[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:
  • 89.524 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05 01:34
Vandaag ook vreemd probleem:

Mn vader belt naar huistelefoon, en krijgt een dode lijn. Klopt dus niet. Belt me mobiel op, en vraagt of er wat met de EB aan de hand is. Ik ff snel naar webinterface van de EB, ding zo traag als wat, maar internetpagina's rete snel.

EB aan / uit gezet, en werkt weer.

Heeft iemand hier een verklaring voor dat dit zomaar ineens kan gebeuren?

Ik merk er namelijk zelf helemaal niets van, want ik gebruik de huistelefoon eigenlijk vrijwel nooit. Alleen voor inkomende gesprekken. Je hebt dus niet door dat VOIP ineens niet meer werkt.

Heb een Siemens EB met de 1.41.4-iptv firmware op ISDN aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:28

ManiacsHouse

Scheisse!

Tsunami schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:15:
[...]

Dit is inderdaad een beetje een rare reactie van je, oké het probleem komt niet voor bij analoog bellen, maar zoals ze zelf al duidelijk maken kunnen ze niks meer doen dan aan UWV vragen of ze het willen oplossen. Daar ligt het probleem, en als UWV weigert er iets aan te doen, dan heeft iedereen dus pech. Zo simpel is het.
Het gaat om het idee dat KPN iets wijzigt en dat de 'normale' dingen niet meer werken. Zoals daar dus is een UWV of je fax of je draadloze telefoon of whatever.
DAT word er niet bij verteld als je IPB neemt. En als je er dan iets over zegt (nog niet een klagen, gewoon een vraag) wijst KPN met een vingertje naar een andere partij. Das natuurlijk bullshit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klankima
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik merk er namelijk zelf helemaal niets van, want ik gebruik de huistelefoon eigenlijk vrijwel nooit. Alleen voor inkomende gesprekken. Je hebt dus niet door dat VOIP ineens niet meer werkt.

[/quote]

Ik heb geen verklaring, maar heb het zelfde ook met isdn laatste twee weken 7 keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185551

nautaonline schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 23:38:
Vandaag ook vreemd probleem:

Mn vader belt naar huistelefoon, en krijgt een dode lijn. Klopt dus niet. Belt me mobiel op, en vraagt of er wat met de EB aan de hand is. Ik ff snel naar webinterface van de EB, ding zo traag als wat, maar internetpagina's rete snel.

EB aan / uit gezet, en werkt weer.

Heeft iemand hier een verklaring voor dat dit zomaar ineens kan gebeuren?

Ik heb ook het zelfde probleem, soms gaat het dagen goed dan weer en paar keer per dag.
Ik heb een tweede telefoon op line 2 hangen en onderling bellen is dan ook niet mogelijk.
Het aan roepen van de EB (siemens, geen isdn) is niet mogelijk via de snelkoppeling in mijn netwerklocaties, alleen via het ip adres kan ik op de webinterface komen. Ik bel regelmatig even met mijn mobiel om te kijken of alles nog werkt, als alles dood blijft wordt het weer tijd voor een frisse start via de aan/uit knop of een reset via de webinterface.

Nog meer mensen hier last van.

Jan

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 185551 op 25-05-2007 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:30

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Hmm... Ik kon zo snel 't antwoord niet vinden, maar volgens mij is mijn probleem al vaker langsgekomen...

Situatie:
- Siemens Experiabox met firmware ?? (weet even niet, volgens mij 1.41)
- 2 PC's (1 met draad en 1 wireless verbonden)
- 1 GSM met wifi

Probleem:
Internetten via Mediacenter (draad) gaat probleemloos.
Internetten via PC (wireless) en GSM (wireless) gaat regelmatig mis. Meestal na 'n minuut of 5.
De PC geeft regemaltig aan dat de verbinding wegvalt, staat lang op authenticate en krijgt regelmatig geen IP toegewezen.

Geprobeerde oplossingen:
- PC vast IP toewijzen: Scheelt 'n beetje, maar nog steeds wegvallende verbinding
- EB uit en aanzetten: Lost 't probleem tijdelijk op.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn met m'n EB? Ik vind 'm wel warmpjes aanvoelen, maar zou dat de oorzaak zijn?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-11-2023
@nautaonline en @dombojan: Kunnen jullie eens in de webinterface van de (Siemens) EB kijken wat de status is als het weer mis is? Normaal gesproken staat daar iets als:

Telephony
VoIP accounts: 3 accounts (registered: 3 accounts)

Maar uit dit bericht blijkt dat de EB soms zijn registratie kwijt kan raken, bijvoorbeeld als er een SIP-client in DMZ staat.

@KPN_boys: wordt er nog wat met dergelijke meldingen gedaan? Het kan toch niet zo zijn dat een client van de EB de regionale lijn om zeep helpt. Met de opkomst van de Voipbusters ga je daar veel meer last van krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:18:
@nautaonline en @dombojan: Kunnen jullie eens in de webinterface van de (Siemens) EB kijken wat de status is als het weer mis is? Normaal gesproken staat daar iets als:

Telephony
VoIP accounts: 3 accounts (registered: 3 accounts)

Maar uit dit bericht blijkt dat de EB soms zijn registratie kwijt kan raken, bijvoorbeeld als er een SIP-client in DMZ staat.

@KPN_boys: wordt er nog wat met dergelijke meldingen gedaan? Het kan toch niet zo zijn dat een client van de EB de regionale lijn om zeep helpt. Met de opkomst van de Voipbusters ga je daar veel meer last van krijgen...
Ik zal erop leten maar zoals ik het me herineren kan staat er niets vreemds in de box, ook alle lampjes branden correct.
Je leest nog meer hier over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144160

Had vanochtend voor het eerst sinds de plaatsing van fw 1.41.4 geen telefonie en geen draadloos internet meer. Reboot van de EB verhielp het wel maar vindt het wel vreemd, het heeft een hele tijd stabiel gedraaid. Had vanochtend geen p2p openstaan en nog getelefoneerd met thewife@work , ongeveer 5 minuten later dus even de dip.

Aangaande magic_nl : probeer je EB eens op een vast kanaal tussen 1-11 in te stellen en eventueel de beveiliging ter test naar beneden te zetten (WEP ipv WPA). Dit wil nog wel eens de stabiliteit bevorderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:30

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Anoniem: 144160 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:54:
Aangaande magic_nl : probeer je EB eens op een vast kanaal tussen 1-11 in te stellen en eventueel de beveiliging ter test naar beneden te zetten (WEP ipv WPA). Dit wil nog wel eens de stabiliteit bevorderen.
Daarstraks vergeten... Kanaal staat vast op 7, tussen alle netwerken van de buren in. Ik zit min. 3 kanalen van alle anderen af.
Overigens lijkt 't probleem te zijn ontstaan toen ik automatisch heb gewijzigd in 7 vanwege 'n sporadische laptop met intel-chip die kanalen hoger dan 11 niet ziet.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Voor de Super-G mode worden 2 kanalen tegelijk gebruikt: 6 en 7. Misschien heeft het er niets mee te maken, maar probeer hem eens op 6 te zetten. Of op 8 natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:54

joker1977

Tweakert

Anoniem: 76854 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:52:
Gisteren weer een telefonische aanbieding gehad voor IPB. Ik snap niet dat ze nu nog zieltjes proberen te winnen terwijl ze het systeem niet op orde hebben.

En de de dame van het telefoon team maar maar volhouden dat alles OK was en ze zaken wel goed op orde hebben. Voorlopig blijf ik gewoon bij mn XS4ALL en gewone telefoon lijn, weet ik tenminste zeker dat ik berijkbaar ben en een goede DSL verbinding heb. Dan maar wat meer betalen. Ik leek wel gek volgens de telefoon dame.

