Toon posts:

XS4all staat écht voor privacy?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.783 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb twee korte vragen:

Ik liet een maat van mij, die ik via internet ken, hij wist alleen mijn voornaam, niet mijn achternaam, een website zien die ik zelf gemaakt had en die ik op de webspace die ik krijg van mijn provider had geupload: XS4all. Hij zat dus een beetje rond te kijken, zegt hij opeens: 'heet jij toevallig voluit: (mijn volledige naam)'.

Nou kon ik deze persoon wel vertrouwen, maar dat betekend dus wel dat iedereen zo maar mijn persoonlijke gegevens in kon kijken. De website heb ik inmiddels onzichtbaar gemaakt.

Nu heb ik twee vragen:

1. Hoe wist hij mijn volledige naam te achterhalen?
2. Heeft het effect gehad de website onzichtbaar te hebben gemaakt?

Ja, ik hecht grote waarde aan mijn persoonlijke informatie, en ik heb jullie hulp dan ook hard nodig om deze vragen te beantwoorden. Kunnen jullie helpen?

Alvast bedankt!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-12 01:14

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Wat is je loginnaam bij xs4all? Wat is je hostname van de pc? Wat bedoel je met "de website onzichtbaar te hebben gemaakt"?

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:54

xiD

12345

Heb je voor die website een domeinnaam geregistreerd? Die kan je zo 'whoissen' en daar komt vaak je naam uit gerold.

67890

Verwijderd

x1dje schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 16:47:
Heb je voor die website een domeinnaam geregistreerd? Die kan je zo 'whoissen' en daar komt vaak je naam uit gerold.
Who is je website name eens,
Kan via http://www.dnsstuff.com/ erg makkelijk.
Daar wil je nog wel eens wat vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Heb er geen apart domeinnaam voor geregistreerd.

de website is: www.xs4all.nl

dan krijg je dan webspace die je als klant van de provider krijgt: www.xs4all.nl/(loginnaam)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:59
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 17:12:
Heb er geen apart domeinnaam voor geregistreerd.

de website is: www.xs4all.nl

dan krijg je dan webspace die je als klant van de provider krijgt: www.xs4all.nl/(loginnaam)
En in die loginnaam zit niet toevallig je naam verwerkt ?

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Is je loginnaam toevallig jdeboer of iets anders simpels? Want dan is het natuurlijk niet zo moeilijk meer...

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Verwijderd

irritant is dat he? Ik sta ook meerdere malen met naam en toenaam op het internet, op 1 plaats zelfs met adres erbij. *bedankt school*

• hufkes

hufkes

En je loginnaam is natuurlijk FFR#%? Of is dat gewoon te herleiden naar je nickname of beter nog, gewoon je voorletter+achternaam? Zelfde geldt voor bijvoorbeeld de naam van je computer, zowel in windows als de netwerknaam op internet.. Daar kun je ook best wel wat info uit halen. Zeg ons gewoon hetzelfde als je die andere vent hebt gezegd en dan kunnen we kijken of hij zijn info uit openbare kanalen heeft gehaald....

Ga er maar vanuit dat hij niet xs4all heeft gehackt om je gegevens te achterhalen...

---

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
als het inderdaad iets is af http://www.xs4all.nl/~gebruiker en meestal is gebruiker bij Xs4all je eerste letter van je voornaam plus je achternaam en die persoon wist je voornaam al dan is het niet zo moeilijk (eigenlijk zelfs makkelijk ;))

maar geef die link van je website eens... weet je zeker dat je naam niet op de website stond, ook niet in de bron (html-bestand- meta-informatie) sommige editors zetten je naam automatisch als author namelijk in een meta-tag

ik vind je titel enigzins slecht gekozen, lijkt net of het xs4all haar schuld is...

@timmo: heb je die school als eens gemaild, met een verzoek tot verwijdering van die gegevens, is mij wel eens gelukt met een foto op onze schoolsite...

[ Voor 52% gewijzigd door Cadezo op 08-05-2007 17:27 ]

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je voor het overzicht niet je naam in de beschrijving hebt gezet zou je iemands naam niet kunnen achterhalen.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 15:44
Vroeger kon je met "finger" zelfs vaak iemands naam achterhalen wanneer je alleen maar z'n ipadres had. Kwestie van kijken wie er ingelogd was op xs1.xs4all.nl enzo. Tegenwoordig kan dat niet meer dacht ik.

