[D.net] Client Mac OS X

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 12:35
Ik heb onlangs besloten, dankzij het Oproep aan alle tweakers m.b.t. OGR-25 topic, om ook aan DPC en OGR-25 mee te doen.

Ik heb een Macbook, waar ik de client wil gaan runnen, en heb dan ook van http://www1.distributed.net//download/clients.php de Mac OS X/Darwin [x86] client gedownload.

Ik draai Mac OS X 10.4, en heb een Intel processor, echter, ik ben geen expert met Mac OS X. Het gedownloade bestand (dnetc-macosx-x86.tar.gz), heb ik uitgepakt, en ik krijg dan volgende folder:
Afbeeldingslocatie: http://img520.imageshack.us/img520/5143/dcnetcmapgd8.png
Echter zoals je ziet, is er geen een file die ik kan 'runnen' !?

Ik heb de documenten in /docs gelezen, en heb ook de FAQ van hier, van dnet, en de wiki doorgelopen, maar kon hier niks over vinden. Het is vast iets kleins wat ik even over het hoofd zie ofzo, maar ik zie het dus niet ;)

I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BwO
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 16:16

BwO

Up The Irons!

niet toevallig gewoon dnetc? :?

<<Team BSD>> #22 OGR-24 - #12 OGR-25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
BwO schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 01:27:
niet toevallig gewoon dnetc? :?
Maar dat is toch geen .app of .pkg ? Als ik die dubbelklik opent die in mijn teksteditor (TextMate)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dnetc moet je in de terminal runnen ;)
Je opent de terminal, sleep dnetc er naartoe, type een '&' erachteraan, en enter. Dan gaat hij draaien. Ik zal vanmiddag/vanavond even een kleine guide posten over hoe je hem automatisch laat opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
Wilko schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 07:23:
dnetc moet je in de terminal runnen ;)
Je opent de terminal, sleep dnetc er naartoe, type een '&' erachteraan, en enter. Dan gaat hij draaien. Ik zal vanmiddag/vanavond even een kleine guide posten over hoe je hem automatisch laat opstarten.
ah, bedankt !!

En hoe kan ik dan handmatig flushen of fetchen? Want zo'n menu als bij de Windows client is er niet bij de Mac, daar krijg je de terminal menu's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

in de terminal:
./dnetc -fetch

Join TeamBVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
blimmel schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:40:
in de terminal:
./dnetc -fetch
Sorry dat ik blijf vragen :P (misschien een idee voor een subkopje in de FAQ?)
Maar als mijn 'koe' aan het grazen is, hoe stop ik die dan om daarna een command te kunnen typen? Als ik apple + . doe, dan stopt het hele proces en ook het proces van de terminal zeg maar, of is dat onvermijdelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Die & aan het eind zorgt ervoor dat je koe als daemon (service) draait. Je kan daarna het terminalvenster dichtklikken en een nieuwe openen. Van je koe zie je nu niks meer, behalve in top en evt. logfile.
Ik ga het inderdaad ook even in de FAQ zetten, het animo voor een koe op de Mac is tot nu toe dusdanig groot geweest dat het me niet nodig leek ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Wortelsoep op 11-05-2007 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is er niet iemand die even GUI kan schrijven voor de dnetc client onder MacOS?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
De dnet client is sowieso text based, ook onder Windows. Dus het nut van een GUI zie ik niet zo in, hooguit een paar knopjes "shutdown", "pause", "fetch" en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Okee, hierbij even de beloofde uitleg voor het starten als daemon.
  1. Zet de map dnetc in je thuismap Mag ook ergens anders, maar dan moet je wel het pad in dnetc.plist (zie hieronder) goed aanpassen
  2. Download dit bestandje
  3. Pak hem uit en open hem in een teksteditor (bv. TextEdit)
  4. Pas op twee plaatsen de naam wilko aan naar je eigen username, dus
    		<string>/Users/wilko/dnetc/dnetc</string>