Het niveau van de medewerkers daar is ook niet je van het. Zodra ik begon over uptime, servers, QOS en WAN ips had ze geen flauw idee waar ik het over bezig was. Ik mag dan wel gek zijn maar zo gek dat ik voor haar IPB ga aanschaffen ook weer niet.
Dus je probeert 'wat losse technische termen' uit op een VERKOOP-medewerker en dan verwacht je een zinvol antwoord?

Overigens, de DSL-verbinding die je krijgt bij IPB is technisch identiek aan je XS4All-verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193528

@Jan-E, @dombojan

Ik heb een soortgelijk probleem gehad op mijn EBS. De laatste keer binnen 24 uur na de reset. De melding onder telefonie is dan:

3 accounts (geregistreerd: 1 account, bezig met uitvoeren: 2 accounts)

Omdat de frequentie omhoog ging, gemeld bij de helpdesk. Er is nu een nieuwe EBS geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
joker1977 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:27:
Overigens, de DSL-verbinding die je krijgt bij IPB is technisch identiek aan je XS4All-verbinding.
Nope. Niet (altijd) meer. De XS4ALL Only abo's lopen via een ander KPN netwerk. Bitstream i.p.v. MXstream als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 193528 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:47:
Merkwaardige getallen. Lijkt er op dat je regionale nummer wel geregistreerd is, maar je Tel1 (101) en je Tel2 (102) niet.

Als het bij mij (reproduceerbaar) fout loopt zijn de getallen net andersom. 2 geregistreerd (101 en 102) en 1 processing (mijn 020 nummer). Wilde gok: jouw box is brak, de mijne heeft een 'feature'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167472

Jan-E schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:47:
[...]
Nope. Niet (altijd) meer. De XS4ALL Only abo's lopen via een ander KPN netwerk. Bitstream i.p.v. MXstream als ik het goed heb.
Klopt helemaal :) Ben zelf Xs4all-Only geworden sinds een paar maanden. Retestabiele uptime, snelheid 100% optimaal en bellen (voip) is kraakhelder en ook heel stabiel.

--->> Over de KPN verkoper----

Zelf ook een telefoontje van gehad. Ze kon er idd ook niet begrijpen waarom ik meer betaal voor mijn abbo, terwijl zij voor hetzelfde danwel goedkoper kunnen bieden. Mijn antwoord was simpel "goedkoop is duurkoop" Altijd maar voor een dubbeltje eerste rang willen zitten, is vragen om moeilijkheden! En toen was het gesprek snel ten einde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 167472 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 17:43:
Klopt helemaal :) Ben zelf Xs4all-Only geworden sinds een paar maanden. Retestabiele uptime, snelheid 100% optimaal en bellen (voip) is kraakhelder en ook heel stabiel.
Ach, totdat de glasvezel bij mij binnengebracht wordt houd ik het nog wel uit bij KPN ;)
--->> Over de KPN verkoper----
Ik werd zakelijk ook gebeld. Hoe bent u op dit moment aangesloten op het internet? Met KPN IPB! Huh? O, dan kan ik dus niets voor u betekenen.

De vorige keer, dat ik dat had, probeerde de verkoopster me echt ervan te overtuigen dat Zakelijk IPB beter en zelfs goedkoper was dan prive IPB. Alleen was ze de BTW vergeten...

Maar KPN heeft dus duidelijk de verkoopstop/radiostilte beeindigd en zal binnenkort dus wel weer naar de 20.000 nieuwe aansluitingen per week stijgen. Kassa kan zijn borst alvast natmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

IPB is hier vrijwel down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-04 22:20
Hoe bedoel je?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik kom op geen enkele manier meer in mijn 3 weken oude experia box ook niet via http://192.168.1.254/

Wat kan ik nu het beste doen?
Resetten?
Raak ik dan niet al mijn gegevens kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uitzetten, 2 minuutjes wachten, aanzetten en nog eens proberen. speedtouch.lan in je browseradresbalk werkt vaak ook :) . Resetten op een ST780 ben je zeker een 13 minuten zoet mee (zolang duurt een reset namelijk met de IPB firmware erin) en hoeft niet je oplossing te zijn... Wilde gok, ik denk dat je box volgetrokken is met connecties en nu even het niet meer begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05 01:34
@Jan-E (en Dombojan)

Ik heb dan ook geen toegang meer tot de webinterface, hij probeert wel wat te laden, maar dat duurt m te lang dan zegmaar.

Ik heb alleen een analoge huiscentrale erachter op poort 1, dus ik merk ook niet snel bij het onderling bellen dat de lijn eruit ligt.

En opzich zou af en toe bellen naar huis wel kunnen, maar dat hoort niet te hoeven lijkt mij.

Ik kan dus ook helaas die statuspagina niet opvragen. Heb wel een Voipbusterclient op mn laptop staan, maar heb geen DMZ ingesteld.

Zou het niet te maken hebben met een hoog NAT entries getal? Laatst stond ie al op 1400+.. (Gebruik zelf geen P2P progs, maar m'n zusje wel :( )

Als het voorval weer eens voorkomt dan zal ik mijn ondervindingen wel weer posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Ik zal erop leten maar zoals ik het me herineren kan staat er niets vreemds in de box, ook alle lampjes branden correct.
Je leest nog meer hier over.
Vrijdag nog een kpn medewerker aan de lijn gehad, ik had nog een klacht over echo open staan, meteen het nieuwe probleem voorgelegd. Uit zijn woorden op te maken zou er twee weken terug iets gebeurd zijn waardoor mensen onbereikbaar werden, maar het moest nu voorbij zijn. Hij heeft het probleem genoteerd en er wordt met 4 - 6 weken contact met mij opgenomen.
Ik wacht af.

Prettig weekend allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aangaande die NAT entries. Gebruik aan deze kant wel P2P programma's en zit ook regelmatig op 1400+ entries. Even clearen en ze lopen weer rustig op. Ik vermoed dat mijn telefonieprobleem van deze week daar mee samenhangt (critical mass bereikt oid) maar ben vergeten hoeveel entries er toen instonden. Bij 1350 entries heb ik overigens wel een goede verbinding, geen echo, geen missende seconden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Jan-E schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:47:
[...]
Ah dat wist ik niet, dankjewel voor de informatie. Neemt niet weg dat de DSL-verbindingen van beide providers zeer stabiel en hoge uptimes halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:19
Anoniem: 144160 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 10:23:
Aangaande die NAT entries. Gebruik aan deze kant wel P2P programma's en zit ook regelmatig op 1400+ entries. Even clearen en ze lopen weer rustig op. Ik vermoed dat mijn telefonieprobleem van deze week daar mee samenhangt (critical mass bereikt oid) maar ben vergeten hoeveel entries er toen instonden. Bij 1350 entries heb ik overigens wel een goede verbinding, geen echo, geen missende seconden etc.
Bij staat de teller al een dag of 20 op 1450 entries (soms iets meer).
Tot nu toe geen echo of anderszins problemen.

makes it run like clockwork

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 144160 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 10:23:
Ik vermoed eerlijk gezegd dat het systeem van de NAT entries een FIFO-systeem is en dat het maximum ergens rond de 1500 ligt. Is er iemand die ooit een hoger aantal NAT entries gezien heeft dan 1500?

En als het een FIFO-systeem is dan zou er dus nooit een critical mass bereikt moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193528 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:47:
@Jan-E, @dombojan

Ik heb een soortgelijk probleem gehad op mijn EBS. De laatste keer binnen 24 uur na de reset. De melding onder telefonie is dan:

Omdat de frequentie omhoog ging, gemeld bij de helpdesk. Er is nu een nieuwe EBS geplaatst.
Dit staat er bij mij als het fout gaat

Telephony
VoIP accounts: 3 accounts (registered: 1 account, processing: 2 accounts)

Address Translation (NAT)
Status: Enabled
NAT table: 1220 entries

Na een herstart staat er het volgende:

3 accounts (registered: 3 accounts)

Address Translation (NAT)
Status: Enabled
NAT table: 2 entries

Zeg het maar wat is er aan de hand?