Ik vind het echter een wat vreemde vraag: waarom vraag je het hem zelf niet hoe hij hier achter kwam? Aangezien je je volledige naam niet geeft, kan natuurlijk ook niemand nagaan of het "effect heeft gehad". Dat is net zoiets als vragen of het licht nog brand in een appartement waar je het adres niet van wilt geven.. :P

_██_
(ಠ_ృ)

Verwijderd

gebruikersnaam selecteren, rechtsklik, zoeken met -> google

meestal kan je dan ook wel vrij veel terugvinden ;)

• hufkes

hufkes

oh en Dave, geef ook even je msn en mail mij even een berichtje, daar is namelijk ook nog wel het een en ander uit te halen :P

---

Verwijderd

hufkes schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 17:24:
oh en Dave, geef ook even je msn en mail mij even een berichtje, daar is namelijk ook nog wel het een en ander uit te halen :P
*kuch*

Verwijderd

Topicstarter
Hij weet mijn voornaam, haha, nee, daar hecht ik niet echt waarde aan, aangezien je daar totaal geen conclusie uit kunt trekken want er lopen nog een paar duizend Daven (?) rond in Nederland. Ik kan net zo goed ergens op de Stille Oceaan zitten en toevallig nederlands spreken. Ja als je het zo bekijkt kan ik meer dan een miljoen personen zijn. :)

MSN kan het ook niet door komen want daar heb ik niet mijn echte naam bij in gevuld. IP valt sowieso moeilijk te achterhalen via dit forum of via MSN (wel met G-Mail volgens mij maar die heb ik niet), en zelfs al heb je het kan je er nog steeds helemaal geen conclusies uit trekken aangezien XS4all dat wel mooi geheim houdt. :)

Achternaam zit overigens niet verwerkt in de gebruikersnaam. Kan het niet zo zijn dat ik een afbeelding oid op die site heb staan en hij die gedownload heeft en er dan als uploader of als auteur of zo mijn volledige naam stond?

Maar het kan ook anders, stel nou dat bijvoorbeeld mijn E-Mail adres gelinkt is aan m'n volledige naam en je hebt m'n IP kan je die misschien aan m'n E-Mail adres linken en dan heb je het ook. Maar ik denk niet echt dat dat kan, en sowieso lijkt het me veel moeite.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2007 18:03 ]

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 21:40

Not Pingu

Dumbass ex machina

Heb je die webpagina toevallig gemaakt met Frontpage ofzo en staat je naam niet gewoon in de source? Ik bedoel, als je nou gewoon even de link naar die pagina geeft, garandeer ik je dat we in no time kunnen vinden hoe ie jouw achternaam heeft achterhaald.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb het met frontpage gemaakt... En kerel ik kan jullie best vertrouwen volgens mij maar men typt gewoon 1 maal dat adres in op google.nl. Komt op dit topic, uitleg staat er zelfs nog bij, gaat er heen, bingo, doe ik dat dus dan zet ik zo ongeveer mijn volledige naam hier neer, voor iedereen, dat weerhoud me, ik hoop dat je (jullie) daar begrip voor hebben.

Maar hoezo is het zo erg dan dat ik het met frontpage doe? Tegenwoordig doe ik dat trouwens met Dreamweaver...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2007 18:07 ]

Verwijderd

Overigens staat XS4all nu niet bepaald bekend om hun perfecte beveiliging, als je je dus zorgen maakt op privacy zit je bij XS4all niet goed.

De naam zegt het al he? XS 4 all ;)

Verwijderd

Topicstarter
Persoonlijk zal ik liever naar Orange gaan, maar ik ben niet de gene die betaald, maarja, als je dus wat vind, staat de betaler z'n naam (m'n vader), zijn voornaam replace je gewoon voor mijn voornaam, dan heb je m'n naam als nog. Dat zie ik dus ook niet echt als beveiliging. Maargoed genoeg daar over.

4 All drukt volgens mij meer toegankelijkheid uit... Voor bejaarden enzo, die niet zo'n ster met een PC zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2007 18:13 ]

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 21:40

Not Pingu

Dumbass ex machina

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 18:07:
Maar hoezo is het zo erg dan dat ik het met frontpage doe? Tegenwoordig doe ik dat trouwens met Dreamweaver...
Waarmee je je websites maakt moet je lekker zelf weten, maar Frontpage stopt je voor- en achternaam in een author meta tag. Dus rechtermuisknop -> view source en je weet je achternaam.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 18:12:
Persoonlijk zal ik liever naar Orange gaan, maar ik ben niet de gene die betaald,
Het goedkoopste XS4All abbo is nog duurder dan het duurste Orange abbo...
Rare vader, die graag geld weggeeft... 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door MensionXL op 08-05-2007 18:18 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

MensionXL schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 18:18:
[...]

XS4all draait op goede marketing, al sinds de oprichting van het bedrijf is het een lachertje geweest.

Extreem hoge prijzen, waardeloze service en zaken als security, administratie ed zijn gewoon slecht geregeld.

