Verplichte gegevens invullen bij registratie GoT

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
De laatste tijd ben ik nog vaker op GoT dan normaal en kom ik weleens reacties/ vragen of opmerkingen tegen, waarover ik nog weleens wat extra informatie wil weten of waarvan ik denk dat ik iemand beter buiten GoT om kan helpen door diegene even te mailen.
Neenee dit gaat niet over illegaliteiten/ warez of andere crap, maar ben 'bang' dat GoT anders verandert in 'n groot slowchat-forum van 'n aantal personen wat helemaal niet de bedoeling is van zo'n prachtig forum!

Zodoende kijk ik vaker dan vroeger in de profielen van verschillende GoTters en 't valt me vaak tegen dat er gewoon totaal niks anders staat dan gebruikersnaam/ Gebruikers-ID/ Laatste bezoek/ Aantal berichten/ Gemiddeld aantal berichten per dag & Registratie-datum. Gewoon de standaard-dingen, maar voor de rest niks van persoonlijke informatie of iets in die trend.

Soms kom ik topics tegen in bijvoorbeeld CSL van iemand die even 'n computertje bij elkaar heeft gezocht van 3000,- zonder enige onderbouwing. Zelf denk ik dan 'hmm zal 't 'n stoerdoenertje zijn'
Als je dan in 't profiel van die persoon kan kijken en z'n geboortedatum kan checken, kun je voor jezelf concluderen of diegene inderdaad zo'n stoerdoenertje is, of dat het gewoon iemand is die alle regels van GoT nog niet kent en zijn TS verder moet onderbouwen ipv 'n 3000,- computer moet neerplempen.

Zodoende zou ik van jullie: GoTters/ Mods en anderen willen weten wat jullie mening is over een verplichte invulling van persoonlijke gegevens en zoja welke persoonlijke gegevens. Woonplaats bijvoorbeeld vind IK niet te ver gaan, maar ik denk dat veel mensen dat niet graag willen vermelden.

Zelf heb ik alles ingevuld, zodat ik via allerlei kanalen te bereiken ben en iedereen mij kan contacten (qua mail) of naar m'n website kan gaan om contact met mij te leggen. Vind ik erg handig als mensen mij wat willen vragen, wat zodoende niet hoeft via het forum zelf (--> slow-chattingsverschijnselen)

Als laatste 'argument' kom ik met het feit dat 'n registratie op GoT al enkele voorwaarden met zich meebrengt, zodat er niet alleen f*ckers komen posten/ spammen & rumoer komen veroorzaken.
Als je van jezelf weet dat je aan al deze voorwaarden voldoet en 'n volwaardig GoTter wilt worden,
lijkt 't mij ook dat je met elkaar contact moet kunnen opnemen, buiten het GoT-forum :)

Hoe denken jullie hierover...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:46
Sommige mensen hechten simpelweg veel aan privacy, dus afdwingen dat men dingen invult lijkt mij niet de juiste weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dat is uiteraard waar :)
Maar op GoT kom je voor je eigen problemen en om problemen van anderen op te lossen..
Als je geholpen wilt worden, hoeft dat niet alleen via GoT, maar kan dat ook persoonlijk via mail bv.

Ook was m'n vraag welke gegevens jullie wel verplicht zouden willen zien en welke niet...
Je kan dan toch bijvoorbeeld zeggen: Woonplaats is TE, maar m'n geboortedatum is oke enzovoorts.

[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 10-05-2007 00:03 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil zien dat we zonder onze postcodes mogen handelen op Vraag & Aanbod; beetje privacy lijkt me goed.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2016 20:21 . Reden: SterLozen standaard verbergen lijkt mij ook beter ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Je kunt dan 'n selectie maken van gegevens die nieuwe geregistreerden in zouden moeten vullen...
Uiteraard zullen er weer 'coole dudes' bijzitten die van alles zullen gaan verzinnen, maar we moeten er maar vanuit gaan dat mensen 't waarheidsgetrouw invullen. Waarom zou jij 't incorrect invullen dan?
Zelf zou ik 't wel handig vinden als email/ geboortedatum gewoon altijd te zien zijn, bij elke GoTter :)

[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 10-05-2007 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom altijd te zien? Ik vind het prima zo dat ik mijn gegevens die ik kan verbergen, ook kan doen :Y)

Niet dat ik iets te verbergen heb oid, maar ik vind het voor m'n gevoel een stukje prettiger. Je bent ook niet verplicht om alles in te vullen, maar als je bereikbaar wilt zijn voor op de mensen van GoT dan zet je eenvoudig DM aan (directmessage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
DM mag van mij sowieso wel standaard aan, maar voor de rest hoeft er niks verplicht, vind ik... als het wel zou zijn zou ik waarschijnlijk invullen dat ik Donald Duck ben, in Duckstad woon, geboren ben op 29 februari 1867 (enz, enz)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 00:31:
Waarom altijd te zien? Ik vind het prima zo dat ik mijn gegevens die ik kan verbergen, ook kan doen :Y)
Dat wilde ik dus even peilen :)
Niet dat ik iets te verbergen heb oid, maar ik vind het voor m'n gevoel een stukje prettiger. Je bent ook niet verplicht om alles in te vullen, maar als je bereikbaar wilt zijn voor op de mensen van GoT dan zet je eenvoudig DM aan (directmessage).
Dat is uiteraard waar
Alex) schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 00:35:
DM mag van mij sowieso wel standaard aan, maar voor de rest hoeft er niks verplicht, vind ik... als het wel zou zijn zou ik waarschijnlijk invullen dat ik Donald Duck ben, in Duckstad woon, geboren ben op 29 februari 1867 (enz, enz)
Waarom.. Is dat leuk ofzo.. :)

Ikzelf denk 'n beetje: Je registreert je op GoT om geholpen te worden en mensen te helpen.
Waarom zou je zodoende gegevens willen verbergen!? Je zit niet voor niks in 'n community :)

Maarja de eerste reacties zijn tsjaa 'n beetje 'negativo' :) Maarja was ook maar 'n peiling.

[ Voor 18% gewijzigd door CLB op 10-05-2007 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
CLB schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 00:35:
denk 'n beetje: Je registreert je op GoT om geholpen te worden en mensen te helpen.
Waarom zou je zodoende gegevens willen verbergen!? Je zit niet voor niks in 'n community :)
Dat je deelneemt aan een community (door middel van een forum, dus je kiest er niet voor om ook van andere hulpmiddelen gebruik te maken), wil naar mijn mening niet zeggen dat je dan ook je privé-gegevens moet openbaren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je voor dat 'community' gevoel eerder in de HK (huiskamer) moet kijken, waar wat meer losser gedaan wordt over woonplaats / geboortedatum en / of email enz. Ik denk dat een beginner op een fora zich totaal niet weet hoe te gedragen, dat kan je ook wel aflezen aan verschillende topics waar toch eisen aan gesteld worden via de faq's.

Mocht ik hier mijn eerste thread starten dan doe ik dat niet dmv m'n wp oid te vertellen, tenzij dat relevant zou moeten zijn waarom iemand mijn Woonplaats zou moeten weten.

