Overigens, de vraag is sterk wat de waarde ervan is dat T.net dit heel duidelijk en publiek stelt dat het niet privaat is' ...
vooral ook om geen 'valse verwachtigen' te wekken.
er is uiteindelijk geen actieve moderatie, maar wel een mogelijkheid voor Admins om DM-discussies in te zien, ikzelf als Dokter heb er bv geen recht toe (en moet zeggen dat ikdat ook echt niet mis) ..
het is, naar ik meen, wel eens voorgekomen dat een admin wat dingen aantrof in een DM/discussie die niet echt op T.net pasten, sowieso zijn er zeker in de beginfase zelfs wat 'actieve' klachten over geweest, maar bij mijn weten zijn er nooit straffen uitgedeeld wegens dingen in DM-discussies en heeft nog nooit een gebruiker ook maar de minste sanctie ondervonden...
uiteindelijk is het ook een bewuste beslissing er niet al te 'direkt' op te modereren, overigens, niet uit principe, maar vooral vanuit het idee van 'geen zin' en 'teveel moeite'.
Dat 'private messages' inzichtbaar zijn voor de eigenaar van een forum is volgens mij op ieder forum zo ... zelfs Fok! heeft een tijdje terug een berichtensysteem ingesteld, en ondanks dat in het begin gesteld werd dat dat op Fok 'absoluut privaat' zou zijn, behoud ook Fok! dezelde 'voorbehouden' voor als tweakers doet... ietwat meer verstopt als op tweakers.net stem je daar ook, bij gebruik ervan, in dat eventueel in geval van conflicten een admin de discussies kan inzien (en dat is imho ook terecht bij zo'n functionaliteit).
[
Voor 7% gewijzigd door
RM-rf op 10-02-2007 01:04
]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen