Office 2003 netwerk distibutie aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-07 11:20
Ik zit met het volgende probleem:

ik wil office 2003 via het netwerk op workstations installeren. Dit met behulp van zenworks van novell.
Hiervoor heb ik de msi file nodig.

Dit lukt allemaal wel maar zit met het volgende in de knoop:

Je start de beheerders installatie van office door setup.exe /a te doen. Installatie wordt gestart en kan code invoren en installatie map.
Nadat ik op next klik wordt alles gelijk geinstalleerd. Als ik vervolgens op de werkstations office installeer komen daar dus ook alle pakketten:

Word, Powerpoint en outlook enzovoort.

Nu wil ik alleen maar De nodige programma's installeren en geen Outlook omdat ik gebruik maak van groupwise.

Hoe kan ik dit doen?

Wat heb ik gedaan:

Google
GOT
Microsoft

kon niks vinden

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Met de Office 2003 resource kit, geen idee waarop je gezocht hebt maar dit is imo toch wel een inkoppertje...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• M.Koers
Heb nog nooit van resource kit gehoord.
Maar evengoed bedankt. _/-\o_
Ga het proberen.

• M.Koers
OK heb nu een MST file aangemakat met behulp van de resource kit.
Nu zit alleen met het volgende probleem:

hoe kan ik er voor zorgen dat die mst wordt gelezen als de installatie via de MSI file wordt gestart tijdens het distribueren?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De opties van je distributie-gpo even opnieuw doorlopen ;)

Mijn spoorwegfotografie

• M.Koers
Hier ben ik weer.
Zit nog met een probleem.

Ik heb voor elk programma word, excle enz... een smt file aangemaakt.
Via zenworks wordt deze aan de msi gekoppeld en vervolgens aan de user aangeboden via novell application launcher.
Nu gaat het bij het voor het eerst installeren van een programma goed maakt niet uit welke.
nu het probleem:

Stel ik heb word al geinstalleerd en ik wil excel ook hebben.
Wil de installatie van excel starten: krijg schermpje van novell en verde rgeen foutmeldingen.
Nadat het schempje weg is (wel erg snel) heb ik nogsteeds alleen maar word.
Volgens mij denk t die door word ofzo dat alles er al opstaat of iets anders?
Ik kom er niet meer uit in iedergeval.
Heb gelezen dat iemand dit ook een keer heeft gemakat maar dat bericht was uit 2003.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nee dat kan niet, je moet gewoon het hele pakket in één keer installeren, of je moet een aparte components cd hebben. Al zou dat een oplossing zijn waarmee je ook vaak problemen tegen komt. Denk aan pc's die halverwege het installeren uitgezet worden "duurt te lang" enzo... Beste weg is gewoon heel office op de pc's uitrollen, en met ntfs-rechten de boel dichtzetten zodat niet gelicenseerde gebruikers niet bij de bestanden kunnen.

Het is hier op GoT de bedoeling dat je zelf moeite doet, daar zie ik niks van terug. Dit is allemaal basic stuff wat in de deployment guide van Office duidelijk besproken is. Lees de Het algemeen beleid nog eens goed door, en pas je postgedrag aan.

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Met Zenworks kon je toch gewoon een snapshot maken?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Weet je zeker dat dat ook voor pakketten als Office kan, die al gesnapshot als msi aangeleverd worden?

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 08:31:
Met Zenworks kon je toch gewoon een snapshot maken?
Dat kan misschein niet. Sommige snapshots zijn te groot en soms werkt het gewoon niet, zeker niet als je niet precies weet wat je NA je snapshot uit je snapshot moet weggooien :-)

MSI is DE oplossing als deze beschikbaar is. MSIs zijn gewoon normale installs, en dus niet te onderscheiden van handmatige installatie. Snapshots zijn geinstalleerd op basis van trucjes.
sanfranjake schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 08:46:
Weet je zeker dat dat ook voor pakketten als Office kan, die al gesnapshot als msi aangeleverd worden?
(Bijna) elke applicaties is te snapshotten. Er zijn wat beperkingen, maar die kom je niet vaak tegen. Een msi is geen snapshot overigens. Als er een MSI beschikbaar is, is het altijd aan te raden om die te gebruiken.
Pagina: 1