Maar ja iedereen is daar vrij in om te doen en laten :) Ik denk dat als je al die dingen verplicht zou opstellen bij registratie, dat men afhaakt of valse dingen gaat invullen, en er weinig mensen meer overblijven enz. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
saviour schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 00:39:
[...]
Dat je deelneemt aan een community (door middel van een forum, dus je kiest er niet voor om ook van andere hulpmiddelen gebruik te maken), wil naar mijn mening niet zeggen dat je dan ook je privé-gegevens moet openbaren. :)
Je moet niks uiteraard :) Wilde jullie meningen hierover weten. Ik zeg ook niet dat je mensen moet opleggen om hun hele leven te openbaren. Dat gaat inderdaad wel TE ver.. Gewoon wat persoonlijkere gegevens a la geboortedatum / emailadres zouden imho geen probleem zijn. Wat denken jullie dan?
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 00:39:
Ik denk dat je voor dat 'community' gevoel eerder in de HK (huiskamer) moet kijken,
Dat is wel waar, helaasch ben k al 2x geweigerd O-)
Ik denk dat een beginner op een fora zich totaal niet weet hoe te gedragen, dat kan je ook wel aflezen aan verschillende topics waar toch eisen aan gesteld worden via de faq's.
'n Geboortedatum kan hierbij toch ook wel 'n beetje helpen... Als je ziet dat iemand tig spelvauten maakt ofzo, wil ik weleens de geboorte-datum checken van die persoon. Als die persoon dan 22 is, spreek ik hem erop aan op 'n ietwat grove manier.. Is die persoon slechts 13, dan breng ik 't wat milder.....
Maar ja iedereen is daar vrij in om te doen en laten :) Ik denk dat als je al die dingen verplicht zou opstellen bij registratie, dat men afhaakt of valse dingen gaat invullen, en er weinig mensen meer overblijven enz. :)
Dat zijn inderdaad wel goede argumenten ja :)
Je kan 't toch gewoon zo brengen dat je wat gegevens invult die gewoon altijd te zien zijn..
Ik denk niet dat er nou veel mensen zijn die tijdens de registratie zullen denken 'shit ze zien altijd m'n geboortedatum', nou ik laat die registratie op GoT, maar voor wat het is... Misschien 1% ofzo...

Voor de rest heb je idd wel gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
Ik ben het wel met je eens, vooral geboortejaar kan soms inderdaad wel handig zijn (inderdaad voor die stoere jochies) en DM zou ook standaard aan moeten staan. (nu zijn er volgens mij gewoon te weinig mensen die het bestaan ervan niet weten)
Woonplaats kan me eigenlijk niet veel boeien, snap overigens niet dat sommige dat niet zouden willen melden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Leeftijd kan nuttig zijn, maar ook tot vooroordelen leiden. Een post van iemand van 12 jaar oud kan heel goed zijn, maar dan zijn er ook mensen die snel "pubertje" opmerkingen gaan maken als ze het niet eens zijn met de inhoud. Leeftijd zegt te weinig, laat iemands posts maar voor hem of haar spreken. Ik heb ook al heel wat onzin gehoord van volwassenen...

Ik zou het vrij laten aan eenieder om te beslissen wat openbaar is en wat niet. :)

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 10-05-2007 00:51 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
CLB schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 00:49:
[...]

[...]
offtopic:
Wtf, met bijna 7500 posts zit je nog niet in de HK? :?
Dat terwijl jouw posts vaak toch van meer kwaliteit zijn dan de meeste hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
gambieter schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 00:50:
Ik heb ook al heel wat onzin gehoord van volwassenen...
Klopt uiteraard. Ik ook.. Als je dan bijvoorbeeld het geboortejaar kan zien, kun je voor jezelf concluderen 'pff PietvdHam, is dan wel 30, maar die gozer is gewoon niet serieus te nemen' :)

Persoonlijk denk ik ook dat dat 'heej pubertje' wel mee zal vallen.. maar idd wel 'n punt!
Ik zou het vrij laten aan eenieder om te beslissen wat openbaar is en wat niet. :)
Hmm ok, weer 'n mening!

Nu ga ik slapen, want de accu van m'n laptop is op ;)
-DG- schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 00:54:
[...]

offtopic:
Wtf, met bijna 7500 posts zit je nog niet in de HK? :?
Dat terwijl jouw posts vaak toch van meer kwaliteit zijn dan de meeste hier...
offtopic:
Hmm dankje! Ik ga 't morgen maar weer is aanvragen (mag om de 3 maanden toch)
Ik ben 'n xtje gebanned geweest, voor 'n warez-link die toen ook meespeelde met HK-acces.
Voor de rest heb ik nog 'n x 'n OW gekregen, omdat men weer dacht dat ik warez-links postte en
dat telde dus weer mee met die HK-acces. Maarja ik probeer 't morgen wel weer, we zien wel >:)

[ Voor 32% gewijzigd door CLB op 10-05-2007 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Je wilt weten of iemand 12 jaar is als hij een duur systeem inelkaar zet. Waarom? Kan je hem dan uitlachen in jezelf? Voel je je dan beter?

Ik ben gewoon ik. Ongeacht mijn geboortedatum, ongeacht mijn mening, ongeacht andere feiten die je van mij kan verzinnen om een algemeen ordeel over te vellen.

Wat voor extra nut heeft het te weten "wie" iemand is. Een mens is een mens. Als het stoerprates zijn merk je dat binnen 3 posts. Als het gewoon mensen zijn met te veel geld dan merk je dat ook. Dat zit in de persoon en niet in de gegevens die je kan vinden in een profiel.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
[...]

Waarom.. Is dat leuk ofzo.. :)
Nou, ik wil niet al mijn persoonlijke gegevens hier zomaar weggeven, en als ik dan toch iets in moet vullen, dan maar onzin. Het adres van Jan-Peter Balkenende invullen is ook leuk btw...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
gambieter schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 00:50:
Leeftijd kan nuttig zijn, maar ook tot vooroordelen leiden. Een post van iemand van 12 jaar oud kan heel goed zijn, maar dan zijn er ook mensen die snel "pubertje" opmerkingen gaan maken als ze het niet eens zijn met de inhoud. Leeftijd zegt te weinig, laat iemands posts maar voor hem of haar spreken. Ik heb ook al heel wat onzin gehoord van volwassenen...

Precies. Dat denk ik ook. Verder vind ik dat je uberhaubt niet naar iemands leeftijd moet kijken om een oordeel te vellen over iemand, maar puur naar posts kijken. En ik zou het niet verplicht willen stellen omdat mensen het zo graag willen weten. Leuk voor het communitygevoel, maar dat kan imo ook wel zonder dat soort gegevens. Ik vind het vrij irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
@ Disjfa: Was maar 'n voorbeeldje :)

@ Alex: Hmm okee, dat is wat onderbouwder dan daarnet ;)

@ RoD: Nu komt het aspect opeens om de hoek dat het net lijkt alsof CLB posters van 12 jaar oud niet serieus gaat nemen om hun leeftijd, maar dat is 't helemaal niet! Soms zie ik bijvoorbeeld casemods en degelijke die echt onwijs mooi zijn. Dan vind ik 't gewoon leuk om even te kijken, wie die persoon is achter die casemods.. Z'n leeftijd te weten en z'n overige hobbies en dergelijke :)
Tevens qua zorgvuldigheid/ nauwkeurigheid van posts en dergelijke! Jongeren kunnen superposten!