DomBoJan :*)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 185551 op 26-05-2007 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Late reactie, maar:
maniacshouse schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 01:32:
[...]

Het gaat om het idee dat KPN iets wijzigt en dat de 'normale' dingen niet meer werken. Zoals daar dus is een UWV of je fax of je draadloze telefoon of whatever.
DAT word er niet bij verteld als je IPB neemt. En als je er dan iets over zegt (nog niet een klagen, gewoon een vraag) wijst KPN met een vingertje naar een andere partij. Das natuurlijk bullshit.
Sja, blijkbaar is het niet echt een 'normaal' ding als het niet werkt via internetbellen (aangezien de meeste dingen wel gewoon werken), en dit is gewoon hoe de techniek van internetbellen is, dus KPN kan niet anders dan wijzen naar de andere partij, want zij kunnen er niks aan doen. Ik ben het wel met je eens dat KPN het zou moeten vertellen, dat de kans bestaat dat IPB met sommige systemen niet werkt (maar eigenlijk niet minder dan dat andere aanbieders of UWV zelf dit zou moeten vertellen). Maar helaas wordt er zoveel niet verteld bij afname van IPB, zoals het feit dat je IP-adres zonder pardon wordt veranderd (waar vast een goede reden voor is, maar als je het weet kan je je er mentaal op voorbereiden :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-05 14:12
Sinds vandaag kan ik niet meer worden gebeld op mijn thuistelefoon.Ook kan ik er niet meer mee bellen.
De webinterface van mijn silverkleurige eperia/box kom ik ook niet meer in.
Het enigste wat ik heb gedaan voordat het niet meer werkte is de firewall van het aparaat uitgezet.

Het internet werkt wel nog allemaal perfect.
Wat moet ik doen? ;)

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 14:26

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Heeft een reset geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
Nog niet geprobeerd.

Is dit echt nodig?
Geen makkelijkere oplossingen? 8)7

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Y3LLoW schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 19:56:
Sinds vandaag kan ik niet meer worden gebeld op mijn thuistelefoon.Ook kan ik er niet meer mee bellen.
De webinterface van mijn silverkleurige eperia/box kom ik ook niet meer in.
Het enigste wat ik heb gedaan voordat het niet meer werkte is de firewall van het aparaat uitgezet.

Het internet werkt wel nog allemaal perfect.
Wat moet ik doen? ;)
zet hem maar uit en 5 tellen later weer aan. Doe ik ook altijd helpt wel. ;)
Denk wel aan je instellingen.

dombojan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Ik bedoel een gewone reset|(1 sec resetknop), geen harde reset(15 sec resetknop).
Je houd dan je instellingen. Uitzetten kan je ook doen zoals hierboven vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-02 16:00
ik heb zo ongeveer al alle delen gelezen.

Ik heb een zipb abo.

Ik krijg het niet voor elkaar om mail te ontvangen/verzenden met m'n windows 2003 server met exchange 2007

Weet iemand wat ik prcies moet instellen / welke stappen ik moet doorlopen?

mijn server met exchange 2007 draaide voor dat ik zipb had perfect.
Ik had hiervoor xs4all adsl

ik heb de siemens sx551
domeinnaam waar ik mail mee verstuur en ophaal is astatic.nl
ik heb port 25 op de router geforward naar het ip van mijn server

ik hoop dat iemand mij kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Poort 25 is geblokkeerd door KPN net zoals bij erg veel andere providers. Je zou de mail via de mailserver van kpn kunnen versturen, dan gaat het waarschijnlijk wel goed. Serveradres is: mail.kpnplanet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
Bedankt!
Ik heb de box even een minuutje uitgezet en nu werkt het weer. _/-\o_

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-02 16:00
Hurricane schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 21:49:
Poort 25 is geblokkeerd door KPN net zoals bij erg veel andere providers. Je zou de mail via de mailserver van kpn kunnen versturen, dan gaat het waarschijnlijk wel goed. Serveradres is: mail.kpnplanet.nl
ik heb dit ingesteld in het direct admin panel onder DNS settings van mijn provider:
mail MX 10
mailrelay.direct-adsl.nl MX 20
mail A xxx.xxx.xxx.xxx -> waar xxx mijn extern ip adres is.

Als ik een dns check doe krijg ik deze fout

ERROR: I could not complete a connection to any of your mailservers!

mailrelay.direct-adsl.nl.astatic.nl: Could not connect without glue or A record.
mail.astatic.nl: Timed out [Last data sent: [Did not connect]]

Hij ziet dit en dat is niet goed lijkt mij: mailrelay.direct-adsl.nl.astatic.nl

Wat moet ik trouwens nog voor instellingen op mijn server weizigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Y3LLoW schreef op zondag 27 mei 2007 @ 09:58:
Bedankt!
Ik heb de box even een minuutje uitgezet en nu werkt het weer. _/-\o_
Als het weer gebeurd neem dan even contact op met de helpdesk.
Dan krijgen ze een goed overzicht van de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Kun je op dit moment IPB icm ISDN nu wel of niet aanvragen?

Wij hebben isdn+adsl, maar de klantenservice zegt dat het niet kan zonder eerst adsl op te zeggen, dan naar analoog te migreren dan aanvragen. Gevolg lange downtime.

Vul ik echter op de kpn-site de check in, kan ik gewoon bestellen. Hoe tegenstrijdig.

Wie kan me vertellen of het nu wel of niet kan zonder veel rompslomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-05 08:51
zandpaddo schreef op maandag 28 mei 2007 @ 12:43:

Wij hebben isdn+adsl, maar de klantenservice zegt dat het niet kan zonder eerst adsl op te zeggen, dan naar analoog te migreren dan aanvragen. Gevolg lange downtime.

Vul ik echter op de kpn-site de check in, kan ik gewoon bestellen. Hoe tegenstrijdig.

Op dit moment is het niet mogelijk, ze hebben de order(soorten) met de meeste uitval uit de lijst gehaald. Als je via de kpn-site aanvraagt, wordt de aanvraag afgewezen.
Volgens mij willen ze een dezer weken weer beginnen met het volledig leveren van de verschillende soorten orders

Just a simple thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-04 14:47
zandpaddo schreef op maandag 28 mei 2007 @ 12:43:

Ik ben in het verleden gemigreerd van analoog+adsl naar isdn+adsl. Dit kon door gebruik te maken van het reserve paar. Hierdoor had ik geen "downtime".

Wanneer ik mijn verplaats in jou situatie, dan had ik aan KPN het volgende voorstel gedaan:
- aansluiten IPB met nieuw nummer op reserve paren;
- na volledig in bedrijf komen van ipb: adsl opzeggen en nummers van isdn migreren naar ipb;
- verzoek om dubbele kosten zo veel mogelijk verrekenen.

Misschien is zakelijk IPB XL een andere optie [ url = http://www.kpn.com/kpn/show/id=1260647 ] ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-05 20:17
Heb net de factuur bekeken voor deze maand en de tegemoetkoming blijkt erg netjes te zijn; er is 20 euro in mindering gebracht. Dus KPN is toch aan het uitbetalen geslagen op grote schaal, terwijl ze aangaven (in februari) dat niet te gaan doen. Netjes.

Verder is m'n EBS alweer bijna 2 maanden up, zonder problemen, ik ben nog steeds bereikbaar ondanks dat ik toch wel wat torrents heb binnengehaald en toch flink wat verkeer heb gehad op mijn webserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 22:15
boukej schreef op maandag 28 mei 2007 @ 21:19:
[...]

