Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-11 15:06
hey mensen,

bij programma's als orange county choppers, en andere amerikaanse TV programma's, hebben ze soms een telefoon met een walky talky functie.

is dit ook mogelijk in nederland? en waar is dit van afhankelijk? soort telefoonnetwerk? mobiele technologie etc?

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Ja dat kan, push to talk heet dat op nokia, maar wordt niet (of nog niet) ondersteund in NL.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:30
Gebruiken ze niet gewoon Push To Talk?

edit:

Net te laat, maar wel met een linkje! :P

[ Voor 24% gewijzigd door Fire69 op 10-05-2007 08:38 ]

• BootVluchteling
MeNTaL_TO schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 08:37:
Ja dat kan, push to talk heet dat op nokia, maar wordt niet (of nog niet) ondersteund in NL.
is hier een reden voor of weet je iets meer..? ik heb thuis wel een walky talky, alleen is het bereik van dat ding belabberd, en hij kostte me wel €80,- ofzo :'(

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

http://www.telecomwereld.nl/n0001660.htm

KPN heeft het wel, als zakelijke dienst :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• BootVluchteling
nice!
In veel omringende landen is Push to Talk al langere tijd actief en levert het de operators hogere omzetten per gebruiker op.
is dit een PTT-abbo of een vast bedrag per use ofzo? jammer dat het alleen voor én zakelijk, én nokia is.

[ Voor 0% gewijzigd door BootVluchteling op 10-05-2007 09:54 . Reden: haakje erbij ]

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:03
Volgens mij noemen ze dit DVS, op mijn vorige telefoon zat ook zoiets (Nokia 5140) maar heb het nooit werkend gekregen.

• BootVluchteling
Invisible_man schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:56:
Volgens mij noemen ze dit DVS, op mijn vorige telefoon zat ook zoiets (Nokia 5140) maar heb het nooit werkend gekregen.
DVS is de nederlandse vertaling van PTT

Verwijderd

BootVluchteling schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:07:
[...]

is hier een reden voor of weet je iets meer..? ik heb thuis wel een walky talky, alleen is het bereik van dat ding belabberd, en hij kostte me wel €80,- ofzo :'(
Dat ligt dan toch echt aan de antenne en weersomstandigheden / ruimte waar je je inbevind. Ga maar eens op een weiland staan en zie dan eens hoe groot je bereik is :+

• BootVluchteling
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:05:
[...]

Dat ligt dan toch echt aan de antenne en weersomstandigheden / ruimte waar je je inbevind. Ga maar eens op een weiland staan en zie dan eens hoe groot je bereik is :+
we reden op de snelweg met 5 meter verschil tussen de auto's.. elkaar verstaan was een wonder :s

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 09:54

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

BootVluchteling schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:19:
[...]

we reden op de snelweg met 5 meter verschil tussen de auto's.. elkaar verstaan was een wonder :s
Je mag ook niet meer van verwachten van PMR speelgoed.

Ik heb zelf meerdere portofoons waarvoor wat meer leerwerk en kosten nodig zijn. Maar die werken prima. Ook op wat grotere afstanden.

Het DVS/PTT op basis van GSM techniek is leuk. Maar ik denk alleen echt interessant voor grote bedrijven die dan ook CUG kunnen maken Closed User Groups. Op die manier kunnen ze directer contact met de eigen mensen onderhouden. Ook op de amerikaanse markt speelt dat grotendeels. Persoonlijk zie ik het grote brede nut voor de consument nog niet in.

*empty*

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 12:19
Als het voor in de auto is kan je ook gewoon gebruik maken van een 27MC bakkie ofzow d8 ik...
(als het niet zo is verbeter me maar ;))

• BootVluchteling
RemonLP schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:44:
Als het voor in de auto is kan je ook gewoon gebruik maken van een 27MC bakkie ofzow d8 ik...
(als het niet zo is verbeter me maar ;))
is idd leuk om te gebruiken in de vrachtwagen. is redelijk duidelijk.. alleen jammer dat het bereik niet bijster ver is.. km of 5-10 max ofzo (opzich wel aardig, maar t kan altijd beter :Y)

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 12:14
BootVluchteling schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:03:
DVS is de nederlandse vertaling van PTT
DVS? Toch niet echt Drukken Voor Spreken he...

Knullige vertalingen maken is ook een vak :)

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Jiriki schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:33:
[...]

DVS? Toch niet echt Drukken Voor Spreken he...

Knullige vertalingen maken is ook een vak :)
Kvrees van wel 8)

Lijkt me anders wel een toffe job om doen }:O Kzou me ziek lachen als ik dan mensen die belachelijke vertaling/afkorting zie gebruiken die ik ff uit m'n mouw geschud heb.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Naast het feit dat ik wel interesse heb in zoiets : Je kan je GSM meestal ook op Speaker stand zetten he en dan lijkt het er ook een beetje op ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Hmm, die functie gebruiken ze daar inderdaad in the States.. Wordt er altijd een beetje kriebelig van. Sta je op de Metro of Bus te wachten, hoor je zo'n zenuwachtig gepiep en intercom achtige stem..
Het zal wel handig zijn, maar het is gewoon irri voor de andere mensen..!!! Altijd afgevraagd hoe dat ding onder de grond kan functioneren. GSM heeft daar altijd minimaal bereik.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 12:14
Blacksnak schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:36:
Kvrees van wel 8)

Lijkt me anders wel een toffe job om doen }:O Kzou me ziek lachen als ik dan mensen die belachelijke vertaling/afkorting zie gebruiken die ik ff uit m'n mouw geschud heb.
Ik vraag me ook wel eens af hoe Nederlanders zo'n talen reputatie hebben gekregen. Laatst hadden we een mooie in software die we gebruiken:

Let op! Wilt u de data verwijderen uit dit overzicht of verwijderen uit de gehele database?
[Verwijderen] [Verwijderen] [Afbreken]

Keuzes, keuzes :)

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Calitomnication schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:41:
Hmm, die functie gebruiken ze daar inderdaad in the States.. Wordt er altijd een beetje kriebelig van. Sta je op de Metro of Bus te wachten, hoor je zo'n zenuwachtig gepiep en intercom achtige stem..
Het zal wel handig zijn, maar het is gewoon irri voor de andere mensen..!!! Altijd afgevraagd hoe dat ding onder de grond kan functioneren. GSM heeft daar altijd minimaal bereik.
antenne in de tunnel?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1