Tevens vind ik 't jammer dat er nog geen een Modje heeft gereageerd... Wat denken jullie ervan!

Nu is m'n batterij echt loesoe

[ Voor 75% gewijzigd door CLB op 10-05-2007 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Geef mij maar een anoniem Got. Het kan mij ook eigenlijk vrij weinig schelen hoe mensen heten en waar ze vandaan komen. Got is voor mij niet iets om mensen te leren kennen en veel over mezelf prijs te geven. En ik denk niet dat Got dan nog volle zalen gaat trekken. Registratie is vaak een drempel om te participeren in online fora. Laat staan dat je van alles in moet vullen.
Ikzelf denk 'n beetje: Je registreert je op GoT om geholpen te worden en mensen te helpen.
De HK bijvoorbeeld is best gevuld met gevoeligere onderwerpen. Gaat soms over relaties, en allerlei best persoonlijke gevoelens. Ik denk dat veel mensen niet zo openhartig zullen zijn als het exact bekend is wie die mensen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nou, voor deze keer dan: gambieter is 38 jaar oud, woont vlakbij het mooie Utrecht, heeft een bloedhekel aan Celine Dion, is wetenschapper en vindt ID een walgelijke vorm van pseudowetenschap die vergelijkbaar is met de verhouding van Celine Dion en muziek: veel lawaai, bloedjeirritant en mooi gevonden door mensen die er de ballen verstand van hebben.

Maar mijn PIN code krijg je niet te weten :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
gambieter schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 01:13:
...heeft een bloedhekel aan Celine Dion...
Dude, wie heeft er nou geen bloedhekel aan Celine :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Noork schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 01:15:
[...]

Dude, wie heeft er nou geen bloedhekel aan Celine :')
offtopic:
ID-aanhangers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
CLB schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 00:58:
@ RoD: Nu komt het aspect opeens om de hoek dat het net lijkt alsof CLB posters van 12 jaar oud niet serieus gaat nemen om hun leeftijd, maar dat is 't helemaal niet! Soms zie ik bijvoorbeeld casemods en degelijke die echt onwijs mooi zijn. Dan vind ik 't gewoon leuk om even te kijken, wie die persoon is achter die casemods.. Z'n leeftijd te weten en z'n overige hobbies en dergelijke :)
Tevens qua zorgvuldigheid/ nauwkeurigheid van posts en dergelijke! Jongeren kunnen superposten!
Ik zeg ook niet dat jij dat doet, maar dat soort reacties ga je wel krijgen. En als er nou een groot voordeel aan zat... dan was dat niet zo'n punt geweest, maar ik zie het voordeel niet. Hoofdzakelijk negatieve aspecten.
Tevens vind ik 't jammer dat er nog geen een Modje heeft gereageerd... Wat denken jullie ervan!
Daarvoor moet je in LA zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
'n Oplader doet wonderen voor 'n Laptop-accu

@ Noork: Jij denkt volgens mij dat ik GoT wil gaan zien als 'n online-meet-some-friends-centre ofzo :?

Zal wel aan mij liggen dan, maar IK vind 't maar raar dat bv. jij met 4000 posts 'unknown' bent

Over die HK-acces en exact weten, wie wie is.. Hoe kun je nou excact weten wie ik ben, als m'n emailadres Colin.....@gmail.com is en ik uit Wateringen kom en geboren ben op 2 maart 1986 :)

@ Gambieter: Je kan te ver gaan heh :9

@ RoD: Ik begreep dat je 't niet persoonlijk tegen mij had hoor :)

offtopic:
Weet iemand hoe ik HK-acces moet aanvragen, kan 't nergens vinden

[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 10-05-2007 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CLB schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 01:17:
offtopic:
Voorwaarden HK toegang aanvragen, in Schop een Modje.

HK-XS Naam [nummer] e.d., met toelichting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 00:49:
CLB schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 01:17:
offtopic:
Maar vooruit, het is stickied onder Schop een modje.

offtopic:
@hieronder: Of een topic move request naar de HK ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2007 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb het namelijk net een paar weken terug gedaan ;)

Had ik je nu moeten suggereren eerst zelf te zoeken, of een TR aanmaken voor onvoldoende eigen inzet van de TS :+ ;)

[ Voor 27% gewijzigd door gambieter op 10-05-2007 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
offtopic:
Had gemogen! Komt door die weirde search-functie van GoT die ik echt ballen vind!
Had gezocht op [HK], hk, HK, HK-acces, maar vond geen concreet lijstje met voorwaarden...

Maar let's get back ontopic please alhoewel ik denk dat dit topic gewoon gaat doodbloeden :+

offtopic:
Naja hij is aangevraagd: \[HK-XS] CLB (127045)

[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 10-05-2007 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coju
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Lijkt me niet wenselijk dat mensen verplicht worden informatie af te geven. Al te vaak blijkt dat er te veel informatie over personen op internet staat die bij bijvoorbeeld sollicitaties tegen je kan werken. Nu al wordt je naam gegoogled als je bij een bedrijf wilt gaan werken. Als je ziet hoeveel informatie je over een persoon kan vinden door een beetje slim te googlen dan lijkt het me niet plezierig als ik gedwongen wordt informatie af te geven. Een goede tussenoplossing lijkt mij dat je aan kan geven bepaalde informatie aan buddies vrij te geven maar dat is iets te veel werk lijkt mij voor zoiets onbenulligs. DM is genoeg als je contact met iemand wilt opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 11:54
CLB schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 00:54:
[...]

Klopt uiteraard. Ik ook.. Als je dan bijvoorbeeld het geboortejaar kan zien, kun je voor jezelf concluderen 'pff PietvdHam, is dan wel 30, maar die gozer is gewoon niet serieus te nemen' :)
Wat voegt de leeftijd toe though?

'pff PietvdHam, die gozer is gewoon niet serieus te nemen'

werkt toch evengoed?

Posters op een forum zijn voor mij niks anders dan username (+avatar). Wanneer het nodig is dat er een persoon achter de username zit, dan kan zo iemand altijd op dat moment even zijn/haar leeftijd/geslacht/whatever posten in de thread. Buiten dat is het niet nodig dat er een persoon achter de username schuilt.

Je kunt het leuk vinden voor puur informatieve redenen, maar das geen reden om het te verplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik snap TS eigenlijk best wel. Ik ga ook een heel eind met hem mee in z'n stelling. Vaak zie ik topics waarin ik nogal een hoog 'pats' factor aantref. Bijvoorbeeld een dure auto, een duur huis, hoeft dus niet eens een computer te zijn.

Vaak wil ik dan even checken of deze persoon eigenlijk al wel droog achter z'n oren is, om er vaak achter te komen hoe oud hij dan wel niet is. Vaak staat er dan niets.