Ik ben in het verleden gemigreerd van analoog+adsl naar isdn+adsl. Dit kon door gebruik te maken van het reserve paar. Hierdoor had ik geen "downtime".

Wanneer ik mijn verplaats in jou situatie, dan had ik aan KPN het volgende voorstel gedaan:
- aansluiten IPB met nieuw nummer op reserve paren;
- na volledig in bedrijf komen van ipb: adsl opzeggen en nummers van isdn migreren naar ipb;
- verzoek om dubbele kosten zo veel mogelijk verrekenen.

Misschien is zakelijk IPB XL een andere optie [ url = http://www.kpn.com/kpn/show/id=1260647 ] ?
Je bent een held als je iemand van klantenservice bij KPN van de standaard af laat wijken, die beperkingen schijnen te zijn om lijnen met een groot risico van uitval niet aan te gaan sluiten. Het voorstel dat jij doet is precies dat, een lijn met groot risico van uitval ;)

Bij IPB XL zal het beter gaan, veel bedrijven met ISDN die overstappen ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Valt jullie ook op dat de KPN_boys verdwenen zijn sinds de KPN de telemarketing voor IPB weer gestart heeft? Laatste bericht van KPN_Bob is al weer 8 dagen oud (terwijl hij tussendoor nog wel online is geweest). Ik had nog een vraagje uitstaan voor de boys...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnux
  • Niet online
Ik heb zelf een Lite (3 Mb/s 512 Kb/s) abbo van Planet.
Nu heb ik een probleem met het bellen waar ik mijn vinger niet opgelegd krijg.

Mijn vriendin is een fanatiek belster en meerdere keren per week klaagt ze dat de telefoon niet werkt.
De volgende symptonen doen zich voor:
Bij het uitgaand bellen gaat de telefoon niet over
Je neemt de telefoon, je hoort de kiestoon, toetst het nummer in en dan kun je wachten tot je een ons weegt maar je hoort niks meer.
Ook komt het voor dat het ~15 duurt voordat de telefoon overgaat
We zijn niet bereikbaar
Mensen kunnen ons niet bellen en krijgen de voicemail.

Opstelling aparatuur:
- Modem is een Siemens Experia Box
- Modem is zonder splitter verbonden
- Modem is verbonden met kabel van 1,5 m
- Modem is verbonden met contactpunt welke het dicht bij de meterkast zit

Wat heb ik geprobeerd:
- Modem aan en uit zetten verhelpt soms beide problemen

De problemen zijn niet structureel en ik kan ze niet uitlokken.
kan ik met deze "vage" klachten bij KPN terecht? Of wordt ik daar niet veel wijzer van?
Is het modem vervangen een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
@vgouw: Heb je een PC in DMZ (Exposed host) staan? Maak je nog gebruik van een ander VoIP nummer via een soft phone of ATA? Download je veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnux
  • Niet online
Jan-E schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 12:26:
@vgouw: Heb je een PC in DMZ (Exposed host) staan? Maak je nog gebruik van een ander VoIP nummer via een soft phone of ATA? Download je veel?
Heb je een PC in DMZ (Exposed host) staan? Nee
Maak je nog gebruik van een ander VoIP nummer via een soft phone of ATA? Nee
Download je veel?Regelmatig Utorrent staat af soms wel te stampen, maar deze heb ik gelimiteerd tot 20 connecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 22:15
vgouw schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:08:
...
Knip klachten
...
Opstelling aparatuur:
- Modem is een Siemens Experia Box
- Modem is zonder splitter verbonden
- Modem is verbonden met kabel van 1,5 m
- Modem is verbonden met contactpunt welke het dicht bij de meterkast zit
Contactpunt dichtst bij meterkast? Naar alle waarschijnlijkheid is de hoofdaansluiting het punt in de meterkast, daar zal dan ook je Experia Box rechtstreeks op aangesloten dienen te worden.
Als dit praktisch echt onmogelijk is kun je eventueel lapwerk verrichten door een hoogwaardigere kabel, lees CAT5(E) met massieve kern te gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Loekie op 29-05-2007 13:30 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnux
  • Niet online
Loekie schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:29:
[...]

Contactpunt dichtst bij meterkast? Naar alle waarschijnlijkheid is de hoofdaansluiting het punt in de meterkast, daar zal dan ook je Experia Box rechtstreeks op aangesloten dienen te worden.
Als dit praktisch echt onmogelijk is kun je eventueel lapwerk verrichten door een hoogwaardigere kabel, lees CAT5(E) met massieve kern te gebruiken.
Helaas zal hij niet in de meterkast kunnen. Heb het nagerekend en in totaal ligt er 5 meter kabel van de meterkast aansluiting naar uiteindelijk de Experia Box. Voor de rest zit er nik op de hoofdkabel. Daarbij zit ik op ~300 meter van de centrale, dus dat mag geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

vgouw schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:34:
[...]

Helaas zal hij niet in de meterkast kunnen. Heb het nagerekend en in totaal ligt er 5 meter kabel van de meterkast aansluiting naar uiteindelijk de Experia Box. Voor de rest zit er nik op de hoofdkabel. Daarbij zit ik op ~300 meter van de centrale, dus dat mag geen probleem zijn.
Bij mij:
Afstand tot wijkcentrale volgens BBnet 250 meter (hemelsbreed)
In werkelijkheid is het ruim 700 meter

Bij mij komt de KPNkabel in de woonkamer binnen.
Ik noem hem voor het gemak ISRApunt
Met een Cat 3 kabel verleng ik dit punt naar de meterkast, waar bij ik 1 aderpaar als telefoonlijn weer terug laat gaan naar dat ISRApunt.

Deze kabel gaat ruim10 meter door het huis om in de meterkast uit te komen.
Hij brengt daar 2 internetverbindingen, IPB en Speedlinq.
Splitters in de meterkast afgewerkt, hierdoor zitten ze dicht bij de IPBoxen

In de meterkast hangen vlak bij elkaar:
1.De stroominstallatie
2.Experiabox KPN ISDN
3.Experiabox Speedlinq Analoog
4.Antenneversterker CAI
5.Telefooncentrale
6.Draadloze alarminstallatie
Vlak buiten de meterkast staat een magnetron.

Alles werkt perfect op 2x draadloos internet na, 1 uitgezet en het werkt prima.
20 MB Speedlinq geeft 18 MB downloud
3 MB IPB geeft maar net 2MB download

KPN IP heeft de grootste overhead, vooral bij de upload is er een verles van 40%, bij Speelinq maar 12-13 %

En zo werkt het :9~ (bij mij)

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Zo op het internet ronddwalend zie ik overal of, de prijzen van internet naar beneden gaan, of, de snelheden omhoog.

Zou de KPN ook nog van dergelijke plannen hebben voor IPB?

Van mij mag de Upload wel wat omhoog gaan.

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ligt het aan mij of zit KPN in eens gigantisch port 119 te knijpen? Als ik even port 80 instel gaat het met een mooie snelheid terwijl port 119 niet voor een meter gaat ;(

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

FnF schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 17:01:
Ligt het aan mij of zit KPN in eens gigantisch port 119 te knijpen? Als ik even port 80 instel gaat het met een mooie snelheid terwijl port 119 niet voor een meter gaat ;(
Up of download? De download van de nieuwsgroepen gaat hier gewoon max verbinding. Heb er dan wel een payserver naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Hurricane schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 18:36:
[...]