Toch doen ze iets goed want ze draaien nog altijd en hebben wonder boven wonder nog klanten, dus petje af voor XS4all _/-\o_

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-11 19:56
Frontpage zet je naam toch niet in de code? Of deed die nieuwe Frontpage (2003?) dat wel?

Het gebeurt wel in Word. Als je daarme een document (ongefilterd) opslaat als html pagina dan verschijnt netjes een lijstje auteursinfo in de code. Zoals:

<!--[if gte mso 9]><xml>
<o:DocumentProperties>
<o:Author>Kalief</o:Author>
<o:LastAuthor>Kalief</o:LastAuthor>
<o:Revision>1</o:Revision>
<o:TotalTime>0</o:TotalTime>
<o:Created>2007-05-08T16:15:00Z</o:Created>
<o:LastSaved>2007-05-08T16:15:00Z</o:LastSaved>
<o:Pages>1</o:Pages>
<o:Words>3</o:Words>
<o:Characters>19</o:Characters>
<o:Company>Kalifaat</o:Company>

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
LoL iemand die ouderwets denkt dat zijn gegevens niet te herleiden zijn :P

1- Heb je een telefoon nummer? zo ja Telefoon boek,
2- Ben je lid van een vereniging? Die mensen zetten je ook vaak op internet.
3- Heb je een veel gebruikte username op internet?
4- Heb je wel eens op een reclame blaadje gereageerd?

Gast. Als je mij een mail stuurt via XS4ALL account word je IP mee gestuurt. met dat IP adress kan je zo veel doen. je beseft gewoon niet wat er voor data alemaal mee word gestuurt.

Als ik een link geeft www.xs4all.nl/halloikbenhet.html je surft naar die website. heb ik je IP
Op GOT word je IP gelogd. Echter users kunnen daarniet bij maar Admins zien dit wel ook op andere forums..

Je IP adress word overal gelogd.

http://whatsmyip.org/
Echt veilig is je IP niet hoor. :+

Editje :+
http://www.google.nl/sear...=Zoeken&meta=lr%3Dlang_nl

zie 3e link :+ al kan je hier niet zovveel uitmaken natuurlijk

[ Voor 9% gewijzigd door To_Tall op 08-05-2007 18:33 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
MensionXL schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 18:18:
[...]

_/-\o_

Ik weet het...

Ook wat TRRoads zegt, ik ben het met jullie eens, maarja wie ben ik...

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

To_Tall schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 18:29:

Lang leve proxy servers O-)

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter

Gast. Als je mij een mail stuurt via XS4ALL account word je IP mee gestuurt. met dat IP adress kan je zo veel doen. je beseft gewoon niet wat er voor data alemaal mee word gestuurt.

Als ik een link geeft www.xs4all.nl/halloikbenhet.html je surft naar die website. heb ik je IP
Op GOT word je IP gelogd. Echter users kunnen daarniet bij maar Admins zien dit wel ook op andere forums..

Een admin 9/10 keer behoorlijk strafbaar bezig als hij persoonlijke info zoals IP publiceert, sowieso vraag ik me af waarom hij zoiets zou willen publiceren...

Trouwens weer een voordeel van Orange, dynamisch IP. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2007 18:41 ]

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:27

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 18:19:
[...]

XS4all draait op goede marketing, al sinds de oprichting van het bedrijf is het een lachertje geweest.

Extreem hoge prijzen, waardeloze service en zaken als security, administratie ed zijn gewoon slecht geregeld.

Toch doen ze iets goed want ze draaien nog altijd en hebben wonder boven wonder nog klanten, dus petje af voor XS4all _/-\o_
Jij bent al de 2e die dat beweerd in dit topic, heb je misschien ook sources voor deze beschuldiging?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 18:36:
[...]
Trouwens weer een voordeel van Orange, dynamisch IP. :)
Orange maakt geen gebruik van dynamische IP's, en dat is maar goed ook. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
MensionXL schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 18:41:
[...]

Orange maakt geen gebruik van dynamische IP's, en dat is maar goed ook. :)
Mja sorry voor m'n woordenschat maar je hebt iig geen vast IP.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In de praktijk betekent dat je vaak toch 1 IP krijgt dat je meestal houdt, ook al zou het dynamisch zijn (maar waarschinlijk is het wel gewoon vast).

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 15:44
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:05:
[...]
Mja sorry voor m'n woordenschat maar je hebt iig geen vast IP.
Wanneer je 3 maanden op vakantie gaat en je livebox uitzet, ben je waarschijnlijk je "vaste" ip kwijt, maar normaal veranderd je ip niet.

_██_
(ಠ_ృ)

Verwijderd

Topicstarter
Atomsk schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 21:39:
[...]