Wat is er zo privé aan iemand z'n geboortedatum denk ik dan? Dat je je email wil verbergen kan ik me best voorstellen, maar ik zie toch wel vaak lege profielen en dat is dan best jammer.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Waarom verplichten ?
De users die er geen probleem mee hebben dat bepaalde info in hun profiel staat hebben de mogelijkheid om deze in te vullen.
Los daarvan, de extra informatie in iemands profiel zegt wel iets over de persoon achter de nick, maar ik denk dat het bekijken van zijn/haar post-history daar meer aan zal bijdragen ;)

Ik ben het eens met de suggestie dat je iemand beter kan beoordelen op de inhoud dan (bijvoorbeeld) op leeftijd.
Om even op je voorbeeld in te gaan; wie zegt dat een 12-jarige geen systeem van 3k kan betalen ? Misschien heeft ie wel hele 'lieve' (groot)ouders of iets dergelijks ;). Dat is info die je ook niet in het profiel van die user terug zal vinden...

@Gunner: Ook jonge mensen kunnen al veel geld (verdiend) hebben, of dusdanig gespaard dat ze die dure auto (het zal je hobby zijn) kunnen betalen..

[ Voor 9% gewijzigd door TheRookie op 10-05-2007 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

TheRookie schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 08:08:
@Gunner: Ook jonge mensen kunnen al veel geld (verdiend) hebben, of dusdanig gespaard dat ze die dure auto (het zal je hobby zijn) kunnen betalen..
Ongetwijfeld. Dat zijn echter de uitzonderingen die de regel bevestigen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:56
Discussies over GoT worden typisch in Lieve Adjes gevoerd. SG->LA dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
@ Coju & Benotti: Thnx voor jullie meningen!

@ Gunner: Eindelijk iemand die 't 'n beetje eens is met me.
Dat is juist de vraag van deze hele thread...
Los daarvan, de extra informatie in iemands profiel zegt wel iets over de persoon achter de nick, maar ik denk dat het bekijken van zijn/haar post-history daar meer aan zal bijdragen ;)
Als ik 'n Casemod zie van iemand, is 't leuker en interessanter om z'n leeftijd te weten,
dan z'n posthistorie te bekijken imo
Ik ben het eens met de suggestie dat je iemand beter kan beoordelen op de inhoud dan (bijvoorbeeld) op leeftijd.
ZIjn ook al genoeg voorbeelden in dit topicje gepost waarin ik zeg dat het me niet alleen om de leeftijd gaat, omdat jongeren ook onwijs goede posts kunnnen hebben qua taalgebruik/ diepgang en waarheidsniveau. Check de vorige pagina maar eens!
Om even op je voorbeeld in te gaan; wie zegt dat een 12-jarige geen systeem van 3k kan betalen ? Misschien heeft ie wel hele 'lieve' (groot)ouders of iets dergelijks ;). Dat is info die je ook niet in het profiel van die user terug zal vinden...
Je interpreteert 't denk iets verkeerd! Laten we 't bij die computer houden. Als ik dit zie:
Ik wil 'n computer van 2500,- om te gamen en ik heb dit uitgekozen:
Moederbord van Asus om SLI mee te draaien
4096MB RAM, want dat is lekker snel
2x8800GTX, want dat is de beste kaart die er is

Dan ga ik bij mezelf eens denken 'hmm eerst eens kijken of die persoon hier nieuw is op GoT', door z'n aantal berichten te bekijken. Als hij er al redelijk veel heeft wil ik weleens weten, waarom hij zo'n lompige post maakt omdat hij inmiddels de FAQ's van GoT wel zou moeten kennen vind ik zelf.

Als ik dit zie:
Game-computer uitgezocht van 2500,-
Asus PB5, goed om te overklokken, wat ik ook van plan ben. Daarom onderstaand geheugen.
4096MB RAM (2x2048MB) van Corsair, Case Latency 4. Goedkoop en erg goed over te klokken.
Nu 1x 8800GTX, is meer dan zat, zit in m'n budget en om op 'n resolutie van 1280x1024 te gamen is dat voldoende.

Dan ga ik mee met die thread, kijk wat anderen posten, probeer zelf wat nuttige dingen in te brengen en dergelijke, omdat het 'n heel andere post is dan zo'n 'pats-post' die ik hierboven heb proberen weer te geven.
Dat is uiteraard waar.. Nu komt ook het hele geld-leeftijds-aspect naar boven wat totaal niet nuttig is voor deze thread vind ik zelf. Ik heb ook altijd mooie dingen gekocht (mobieltjes, laptops, PDA's) toen ik nog jong was en toen vroegen mensen zich ook weleens af 'zo gekregen van mammie'

@ Rukapul: Dankje, ben niet zo into GoT-discussies dus O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Je geeft zelf jouw oplossing al. Mensen die patserig doen gewoon negeren. En mensen die wat leuks willen maken, rijden, doen, watdanook gewoon helpen.

Soms is het ook gewoon leuk "duur" te denken. Dus wat maakt dat uit. Zoals je zelf dus al aangeeft merk je zo hoe mensen zijn. Dan is een leuke discussie toch niet eens fout als je lekker kan dromen. Om nu direct een stempel op mensen te moeten drukken als ze patserig overkomen....

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Doe ik (doen we) ook niet... Een nieuwe GoTter die een duur apparaat heeft uitgezocht en daar 'n topic over opent van 3 zinnen, wat gelijk wordt gesloten, kan in z'n volgende topic uiteraard best mooi en uitgebreid opnieuw begonnen zijn met z'n TS, en dat is ook alleen maar super :)

Ik vind 't gewoon steeds vervelender worden dat ik iemand iets wil vragen / ergens mee wil helpen en die persoon is op geen enkele manier te bereiken! Dan heb ik soms pech of heeft hij dat soms...

Zodoende wilde ik weleens weten wat andere GoTters hiervan dachten.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Dus jij wilt graag andere users lastig vallen :P Dan komen we in de "laten we standaart DM`s aanzetten" zoals Alex) eerder al opperde ;) Maar dat is weer een geheel andere discussie die ook wel terug te vinden is in dit subforum.... -> Direct Message automatisch aan

[ Voor 12% gewijzigd door disjfa op 10-05-2007 11:44 ]

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 17:06

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

CLB schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:57:
De laatste tijd ben ik nog vaker op GoT dan normaal en kom ik weleens reacties/ vragen of opmerkingen tegen, waarover ik nog weleens wat extra informatie wil weten of waarvan ik denk dat ik iemand beter buiten GoT om kan helpen door diegene even te mailen.
Neenee dit gaat niet over illegaliteiten/ warez of andere crap, maar ben 'bang' dat GoT anders verandert in 'n groot slowchat-forum van 'n aantal personen wat helemaal niet de bedoeling is van zo'n prachtig forum!
Los van wat al eerder gezegd is, ik snap de gedachtegang niet helemaal?

Essentie van een forum is nu juist dat mensen publiekelijk met elkaar discussieren en problemen bespreken en oplossingen aandragen, voordeel daarvan is dat iedereen wat kan bijdragen of juist extra kennis opdoen uit het meelezen met zulk een discussie.

Om die reden is het een beetje vreemd om een forum te zien als 'opstapje' naar een privé gesprek met die mensen om hun probleem te bespreken.
dat je mogelijk los van het forum ook verder prive contact met personen kunt krijgen, is verder geen probleem en die mogelijkheid bestaat volgens mij ook nu al..
het is verder niet verboden om eens in een thread iemand te vragen je ook een mailtje te sturen of een DM, als zij via die weg niet bereikbaar (wil) zijn ... met uitzondering van die gevallen waar redelijk overduidelijk gaat dat het om het uitwisselen van illegale programma's, cracks of serials..

Domweg iemand in een thread eens vragen je een mailtje/PM te sturen is geen probleem naar wat ik weet...

verder is het wel de bedoeling dat gewoon nuttig helpen liever publiek gebeurt, juist vanwege de rest van de community die daaraan ook kan bijdragen of ervan kan leren ...

Verder denk ik geheel niet dat GoT en 'groot slowchat-forum' is .... daar waar dat gebeurt is dat duidelijk afgegrensd in bepaalde threads, waar mensen met dezelfde interesses elkaar treffen ..
volgens mij moet je dat niet willen 'weghalen' van het forum, omdat een forum juist ook samengaat met een zekere mate van 'persoonlijk en ontspannen contact met elkaar.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
RM-rf schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:10:
[...]
Los van wat al eerder gezegd is, ik snap de gedachtegang niet helemaal?

Essentie van een forum is nu juist dat mensen publiekelijk met elkaar discussieren en problemen bespreken en oplossingen aandragen, voordeel daarvan is dat iedereen wat kan bijdragen of juist extra kennis opdoen uit het meelezen met zulk een discussie.
Daar heb je helemaal gelijk in! 100%!! Maar je hebt weleens onderwerpen.. bijvoorbeeld overclocking waar je als beginner gelijk wordt geattendeerd op de verschillende FAQ's en dergelijke: hop topic op slot. Als er nou net 1 persoon is die je hiermee wil helpen via de mail ben je wel mooi geholpen toch!?
Om die reden is het een beetje vreemd om een forum te zien als 'opstapje' naar een privé gesprek met die mensen om hun probleem te bespreken.
Zo moet je 't niet zien hoor, helemaal niet dus!
dat je mogelijk los van het forum ook verder prive contact met personen kunt krijgen, is verder geen probleem en die mogelijkheid bestaat volgens mij ook nu al..
Hoe..? Er is geen eenduidige manier toch?
Domweg iemand in een thread eens vragen je een mailtje/PM te sturen is geen probleem naar wat ik weet...
That's true, maar misschien wil je weleens iets weten van iemand waarvan je weet dat hij er veel verstand van heeft.. Bijvoorbeeld computerhardware ofzo.. Moet je eerst 'n topic waarin diegene post opzoeken om vervolgens z'n mail-adres te vragen, om hem tenslotten te kunnen mailen
verder is het wel de bedoeling dat gewoon nuttig helpen liever publiek gebeurt, juist vanwege de rest van de community die daaraan ook kan bijdragen of ervan kan leren ...
Heb ik dus ook al gezegd! Je hebt 100% gelijk en dat is ook gewoon mijn intentie hoor :)
Verder denk ik geheel niet dat GoT en 'groot slowchat-forum' is ....
Dat zeg ik juist ook niet! Ik zei dat, dat imho vaker staat te gebeuren, omdat je diegene waaraan je iets wilt vragen niet kan bereiken per DM/ mail en dergelijke en je 't zodoende maar in dat topic spuit.
volgens mij moet je dat niet willen 'weghalen' van het forum, omdat een forum juist ook samengaat met een zekere mate van 'persoonlijk en ontspannen contact met elkaar.
Ik wil ook niks 'weghalen' van dit forum, ik vind het soms alleen jammer dat er maar 'n stelletje 'onbekenden' posten op zo'n prachtig forum en wilde andere meningen weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 17:06

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

CLB schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:18:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in! 100%!! Maar je hebt weleens onderwerpen.. bijvoorbeeld overclocking waar je als beginner gelijk wordt geattendeerd op de verschillende FAQ's en dergelijke: hop topic op slot. Als er nou net 1 persoon is die je hiermee wil helpen via de mail ben je wel mooi geholpen toch!?
ik denk eerder dat dat een verkeerd beeld is dat ergens ontstaan is van GoT of mensen sowieso snel denken...

niet voor niks is er bewust gekozen een opdeling te maken in het 'diehard overclocking' forum en het 'overclocking algemeen'...

Mijn indruk was altijd dat er in Overclocking Algemeen heel veel behulpzaamheid is en men heel veel bereid is uit te leggen ...
de enige 'maar' is gewoon dat mensen uiteindelijk zélf die dingen moeten doen en bereid moeten zijn goed op te letten en er ook zelf veel voor te doen, net als op alle andere technische onderwerpen ...

Om die reden is het van belang dat mensen werk stoppen in hun beginposts, uitleggen wàt er nu precies misgaat of wat ze niet weten en wat ze tot nu toe al gedaan hebben:
niet om die mensen dwars te zitten, maar omdat dat het makkelijker maakt hen te helpen...

Dat zijn overigens precies dezelfde zaken als die je in een 'persoonlijk gesprek' van die persoon zal moeten vragen.
CLB schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:18:

That's true, maar misschien wil je weleens iets weten van iemand waarvan je weet dat hij er veel verstand van heeft.. Bijvoorbeeld computerhardware ofzo.. Moet je eerst 'n topic waarin diegene post opzoeken om vervolgens z'n mail-adres te vragen, om hem tenslotten te kunnen mailen
het geheim van GoT is nu net dat die mensen over hu kennis posten op het forum en je altijd een discussie kunt opstarten over dingen die je wilt weten ...

ik zie het probleem hier enkel erin dat er kennelijk een grote 'drempel' ligt gewoonweg die vragen te stellen en de angst van veel mensen op GoT om iets 'doms' te zeggen dat verklaart natuurlijk ook de populariteit van de subfora waar het wel geen enkel probleem is iets doms te zeggen ;) :P

[ Voor 23% gewijzigd door RM-rf op 10-05-2007 13:09 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
CLB schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 01:25:
Maar let's get back ontopic please alhoewel ik denk dat dit topic gewoon gaat doodbloeden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

CLB schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:39:
Ik vind 't gewoon steeds vervelender worden dat ik iemand iets wil vragen / ergens mee wil helpen en die persoon is op geen enkele manier te bereiken! Dan heb ik soms pech of heeft hij dat soms...
Als je iets wil vragen heb jij pech, en als je hem wil helpen, dan heeft hij pech, simple as that. :)

Sowieso, als je velden verplicht stelt, dan gaat iemand die niets over zichzelf vrij wil geven toch alleen maar onzin invullen. Of moeten we die gegevens dan ook meteen gaan controleren? Laten we dan maar meteen ook om ieders sofinummer vragen, dan wordt dat een stuk makkelijker. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

-NMe- schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:48:
[...]

Als je iets wil vragen heb jij pech, en als je hem wil helpen, dan heeft hij pech, simple as that. :)

Sowieso, als je velden verplicht stelt, dan gaat iemand die niets over zichzelf vrij wil geven toch alleen maar onzin invullen. Of moeten we die gegevens dan ook meteen gaan controleren? Laten we dan maar meteen ook om ieders sofinummer vragen, dan wordt dat een stuk makkelijker. :+
vroeg ik me eigenlijk af of dat niet een mogelijkheid is? om mensen ook te laten reggen met hun sofinummer.

