Computer hapert

Pagina: 1
Acties:
  • 391 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mwahhh
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-12-2024
Sinds vorige week heb ik problemen met mij computer, hij hapert bijna constant alleen als ik aan het internetten ben valt het mee.

Als ik muziek afspeel o.i.d hoor ik geen haperingen (heel af en toe) vooral het opstarten van de pc gaat echt een stuk langzamer. Ook mijn muis verspringt telkens terwijl mijn muis gewoon nieuw is.

Ik heb iemand anders zijn topic die hetzelfde had ook al bekeken maar ik heb het grondiger aangepakt. Ik heb geformateerd en alle drivers geinstalleerd en geupdate maar het probleem is er nog steeds..

Wat kan het probleem nog meer zijn?

Alvast bedankt ;)

Verwijderd

hdd is aan het overlijden, geheugen verrot? post eens wat specs van je syteem

Verwijderd

Met dit probleem heb ik ook al tijden last!

Ik heb het erg vermindert met:

-bios update
-nieuwste drivers geprobeerd (Ook BETA drivers)
-Mijn chipsets van mbord extra koelen
-Miss door mijn overclock
-Geheugen meer stroom geven
-Iets hogere vcore

Als hij hapert moet je, je systeem even laten stressen met orthos ofzo... dan is het inneens weg!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welkom op GoT :Y)

Je hebt vast zelf niet gezocht in de FAQ, anders was je ongetwijfeld Hangen en Opstartproblemen troubleshooter tegengekomen. Dus begin daar eens - en aangezien iedere PC anders is: kom je er met die troubleshooter niet uit dan zul je hier toch echt je specs van je PC moeten posten, want glazen bollen hebben we niet ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 16:16
Je het geformatteerd dus een software probleem is het niet.
Wat nog zou kunnen is dat je geheugen kapot is. Gebruik memtest86+ om dat te testen.
Je harde schijf kan ook het probleem zijn. Bekijk dus eens de S.M.A.R.T waarden (met Speedfan bijvoorbeeld) en draai eens een diagnostisch programma van je harde schijf fabrikant. Die programma's zijn te vinden in de OM FAQ

Verder zou ik eventjes de eerder genoemde Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen.

• Mwahhh
Het is zowiezo een oud bakkie:

Amd Athlon 2400+ XP
2 gig geheugen (op dit moment 1 gig omdat ik ff wou kijken of het toen beter werkte)

meer nodig?

Ik probeer ook wel ff alle andere mogelijkheden die gepost zijn..

Alvast bedankt voor de reacties ;)

Verwijderd

Even m'n glazen bol pakken.....
Sorry, ik kan het probleem niet vinden...ik moet m'n bol poetsen :|

Met de informatie die in de topic start staan kun je weinig..
Kun je misschien je specs posten?
En onder formateren...wat versta je daar onder?? Compleet windows er opnieuw op?

• Mwahhh
Ja compleet nieuw windows erop en niet snel geformateerd maar gewoon normaal..

• Fr0ns
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:18
Kijk voor de lol eens of je HDD toevallig niet op P.I.O. modus draait, ga naar Apparaatbeheer, en kijk bij je IDE controller, doe dan eigenschappen en daar onder een van de tabbladen kun je zien in welke modus de drive draait.

Moet je even kijken aan welke van de IDE aansluitingen je hdd zit.

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Na het formatteren ook drivers voor de chipset geïnstalleerd? Niet enkel die van je graka?

[ Voor 19% gewijzigd door mieJas op 10-05-2007 13:09 ]

Yes, but no.

• Jackdaw
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:42
Klinkt als een chipset probleem, aangezien aangesloten apparatuur veel hapert. Misschien wordt de chipset te warm? Hoe is je airflow?

• Mwahhh
cucemodre schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:49:
Kijk voor de lol eens of je HDD toevallig niet op P.I.O. modus draait, ga naar Apparaatbeheer, en kijk bij je IDE controller, doe dan eigenschappen en daar onder een van de tabbladen kun je zien in welke modus de drive draait.

Moet je even kijken aan welke van de IDE aansluitingen je hdd zit.
Bij huidige overdrachtsmodus staat PIO-modus ..

• Mwahhh
mieJas schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:09:
Na het formatteren ook drivers voor de chipset geïnstalleerd? Niet enkel die van je graka?
Ja...

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:30
Ultra DMA aanzetten dan, PIO zorgt vaak voor vertraging. Als ie dat niet pikt, is waarschijnlijk je HDD aan het overlijden....

Vette shit!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:14

Sjaak_Afhaak

Bleh!

R.E. schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 15:35:
Ultra DMA aanzetten dan, PIO zorgt vaak voor vertraging. Als ie dat niet pikt, is waarschijnlijk je HDD aan het overlijden....
Of je IDE kabel is gewoon gaar, is me ook al een paar keer overkomen.

Hier staat tekst

• Mwahhh
Ik kon hem niet veranderen, kan het ook met mijn jumpers te maken hebben? Maar ik heb hem nu als slave erin zitten en ook de jumpers zo gedaan dattie hem als slave pakt en nu doet me pc het weer perfect !! Kank het ook gewoon zo laten?
Pagina: 1