Toon posts:

To Mac or not to Mac?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 576 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Serenity schreef op zondag 13 mei 2007 @ 16:32:
[...]
Uiteraard ;) Er is een oude Mac:messenger versie, maar die vind ik zelf niet zo geweldig.
Zo oud is die niet hoor.. Hij vraagt de laatste tijd nogal regelmatig om een (verplichte) update. Dus ze zijn er druk mee bezig. Een aantal verbeteringen die ik de laatste tijd heb gezien:
  • Van die 'mood' berichten met ondersteuning voor "playing now" via iTunes
  • Kiezen welke status je hebt bij het inloggen (Appear Offline bijvoorbeeld)
  • Display pictures
En hij heeft gelukkig nog steeds geen irritante reclame zoals in de Windows versie. Alleen nog geen video chat enzo, maar Skype doet dat tegenwoordig wel dus ik ben al voorzien.

Ik gebruik hem al jaren op de Mac en ik moet altijd nog eens AdiumX proberen, maar ik gebruik toch alleen MSN en de officiele client doet het voor mij dus ook prima.

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Heb sinds woensdag een 2Gig Macbook, ben overgestapt van win naar mac.
Heb daar nu AdiumX op gezet en dat bevalt me super!!
Enige nadeel van Adium, imho, is het gebrek aan ondersteuning van iSight.

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Verwijderd

Topicstarter
whitehouse schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:06:
Heb sinds woensdag een 2Gig Macbook, ben overgestapt van win naar mac.
Heb daar nu AdiumX op gezet en dat bevalt me super!!
Enige nadeel van Adium, imho, is het gebrek aan ondersteuning van iSight.
Doet die het niet dan in Adium? Das wel jammer en een gemiste kans inderdaad... :/

Of is het een beperking van het MSN-protocol ofzo?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:25

BCC

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:38:
[...]
Doet die het niet dan in Adium? Das wel jammer en een gemiste kans inderdaad... :/
Of is het een beperking van het MSN-protocol ofzo?
Het ligt aan luie Adium en Mac:Messenger programmeurs :)
Maar je wil toch iChat of Skype.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
iChat? krijg die nog niet aan de praat om te msn'nen!!

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
whitehouse schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:07:
iChat? krijg die nog niet aan de praat om te msn'nen!!
Kan ook oficieel niet.. via een hele omslachtige manier zou het wel moeten lukken... Maar MSN in iChat zou natuurlijk wel de mooiste oplossing zijn.

• Yoszef
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-09-2024
Ik ben ook net overgestapt naar Mac OS X (en omdat ik nu vaak switch zit die ik in beide OS alles omgekeerd: sluiten/minimize buttons zitten in beide andersom, yes/no/cancel, etc.), maar vind de Finder van Mac OS X ongeloofelijk onoverzichtelijk:

- Hoe kan ik all vensters naar column view doen en dan nog eens gesorteerd (die het altijd op kind, maar vind het irritant dat Finder de folders niet helemaal bovenaan doet) - je kan het alleen maar voor 1 folder doen (en Automator werkt ook niet echt in dat opzichte).
- Is er een manier waarop je in list view of in een andere view de namen volledig laat zien, want het is nu altijd "begi...ind.bla". In list view kan ik in geen enkele opzichte de namen volledig zien.
- De cursor verandert niet wanneer je windows wil resizen of kollommen groter wil maken, waardoor ik altijd kollommen verplaats ipv. vergroot.
- Het ziet er naar uit dat je "free space" niet altijd refresht op je desktop (je kan ook niet rechtermuisknoppen naar "properties"of zoiets dergelijks.
- Ik mis een "Minimize all"/"show desktop". Ik snap dat Expose dat kan, maar als ik een window aanklik of iets open komt alles toch terug. Command-ALT-H werkt ook niet altijd.
- Het installeren van apps gaat een beetje "te makkelijk", ik weet zeker dat vanuit Application naar Trash draggen niet alles weg is (hidden bestanden, etc.) - klopt dit wel?

En zo zijn er waarschijnlijk nog meer dingen waaraan ik me irriteer. De rest werk perfect, maar Finder is een beetje lastig... Zij er oplossingen voor deze punten?

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 15:45
Yoszef schreef op maandag 14 mei 2007 @ 16:45:
Ik ben ook net overgestapt naar Mac OS X (en omdat ik nu vaak switch zit die ik in beide OS alles omgekeerd: sluiten/minimize buttons zitten in beide andersom, yes/no/cancel, etc.), maar vind de Finder van Mac OS X ongeloofelijk onoverzichtelijk:

