evga 8800gts aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-07 20:29
hallo lieve tweakertjes,

Ik ben nu in de gelegenheid om de evga 8800gts 320mb voor een schappelijke prijs te kopen. Ik hoor je al denken, meteen kopen!. Maar ik heb toch enkele twijfels. Dit is mijn systeem nu:
a8v-vm
coolermaster extreme power 430 watt, levert 15en14A op de 12v lijnen
amd athlon 64 4000+ san diego
geil 2x512 ram dual channel
xfx 9800gt extreme edition
maxtor 160 gib
dvd brander en nog een cd brander

twijfel 1: Kan mijn "snelle" single core cpu de 8800gts goed bijhouden? Dus concreet gezegd: hoeveel zal de score schelen in bijvoorbeeld 3dmark06 tov een e6600. Is dat 1000, 500 of 100fps?
twijfel 2: Kan mijn voeding mét de nieuwe videokaart alles van voldoende stroom voorzien?

Ik ga er in iedergeval niets vernieuwen om de 8800gts wél aan de praat te krijgen mocht dat nodig zijn.

Dus mijn vraag aan jullie , zijn mijn twijfels terecht en moet ik het dus doen of niet doen?

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Alles wat jij wilt weten (beetje overdreven maar goed): http://www.firingsquad.co...amd_cpu_scaling/page4.asp

Omdat je misschien firingsquad niet vertrouwd: http://www.legionhardware.com/document.php?id=618&p=3

Behalve of je voeding het trekt, want dat weten ze niet......

Kortom de CPU maakt niet heel veel uit. Je zal iets mindere performance krijgen omdat de nVidia drivers al dual-core optimized zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door TweakerNummer op 12-05-2007 11:24 ]

Verwijderd

Over je processor heb ik mijn twijfels. Maar met een 6000+ is je 8800GTS nog zo snel, dat je CPU het niet bij kan houden zeg maar.
Maar het zal niet extreem veel schelen, wél bij spellen zoals - Supreme Commander - die dual core gebruiken.

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-07 03:27

Dr C

met C en CK

Wat betreft je eerste twijfel kan ik volgens mij wel een duidelijk antwoord in geven: Er zijn op dit moment nog geen spellen die 2 cores ondersteunen. Jouw 4000+ zou je dan moeten vergelijken met 1 core van de c2d bv.
Verder had ik begrepen dat er voor de 8800 minimaal 400w wordt aanbevolen. Dus je zou daarmee ook goed zitten.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• TI_Observer
ok bedankt voor de goede en snelle reply's

Dus ik zal wat inboeten op de prestaties maar de voeding trekt het wel
dan denk ik dat ik hem maar ga bestellen!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Waarom koop je hem niet gewoon en test je hem uit? Mocht hij niet bevallen, kun je hem altijd weer verkopen, en aangezien je hem voor een schappelijke prijsje kunt kopen moet dat toch geen probleem zijn!

Tomorrow is not today!

• TweakerNummer
  • Niet online
Spacey23 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:23:
Waarom koop je hem niet gewoon en test je hem uit? Mocht hij niet bevallen, kun je hem altijd weer verkopen, en aangezien je hem voor een schappelijke prijsje kunt kopen moet dat toch geen probleem zijn!
Dat moet hij dan binnen 30 dagen doen, want de vidkaart moet je bij EVGA registeren voor 10 jaar/levenslange garantie. En voor de rest hangt het een beetje af wat een schappelijke prijs is.

[ Voor 7% gewijzigd door TweakerNummer op 12-05-2007 11:26 ]

• TI_Observer
de prijs is 220 euro voor de videokaart

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
voor 220 euro zit er niet echt een handel in, dus zul je het alleen voor de prestaties moeten doen.

edit:

Anders koop hem gewoon, en mocht hij niet bevallen wil ik hem wel van je overkopen voor 220!

[ Voor 34% gewijzigd door Sydney08 op 12-05-2007 11:34 ]

Tomorrow is not today!

• TweakerNummer
  • Niet online
jvoorhout schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:27:
de prijs is 220 euro voor de videokaart
Hoe? Wat? Waar? Zelfs in .DE is het niet zo goedkoop.

HeHe @ hierboven.

[ Voor 4% gewijzigd door TweakerNummer op 12-05-2007 11:37 ]

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-07 07:12
TweakerNummer schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:37:
[...]

Hoe? Wat? Waar? Zelfs in .DE is het niet zo goedkoop.

HeHe @ hierboven.
ik wil er ook wel eentje bestellen bij je, zet je er 10 euro boven op kun je slapen rijk worden hier :+

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-07 18:17

psychoclown

Back in black

thefox154 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:44:
[...]

ik wil er ook wel eentje bestellen bij je, zet je er 10 euro boven op kun je slapen rijk worden hier :+
hehe idd, 220 is een zeer strakke prijs zeker voor een EVGA die toch meestal iets duurder zijn voor service (goede garantie etc)..

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:39

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dit is koffiedik kijken, hoeveel performance je precies gaat missen valt niet te zeggen en als je het dan ook nog over iets triviaals als 3DMark gaat hebben dan wortd het helemaal glazenbollen werk.
Of de kaart wat voor je is kun je met **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? prima zelf beslissen en mocht je echt twijfels hebben over je voeding dan kun je een blik werpen in Welke voeding heb ik nodig? Deel 17.
Persoonlijk denk ik dat je de voeding aardig gaat laten zweten onder full load, maar ik verwacht dat hij het wel kan hebben. En anders dan weet je hoe laat het is ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.