Mocht een user zo erg misbruik maken kan je hem heel simpel aangeven bij de politie enzo.

en je voorkomt cloon account :)

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 08:41
lordspacie schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 12:07:
[...]

vroeg ik me eigenlijk af of dat niet een mogelijkheid is? om mensen ook te laten reggen met hun sofinummer.

Mocht een user zo erg misbruik maken kan je hem heel simpel aangeven bij de politie enzo.

Big Brother-like, heerlijk!

1984 controle freak situatie..

Om eerlijk te zijn, ik vind 't een beetje ziekelijk dat je 't graag wil weten, laat mensen lekker als ze uit hun nek kletsen, merk je snel genoeg. En hoe check je of dat waar is wat ze invullen?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verplicht invullen van persoonsgegevens werkt niet omdat het niet mogelijk is dit goed te controleren zonder hoge extra kosten en delays. Ik zie persoonlijk ook totaal het voordeel niet van het aanwezig zijn van persoonsgegevens. Alleen al uit privacy oogpunt totaal onwenselijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lordspacie schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 12:07:
[...]

_O- meen je dat serieus?

De enige vorm van misbruik staat vermeld in de Faq waarop ook gehandeld wordt. Als er sprake is van erntige zaken dan heeft t.net ook het recht IP gegevens te verstrekken naar de politie, waarop die weer een lijst krijgt van de ISP met gegevens van dat IP adress , en zo uiteindelijk aan de ge-adresseerde van dat Inet abbo komt.

Sofi nummer vind ik een beetje erg ver gaan om op een technisch fora te reggen vind je zelf ook niet ? :P Ik vind het prima dat het bij de belastingdienst, werkgevers en andere zut blijft, maar komop toch geen fora's ? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 11:48

Firestone

$ su - vuursteen

Hier noem je een belangrijk punt. Ik wil namelijk niet dat Jan en alleman mij zomaar kan vinden. Het klinkt misschien asociaal, in de letterlijke betekenis van het woord, maar omdat ik hier weleens mensen wil helpen betekend dat nog niet dat ik in mijn vrije tijd mailtjes wil beantwoorden of iemand voor mijn deur wil zien verschijnen die ff denkt een cursus te krijgen.
Voor sommige is dit vast geen probleem, maar om het te verplichten gaat mij dus te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zelf heb in principe wel alles ingevuld, 't maakt mij niet zo veel uit dat iedereen weet wie ik ben, wat ik doe en hoe ze me kunnen bereiken.

Echter, ik vind dat mensen die helemaal zelf moeten kunnen beslissen, het gaat er toch niet om wie de persoon is in het echt, maar wie het is hier op GoT. Als iemand hier altijd behulpzaam is, inhoudelijk veel zinnigs te zeggen heeft, wat maakt het dan uit wanneer hij is geboren, waar hijw oont en hoe hij heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
-NMe- schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:48:
[...]

That's true idd :)
Sowieso, als je velden verplicht stelt, dan gaat iemand die niets over zichzelf vrij wil geven toch alleen maar onzin invullen.
Je gaat er vanuit dat alles waarheidsgetrouw in wordt gevuld en ik zou ook niet weten waarom (weet niet meer wie 't was) ik opeens Donald Duck zou moeten zijn die uit Duckstad komt 8)7
Of moeten we die gegevens dan ook meteen gaan controleren?
Je moet niks! Moeten is iets waar CLB 'n hekel aan heeft.. Zoals ik zei, ga je er vanuit dat alles waarheidsgetrouw wordt ingevuld of zou dat al niet meer kunnen hier in Nederland...?
Zal dan wel niet aangezien het stukje hierboven over Donald Duck die in Duckstad woont en dergelijke
Laten we dan maar meteen ook om ieders sofinummer vragen, dan wordt dat een stuk makkelijker. :+
Volgens mij was dat sarcastisch >:)
Simon schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 12:12:
[...]
Om eerlijk te zijn, ik vind 't een beetje ziekelijk dat je 't graag wil weten,
Dus je noemt me ziekelijk.. klinkt niet al te aardig :) Het gaat om interesses dat is imho iets anders..
Firestone schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 12:17:
[...]
Hier noem je een belangrijk punt. Ik wil namelijk niet dat Jan en alleman mij zomaar kan vinden. Het klinkt misschien asociaal, in de letterlijke betekenis van het woord, maar omdat ik hier weleens mensen wil helpen betekend dat nog niet dat ik in mijn vrije tijd mailtjes wil beantwoorden of iemand voor mijn deur wil zien verschijnen die ff denkt een cursus te krijgen.
Voor sommige is dit vast geen probleem, maar om het te verplichten gaat mij dus te ver.
Ahh dat is wel 'n goed punt inderdaad :) Maarja denk je echt dat je opeens 10 mailtjes per dag krijgt omdat FireStone veel post in het ....topic en dus veel weet over 1 onderwerp!? Denk dat dat wel mee zal vallen en je kunt die mailtjes ook altijd weggooien/ onbeantwoord laten of even terugmailen dat je daar geen tijd voor hebt..? Je gehele adresgegevens staan dan toch ook niet op internet.... En dat er mensen langskomen, omdat ze je via 'n forum kennen, zal wel nooit gebeuren denk ik persoonlijk :)
Terw_Dan schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 12:26:
Echter, ik vind dat mensen die helemaal zelf moeten kunnen beslissen, het gaat er toch niet om wie de persoon is in het echt, maar wie het is hier op GoT. Als iemand hier altijd behulpzaam is, inhoudelijk veel zinnigs te zeggen heeft, wat maakt het dan uit wanneer hij is geboren, waar hijw oont en hoe hij heet?
Naja weer 'n mening vergaard!

Het was gelukkig ook geen betoog om het perse in te voeren, maar 'n check van de meningen van andere GoTters wat betreffende dit onderwerp! Zodoende kan iedereen wel zien dat het meerendeel (98%) het er niet mee eens is om wat voor redenen dan ook. Ik kan andere argumenten blijven herhalen, maar dat houd natuurlijk ook weleens een keertje op! Het is gewoon not-done en daarmee basta :w

[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 11-05-2007 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

CLB schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 13:09:
Je gaat er vanuit dat alles waarheidsgetrouw in wordt gevuld en ik zou ook niet weten waarom (weet niet meer wie 't was) ik opeens Donald Duck zou moeten zijn die uit Duckstad komt 8)7
Daar kan ik niet veel meer op zeggen dan dat ik vind dat dat naïef is. :)
Volgens mij was dat sarcastisch >:)
:Y
Ahh dat is wel 'n goed punt inderdaad :) Maarja denk je echt dat je opeens 10 mailtjes per dag krijgt omdat FireStone veel post in het ....topic en dus veel weet over 1 onderwerp!? Denk dat dat wel mee zal vallen en je kunt die mailtjes ook altijd weggooien/ onbeantwoord laten of even terugmailen dat je daar geen tijd voor hebt..?
Ik kreeg voordat ik moderator werd al regelmatig mailtjes van andere gebruikers wiens topic op slot ging en die bij mij nog even doorvroegen omdat ze merkten dat ik wist waar ik het over had. Ik vond dat zelf niet zo'n ramp, maar ik kan me goed voorstellen dat anderen daar minder blij mee zijn. Daarnaast: waarom mailtjes krijgen en ze dan weggooien, als je ze net zo goed kan voorkomen door niets in te vullen? ;)
Je gehele adresgegevens staan dan toch ook niet op internet.... En dat er mensen langskomen, omdat ze je via 'n forum kennen, zal wel nooit gebeuren denk ik persoonlijk :)
Ik ken nog wat verhalen van crewleden die nergens op het forum iets over hun adres hadden gepost en toch gestalkt werden (inclusief de bezorging van talloze onbestelde pizza's), om maar niet te spreken over de recente telefonische bedreiging van een ander crewlid. Je kan op internet niet voorzichtig genoeg zijn. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

CLB: Dit gaat gewoon niet gebeuren. Het heeft zoveel nadelen, het schrikt mensen af. Ik ben een beetje verbaasd dat je wat Firestone vertelt niet zelf bedacht had. Op het forum kunnen mensen gewoon anoniem reageren als ze dat willen.

