s754 3000+ haalde ik de 2600Mhz op water, op lucht kwam ik tot 2450 met redelijke temps.

Goede overclock dus hoor :)

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

zet je HTT eens op 3 meschien dat je dan wat verder komt ,want ik meen dat bij een s754 mobo de maximum HTT 4 is dus je zit ruim over het maximum heen ! :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
idd die HTT op 3 zetten en hoe dan ook onder de 800 blijven!!

1337

• BTS
ik heb nog geprobeerd om een andere mp te gebruiken maar dan kwam ik tot 2520 mhz, en soms boot hij dan ook niet, dus dat lijkt mij wel zo'n beetje de top, maar voor mijn eerste overclock is dit dus wel redelijk:)

wat ik zelf wel lastig vind is met het geheugen wat zijn nou goede timings en zijn de timings per moederbord verschillend?
want als ik ze zelf instel stopt de pc veel eerder dan dat ik ze op auto laat staan.
en de uiteindelijke resultaten zijn:

ik heb hem nou een uurtje of 2 aan staan (van 1 tot 3) en hij is nog steeds draaiende
Maar als ik hem ga stressen met orhtos dan krijg ik na 1 hele seconde al dat ie het niet kan dus niet stabiel is dit erg of niet? en zoals k8skaayay heeft kan ik hem dan beter lager clocken?dus ook 2450?
temps zijn idle 37 to 40 en stressed lukt dus niet echt maar gaat niet hoger dan 53 graden

2500 mhz
MP 10x
HT 4x
en een voltage van 1.700 voor de core
geheugen op 200mhz (met 1 reepje van 512mb van Twinmos)

www.highflow.nl

• BTS
ik heb nou dus de ht op 4 gezet is lager beter want nou loopt de HT op 1000mhz
en bij mij is max 5
en ik heb met proberen gehad dat ik 1.850 maar daar loopt ie niet lekker op.
maar ik zal de ht op 3 zetten en misschien loopt die dan wel stabiel met orthos

www.highflow.nl

• Kwomkwommr
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-01 19:46
BTS schreef op zondag 13 mei 2007 @ 15:28:
ik heb nou dus de ht op 4 gezet is lager beter want nou loopt de HT op 1000mhz
en bij mij is max 5
en ik heb met proberen gehad dat ik 1.850 maar daar loopt ie niet lekker op.
maar ik zal de ht op 3 zetten en misschien loopt die dan wel stabiel met orthos
Ik moest de HT altijd op 3 zetten met mijn Amd 2800+ Clawhammer,
anders kwam ik ook echt niet verder zonder bluescreens enz.

Verwijderd

Alles boven de 1000MHz HTT > einde oefening op S754 :P De meeste plankjes halen nagenoeg niet eens meer dan 250+ MHz. Zoals je zei heb je al het e.a geprobeerd, waaronder geheugentimings lager gezet en dergelijk, maar wil je harder dan zit je denk ik tegen je plankjes limiet aan. Er zijn maar weinig S754 bordjes die meer dan 275MHz doen. Zelf had ik een Nforce 3 250 die ook niet hoger wou dan 255MHz, en zelfs met waterkoeling bleef deze steken op 2500MHz (nog prima oc' trouwens).

Je vraag over geheugen maakt op zich niet zoveel uit. Dual channel kan het hele S754 Platform toch niet aan, maar wel kan je kijken voor eventueel iets snellers (wat wel 250MHz kan bijbenen). Dan haal je er zowiezo meer profijt uit.

• Kwomkwommr
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-01 19:46
ik draaide met mn 2800+ clawhammer op 9x270 (hij begon moeilijk te doen op 280)
op een dfi lanparty 250GB

deze was dus met een nf3 chip..

• BTS
ik heb wel gehad dat ie boven de 1000 botte htt van 5x en fsb was 250:) maar dan was die niet stabiel..

ik weet dat het geen garantie is maar:
kan goed geheugen je helpen verder te komen dus met strakkere timings en ander type geheugen?

ik ga zo nog even aan de gang alleen moet weer de fan erop zetten
denk dat ik er een 14cm fan op zet is het gelijk een beetje stil:) ohja ik heb ook geen boxed koeler
is van arctic. (verder ook geen idee hoe die verder heet er zit/zat alleen een arctic fan bij)

Edit:

kom er net achter dat hij niet meer op gang wil komen.
geheugen verwisselen werkt, schijf en cdspeler loskoppelen wil niet werken,
fans draaien dus hij komt wel op gang maar hij geeft geen beeld en aan het lcd paneltje te zien gebeurt er ook niks (als hij boot staat hij op 26 maar hij blijft op 04 staan)

[ Voor 23% gewijzigd door BTS op 18-05-2007 12:03 ]

www.highflow.nl

Pagina: 1