Up of download? De download van de nieuwsgroepen gaat hier gewoon max verbinding. Heb er dan wel een payserver naast.
Down, hier ook 3 payservers getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Jan-E schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 12:26:
Even een vraag tussendoor, als het al voorbij gekomen is excuse moi. Ik zie een aantal keren DMZ voorbij komen en dat dit of op de experiabox of via Mijn KPN in te stellen zou zijn maar dat is bij mij helaas niet het geval.
Is er iets dat ik over het hoofd zie? Of werkt dit alleen voor de Siemens experiabox?
Door een wazig iets heb ik hier zowel een Thompson (aangesloten) als een Siemens (in de doos) staan dus ik zou beiden kunnen proberen.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218556

Sinds 2 weken is de Siemens EPB omgeruild voor een Thomson.
Heeft ongeveer 20 belletjes naar de helpdesk gekost alvorens alles in orde was....
Nou ja....alles....

Ik blijf een echo op de lijn houden: diegene die mij belt merkt dit, en dit is erg vervelend.
Gisteren wederom met de helpdesk gebeld, en werd tewoord gestaan door een kundig iemend, die zijn best deed om het probleem te verhelpen...helaas.

Geprobeerd om het volume van de handset te verlagen. Inderdaad echo wordt minder, maar is niet weg. Tijdens de "Siemens" periode geen last gehad van dit fenomeen. Ik heb een Philips dect toestel.
Zijn er meerderen met deze klachten ? Ligt dit nu aan de Philips of aan de Thomson ?

Wie wil/kan reageren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reteip
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hurricane schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:52:
@P_withaar
Ik denk niet dat het met de attack detection te maken heeft. Ik denk meer dat het met de dsl te maken heeft. Een Adsl modem traint de verbinding in met een maximale snelheid die hij kan halen waarbij de noisemargin nog 6Db is of het maximum wat is meegegeven vanuit KPN (Je profiel). Ik ga even uit van de eerste. Je verbinding kan op zeer veel manieren van buitenaf gestoord worden. Denk bijvoorbeeld aan: RFI, Power influence en overspraak. De overspraak is eigenlijk de verstoring die een andere breedbandverbinding geeft op jou dsl lijn waardoor de verhouding signaal en ruis verslechterd.
Als er nu een buurman is die zijn modem steeds uitzet als hij niet achter internet zit, dan kan het zijn dat jij je modem reset als de buurman niet op internet zit en het modem dan snel intraint. Als nu de buurman zijn modem weer aanzet dan krijg je meer stoorsignalen op de lijn en hierdoor gaat jou modem als hij te ver onder de 6Db noisemargin uitkomt opnieuw intrainen op een lagere snelheid. Zodra je buurman later weer van internet afgaat en zijn modem uitzet zijn de stoorsignalen van de lijn, maar je modem blijft op dezelfde waarde staan want deze ziet hij als "safe"
Als er dan nog op andere manieren stoorsignalen op de kabel richting je modem komen zal het modem op den duur dus steeds langzamer intrainen en bij jou gaat de snelheid omlaag en zal laag blijven totdat jij het modem reset en dan begint het hele proces weer van voor af aan.

Als je zelf een kabeltje kunt maken zorg er dan voor dat er tussen het ISRA punt en de EB een twisted kabel zit en vooral geen platte kabel. Deze platte kabel werkt als antenne voor erg veel stoorsignalen, vooral AM zenders. Als er bij jou toevallig veel stoorsignalen en de buurt zitten krijg je hier veel last van.

Even een braindump van deze kant :)
Hmmm, in eerste instantie dacht ik dat stoorzenders (als in de buurman) toch wel heel vergezocht zou zijn. Maar ik heb afgelopen weekend vanaf donderdag constant snel internet gehad, en guess what, de buurman was op vakantie. Maandag overdag kwam hij terug, en de snelheid zakte (misschien toevallig) weer terug naar < 40Kb/sec. Na een reset weer verholpen (had een keer geen zin om KPN te bellen). Met alle tips hier is het nog niet verholpen dus, maar ik begin een vermoeden te hebben. De buurman is wel van het type "niets op standby" dus ik zie hem er voor aan om als vorm van besparing de modem iedere keer aan/uit te zetten. 8)7 . Ik ga toch eens met hem praten.
Mocht dit het probleem zijn, wat kan ik hier aan doen (naast de buurman proberen over te halen om z'n modem aan te laten staan >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170631

p_withaar schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:44:
[...]

Hmmm, in eerste instantie dacht ik dat stoorzenders (als in de buurman) toch wel heel vergezocht zou zijn. Maar ik heb afgelopen weekend vanaf donderdag constant snel internet gehad, en guess what, de buurman was op vakantie. Maandag overdag kwam hij terug, en de snelheid zakte (misschien toevallig) weer terug naar < 40Kb/sec. Na een reset weer verholpen (had een keer geen zin om KPN te bellen). Met alle tips hier is het nog niet verholpen dus, maar ik begin een vermoeden te hebben. De buurman is wel van het type "niets op standby" dus ik zie hem er voor aan om als vorm van besparing de modem iedere keer aan/uit te zetten. 8)7 . Ik ga toch eens met hem praten.
Mocht dit het probleem zijn, wat kan ik hier aan doen (naast de buurman proberen over te halen om z'n modem aan te laten staan >:) )
Bij mij hielp het om een ander kanaal te kiezen in de EPB, dus niet "automatisch" (werkt gewoon niet, maar een kanaal met een hoger nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216696

Jan-E schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 10:43:
Valt jullie ook op dat de KPN_boys verdwenen zijn sinds de KPN de telemarketing voor IPB weer gestart heeft? Laatste bericht van KPN_Bob is al weer 8 dagen oud (terwijl hij tussendoor nog wel online is geweest). Ik had nog een vraagje uitstaan voor de boys...
Beste Jan-E,

Om op uw laatste opmerking in te gaan het volgende. Het is niet zo dat wij verdwenen zijn. Wel kunnen we afwezig lijken. Dit komt doordat wij behalve posten ook andere zaken regelen met betrekking tot ondersteuning via dit forum. Wij zullen nooit stoppen met de ondersteuning via dit forum zonder dit duidelijk aan te geven. Overigens is dit absoluut niet aan de orde dus u hoeft daar ook niet van uit te gaan.
Jan-E schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:18:
Over de vraag die u uit heeft staan; bedoelt u de bovenstaande? Deze heb ik geïnterpreteerd als een retorische vraag en daarom niet beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Anoniem: 170631 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:55:
[...]

Bij mij hielp het om een ander kanaal te kiezen in de EPB, dus niet "automatisch" (werkt gewoon niet, maar een kanaal met een hoger nummer.
Dat heeft helemaal niets met elkaar te maken Stringetje. Wij hebben het over het dsl signaal en jij over het wifi signaal.
Reteip schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:44:
[...]

Daar kan je verder niets aan doen, of je buurman ook aan IPB helpen zodat hij het modem niet uit kan zetten omdat hij anders niet gebeld kan worden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 216696 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 19:26:
Over de vraag die u uit heeft staan; bedoelt u de bovenstaande? Deze heb ik geïnterpreteerd als een retorische vraag en daarom niet beantwoord.
Zo retorisch is die vraag niet. Als ik reproduceerbaar mijn eigen regionale nummer om zeep kan helpen ("Dit nummer is buiten gebruik") door alleen maar een ATA in DMZ te zetten, dan beschouw ik dat als een serieuze bug. Gebeurt daar wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwdtourkane
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:38
Even een algemeen vraagje.

