Probleempje Compaq Evo

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BvdH
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-06-2025
Afbeeldingslocatie: http://h18000.www1.hp.com/products/quickspecs/11455_na/11455_OV.gif
(Bron: [url]http://http://h18000.www1.hp.com/products/quickspecs/11455_na/11455_na.html[/url])

De bovenstaande laptop, een Compaq Evo N1020v, heb ik al een tijdje in mijn bezit. Nu is mijn probleem als volgt:

- Wanneer ik de laptop opstart, krijg ik geen beeld, en schakelt hij na 5 sec weer uit.
- Als ik ter hoogte van de PC Card Slot (nr. 9 in tekening) iets diks onder de laptop leg, ik druk vervolgens links onderaan en links boveenaan het toestenbord, zodat de laptop enigszins bol komt te staan, start de laptop wel op, zelfs met beeld (zoals een laptop normaal hoort te doen).
- Als de laptop is opgestart, en ik laat hem voorzichtig los, en haal ook het voorwerp onder de laptop weg (zodat deze weer stabiel en horizontaal staat), kunnen er drie dingen gebeuren:
  • de laptop blijft gewoon draaien
  • het beeld loopt vast (wel beeld, geen beweging meer -> laptop gaat overigens gewoon verder)
  • de laptop start opnieuw op, geen beeld meer, schakelt na 5 sec weer uit!
Iemand enig idee wat hier defect zou kunnen zijn? Of is het 'gewoon' het moederbord dat stuk is? Vind het eigenlijk zonde om dat ding weg te gooien, zo oud is ie nog niet!!

Verdere specificaties van mn laptop kun je overigens hier vinden (indien nodig):
http://h18000.www1.hp.com...cs/11455_na/11455_na.html

• TUX2K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:31
Heb z'n zelfde probleem met mijn oude sony vario.
Hiervan is dus het moederbord van stuk, een klein breukje bij de bios.
Bij mij moet ik op starten door heb licht te torderen en daarna doet hij het normaal.

Het kan natuurlijk ook zijn dat er ergens een stekertje los is.

• BvdH
Iemand anders nog enig idee???

Dank.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 23:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Schoef het ding eens open en kijk of er idd fysiek iets loos is. Dit is echt en hardwareprobleem...hoe moeten wij nou weten wat er fysiek stuk is :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• BvdH
The Eagle schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:18:
Schoef het ding eens open en kijk of er idd fysiek iets loos is. Dit is echt en hardwareprobleem...hoe moeten wij nou weten wat er fysiek stuk is :?
Uhm, ervaring? Misschien ene bekend probleem? Heb hem al opengeschroeft, kan nog nix vinden..
Ga eerst maar eens tot op het moederbord openschroeven..

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Klinkt als een breukje in het moederbord.
Heb zelf een keer ook zoiets gehad met een geheugenslot in een laptop. Stukje karton tussen het klepje en het geheugen lostte het op, totdat de laptop er helemaal mee stopte.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:17
Schroef hem eens open en kijk of de videokaart (wat vaak een add-on kaartje is) nog goed op het moederbord geklikt zit.

Verwijderd

[Laptop]Compaq Evo N1020v problemen

Ja. Je hebt een breuk in je moederbord. De evo's schijnen brak gesoldeerd te zijn op het moederbord, waarop die soms wel of niet doet als je 'm bolzet. Lees anders mijn draadje ook even, kom je exact hetzelfde tegen ;)

• damastx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

damastx

bumminc.

is een bekend probleem, waarschijnlijk als je alleen (redelijk hard) drukt op het punt tussen het mousepad en het keyboard start de laptop ook op...

ik heb al veel gezocht naar een oplossing voor dit probleem (heb een evo liggen met hetzelfde probleem), maar niks kunnen vinden helaas (dit is al een jaar geleden). Misschien dat er nu meer informatie beschikbaar is...

As finishing touch, god created the dutch.

Verwijderd

Ja, de enige oplossing is een ander moederbord scoren, of het zaakje brengen naar HP of een 3rd party reparatiebedrijf, het prijskaartje gaat wel duur worden overigens, reken maar ruim 400 euro voor zo'n moederbord.

Maar aangezien Compaq (toendertijd) mij een factuur stuurde van 2000 euro heb ik het maar laten zitten voor wat het was. Ze vragen belachelijk veel voor het uitvoeren van een reparatie.
Pagina: 1