Wanneer je 3 maanden op vakantie gaat en je livebox uitzet, ben je waarschijnlijk je "vaste" ip kwijt, maar normaal veranderd je ip niet.
Ik las ergens dat één nacht al voldoende is, dus gewoon alles 's nachts uit. Slapen. Als je wakker wordt alles weer aan, en je hebt een ander IP. Heb ik overigens nooit zelf uitgeprobeerd, ik heb dan ook geen idee hoe dat bij XS4all werkt.

• Leon T
  • Niet online

Leon T

Ni!

Is je gebruikersnaam bij xs4all heel toevallig berendbo?

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 22:01:
[...]
Ik las ergens dat één nacht al voldoende is, dus gewoon alles 's nachts uit. Slapen. Als je wakker wordt alles weer aan, en je hebt een ander IP. Heb ik overigens nooit zelf uitgeprobeerd, ik heb dan ook geen idee hoe dat bij XS4all werkt.
Bij xs4all heb je een vast ip-adres, ik heb al 5 jaar hetzelfde.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

klopt, officieel is het niet vast maar in de praktijk wel.
werkt prima enzo.

Fijne van xs4all is dat ze ook vrij goede UNIX support hebben trouwens, maar dat is offtopic. Bij Orange (concreet geval): "Linux server? wat is dat 8)7 "

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-12 10:56

Pubbert

random gestoord

Tukk schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 18:40:
[...]

Jij bent al de 2e die dat beweerd in dit topic, heb je misschien ook sources voor deze beschuldiging?
http://www.xs4all.nl/overxs4all/feiten/tests.php

Denk dat geen enkele ISP maar in de buurt kan komen van zo'n "repertoire" als xs4all :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Tukk schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 18:40:
[...]

Beschuldiging? Komop, als je de laatste 10 jaar niet onder een steen hebt geleefd wat betreft IT dan weet je dit...

Maar het is geen beschuldiging hoor, juist een compliment, ondanks alles doen ze het als bedrijf echt erg goed.

Enkele feiten:

De prijzen zijn gewoon bagger, bron: XS4all website, daar staan de prijzen met erbij wat je krijgt, vergelijk even met het gros van de aanbieders en je weet het. Of het nu om internet, hosting of een andere dienst gaat maakt niets uit.

De helpdesk is non-existant, bronnen genoeg te vinden, ongeveer iedere providertest waarin ze voorkwamen staat dit. Je wordt slecht geholpen als je al geholpen wordt.

Wat betreft security zal ik hier niets over posten, daar is GoT niet voor, maar her en der op internet is al een hoop geschreven over de bloopers mbt security bij XS4all, vandaar de erg toepasselijke naam toegang voor iedereen ;)

Maar als je ooit iets met KPN te maken hebt gehad (en in Nederland is die kans nogal groot) dan weet je precies hoe zij werken, die wijsheid hebben ze doorgegeven aan hun dochterbedrijven waaronder XS4all.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 01:48:
[...]

Beschuldiging? Komop, als je de laatste 10 jaar niet onder een steen hebt geleefd wat betreft IT dan weet je dit...

Maar het is geen beschuldiging hoor, juist een compliment, ondanks alles doen ze het als bedrijf echt erg goed.

Enkele feiten:

De prijzen zijn gewoon bagger, bron: XS4all website, daar staan de prijzen met erbij wat je krijgt, vergelijk even met het gros van de aanbieders en je weet het. Of het nu om internet, hosting of een andere dienst gaat maakt niets uit.

De helpdesk is non-existant, bronnen genoeg te vinden, ongeveer iedere providertest waarin ze voorkwamen staat dit. Je wordt slecht geholpen als je al geholpen wordt.

Wat betreft security zal ik hier niets over posten, daar is GoT niet voor, maar her en der op internet is al een hoop geschreven over de bloopers mbt security bij XS4all, vandaar de erg toepasselijke naam toegang voor iedereen ;)

Maar als je ooit iets met KPN te maken hebt gehad (en in Nederland is die kans nogal groot) dan weet je precies hoe zij werken, die wijsheid hebben ze doorgegeven aan hun dochterbedrijven waaronder XS4all.
geen bronnen dus, alleen maar zweverig "genoeg over te vinden". Gelukkig heb ik wel een bron voor je: klikkerdeklik
Uiteraard allemaal meningen, maar volgens mij is er hier maar 1 die een mening aankondigt met "Enkele feiten"

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-11 07:26
whois domeinnaam

Dan zie je op wiens naam het domein staat, c'est tres simple.