Zijn er ook andere mensen die last hebben van het volgende probleem. Dat op afstand een koude herstart wordt gegeven aan je modem, dit ervaar ik zelf als een zeer irritante verstoring. Vooral als je online aan het gamen bent. Gisteravond is het modem voor een periode van ongeveer 45 minuten steeds onbereikbaar geweest, op dat moment er is zowel geen contact met het modem te krijgen via wifi en of utp. Iedere keer dat het modem weer bereikbaar was stond er in het log kernal cold restart. Het modem is in tussentijd circa 5 keer gereboot

Het gaat om een Thomson 780 modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Zo juist werd ik alweer gebeld door een telefonische verkoper van KPN. Heeft u nog steeds uw internet via KPN? Ja (prive, maar dat vertelde ik er niet bij). Dan heb ik nieuws voor u: u kunt nu overschakelen op zakelijk IPB. Ik: dat is duurder en heeft dezelfde kwaliteit, dus ik ben niet geinteresseerd.

Grote verwarring aan de andere zijde. Er werden duidelijk ineens allerlei foldertjes gezocht met consumentenprijzen. Ik gooi maar wat olie op het vuur: hou je wel rekening met de BTW? De verkoper kwam nog tamelijk sterk terug: Ja, het is dan wel wat duurder, maar dan kunt u gratis bellen naar alle vaste nummers en krijgt u 30% korting op bellen naar mobiel. Belt u veel? Nee, bijna niet. En als ik bel dan bel ik via Voipcheap. O, nu ja, dan kan ik niets voor u doen.

Het zal duidelijk zijn: KPN is weer een forse verkoopinspanning aan het leveren. Bij de volgende vraag ik ook nog even of ik dan wel kan blijven girotellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137469

Sinds gisteren valt het mij op dat bij ons de mail traag is. Krijg nu net een mailtje van iemand met een kpnplanet adres, datum 29-5 om 2100 uur. Zouden er ook mailtjes verdwijnen 8)7.

Ze worden sneller....nu 1 van heden om 13:30..postduif had zeker wind tegen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 137469 op 31-05-2007 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

MTWZZ schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:59:
Even een vraag tussendoor, als het al voorbij gekomen is excuse moi. Ik zie een aantal keren DMZ voorbij komen en dat dit of op de experiabox of via Mijn KPN in te stellen zou zijn maar dat is bij mij helaas niet het geval.
Is er iets dat ik over het hoofd zie? Of werkt dit alleen voor de Siemens experiabox?
Door een wazig iets heb ik hier zowel een Thompson (aangesloten) als een Siemens (in de doos) staan dus ik zou beiden kunnen proberen.
Trap omhoog. Niemand die mij hier mee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
DMZ werkt alleen maar in de Siemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mackie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-01 16:10
Anoniem: 137469 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:36:
Sinds gisteren valt het mij op dat bij ons de mail traag is. Krijg nu net een mailtje van iemand met een kpnplanet adres, datum 29-5 om 2100 uur. Zouden er ook mailtjes verdwijnen 8)7.

Ze worden sneller....nu 1 van heden om 13:30..postduif had zeker wind tegen :)
Gister ook een vaag probleem, mailtjes vanuit @hotmail.com verzenden naar @kpnplanet.nl komen niet aan. Van @kpnplanet.nl naar @kpnplanet.nl werkt wel 8)7 . Helpdesk gebeld maar die wisten het ook niet :z

Vanavond nog maar is kijken of het al weer werkt. Iemand een soortgelijk probleem ondervonden?

We can do it two ways: easy or really easy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-05 16:38

Foamy

Fulltime prutser

MTWZZ schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 09:32:
[...]

Trap omhoog. Niemand die mij hier mee kan helpen?
en zowieso, als je een siemens hebt liggen terwijl je een thompson aangesloten hebt staan gaat die siemens (iig voor telefonie) niet zonder hulp van de HD

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Ok bedankt. Ik ga het gewoon wel even proberen.
Het is op zich niet zo'n probleem als het niet werkt maar het scheelt me weer keep-alive pakketjes verzenden om m'n IPv6 tunnel open te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50683

Nog leuk verhaaltje over "vriendelijke" KPN Monteurs:

Vorige week, ik op terugweg van het werk, telefoon gaat. Kennis van me:
"Maui, internet doet helemaal niks meer."
> Ok, is er wat gebeurt?
"Ja, monteur van KPN langs geweest en heeft kastje vervangen"
>Prima, heeft ie alle instellingen goed gezet?
"Nee, zei dat de computer maar helemaal opnieuw geinstalleerd moet worden, werkte niet goed"
>Huh, hoezo dat?
"Ja weet ik ook niet"
>Kom er gelijk aan, <zucht>

Afijn idd KPN had kastje vervangen, maar hoe die monteur een computer insteld weet ik niet,
was daar na 10 minuten klaar, en alle 4 computers van dat gezin konden weer happy internetten.

Verder bleek die KPN monteur nogal vrij onbeschoft te keer zijn gegaan tegen die mensen.
Mag duidelijk zijn dat KPN weer een klant kwijt is zodra het 1e jaar voorbij is voor die kennis.

Misschien kan 1 van de aanwezige KPN'ers hier in het topic, dit gedrag is uitleggen, en waarom
een monteur niet de kennis heeft om de boel goed in te stellen?

btw Andere kennis had ook al tijd last van verdwijnende emails, heb 'm maar op een gmail account gezet voor z'n email.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 50683 op 01-06-2007 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Is het echt een KPN monteur geweest of 1 van een aannemer. Schuring oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahn
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
mackie schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:35:
[...]

Gister ook een vaag probleem, mailtjes vanuit @hotmail.com verzenden naar @kpnplanet.nl komen niet aan. Van @kpnplanet.nl naar @kpnplanet.nl werkt wel 8)7 . Helpdesk gebeld maar die wisten het ook niet :z

Vanavond nog maar is kijken of het al weer werkt. Iemand een soortgelijk probleem ondervonden?
Ja zelfde probleem gehad. Bepaalde domeinen leken wel gefilterd te worden. Uiteindelijk kreeg ik de mailtjes, die in eerste instantie niet aankwam, met een vertraging van een dag. Vind ik opzich niet eens zo erg, ware het niet dat de body's van de mailtjes verder gewoon volkomen leeg waren.
Hoe t nu zit weet ik niet, heb mn domein naar een ander adres geforward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hurricane schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:26:
Is het echt een KPN monteur geweest of 1 van een aannemer. Schuring oid?
Een echte, althans met KPN bus en outfit.
(locatie: heerlen - zuidlimburg)

De meneer eiste ook nog dat de hond achter een deur moest anders ging hij gelijk weer weg.
Op zich niks mis mee, maar dit kan ook fatsoenlijk gevraagd worden als:
"Zou u misschien de hond vast of achter een deur kunnen zetten"
ipv van
"Als die hond hier rond blijft lopen draai ik me gelijk om"

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 50683 op 01-06-2007 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Foamy schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:49:
[...]

en zowieso, als je een siemens hebt liggen terwijl je een thompson aangesloten hebt staan gaat die siemens (iig voor telefonie) niet zonder hulp van de HD
Dat hangt er vanaf. Als de Siemens vooraf voor dezelfde aansluiting werkte én de vervanging is niet met een script maar met de hand gegaan, dan werkt ook de Siemens nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Anoniem: 50683 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 15:25:
[...]

Een echte, althans met KPN bus en outfit.
(locatie: heerlen - zuidlimburg)

De meneer eiste ook nog dat de hond achter een deur moest anders ging hij gelijk weer weg.
Op zich niks mis mee, maar dit kan ook fatsoenlijk gevraagd worden als:
"Zou u misschien de hond vast of achter een deur kunnen zetten"
ipv van
"Als die hond hier rond blijft lopen draai ik me gelijk om"
Helaas hoor je enkel 1 kant van het verhaal, misschien was jouw kennis ook onvriendelijk tegen de monteur. Let wel, ik zeg niet dat dat het geval is, maar waar er 2 kijven, hebben 2 schuld.