- Hoe kan ik all vensters naar column view doen en dan nog eens gesorteerd (die het altijd op kind, maar vind het irritant dat Finder de folders niet helemaal bovenaan doet) - je kan het alleen maar voor 1 folder doen (en Automator werkt ook niet echt in dat opzichte).
- Is er een manier waarop je in list view of in een andere view de namen volledig laat zien, want het is nu altijd "begi...ind.bla". In list view kan ik in geen enkele opzichte de namen volledig zien.
venster breder maken ?
- De cursor verandert niet wanneer je windows wil resizen of kollommen groter wil maken, waardoor ik altijd kollommen verplaats ipv. vergroot.
beter kijken :P
- Het ziet er naar uit dat je "free space" niet altijd refresht op je desktop (je kan ook niet rechtermuisknoppen naar "properties"of zoiets dergelijks.
- Ik mis een "Minimize all"/"show desktop". Ik snap dat Expose dat kan, maar als ik een window aanklik of iets open komt alles toch terug. Command-ALT-H werkt ook niet altijd.
cmd+alt + click op desk
- Het installeren van apps gaat een beetje "te makkelijk", ik weet zeker dat vanuit Application naar Trash draggen niet alles weg is (hidden bestanden, etc.) - klopt dit wel?
er staan idd nog pref files op je hdd, die kun je verwijderen door te zoeken naar de app naam, vind je die bestanden wel, of gebruik een app als appzapper ofzo
En zo zijn er waarschijnlijk nog meer dingen waaraan ik me irriteer. De rest werk perfect, maar Finder is een beetje lastig... Zij er oplossingen voor deze punten?

• bagagedrager
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-01 22:09

bagagedrager

multi-alles

Klinkt vreemd... al in de prefs gekeken? Daar staat een optie waarmee je alle vensters die je opent meteen in column view zet...
kolommetje wat groter maken werkt prima. maar meestal weet je wel waar je zijn moet, dus je typt dan gewoon de eerste paar letters van een file/folder in.
Dat gaat niet over de finder... denk ik. ik heb in ieder geval nooit gezien dat de cursor niet verandert. Welk programma is dat?
verklaar je nader. ik zie namelijk helemaal geen free space op m'n desktop.
De vraag is natuurlijk wat er mis is met het feit dat de andere vensters ook terugkomen na exposé. Zeker gezien de non-full-screen ideologie van osx.
er blijven kleine dingetjes over, zoals voorkeuren. als je alles weg wil hebben schijnt dit wel te werken. Ik gebruik de (niet-gratis) appzapper die hetzelfde doet.
je moet begrijpen dat deze bestandjes niet belastend zijn voor het os, zoals dat in windows wel het geval was met extra dingen in het register, dll's etc. - het enige 'probleem' is dat ze (meestal een paar kb) schijfruimte in beslag nemen.
nee :+

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 15:45
bagagedrager schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:06:
verklaar je nader. ik zie namelijk helemaal geen free space op m'n desktop.
Jij hebt "Show item info" ook niet aan staan :/.

• Chris_eBK
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-01 20:54
[...]
Die informatie wordt inderdaad een beetje onwillekeurig geupdate. De enige oplossing is even een finder window openen (staat het onderin) of rechtermuis op het HD icoontje, en "get info". Het info window wat je nu krijgt wordt overigens wel direct geupdate als je iets met schijfruimte doet.
Als je het gebruikt om even snel iets op het bureaublad te zetten, zou explose moeten voldoen. Als je het gebruikt om alle apps te 'hiden' en slechts 1 app in je scherm te hebben (je desktop dus even wat rustiger maken) kan je beter cmd-alt-h gebruiken. Maar er is zover ik weet geen manier die precies hetzelfde werkt als de 'windows-manier'.
Je bedoelt het uninstallen :). Er blijven inderdaad 1 of 2 kleine bestanden achter, met je persoonlijke voorkeuren voor dat programma. Je kunt ze vinden in ~/Library/Application Support en ~/Library/Preferences. Zoals gezegd is de invloed van deze bestanden vrijwel nihil voor het OS. Mocht je het toch willen verwijderen kan je programma's gebruiken als AppZapper (niet gratis) of AppDelete (gratis).

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Daarvoor kun je iets als Show Desktop installeren. Wat ik zelf wel vaak gebruik is ⌥⌘-klik, waarmee je alles verbergt, behalve het programma waar je op klikt. Zo hoef je ook nog maar 1 schermpje te ⌘-h'en om bij je desktop te komen.

• Livia
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-10-2022

Livia

Sleep

Afdak schreef op zondag 13 mei 2007 @ 21:41:
[...]

Volgens het blad MacFan heeft MS bevestigd dat die versie voor iedereen te koop is.
Ze zullen ongetwijfeld nog wel meer zeggen, maar dat wil niet zeggen dat het ook gebeurt he :P
Kaspers schreef op zondag 13 mei 2007 @ 19:59:
[...]

offtopic:
Dat forum vind ik zoo zuigen he.. kindertjes van 13 zitten echt alleen maar te posten in het 'Lounge' gedeelte 8)7,
Ver van serieus daar
Wat eet/drink je nu?... prachtig
offtopic:
:') Maar tussen al die flut-topics door zijn er ook nog wel een paar (zeldzame) handige te vinden ;) Goed zoeken!

[ Voor 44% gewijzigd door Livia op 16-05-2007 19:44 . Reden: Even wat bundelen.. ]

Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.

• bagagedrager
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-01 22:09

bagagedrager

multi-alles

Livia schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 19:39:
[...]

offtopic:
:') Maar tussen al die flut-topics door zijn er ook nog wel een paar (zeldzame) handige te vinden ;) Goed zoeken!
hou op! ik ga niet goed zoeken voor goede info als de rest me irriteert! en nu is het afgelopen met dat offtopic geblaat. open dan een Groot Macosx.nl Forum Topic ofzo...
:O
Pagina: 1 2 Laatste