• hufkes

hufkes

FreqAmsterdam schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:12:
whois domeinnaam

Dan zie je op wiens naam het domein staat, c'est tres simple.
Domeinnaam xs4all.nl
Status actief
Houder XSA000007-XS4AL
XS4ALL Internet B.V.
Eekholt 42
1112XH DIEMEN
Netherlands
Gehouden aan ADR nee
Administratieve contactpersoon BOS001213-XS4AL
Cor Bosman
+31 (0)203987654
postmaster@xs4all.nl
Deelnemer XS4ALL Internet B.V. *)
Eekholt 42
1112XH DIEMEN
Netherlands
Technische contactpersonen NOC000014-XS4AL
Xs4all Noc
+31 (0)203987654
hostmaster@xs4all.nl
Domeinnaamservers ns.xs4all.nl 194.109.6.67
ns2.xs4all.nl 194.109.9.100
Datum registratie 08-08-1994
Datum laatste wijziging 26-04-2004
Administratie door NL Domain Registry
Dus hij heet Cor Bosman? 7(8)7

Lees toch eens de thread voordat je blaat :X

---

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 22:01:
[...]
Altijd als ik op vakantie ga (laatst 4 weken achter elkaar in de zomervakantie) en standaard vrijdag avond zet ik mijn modem uit en ik heb nog steeds hetzelfde IP als een jaar geleden. Dit is met een Orange verbinding.

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 18:07:
Overigens staat XS4all nu niet bepaald bekend om hun perfecte beveiliging, als je je dus zorgen maakt op privacy zit je bij XS4all niet goed.

De naam zegt het al he? XS 4 all ;)
lol wat een onzin!

Verwijderd

[...]

waarom krijg ik het gevoel dat je zelf ooit een slechte ervaring met XS4ALL hebt gehad...? 'Waardeloze service' is zo subjectief als het maar kan man

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Editje :+
http://www.google.nl/sear...=Zoeken&meta=lr%3Dlang_nl

zie 3e link :+ al kan je hier niet zovveel uitmaken natuurlijk
WTF heeft IP met privacy te maken, je kunt er echt geen bal mee. Als je met de IP adres een woonadres op kon zoeken dan had Brein al behoorlijk wat succes geboekt ;)
IP is hetzelfde als een bankrekeningnummer, iemand anders kan er niks mee met dat nummer.

Nouja je kan er wel wat mee natuurlijk, maar dan kom je meer in de hack/crack circuit uit.

Edit: http://www.mystats.nl/whois
Ik zou dan in Amersfoort wonen, yeah right :P
Daar zal KPN wel zitten, maar ik niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Xof op 09-05-2007 15:21 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 18:36:
[...]
Een admin 9/10 keer behoorlijk strafbaar bezig als hij persoonlijke info zoals IP publiceert, sowieso vraag ik me af waarom hij zoiets zou willen publiceren...
Dat lijkt me sterk, een IP-adres is niet direct gekoppeld aan jou als persoon zoals je naam en adres dat zijn.

@Xof: bij mij komt dat ding nog best aardig in de buurt, Leiden zegt 'ie. Alleen de lengte en breedte coördinaten komen in de zee bij Hoek van Holland uit :P.

[ Voor 17% gewijzigd door Rafe op 09-05-2007 15:28 ]

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-12 19:36
Van een collega van mij staat ook gewoon open en bloot op het internet dat hij een schuldsanerings heeft. (check http://www.curatoren.nl/ )

Als premium gebruiker mag je ook de ins and outs zien :')

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-11 01:56
author meta tag
een plaatje met watermarkinfo
een email adres waar je achternaam in voorkomt

het kan van alles zijn. zonder de link en de website is het gissen en daar heb jij helemaal niets aan omdat je er zo echt niet achter gaat komen. Ook of het 'onzichtbaar' (?) maken van de website effect heeft kan niemand je vertellen zonder linkje. Soms staat zo'n site gewoon in de google cache of het internet archive en is het dus alsnog fijn te bekijken.

https://twitch.tv/magus77nl

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

fre0n schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:35:
author meta tag
een plaatje met watermarkinfo
een email adres waar je achternaam in voorkomt

het kan van alles zijn. zonder de link en de website is het gissen en daar heb jij helemaal niets aan omdat je er zo echt niet achter gaat komen. Ook of het 'onzichtbaar' (?) maken van de website effect heeft kan niemand je vertellen zonder linkje. Soms staat zo'n site gewoon in de google cache of het internet archive en is het dus alsnog fijn te bekijken.
Je hebt zelfs sites waar vele van je oude versies nog bewaard zijn en je kan bekijken.
Ik weet de URL niet meer, iemand hier?

Zoeken eens op je mailadres google en op usenet, misschien vind je dan je naam?

• Xof

Xof

Tukk schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:37:
[...]

Je hebt zelfs sites waar vele van je oude versies nog bewaard zijn en je kan bekijken.
Ik weet de URL niet meer, iemand hier?