Het grote probleem met dat patsen is naar mijn mening nou niet echt een probleem. jij wilt uit nieuwschierigheid dingen weten, maar invulveldjes die je moet invullen (degene die je niet moet invullen bestaan nu al) is echt niet een goede manier.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
JvS schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 13:18:
CLB: Dit gaat gewoon niet gebeuren.
Hoeft toch ook helemaal niet :) Wilde dit weten:
Het was gelukkig ook geen betoog om het perse in te voeren, maar 'n check van de meningen van andere GoTters wat betreffende dit onderwerp! Zodoende kan iedereen wel zien dat het meerendeel (98%) het er niet mee eens is om wat voor redenen dan ook. Ik kan andere argumenten blijven herhalen, maar dat houd natuurlijk ook weleens een keertje op! Het is gewoon not-done en daarmee basta :w
Dan is 't toch goedzo _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 22:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

Het gaat er om dat je iemand kunt bereiken, zonder daar een topic voor te vervuilen met korte vragen. Het middel om dat doel te bereiken: DM.

Daarom heb ik al jaren geleden (bij de introductie) geopteerd voor het standaard inschakelen van DM. Ik zie ook geen enkele gegronde reden om het standaard uit te schakelen.

Het is en blijft anoniem voor de mensen die hechten aan privacy. De voordelen zijn eindeloos en het enige nadeel dat ik zie is dat het mogelijk wat meer traffic gaat genereren, maar als dat een gegronde reden zou zijn, zou de hele functionaliteit nooit aangezet zijn.

De conclusie is dat mensen die niet gestoord willen worden middels persoonlijke berichten, het knopje om DMs weer uit te zetten echt wel weten te vinden, maar dat aan de andere kant mensen die niet 4 uur per dag op GoT zitten, van het bestaan van DM niet af weten.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
CLB schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 13:09:
[...]

Dus je noemt me ziekelijk.. klinkt niet al te aardig :) Het gaat om interesses dat is imho iets anders..

[...]
In je eerste post klinkt het meer als controle, je wilt weten of iemand echt dat heeft, je wilt echt weten of iemand dat geld eraan uit geeft.

Voorbeeld
Soms kom ik topics tegen in bijvoorbeeld CSL van iemand die even 'n computertje bij elkaar heeft gezocht van 3000,- zonder enige onderbouwing. Zelf denk ik dan 'hmm zal 't 'n stoerdoenertje zijn'
Als je dan in 't profiel van die persoon kan kijken en z'n geboortedatum kan checken, kun je voor jezelf concluderen of diegene inderdaad zo'n stoerdoenertje is, of dat het gewoon iemand is die alle regels van GoT nog niet kent en zijn TS verder moet onderbouwen ipv 'n 3000,- computer moet neerplempen.
Waarom wil je dat zo graag weten? Waarom moet je je op die manier met andermans leven bemoeien. Mijn analyse dan is, niet helemaal een gezond plan, of je ziekelijk bent, ik weet 't niet, vast niet, maar de neiging om alles gereguleerd en kloppend te hebben vind ik redelijk richting ziekelijk ja. Ik hou van mijn vrijheid daarin ja.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dat is 'n zeer groot verschil qua interpretatie:
Simon schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:24:
maar de neiging om alles gereguleerd en kloppend te hebben
Jij doet nou net alsof ik 'n psychisch gestoorde maniak ben die alles checked ofzo.. }:| :')

offtopic:
Je ene foto van de Uiterwaarden heb ik btw nog steeds als achtergrond! Prachtige foto _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 11-05-2007 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
CLB schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:30:
Dat is 'n zeer groot verschil qua interpretatie:

[...]

Jij doet nou net alsof ik 'n psychisch gestoorde maniak ben die alles checked ofzo.. }:| :')
Tsja, maar zo staat er naar mijn interpretatie wel, vooral omdat je 't over 'stoerdoenertjes' hebt of volwaardig GoTters..
CLB schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:30:

offtopic:
Je ene foto van de Uiterwaarden heb ik btw nog steeds als achtergrond! Prachtige foto _/-\o_
hehe, dus ziek ben je niet ;) :p

Maar als je 't niet zo bedoelt is 't wat anders. Al blijf ik vinden dat je zo min mogelijk moet verplichten :)

[ Voor 32% gewijzigd door simon op 11-05-2007 14:32 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hmm bedankt dan maar :S Zal is naar het Pieter Baan Centrum gaan om me na te laten kijken :/
Maarja ik vroeg om mening en jouw mening is duidelijk gericht op het niet verplichten PUNT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
CLB schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:35:
Hmm bedankt dan maar :S Zal is naar het Pieter Baan Centrum gaan om me na te laten kijken :/
Maarja ik vroeg om mening en jouw mening is duidelijk gericht op het niet verplichten PUNT :)
Jep, ik kan wel uitleggen waarom. Pieter Baan centrum lijkt me onnodig :) Maar ik denk dat mensen zelf moeten en kunnen bepalen wie ze zijn en hoe je ze vindt, als er bijvoorbeeld op GoT iemand een serieuze vraag stelt in bijv. de SG die hij of zij niet zomaar in zijn eigen gelederen wil kunnen stellen (dus neem bijvoorbeeld seksuele voorkeur) dan kan hij dit zodoende verbergen. Nu blijft GoT een tech forum, maar zo kun je mensen soms in vervelende situaties brengen. Anonimieit brengt soms ook ruimte voor diepgaandere discussies.

Maaruhm, als je geen control freak bent hoef je toch niet naar pieter baan centrum? Want dan is mijn interpretatie niet juist, en is 't mijn fout :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Ik vind DM wel handig. Om bijvoorbeeld JhmvP (of zoiets) te vragen hoe het is afgelopen met zijn domeinkwestie. Maar ik kan me ook voorstellen dat er meer zijn zoals ik en die gast er gek van wordt. Maar dan mag ie ook wel een update plaatsen, ook als is er niets te vertellen. Maar...

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
DM vind ik zelf ook 'n heel goed 'medium' maar daar zijn al andere topics over...
Ik zou zoals zovelen dat al gezegd hebben het ook standaard aan zetten bij iedereen ipv standaard uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij hebt zo te horen wantrouwen in sommige GOT bezoekers, en posters.
Daar geef ik je wel gelijk in. Maar als iemand een PC van 3000 euro samen wilt stellen, en de desbetreffende persoon is 15 jaar oud begin je natuurlijk meteen te posten.