Naam van de monteur is ongetwijfeld bekend, klacht de deur uit en er wordt werk van gemaakt. Het lijkt me vrij onrealistisch om te verwachten dat KPN_medewerkers op Tweakers.net een psychologisch profiel van een monteur bij de hand te hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

IPB is hier weer eens down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
j-w schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 18:44:
IPB is hier weer eens down.
bedankt voor de info :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:08
Vraagje..

hebben jullie tevens laatst van dat de EB sommige sites blokkeert?

Bijvoorbeeld: Je bent op een website "www.startpagina.nl". Je kwam er zonder problemen op die website, maar paar minuten later wil je terug naar het begin of verder op die website, doet ie het niet meer. je krijgt dan een "page can not be loaded" of bij firefox "The connection has timed out". Net alsof de firewall opeens de site blokkeert.

Zeer irritant is dat... geen bekend probleem?

Ik zit bij KPN, en heb Direct ADSL, uiteraard samen met VoIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Hoe hoog staat de firewall in je EB. Zet hem eens een stapje lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:08
De firewall bij attack detection staat op High.

Maar dan klopt het nog steeds niet, want eerst kom ik zonder problemen op de site, paar minuten later werkt dezelfde site niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112629

mackie schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:35:
[...]

Dat is al maanden aan de gang. Ik reageer nog wel eens boos naar mensen die dan bij hoog en laag volhouden nooit mail gehad te hebben.
Een ander punt is dat ik sinds kort alle email van KPN door Gmail laat ophalen en raar of niet raar, maar er zit nogal eens spam tussen. (netjes door Gmail gemarkeerd overigens)

Helpdesk bellen?
Had al eerder schriftelijk opgezegd, geen reaktie. Vanavond dat dan maar telefonisch gedaan.
De mevrouw van de helpdesk vertelde me dat ik eerst per 14 oktober a.s. kan opzeggen.
Heb bevestigingsbrieven van de Directeur Consumentenmarkt Michiel Buitelaar van juni en july 2005 betreffende IPB. Op 18 augustus 2005 is het door een externe monteur in werking gezet.
Toen ik protesteerde, zei ze niet in discussie te gaan, het stond zo in het systeem.
Helpdesk bellen?
BTW het probleem van eind feb/begin maart is nog steeds niet opgelost.
Helpdesk bellen?
Na 20x bellen, emailen en 4 harde toezeggingen, de laatste keer van meneer Mikel Goodet.
Ach... meneer Mikel Goodet. Toen ik emailde naar de helpdesk van gosh, vraag eens of meneer me wil terugbellen. (mag gerust wanneer het hem schikt) Please forward dit bericht naar hem.
Kreeg keurig antwoord. Sorry, wij kunnen niet forwarden.
Echt niet? Jullie op de KPN-helpdesk kunnen geen bericht doorspelen naar een collega?
Nee, gaat niet, wij kunnen dat niet.

Helpdesk KPN, de groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

albert04 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 20:07:
De firewall bij attack detection staat op High.

Maar dan klopt het nog steeds niet, want eerst kom ik zonder problemen op de site, paar minuten later werkt dezelfde site niet.
Zet hem eens op medium zou ik zeggen en kijk of het helpt. Websites willen dan ook wel eens sneller gaan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joker1977 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 18:22:
[...]
Helaas hoor je enkel 1 kant van het verhaal, misschien was jouw kennis ook onvriendelijk tegen de monteur. Let wel, ik zeg niet dat dat het geval is, maar waar er 2 kijven, hebben 2 schuld.
Kennis van me kreeg niet eens de gelegenheid om onvriendelijk te zijn.
Maar klacht is idd onderweg, wou alleen ff ervaring delen hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hurricane schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 20:57:
[...]

Zet hem eens op medium zou ik zeggen en kijk of het helpt. Websites willen dan ook wel eens sneller gaan laden.
Voor de volledigheid: met de firewall op medium zijn veel poorten niet meer stealth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Anoniem: 112629 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 20:35:
[...]

Dat is al maanden aan de gang. Ik reageer nog wel eens boos naar mensen die dan bij hoog en laag volhouden nooit mail gehad te hebben.
Een ander punt is dat ik sinds kort alle email van KPN door Gmail laat ophalen en raar of niet raar, maar er zit nogal eens spam tussen. (netjes door Gmail gemarkeerd overigens)

Helpdesk bellen?
Had al eerder schriftelijk opgezegd, geen reaktie. Vanavond dat dan maar telefonisch gedaan.
De mevrouw van de helpdesk vertelde me dat ik eerst per 14 oktober a.s. kan opzeggen.
Heb bevestigingsbrieven van de Directeur Consumentenmarkt Michiel Buitelaar van juni en july 2005 betreffende IPB. Op 18 augustus 2005 is het door een externe monteur in werking gezet.
Toen ik protesteerde, zei ze niet in discussie te gaan, het stond zo in het systeem.
Helpdesk bellen?
BTW het probleem van eind feb/begin maart is nog steeds niet opgelost.
Helpdesk bellen?
Na 20x bellen, emailen en 4 harde toezeggingen, de laatste keer van meneer Mikel Goodet.
Ach... meneer Mikel Goodet. Toen ik emailde naar de helpdesk van gosh, vraag eens of meneer me wil terugbellen. (mag gerust wanneer het hem schikt) Please forward dit bericht naar hem.
Kreeg keurig antwoord. Sorry, wij kunnen niet forwarden.
Echt niet? Jullie op de KPN-helpdesk kunnen geen bericht doorspelen naar een collega?
Nee, gaat niet, wij kunnen dat niet.

Helpdesk KPN, de groeten.
Opzeggen is in deze natuurlijk niet zo moeilijk. Kwestie van een brief sturen dat je per 18 augustus opzegd met een kopie erbij van de bewijsstukken. Heb je ze voldoende de gelegenheid gegeven lijkt mij. Daarna simpelweg niet meer betalen.
Let wel even op en dat hebben ze bij mij geflikt dat als je down/upgrade naar een andere abbo je vanaf die datum moet gaan rekenen. 'Grapje' bij mij was dat er werd verteld dat de downgrade die ik deed verder geen effect had op de dienst of het abbonement. Maar ja dat moet ik maar eens zien aan te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem1981
  • Laatst online: 03-05 07:35
Ik wil jullie even melden dat een Samsung 5530FN laser printer niet werkt (time-outs) icm een Experia box (siemens).
De printer is via UTP aangesloten.
Ik heb meerdere Experia boxen geprobeerd, allemaal geven ze time-outs naar de printer toe.

Misschien iemand in het forum die wel een dergelijk combinatie werkend heeft?
De helpdesk van KPN geeft aan dat dit niet ondersteund word en dat ik gewoon pech heb gehad en dat ik me eerder had moeten bedenken dat diverse producten niet werken icm een experia box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Willem1981 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 13:35:
Ik wil jullie even melden dat een Samsung 5530FN laser printer niet werkt (time-outs) icm een Experia box (siemens).
Ik heb meerdere Experia boxen geprobeerd, allemaal geven ze time-outs naar de printer toe.

De helpdesk van KPN geeft aan dat dit niet ondersteund word en dat ik gewoon pech heb gehad en dat ik me eerder had moeten bedenken dat diverse producten niet werken icm een experia box.
Lijkt me zeer merkwaardig dat een printer time-outs geeft door de EB. Wat gebeurt er als je de printer via een switch aansluit op de EB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berns
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-04 19:51
Via UTP zou het toch moeten lukken.
Juiste poort ingsteld in windows(TCP/IP)? Kan je de printer een vast ip geven ?
Poort 9100 forwarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

wyrdt schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 15:39:
Zo op het internet ronddwalend zie ik overal of, de prijzen van internet naar beneden gaan, of, de snelheden omhoog.

Zou de KPN ook nog van dergelijke plannen hebben voor IPB?

