Toon posts:

Ubuntu +

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, het is me eidenlijk gelukt om ubuntu te instaleren. Eenmaal geinstaleert ben ik blij dat ik open source ben gegaan want het draait veel stabieler vind ik. Nu moet ik met ubuntu gaan werken maar me desktop is een beetje leeg en weet niet egt wat voor programmas er zijn en wat je met ubuntu kan doen.

Kunnen julie me een beetje vertellen welke programmas het waard zijn te downloaden, bijvoorbeeld dingen zoals open office. Ik heb gehoord over msn voor linux, heeft iemand een link voor dat? En programams als java en adope zijn die ook op linux te krijgen of is er een alternatief. Is er opok een mediaplayer.. etc.

Kort om kunnen julie ervaring mij helpen om snel te leren om met ubuntu te gebruiken in plaats dat ik er maanden over ga doen.

Alvast bedankt

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
Op https://help.ubuntu.com/ staan voldoende tips en tutorials hier over.

[ Voor 5% gewijzigd door Pascal Saul op 08-05-2007 22:52 ]

Verwijderd

kijk eens bij applications>add/remove
en bij system>administration>synaptic package manager

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Volgens mij kan je hier: https://wiki.ubuntu.com/NederlandstaligeDocumentatie genoeg vinden, kijk vooral in het rechter blok.

edit:
Kijk dan vooral hier

[ Voor 37% gewijzigd door ibmos2warp op 08-05-2007 23:00 ]

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Zoeken in google met:

ubuntu+forum

Dan vind je dingen als: vergelijkbare software windows en linux
meest gebruikte software in linux
forum lezen hoe je dingen kunt doen
etc.

• aymeric
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-01 19:42
als je ubuntu hebt geinstaleerd zit er tog al open office bij en gaim (messenger) ? verder kun je heel veel software instaleren vanaf je cd via de pakket manager.

groeten aymeric

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

ehm, een computer is geen TV, je moet weten wat je wilt, dat ding weet niet vanzelf wat ie moet doen om jou te vermaken enzo :P

er zijn al een heleboel programmaas geinstalleerd, kijk gewoon eens rond wat er nu al in het menu staat. (daar zal je openoffice en msn voor linux vinden bijvoorbeeld). Je kunt nog veel meer programmaas installeren door in het menu voor de optie "add/remove programs" te kiezen, kijk daar ook eens rond, dan zul je java vinden, allerlei adobe software en alternatieven daarvoor, en nog heel veel meer.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Er vanuit gaande dat je Ubuntu Feisty Fawn hebt (7.04), hier staat ontzetttttttend veel uitgelegd, erg handige site:

http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu:Feisty
bijvoorbeeld dingen zoals open office.
Is Open Office standaard niet al geinstalleerd? Zo niet, dan in een terminal "sudo apt-get install openoffice.org"
Ik heb gehoord over msn voor linux, heeft iemand een link voor dat?
sudo apt-get install gaim. Maar gaim zit al in het menu.
En programams als java en adope zijn die ook op linux te krijgen of is er een alternatief.
Adobe wat? Acrobat Reader? Zit er al in. Het heet niet acrobat reader, maar PDFjes worden automatisch wel goed geopend.
Is er opok een mediaplayer.. etc.
Voor de mediaplayer dingen moet je in bovenstaande link even kijken in de inhoudsopgave bij 1.7.4. Java browser plugins staan op 1.7.1.
Kort om kunnen julie ervaring mij helpen om snel te leren om met ubuntu te gebruiken in plaats dat ik er maanden over ga doen.
Gewoon veel zelf prutsen en zoeken en lezen, daar kom je het verste mee. Je leert er helemaal niets van als anderen alles voor je voorkauwen.

Veel plezier! :)

[ Voor 77% gewijzigd door Bergen op 08-05-2007 23:26 ]

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Niet alleen is Google erg makkelijk maar je vraag staat letterlijk in de FAQ

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.