[CMS] Welk CMS voor deze functionaliteiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-11 12:53

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Topicstarter
Ik kon niet echt een topic vinden in de trand van 'Ik zoek een CMS dat dit en dit kan', vandaar maar hier een nieuw topic.

Op dit moment hebben wij voor onze Vereniging van Eigenaren een website, echter dit is allemaal in houwtje touwtje PHP geschreven, met weinig CMS waardoor het onderhoud erg lastig is voor leken.

Graag zou ik dit in een CMS gaan gieten, echter dit CMS moet het wel aan de volgende voorwaarden voldoen:

Must haves:
-Gratis (liefst MySQL, PgSQL of SQL Server 2000 database)
-Meertalig (we hebben ook wat bewoners die de Nederlandse taal niet goed genoeg machtig zijn)
-Foto galerij
-Skinning/templates (layout moet er grofweg hetzelfde gaan uitzien als de huidige site)
-Integratie met Invision Power Board
-Polls
-WYSIWYG-editor
-Friendly/SEO optimized URL's
-Site Map
-Help desk/bug reporting
-Search Engine
-File distribution

Like to haves:
-Chat
-Blog
-Document management
-Events calendar/management
-FAQ Management
-Guest Book
-Project Tracking

Nu heb ik al redelijk rond gekeken op CMSMatrix en daar komen eigenlijk maar een paar opties naar boven te weten:

Alfresco
Ametys
Drupal
Plone
Typo3
WinCMS.Net Pro
Xoops

Iemand die aanbevelingen kan doen?

webOS all the way!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

SEA is bedoeld voor het ontwerpen / uitdenken van je zelf te schrijven software. Het is hier dan ook niet de bedoeling om vragen te stellen als "welke software moet ik gebruiken voor...". Een topic als dit past beter in Client Software Algemeen of afhankelijk van je focus in Windows Servers en Server-software aangezien er hier weinig zelf ontwikkelen aan te pas komt op het moment. Zie ook Waar hoort mijn topic?

Als je een topic zoals dit opent verwachten we daarnaast van je dat je zelf op onderzoek bent gegaan (en dat ben je zo te zien) en dat je aangeeft waarom je bepaalde zaken in gedachten hebt of waarom bepaalde zaken juist niet. Dit vergeet je nu te melden. Als je een nieuw topic wilt openen controleer dan even waar je dit het beste kan doen en vergeet dus vooral niet te melden waarom je bepaalde CMS'en hebt gekozen en waarom anderen juiste niet.

Overigens is er hier op GoT ook nog wel wat te vinden over CMSen gelukkig. Zie bijv. Welk CMS gebruiken jullie? Of waarom juist géén? :)

[ Voor 10% gewijzigd door Creepy op 09-05-2007 10:44 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.