Van mij mag de Upload wel wat omhoog gaan.
Zal er misschien best wel inzitten nu de kabelaars ook aan het veranderen zijn/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19566

Hier een vraag mbt KPN Slim

Mijn opa heeft al een maandje of wat kpn slim. Sinds kort zodra hij belt en niemand neemt op aan de andere kant van de lijn wordt hij automatisch doorgeschakeld naar 1888 wat hem weer 1,30 euro kost.
KS van KPN geeft hem allerlei onzinnige adviezen gegeven zoals een nieuwe telefoontoestel kopen, terwijl hij net een nieuwe heeft en het daarvoor ook prima gewerkt heeft.

Nu ff de vraag, zit er een instelling in de experia box die ik moet veranderen of moet dat via 'mijn kpn' gebeuren? Of kan ik er helemaal neits aan doen en moet het in de centrale geregeld worden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:34
Hebben jullie ervaring met het opzeggen van Hetnet IPB? Ik lees hier diverse (tegenstrijdige) berichten over.

Mij werd telefonisch aangegeven dat een herstelactie naar de aanvangsituatie, dus de analoge telefoonlijn herstellen, circa 11 weken in beslag neemt. In die tijd zou er volgens de helpdeskmedewerker geen ADSL door een andere ISP geleverd kunnen worden. Daarnaast kon mij niets verteld worden over de kosten die hier eventueel mee gemoeid zijn, ik moest daarvoor maar met KPN contact opnemen, terwijl Hetnet zelf de hersteloperatie in gang zet en ik daar geen invloed op kan uitoefenen.

Overigens wil ik een overstap maken vanwege een aanbod van een andere ISP, niet omdat ik ontevreden ben over de verbinding danwel het telefoniegedeelte. Daarnaast speelt mee dat ik mij door IPB beperkt voel in mijn keuzemogelijkheden, met een belbudget abonnement kan ik adsl en eventueel telefonie van verschillende aanbieders afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Anoniem: 19566 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 12:58:

Mijn opa heeft al een maandje of wat kpn slim. Sinds kort zodra hij belt en niemand neemt op aan de andere kant van de lijn wordt hij automatisch doorgeschakeld naar 1888 wat hem weer 1,30 euro kost.
KS van KPN geeft hem allerlei onzinnige adviezen gegeven zoals een nieuwe telefoontoestel kopen, terwijl hij net een nieuwe heeft en het daarvoor ook prima gewerkt heeft.

Nu ff de vraag, zit er een instelling in de experia box die ik moet veranderen of moet dat via 'mijn kpn' gebeuren? Of kan ik er helemaal neits aan doen en moet het in de centrale geregeld worden??
Was dit nou voor rare stunt van KPN? Doorschakelen naar 1888? Wat is daar de reden van?
Of is dit normaal?
Weet je zeker dat je opa geen fout maakt met bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19566

maniacshouse schreef op zondag 03 juni 2007 @ 13:03:
[...]

Was dit nou voor rare stunt van KPN? Doorschakelen naar 1888? Wat is daar de reden van?
Of is dit normaal?
Weet je zeker dat je opa geen fout maakt met bellen?
De reden hier achter is onbekend. Van de week ga ik ff bij mijn opa langs om te kijken wat er aan de hand is. Hij heeft ook al iemand van KS gesproken die zij dat ze zijn modem zouden doormeten. Wordt waarschijnlijk een ticket aangemaakt, maar ik zal zelf nog wel ff kijken en anders eens bellen met mijn ex-collega's van de klantendienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-04 14:47
Willem1981 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 13:35: Ik wil jullie even melden dat een Samsung 5530FN laser printer niet werkt (time-outs) icm een Experia box (siemens). [...]
Dat jij 'm niet werkend krijgt wil niet zeggen dat 't aan de EB ligt... Wat je nu zegt is zeer stellig. Wanneer je zoiets doet, dan vind ik dat je dit moet onderbouwen met feiten en een overzicht moet geven wat je allemaal geprobeerd hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Fault schreef op zondag 03 juni 2007 @ 13:02:
Hebben jullie ervaring met het opzeggen van Hetnet IPB? Ik lees hier diverse (tegenstrijdige) berichten over.

Mij werd telefonisch aangegeven dat een herstelactie naar de aanvangsituatie, dus de analoge telefoonlijn herstellen, circa 11 weken in beslag neemt. In die tijd zou er volgens de helpdeskmedewerker geen ADSL door een andere ISP geleverd kunnen worden. Daarnaast kon mij niets verteld worden over de kosten die hier eventueel mee gemoeid zijn, ik moest daarvoor maar met KPN contact opnemen, terwijl Hetnet zelf de hersteloperatie in gang zet en ik daar geen invloed op kan uitoefenen.

Overigens wil ik een overstap maken vanwege een aanbod van een andere ISP, niet omdat ik ontevreden ben over de verbinding danwel het telefoniegedeelte. Daarnaast speelt mee dat ik mij door IPB beperkt voel in mijn keuzemogelijkheden, met een belbudget abonnement kan ik adsl en eventueel telefonie van verschillende aanbieders afnemen.
11 weken zou inderdaad kunnen, maar dan alleen als je je nummer mee wilt nemen. als je dat niet boeit, dan duurt het maar 3 weken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Je opa heeft sowieso geen 'MijnKPN', de SLIM-cockpit werkt niet met dat systeem maar met 'slimvanmij.nl' oid. Ik ken zo 1-2-3 geen enkele manier waarop deze doorschakeling is geregeld, sowieso niet aan klant-kant en ook niet in de EB, dunkt me. Er is een systeem op de 2e lijn waarop dit soort dingen ingesteld kunnen worden, maar het lijkt me tamelijk ver gezocht. Laat even weten hoe dit afloopt, ik ben erg benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-05 16:38

Foamy

Fulltime prutser

Het hele verhaal wat hierboven ook staat..
Voor zover ik weet word je alleen doorgelinked naar 1888 als je een nummer draait dat niet bestaat...

Mijn vermoeden: diegene die hij probeert te bellen ligt binnen zn eigen regio en of zn telefoon of zn slim aansluiting kan daar niet helemaal mee overweg... En wat ook een optie is: misschien toetst hij: of het veerkerde nummer in, of het staat verkeerd in zn telefoon geprogd :P
Probeer alles gewoon ff uit als je daar bent zou ik zeggen..
  • regionaal nummer zonder netnummer
  • regionaal nummer met netnummer
  • nummer buiten de regio met KPN aansluiting
  • nummer binnen of buiten de regio zonder KPN aansluiting
  • 06 nummer
dan weet je iig of alles uitgaand goed werkt. Inkomend kun je hetzelfde lijstje afwerken, kan alleen wat lastig zijn om alle aansluitingen te krijgen..

[ Voor 6% gewijzigd door Foamy op 04-06-2007 00:00 ]

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Foamy schreef op zondag 03 juni 2007 @ 23:58:
[...]

Voor zover ik weet word je alleen doorgelinked naar 1888 als je een nummer draait dat niet bestaat...
Ben hier dan wel nieuwsgierig naar of dit zo is. Bij niet bestaand nummer kreeg je vroeger gewoon een toon en/of melding.
Nu zou je doorgeschakeld worden naar 1888? Das dan lekker verdienen door KPN. Kunnen ze natuurlijk niet maken.

Maar ik heb hier random eens wat nummers in zitten rammen. En bij de 'niet bestaande' krijg ik gewoon een tuut tuut tuut-toon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216695

Beste Willem1981,

Wat geeft smartpanel op de computer of de display van uw printer aan op het moment dat de fout zich voordoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216695

Beste Hitpoint,

Het probleem dat u omschrijft is op te lossen. U kunt hiervoor contact zoeken met de helpdesk.
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.