Windows programmas op Mac

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Mmm misschien een simpele vraag: Is het mogelijk om op een of andere manier Windows programma's op een Mac te installeren? Ik ben aan het overwegen een Mac te kopen maar ik heb een aantal programma's nodig die volgens mij niet op een mac kunnen worden geinstalleerd, zoals Autodesk Inventor en BitComet.

Trouwens, ik heb ergens gelezen (weet niet meer waar helaas) dat het mogelijk is om 2 OS te hebben, dus bijvoorbeeld Mac OS en Windows. Hoe is dit mogelijk? Kan ik dat bij de koop al krijgen?

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Ja, dat is mogelijk, je kan parallels gebruiken, maar voor meer info: het apple forum:)

Apple Talk

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
icyx schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 15:20:
Ja, dat is mogelijk, je kan parallels gebruiken, maar voor meer info: het apple forum:)

Apple Talk

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

En gemoved naar apl :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:29

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:40
Crossover Mac.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-01 10:39
FerdiV schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 15:18:
Mmm misschien een simpele vraag: Is het mogelijk om op een of andere manier Windows programma's op een Mac te installeren? Ik ben aan het overwegen een Mac te kopen maar ik heb een aantal programma's nodig die volgens mij niet op een mac kunnen worden geinstalleerd, zoals Autodesk Inventor en BitComet.

Trouwens, ik heb ergens gelezen (weet niet meer waar helaas) dat het mogelijk is om 2 OS te hebben, dus bijvoorbeeld Mac OS en Windows. Hoe is dit mogelijk? Kan ik dat bij de koop al krijgen?

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Dit kun je bij de koop niet krijgen, je Mac zou dan namelijk een klap duurder uitvallen door de Windows Licentie die er bij gestopt moet worden, en iets zegt me dat ze dit bij Apple ook liever niet hebben ;).

Je hebt meerdere opties, Bootcamp, Parallels, en Crossover. Voor de eerste twee heb je een Windows Licentie nodig, voor de laatste niet.

Bootcamp maakt een dual boot van je systeem, je krijgt dan bij het opstarten de optie of je Windows of OSX op wilt starten. Parallels emuleert Windows vanuit OSX, Windows word dan dus een 'programma' dat je vanuit OSX opstart.

Crossover heeft zoals ik al zei geen Windows licentie nodig, maar werkt ook een stuk minder soepel. Ik zou je aan willen raden om gewoon met OSX te werken, en alle programma's waar je geen alternatief voor kunt vinden via Parallels te gebruiken. Wanneer je dan merkt dat OSX niet went (ik kan het me niet voorstellen) of dat je Windows toch nog frequent wilt gebruiken kun je door middel van Bootcamp "echt" Windows draaien, zonder dat je eerst OSX op hoeft te starten.

Succes!

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Crossover emuleert windows.
Parallels doet ongeveer hetzelfde als het voor de pc goed bekende VMWare.
Het emuleert een PC waar je elke OS op kunt installeren.
Je kunt er ook FreeBSD op zetten, Linux, wat je ook maar kan installeren op een gewone pc.
Gamen gaat er alleen niet op.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

🌞🍃

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Anti-XP schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 22:43:
Crossover emuleert windows.
Parallels doet ongeveer hetzelfde als het voor de pc goed bekende VMWare.
Het emuleert een PC waar je elke OS op kunt installeren.
Je kunt er ook FreeBSD op zetten, Linux, wat je ook maar kan installeren op een gewone pc.
Gamen gaat er alleen niet op.
Dat zou met de nieuwe vmware workstation icm XEN (op linux dan wel) wel mogenlijk moeten zijn, aangezien die de hardware direct kan aanspreken.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Yup, dat kan dus. Maar dat had je zelf natuurlijk allang geweten als je een beetje gezocht had. Kijk in ieder geval eerst even naar Apple Bootcamp Beta, [Intel Mac]Parallels: Virtualizatie voor Intel Macs en VMWare Fusion beta.

Als je er dan nog niet uit komt, mag je een nieuw topic openen waarin je duidelijk aangeeft wat je zelf al hebt geprobeerd en uitgezocht, deze gaat op slot :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.