Zoeken eens op je mailadres google en op usenet, misschien vind je dan je naam?
http://www.archive.org :)

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
[...]

Al sinds de oprichting.. hmmm... xs4all was de eerste internet provider voor particulieren in Nederland en is ontstaan uit de nederlandse hackersbeweging Hacktick. Destijds had je zowieso weinig keus als je internet op wilde.

Ze zijn pas later overgenomen door KPN (was nog een aardige rel want KPN was aartsvijand nummer 1 voor de leden van xs4all).

Een lachertje zijn ze nooit geweest. xs4all is als provider een zeer bekende in binnen- en buitenland voor wat betreft techniek en kennis. Daarnaast zijn ze als voorvechters van privacy meermaals in de problemen gekomen.

Marketing in den beginnen was overigens wel een lachertje. Pas sinds de laatste 3 jaar zijn ze bewust reclame gaan maken om abonnees te krijgen maar daarvoor was dat niet nodig.

Ze boden, en bieden nog steeds, veel mogelijkheden voor techneuten en lange tijd bestond de doelgroep ook alleen uit techneuten die wisten waar ze mee bezig waren. Unix pro's etc.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Verwijderd

Ik denk dat het allemaal wel mee valt bij XS4ALL (KPN). Kijk eerst maar eens naar een Orange ADSL verbinding, als je hier een ip van hebt hoef je alleen maar een traceroute te doen en dan heb je in 9 van de 10 gevallen de naam van de DSLAM, het enige wat je nog mist is welke kaart en welke positie. (Het gaat hier over een directe Orange ADSL lijn, dus niet via KPN).

Neem een ip van Orange France, voer deze in bij Ripe, dan heb je ook gelijk de regio.

Orange mag wel eens een voorbeeld nemen aan KPN, als je hiervan een ip hebt is een regio niet te achterhalen. ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2007 23:01 ]

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12 17:33

Acheron

updatepack.nl

Overigens is datamining een groeiend probleem op het populaire internet. De politie maakt al vaak gebruik van Hyves om informatie te verzamelen en waarschijnlijk staat je klassenfoto met naam en al ook al op schoolbank.nl.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:44
[...]

Yup, en daarom worden ze ook keer op keer verkozen tot beste internet provider van nederland.

Zal niet zonder reden zijn dunkt mij?

Imo is xs4all met recht de beste internet provider van nederland. onze ervaring is super service, 100% stabiele lijnen en altijd maximale snelheden waar de andere kant dat toelaat.

Hiervoor meerdere ISP's gehad, maar xs4all is toch duidelijk de beste.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Visgek24 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:07:
[...]

Yup, en daarom worden ze ook keer op keer verkozen tot beste internet provider van nederland.

Zal niet zonder reden zijn dunkt mij?

Imo is xs4all met recht de beste internet provider van nederland. onze ervaring is super service, 100% stabiele lijnen en altijd maximale snelheden waar de andere kant dat toelaat.
Oei, wat jammer nou dat je internet via KPN loopt en het exact dezelfde lijn is als planet... :') Dus als KPN in jouw regio problemen heeft (Of in jouw wijkcentrale) dan hebben KPN, XS4All en andere KPN doorverkopers geen internet.

Verder, als ISP's gewoon een degelijk modem toesturen (Of jij gebruikt een ander modem waarmee je overweg kan) dan is elk internet goed in te stellen.
En zeg nou eens zelf; die service lijn bel je toch ook niet iedere maand? Zoja; dan moet je toch is zelf wat gaan ondernemen want die mensen van de helpdesk bakken er over het algemeen niks van. Dus behalve dingen aan hun kant te veranderen en de handleiding met jou doornemen kunnen ze niet veel doen in mijn ogen.
Hiervoor meerdere ISP's gehad, maar xs4all is toch duidelijk de beste.
Zeker als je niet weet dat het via KPN loopt net zoals Planet etc... :X

[ Voor 4% gewijzigd door MensionXL op 10-05-2007 15:31 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:20
MensionXL schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 15:30:
[...]

klinkt wat kortzichting. Een internet verbinding bestaat uit meer dan een adsl lijntje naar je ISP. Je ISP moet zelf ook nog wat doen en daar kan ook zat fout gaan.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Verwijderd

Topicstarter
Tukk schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 22:27:
[...]

Bij xs4all heb je een vast ip-adres, ik heb al 5 jaar hetzelfde.
Weet ik.