moet worden
    		<string>/Users/(jouw korte username)/dnetc/dnetc</string>

en
    	<key>UserName</key>
    	<string>wilko</string>

wordt
    	<key>UserName</key>
    	<string>(jouw korte username)</string>

5. Sla dit bestand op als platte tekst (zonder styles o.i.d.!)
  6. Sleep hem naar /Library/LaunchDaemons en laat hem daar vallen
  7. Waarschijnlijk moet je hiervoor je wachtwoord intikken, je moet administrator zijn hiervoor
  8. Om te testen (optioneel):
    1. Herstart je machine en log in
    2. Open Activity Viewer (Activiteitenweergave) uit de map Utilities (Hulpprogramma's) in Applications (Programma's) en kijk of je idle time op 0% staat en check of dnetc een hoop opslurpt. Zo ja: gelukt! Zo nee: niet gelukt :/ contact me even
Dit is de "officiële" Mac OS X-manier om een daemon te starten. De dnet client heeft zelf ook een -install flag ingebakken, ik heb deze nog nooit gebruikt maar wie weet werkt het ook. Daarvoor doe je het volgende in de terminal:
sudo ~/dnetc/dnetc -install

Nogmaals, ik weet niet hoe goed dit werkt. Van "mijn" moeilijkere methode weet ik in ieder geval dat de client altijd wordt gestart, nog vóór het inloggen. Het enige wat een beetje onlogisch kan zijn is je client stopzetten. launchd controleert namelijk telkens of je daemon nog draait, en een dnetc -shutdown zou betekenen dat het proces gestopt wordt, maar er meteen een nieuwe koe wordt gestart. Gebruik daarom pause om je client tijdelijk te stoppen:
~/dnetc/dnetc -pause

Als je nog vragen hebt, stuur me een mail/DM! Graasze! }:O }:O }:O

edit:
Oh, je kan "flags" meegeven aan dnetc om commando's als fetch, flush, update, restart, pause, unpause, config, help, version uit te voeren. Wederom in de terminal:
~/dnetc/dnetc -flag

Waarbij flag vervangen moet worden door één van bovenstaande dingen.

Wat betreft het buffer updaten: ikzelf zet altijd additional buffer level checking aan in de configuratie, dit zorgt ervoor dat er gewoon meteen geflushed en gefetched wordt als er iets klaar wordt in plaats van te wachten tot er een buffer vol danwel leeg is.

[ Voor 11% gewijzigd door Wortelsoep op 11-05-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Onder Windows en Linux werkt de -install optie erg goed.
Ik vermoed dat die op een Mac ook goed werkt, maar dat is een kwestie van uittesten.
is in mijn ogen een veel simpelere optie, dan met allemaal tekst bestandjes gaan lopen rotzooien.

Overigens kan je je client stoppen door dnetc -shutdown te doen, -pause, pauzeert de client alleen maar.

verder is het handig om gewoon een beetje te stoeien met de instellingen in dnetc.
je kan de client configureren door dnetc -config te doen.

Suc6

[ Voor 75% gewijzigd door Robinski op 11-05-2007 16:38 ]

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Dat zei ik dus ook:
Wilko schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 16:26:
De dnet client heeft zelf ook een -install flag ingebakken, ik heb deze nog nooit gebruikt maar wie weet werkt het ook. Daarvoor doe je het volgende in de terminal:
sudo ~/dnetc/dnetc -install
De -install optie installeert een bestandje in een obsolete plek (10.3 style, we zitten inmiddels bij 10.4 en 10.5 komt er binnenkort aan) waarvan ik niet helemaal durf te zeggen of het wel werkt. De manier die ik heb beschreven is dé officiële manier en werkt dus ook gegarandeerd.
Het is inderdaad even gekloot in een tekstbestandje ja, jammer dat dnet geen launchd gebruikt bij een -install.
Pagina: 1