Omg dat kan niet, jij bent veel te jong je kunt nooit zoveel geld hebben!

En dan word het hele forum ook verpest, of je zou al in je persoonlijke informatie.

Beroep, beroep ouders, inkomen ouders, spaargeld

Moeten vermelden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:50:
en de desbetreffende persoon is 15 jaar oud begin je natuurlijk meteen te posten.

Omg dat kan niet, jij bent veel te jong je kunt nooit zoveel geld hebben!
Tuurlijk niet :X Heb je dat weleens iemand zien doen dan.. ik niet hoor en dat is ook helemaal niet de intentie van het 'leeftijdschecken' verhaal. Als je het topic even had doorgenomen zou je vinden:
CLB schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:32:
Je interpreteert 't denk iets verkeerd! Laten we 't bij die computer houden. Als ik dit zie:
Ik wil 'n computer van 2500,- om te gamen en ik heb dit uitgekozen:
Moederbord van Asus om SLI mee te draaien
4096MB RAM, want dat is lekker snel
2x8800GTX, want dat is de beste kaart die er is

Dan ga ik bij mezelf eens denken 'hmm eerst eens kijken of die persoon hier nieuw is op GoT', door z'n aantal berichten te bekijken. Als hij er al redelijk veel heeft wil ik weleens weten, waarom hij zo'n lompige post maakt omdat hij inmiddels de FAQ's van GoT wel zou moeten kennen vind ik zelf.

Als ik dit zie:
Game-computer uitgezocht van 2500,-
Asus PB5, goed om te overklokken, wat ik ook van plan ben. Daarom onderstaand geheugen.
4096MB RAM (2x2048MB) van Corsair, Case Latency 4. Goedkoop en erg goed over te klokken.
Nu 1x 8800GTX, is meer dan zat, zit in m'n budget en om op 'n resolutie van 1280x1024 te gamen is dat voldoende.

Dan ga ik mee met die thread, kijk wat anderen posten, probeer zelf wat nuttige dingen in te brengen en dergelijke, omdat het 'n heel andere post is dan zo'n 'pats-post' die ik hierboven heb proberen weer te geven.

[...]
Dat is uiteraard waar.. Nu komt ook het hele geld-leeftijds-aspect naar boven wat totaal niet nuttig is voor deze thread vind ik zelf. Ik heb ook altijd mooie dingen gekocht (mobieltjes, laptops, PDA's) toen ik nog jong was en toen vroegen mensen zich ook weleens af 'zo gekregen van mammie'
En dan word het hele forum ook verpest, of je zou al in je persoonlijke informatie.

Beroep, beroep ouders, inkomen ouders, spaargeld

Moeten vermelden. 8)7
Dat zijn natuurlijk non-argumenten :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:57:
Zelf heb ik alles ingevuld, zodat ik via allerlei kanalen te bereiken ben en iedereen mij kan contacten (qua mail) of naar m'n website kan gaan om contact met mij te leggen.
[...]
Als je van jezelf weet dat je aan al deze voorwaarden voldoet en 'n volwaardig GoTter wilt worden,
lijkt 't mij ook dat je met elkaar contact moet kunnen opnemen, buiten het GoT-forum :)

Hoe denken jullie hierover...
Dat jij dat wilt is prachtig, maar ik zou hele groepen van het type newbie nerd dat niet bereid is effe Google te raadplegen virtueel kapot willen schieten. ICQtjes, MSN berichtjes en mails op m'n hotmail adres of ik niet even dit-of-dat netwerk configje even helemaal voor ze voor kon kauwen omdat ze te hersendood zijn om er zelf naar te kijken, en dan drie mailtjes in de week.
Het is niet helemaal voor niets dat m'n techposts zo enorm veel minder geworden zijn in het Netwerken subforum, als je oplossingen post wordt je overspoeld met sufferdjes die te belabberd zijn hun eigen probleem te bekijken en bovendien nog eens vinden dat ze je per mail mogen vragen zodat een ander er niets aan heeft maar zijn hun persoonlijke helpdesk persoon hebben. Maar ja da's logisch want toen ze diezelfde mail als topic postten werd het gesloten. Dát is wel de categorie die je aanspreekt via je profile info. [OPA-mode] Ik heb in al die jaren tich mails en IMs mogen ontvangen van mensen die te belazerd zijn te googlen maar hun profile vol met flauwekul hebben staan, en maar één keer een IM van iemand die gewoon serieus een vraag had die hij op GoT niet op het otpic vond passen maar voor hem wel relevante informatie zou moeten opleveren. Die ééne keer maakt het denk ik niet waard dat Spam Category Nitwit mailtjes in grote getalen mogen komen ;)

Als het zou zo zijn dat dat soort mensjes niet bestond op GoT zou ik het helaas nog met je oneens zijn omdat het invullen van die velden gebaseerd is op wat je zelf kwijt wilt en niet op wat CLB toevallig van me wil weten.
Maar de essentie van je pleidooi: het moet kunnen want we zijn toch één grote familie, die klopt niet. Met zoveel members zitten er altijd rotte appels tussen. En het zijn om de één of andere reden meestal juist níét de irritante peuters die mailtjes met "hee m'n thuisnetwerk doet niets hier kun jij dit fixen svp" sturen die lege profiles hebben. De wat minder uitbundige dertigers zijn over het algemeen ook meer op hun privacy gesteld dan de hyperventielerende uitroepteken-misbruikende garde aspirant LBOers die toch al hun hele hebben en houden op hyves en cu2 gooiden.

Eigenlijk is een gevuld profiel dus net zo hard reden om te gaan twijfelen aan iemand als een leeg profiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-09 07:04
Ik heb helemaal niks ingevuld, ik vind het nergens voor nodig eigenlijk :) .

Ik ben 14 jaar, en ik zou volgens mij net zo goed 30 of misschien wel 55 kunnen zijn als je het niet wist. Wat zegt een leeftijd dan?

En een woonplaats vind ik totaal niet nodig.

[ Voor 66% gewijzigd door hello_moto op 12-05-2007 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:12
CLB, even een vraag(je). Waarom denk jij dat je moet reageren op een persoon, in plaats van op een post/topic? De enige topics waarbij het mogelijk interessant is op persoonlijke informatie te weten bevinden zich in SG, maar daar wordt er over het algemeen niet moeilijk gedaan op de vraag om even iets meer informatie te geven (o.a. leeftijd). Meestal wordt dat zelfs al in de topicstart gedaan als het niet in de profile staat. :)

Ik kan mij goed voorstellen dat je op de eerste de beste forum waar je je registreert niet je volledige informatie wilt geven. Laatst moest ik mij ook op een ander forum registreren, en dat doe ik dan ook met mijn hotmail-accountje ipv een apart aangemaakt mailadres hier. En waarom? Ik heb er niet echt een reden voor, maar ik vind het niet echt een goed idee als ik, ergens waar ik toch (bijna) nooit meer kom, toch in het systeem sta.

Overigens moet ik vaak ook wel zeggen dat ik nieuwsgierig ben naar de mensen die computers kopen van meer dan 2000E, maar dat hoef ik in een hypotetische reply niet te vertellen/vragen hoor :)
Pagina: 1