Maar overigens voor iedereen die beweerd dat XS4all geen slechte service heeft: ik had dus een probleem, ik bellen (in het weekend, en zeg nou niet dat veel mensen in het weekend thuis gaan zitten internetten en dan problemen krijgen die ze op het werk niet hebben want XS4all heeft blijkbaar ook zat problemen). Na maarliefst TWEEËNTWINTIG minuten neemt iemand op, en dat was nog even spannend, want bellen was zo vertelde de website 0,10 cent per minuut. Niet dat ik dat niet kan betalen of zo, € 2,20. Maar aangezien ik binnen minder dan 30 seconde klaar was, en wie heeft er nou wel zin om meer dan 7,3 cent per seconde te betalen... en ik was zo snel klaar omdat die man enorm kortaf (niet te klantvriendelijk) was. Hij gaf verder ook geen uitleg of iets dergelijks.

Maargoed, topic vragen zijn beantwoord, topic lijkt me compleet, discussiëren kan ook ergens anders. :)

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kan het wel niet leuk vinden dat XS4ALL je maar 30 seconden wilde spreken, maar de vraag is of je daarna (naar tevredenheid) geholpen bent. En dat vertel je er nu niet bij.

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:20
Op een zaterdag binnen een half uur geholpen worden vind ik eigenlijk niet zo rot klinken :)

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:58

sanzut

It's always christmas time

offtopic:
Euhm ja ik reageerde op iemand anders, van Pagina 1, niet gezien dat er 3 pagina's waren

[ Voor 71% gewijzigd door sanzut op 10-05-2007 16:51 ]

Verwijderd

MensionXL schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 15:30:
[...]

Oei, wat jammer nou dat je internet via KPN loopt en het exact dezelfde lijn is als planet... :') Dus als KPN in jouw regio problemen heeft (Of in jouw wijkcentrale) dan hebben KPN, XS4All en andere KPN doorverkopers geen internet.

Verder, als ISP's gewoon een degelijk modem toesturen (Of jij gebruikt een ander modem waarmee je overweg kan) dan is elk internet goed in te stellen.
En zeg nou eens zelf; die service lijn bel je toch ook niet iedere maand? Zoja; dan moet je toch is zelf wat gaan ondernemen want die mensen van de helpdesk bakken er over het algemeen niks van. Dus behalve dingen aan hun kant te veranderen en de handleiding met jou doornemen kunnen ze niet veel doen in mijn ogen.

[...]

zooo jij hebt verstand van zaken zeg..

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11 12:15
MerijnB schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:36:
Op een zaterdag binnen een half uur geholpen worden vind ik eigenlijk niet zo rot klinken :)
En dat voor maar 10 cent per minuut. Genoeg cheap-ass ISP's waar je een stuk meer geld kwijt bent en je evenlang aan de telefoon zit of nog meer telefoontjes nodig hebt om het opgelost te krijgen :X

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 15:36

Glewellyn

is er ook weer.

Daar komt bij dat XS4all een tijd lang problemen heeft gehad met de bezetting op de helpdesk. Dit is ook via de website gecommuniceerd naar alle abonnees. Verder is het al tijden mogelijk de wachtrij voor de helpdesk online op te vragen. Heb je geen zin om 22 minuten te wachten kijkje even op de website of het rustig is (kan lastig zijn als je lijn eruit ligt, maar toch)

*zucht*

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:25:
[...]

Weet ik.

Maar overigens voor iedereen die beweerd dat XS4all geen slechte service heeft: ik had dus een probleem, ik bellen (in het weekend, en zeg nou niet dat veel mensen in het weekend thuis gaan zitten internetten en dan problemen krijgen die ze op het werk niet hebben want XS4all heeft blijkbaar ook zat problemen). Na maarliefst TWEEËNTWINTIG minuten neemt iemand op, en dat was nog even spannend, want bellen was zo vertelde de website 0,10 cent per minuut. Niet dat ik dat niet kan betalen of zo, € 2,20. Maar aangezien ik binnen minder dan 30 seconde klaar was, en wie heeft er nou wel zin om meer dan 7,3 cent per seconde te betalen... en ik was zo snel klaar omdat die man enorm kortaf (niet te klantvriendelijk) was. Hij gaf verder ook geen uitleg of iets dergelijks.

Maargoed, topic vragen zijn beantwoord, topic lijkt me compleet, discussiëren kan ook ergens anders. :)
Is je vraag nu beantwoord?

Voor de comunity die je nu gebruikt hebt om je antwoord te krijgen is het misschien wel netjes om te beantwoorden hoe je naam achterhaald is. Kunnen wij, en toekomstige lurkers, er ook nog wat van leren.

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-12 22:42

Gallus

Cheesy

10 cent per minuut? Je betaalt gewoon het normale tarief dat geldt voor het bellen naar een 020-nummer. Veel minder dus. :)

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:46:
[...]

zooo jij hebt verstand van zaken zeg..
Jij mag nooit meer raden :P

Goedkoop bellen via VoIP

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:46
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 18:12:
Persoonlijk zal ik liever naar Orange gaan
Hahaha, je verwacht bij Orange betere privacy-bescherming dan bij xs4all?

