Het leven van een HTPC bouwer gaat niet over rozen
Moet een nieuwe video kaart kopen mijn huidige pasief 7600GT heeft geen ondersteuning voor HDCP en kan hem daarom niet via DVI-D aansluiten op mijn nieuwe samsung 40" 1080p scherm alleen maar via de oude VGA.
(TV ondersteund alleen HDMI met HDPC lang leve de entertainment industrie)
Nu moet ik kiezen tussen een pasiefe 8600GTS of een 8800GTS 320
8600GTS
+ pasief
+ volledige dedecated hardware H264 onderteuning (+/-20% CPU belasting)
+ prijs
- kan niet game op 1080p
- geen ruisonderdrukingen & sharpening bij HD content
8800GTS
+ game op 1080p
+ ruisonderdrukingen & sharpening bij HD content
+/- gedeeltelijke hardware H264 onderteuning (+/-80% CPU belasting C2D 6600)
- duure grap (moet mobo/CPU/mem ook upgraden, nu AMD S939 4600 X2)
- geluid (geen vriend van een HTPC)
- zou waarschijnlijk waterkoeling moeten gebruiken om het geheel stil genoeg te krijgen
Als een 8800 niet zo veel lawaai voor een HTPC zou maken zou ik het nog meteen doen.
Heb verschilende lagere resoluties geprobeerd met mijn huidige 7600GT maar geen kan weergegen worden in de scherms eigen resolutie, je krijgt dat vage beeld dat elke LCD heeft als hij niet native draait.
(krijg 720p namelijk niet goed werkend wat de TV wel ondersteund, wat heel meschien wel zou kunnen worden opgelost met een driver update)
Heb ook geprobeerd om op een 1/4 van de res. te werken maar wil ook niet,
Een truukje dat werkte op mijn oude laptop om nieuwe game's er toch nog redelijk uit te laten zien.
Heeft iemand anders nog idee'en ik kan er geen bedenken
Moet een nieuwe video kaart kopen mijn huidige pasief 7600GT heeft geen ondersteuning voor HDCP en kan hem daarom niet via DVI-D aansluiten op mijn nieuwe samsung 40" 1080p scherm alleen maar via de oude VGA.
(TV ondersteund alleen HDMI met HDPC lang leve de entertainment industrie)
Nu moet ik kiezen tussen een pasiefe 8600GTS of een 8800GTS 320
8600GTS
+ pasief
+ volledige dedecated hardware H264 onderteuning (+/-20% CPU belasting)
+ prijs
- kan niet game op 1080p
- geen ruisonderdrukingen & sharpening bij HD content
8800GTS
+ game op 1080p
+ ruisonderdrukingen & sharpening bij HD content
+/- gedeeltelijke hardware H264 onderteuning (+/-80% CPU belasting C2D 6600)
- duure grap (moet mobo/CPU/mem ook upgraden, nu AMD S939 4600 X2)
- geluid (geen vriend van een HTPC)
- zou waarschijnlijk waterkoeling moeten gebruiken om het geheel stil genoeg te krijgen
Als een 8800 niet zo veel lawaai voor een HTPC zou maken zou ik het nog meteen doen.
Heb verschilende lagere resoluties geprobeerd met mijn huidige 7600GT maar geen kan weergegen worden in de scherms eigen resolutie, je krijgt dat vage beeld dat elke LCD heeft als hij niet native draait.
(krijg 720p namelijk niet goed werkend wat de TV wel ondersteund, wat heel meschien wel zou kunnen worden opgelost met een driver update)
Heb ook geprobeerd om op een 1/4 van de res. te werken maar wil ook niet,
Een truukje dat werkte op mijn oude laptop om nieuwe game's er toch nog redelijk uit te laten zien.
Heeft iemand anders nog idee'en ik kan er geen bedenken
[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?