Geheugen mixen: slim?

Pagina: 1
Acties:

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Topicstarter
Hey

Net een nieuwe PC gekocht, is ie nu al te traag. Waarschijnlijk omdat ik Vista draai.

Het is een:
Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, 4 MB L2
Asus Moederbord P5B
2x TwinMos DDR2 Memory 1024 MB, PC6400, 800 MHz, cas 5
Club3D VGA GeForce 8800GTS 320 MB

Tijdens Battlefield 2 knalt ie er soms uit met een memory probleem. Ook is hij erg traag.

Nu wil ik het geheugen verdubbelen naar 4GB, maar weet nog niet hoe en wat.

Hetzelfde geheugen is niet echt goed leverbaar en het is ook vrij traag geheugen heb ik gemerkt.

Dus dacht ik voor Corsair of Kingston ofzo te kiezen, maar kan dat zomaar?

Ik zat naar deze te kijken:
Kingston HyperX 1024 MB PC6400, 800 MHz, cas 5, non-ECC

Slim?

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Verwijderd

Ja. (wel even opletten of de latencies hetzelfde ingesteld zijn)

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Topicstarter
Je bedoelt dat ze allebei cas 5 zijn? Volgens de site zijn ze dat...

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 00:52
Hmm 2gb zou toch wel genoeg moeten zijn.
Volgens mij is het ook nog steeds zo dat die drivers van nVidia niet goed zijn...

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 11:01

trixx

-CTU- SuiZide

Toch een tip om je geheugen te verkopen en een Kingston kit te kopen.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

• trixx

trixx

-CTU- SuiZide

eX0duS schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:00:
Volgens mij is het ook nog steeds zo dat die drivers van nVidia niet goed zijn...
Het klopt ook dat de nvidia drivers regelmatig voor problemen zorgen.

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Topicstarter
eX0duS schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:00:
Hmm, de videokaart kan het allemaal gemakkelijk aan. FPS is prima en zo, maar tijdens het laden van de map (meestal op dat moment) knalt ie eruit.

Ergens anders op GoT werd al iets gezegd dat het geheugen het probleem is. (ff zoeken)

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Probeer voordat je gaat upgraden, eens even je PC 100% stabiel te krijgen, anders blijf je bezig. En dan is een memory upgrade ook wel erg nutteloos (dit systeem kan nooit ZO sloom zijn als het goed werkt).

@trixx
Kingston, corsair, ach. Ik neem aan dat je bedoeld: liefst hetzelfde geheugen? En dat ben ik met je eens. Nog een setje twinmos dus, of verkopen en 4GB a-merk PC4200 kopen (ik zie geen overclock, hoger is dus nutteloos)

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-05 12:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

trixx schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:00:
Toch een tip om je geheugen te verkopen en een Kingston kit te kopen.
Dat is wel een heel vreemd avies. Het geheugen dat TS gebruikt is misschien niet het snelste op de markt, maar zou gewoon moeten werken. Een 3e en 4e reepje cas5 zou goed moeten zijn, maar daar ligt het probleem niet. BF2 en Vista zouden met 2GB aan boord gewoon goed moeten draaien. Het lijkt er eerder op dat het huidige geheugen niet helemaal 100% is.

Vraag: wat voor error msg krijg je?

Ja, de 8800serie draait niet lekker onder Vista, maar dan zou er volgens mij een andere error volgen. Heb je misschien nog een WinXP install? Test die eens.

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Topicstarter
Ik kan de melding nu niet exact reproduceren, maar het is een BF2 Memory Error.

Wat er gebeurt is dat BF2 op fullscreen blijft staan, met een windows zandlopertje. Alt tab levert een venstertje op waarin ik die tekst memory error kan terugvinden. Logs o.i.d. kan ik zo snel niet vinden.

Nop, geen XP. Heb Vista 64 Utlimate als OEM met de PC meegekocht. (dat is ook de enige reden dat ik nu al Vista heb, anders had ik het nooit gedaan, maar goed dat terzijde)

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Topicstarter
Cio schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:04:
Probeer voordat je gaat upgraden, eens even je PC 100% stabiel te krijgen, anders blijf je bezig. En dan is een memory upgrade ook wel erg nutteloos (dit systeem kan nooit ZO sloom zijn als het goed werkt).
...
Wat bedoel je met stabiel? De PC draait op zich prima, alleen battlefield doet moeilijk. CNC3, NFS Carbon en zo draaien vol open zonder problemen...

Ps. Gisteren nieuwste Forceware geinstalleerd, maar de error komt nog steeds.

• 3dfx
  • Niet online
Let ook op dat Asus (P5B) mobo's niet allemaal netjes 4GB herkennen, zie bijv.

Bios Asus P5B-E ziet maar 3 GB ipv 4 GB

• trixx

trixx

-CTU- SuiZide

Edmin schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:06:
[...]

Dat is wel een heel vreemd avies. Het geheugen dat TS gebruikt is misschien niet het snelste op de markt, maar zou gewoon moeten werken. Een 3e en 4e reepje cas5 zou goed moeten zijn, maar daar ligt het probleem niet. BF2 en Vista zouden met 2GB aan boord gewoon goed moeten draaien. Het lijkt er eerder op dat het huidige geheugen niet helemaal 100% is.