Ik kan je wel vertellen welke provider eerder je gegevens aan de RIAA, Brein en dergelijke instanties gaat geven hoor.....en het is niet xs4all.

Anyway, als je geen link naar de site wilt geven, gaat niemand je iets nuttigs vertellen over hoe je naam achterhaald is.

Ik denk niet via xs4all maar gewoon via iets wat op de website zelf stond of daaruit eenvoudig af te leiden was.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

MensionXL schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 15:30:Oei, wat jammer nou dat je internet via KPN loopt en het exact dezelfde lijn is als planet... :') Dus als KPN in jouw regio problemen heeft (Of in jouw wijkcentrale) dan hebben KPN, XS4All en andere KPN doorverkopers geen internet.
Kerel dat klopt niet helemaal :

Alleen als een Centrale problemen heeft waarin alle KPN lijnen hangen dan heb je een probleem.
Mijn Planet verbinding loopt echt niet via de backbones en routers van XS4ALL 8)7
En de enige die fatsoenlijke modems stuurt is KPN IMHO. Alleen jammer dat ze er af en toe weleens mee willen knoeien ... (Zie dat stomme IPB gebeuren ... zou ik echt nooit nemen via welke ISP dan ook !! )
Haha ja man Planet en XS4ALL hebben absoluut geen 2 compleet aparte netwerken, peering afspraken en vooral niet 2 compleet verschillende IP ranges voor DNS enz...

Daarnaast is XS4ALL minder beinvloedbaar door KPN dan Planet. Planet is zowat KPN zelf en XS4ALL niet.

Get your facts right ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

correctie Planet IS KPN zelf

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
volgens mij niet, Planet is een dochter van KPN...

• Xof

Xof

cdezoete schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:26:
[...]

volgens mij niet, Planet is een dochter van KPN...
Op 1 januari 2005 is de Planet Media Group volledig opgegaan in KPN Telecom BV, en gebruikt men de handelsnaam KPN Internet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Planet_Internet

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
Xof schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:19:
[...]

WTF heeft IP met privacy te maken, je kunt er echt geen bal mee. Als je met de IP adres een woonadres op kon zoeken dan had Brein al behoorlijk wat succes geboekt ;)
IP is hetzelfde als een bankrekeningnummer, iemand anders kan er niks mee met dat nummer.

Nouja je kan er wel wat mee natuurlijk, maar dan kom je meer in de hack/crack circuit uit.

Edit: http://www.mystats.nl/whois
Ik zou dan in Amersfoort wonen, yeah right :P
Daar zal KPN wel zitten, maar ik niet.
LoL je begrijpt het verkeerd..
als je IP adres volgt dan kan je veel doen met dat ip als Hacker. normale mensen kunnen er weinig mee. maar als je op nieuws groepen zit word je IP ook gelogd. je hoefd maar 1 keer je adress op internet zetten en je bent de sjaak.

Als je mij naam in tikt op google zie je vaak me naam terug komen op MS fora's en Tweakeres :+ Als je mijn webbie volgt kom je zelfs achter me adress gegevens.
Je gegevens zijn net zo veilig als jij behandeld. me website op mijn adress is geregistreerd mag duidelijk zijn.

je moet trouwens niet vergeten dat ISP's veelal dynamic IP's hebben. maar, als je modem aanstaat zal je altijd zelfde IP adress houden. Je modem registreerd zich telkens. Daarnaast pas na 14 dagen geloof ik bij tiscali krijg je een andere IP adress als je van netwerk bent geweest.
Maar wie zet tegen woordig nog zijn modem uit??
Waarom zou ik straf baar zijn als ik IP adress pubiceer? Als je naar een website gaat word je IP adress gelogd. op hoeveel websites kom je wel niet perdag? Als je online gamed ook. MS Update. je ip word overal gebruikt. Tenzij je via een hiden proxy werkt..

wees consiqent met wat je op internet zet ben ik mee eens. zorg als je anoniempje wilt zijn dat je veel nick names changed. maar houd voor je zelf wel makelijk :+ doe niet moerlijk. mensen met wie je persoonlijk om gaat zullen toch wel achter komen dat jij heheheehe bent op tweakers als je niet anders voordoet dan dat je werkelijk bent :) En wat mensen op internet van je vinden? sorry maar das bull.

tevens mijn nick ben ik in google ook terug te vinden pas op pag 5 :) en heb deze nick al sinds 1999 :P

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 00:19
Ok, ik denk dat het allemaal wel duidelijk is. Genoeg xs4all bash voor vandaag :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.