Vraag: wat voor error msg krijg je?

Ja, de 8800serie draait niet lekker onder Vista, maar dan zou er volgens mij een andere error volgen. Heb je misschien nog een WinXP install? Test die eens.
Hij geeft aan dat hij denkt dat het aan het geheugen ligt... Als je dan toch meer geheugen erin wilt plaatsen is mijn advies hetzelfde geheugen te gebruiken. Hij zegt zelf al dat hij een kingston module op het oog heeft.

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-05 23:33
dit lijkt me eerder een driver/ software probleem dan een hardware probleem, waarom zouden die andere games anders wel normaal draaien? lijkt me bijhoorlijk nutteloos om geld te verspillen aan nog 2 GB als het toch niet gaat helpen...

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Topicstarter
Maar wat is dan handig? Hetzelfde trage geheugen of mixen met sneller geheugen? Mijn huidige geheugen verkopen heb ik eerlijk gezegd niet echt zin in.

• trixx

trixx

-CTU- SuiZide

Het onderwerp BF en Vista is al een keer eerder langs geweest.

[PC] Battlefield 2 onder Windows Vista home Premium 32 & 64

en hier

[Vista] BF2 start niet op

[ Voor 21% gewijzigd door trixx op 11-05-2007 14:30 ]

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Topicstarter
Ja, maar dit probleem is weer anders. Bij hun start BF2 sowieso niet op. Hier hangt hij na 1 à 2 uur spelen met een error.

• trixx

trixx

-CTU- SuiZide

Kan geen kwaad om de oplossingen die zijn aangeven te proberen. Misschien zijn je problemen dan ook opgelost.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:37

mvds

Totally awesome!

Met 2 GB zou alles prima moeten draaien hoor. Ik heb zelf de Asus P5B-Deluxe en een C2D 6600 met datzelfde TwinMos geheugen en ik heb nergens problemen mee. Alle spellen laden snel in en draaien allemaal prima. Ik denk toch echt dat je het in de richting van je grafische drivers moet zoeken. Ik heb een X1950XTX.

Probeer anders eens memtest86 voor een paar uurtjes te laten draaien. Misschien dat daar nog wat uitkomt. En natuurlijk bios flashen naar de laatste versie en op de laagste instellingen. Dus even alles untweaken en dan nogmaals proberen. Misschien staat er ergens een bios instelling te optimistisch ;)

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-05 13:38
Als je 1 à 2 uur kan spelen én je kan andere spellen wel goed spelen, dan ligt het helemaal niet aan de hardware hoor.

Battlefield is gewoon buggy.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:16
neem geen corsair geheugen op een p5b die combi gaat niet goed staat op het asus forum.
maar mengen kan niks mis mee

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
2GB kan te weinig zijn voor BF2(142)

Ik had die geheugen probs ook met 2142, ik heb toen 2x1GB er bij gezet (4GB totaal).
Dat vindt BF niet leuk onder een 32bits os, je krijgt dan alleen memory.dll, RendDX9.dll en NV driver has restored errors.
Toen ik er 1GB uithaalde werkte het als een zonnetje :)

Heeft dus niets met Nvidia drivers of hardware te maken, maar met de brakke coding van DICE/EA.

Btw.

Mijn geheugengebruik is 2.38GB als ik BF2142 draai op 1680x1050 en alles op high heb staan.

[ Voor 11% gewijzigd door fast-server op 11-05-2007 21:07 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Topicstarter
fast-server schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 21:02:
Mijn geheugengebruik is 2.38GB als ik BF2142 draai op 1680x1050 en alles op high heb staan.
Lol, hoe kies jij die resolutie? BF2 kent die bij mij helemaal niet eens. Alleen de standaard 1024, 1280 en 1600 en zo.

Ps. Ik heb er toch 2 GB bij besteld. Zelfde type, maar door levertijd voor ander merk gekozen, Kingston HyperX.

[ Voor 15% gewijzigd door JKVA op 11-05-2007 21:12 ]

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Je snelkoppeling aanpassen door er met de rechter muis knop op te klikken en eigenschappen te kiezen.
dan bij doel +szx 1680 +szy 1050" er aan te plakken.

Zie ook de onderstaande voorbeelden:

"C:\Program Files\EA GAMES\Battlefield 2\BF2.exe" +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1680 +szy 1050"

"C:\Program Files\Electronic Arts\Battlefield 2142\BF2142.exe" +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1680 +szy 1050"

Niets aanpassen in het video gedeelte ingame!

[ Voor 2% gewijzigd door fast-server op 11-05-2007 21:23 . Reden: typo ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Topicstarter
Lol, ik heb de grafische dingetjes allemaal wat omlaag geschroefd en hij lijkt nu gewoon stabiel te draaien. Ondanks de 70fps lijkt hij alles op hoog detail niet goed aan te kunnen met zo'n memory error tot gevolg.

Heb alles nu op medium staan en hij lijkt goed te draaien. Tijd om weer op te schroeven, kijken welke instelling de boel verziekt. Ik vermoed de 8x anti aliasing. ff proberen...

@fast-server: Die truc lijkt idd te werken. Tnx.

Pagina: 1