Onjuist gemod

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGoC
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 11:50
Het valt mij de laatste tijd op dat ongeacht wat ik ook post, mensen het zomaar gelijk wegmodden of overgewaardeerd vinden.

Zoals http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2015365

En een tijdje terug:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2005042

Ik denk dat de personen die momenteel Moderator status actief hebben, niet het verschil zien tussen een goede / inzichtvolle / first post reactie..

Met vriendelijke groet,
TGoC.

Als alles fout gaat: Reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 13:29

botoo

💀 too old to die young

Laten we eens kijken naar die reacties :).
Gepost door TGoC - dinsdag 8 mei 2007 13:53 Score: 0 (Overbodig)
Sorry, maar ik vind dit JUIST geen GOED nieuws.

Hoe meer capaciteit er is, hoe zwaarder de apparatuur gaat worden. Zo werkt kapitalisme al vanaf dag 1.

De bedoeling was toch MINDER energie te gaan verbruiken?

zie het zo.

Nu krijgen we batterijen die veel meer energie kunnen vasthouden.

Over een jaar of paar maanden komen laptop leveranciers die laptops uitrusten met veel zwaardere apparatuur.

Tuurlijk, beter voor de laptop gamers, tis immers gemakkelijker je laptop mee te nemen naar een lan party ofzo.

Maar denk niet dat het milieu hier ENIG voordeel aan zal hebben.
Eem leuk statement wat je maakt, maar meer dan een persoonlijke mening lees ik er niet in. Ook mis ik wat overtuigende onderbouwing om het interessant te maken. Wat ik wel lees is een, imho uiterst discutabel, milieu doomscenario en daar zie ik geen hoge score in.

Wmb is een 0 tot +1 score voldoende, als je uit kan leggen waarom je een hogere score meent te moeten krijgen dan mag je dat hier onderbouwen, en dan graag iets beter dan een platte melding dat de moderators het verschil niet zien.
Gepost door TGoC - zaterdag 28 april 2007 00:47 Score: 1 (Overbodig)
Wat is hier nou eigenlijk het nut van?

Het bedrijf Canonical gaat nu allemaal juridische acties ondernemen en patenten aanschaffen die allemaal handenvol geld kosten.

Nog even en ubuntu blijft geen open source / freeware meer.

Daarnaast is ubuntu (gedeeltelijk) gebaseerd op debian (als ik het me goed herriner)

Moeten ze dan niet voor zon actie debian voor toestemming vragen?

Ik zie eigenlijk voor de consument/eindgebruiker geen voordelen hier.

EDIT: Zoals een tweaker het hoort, corrigeert hij zichzelf.

In boven vernoemde stukje vermeld ik o.a. de aanschaf van patenten, echter op dit moment is het enkel nog maar een merknaam, maar hoe lang zal het nog duren voordat ze echt patenten gaan proberen aan te vragen?

Merknaam vast laten leggen en andere ervan te weerhouden deze naam te gebruiken kost juridisch gezien in de meeste gevallen wel wat geld.

Mij is serieus de vraag of Canonical daar zijn centen in zou moeten steken.

EDIT2: Oh my god, waarom wordt mijn bericht gemod als een first post?
Ten een eerste, toen ik dit bericht schreef was er al een first post, ten 2de bevat mijn zin interessante ideen en mogelijke scenario's die door deze actie bevatten.
Vond het al erg genoeg dat iemand mijn post overgewaardeerd maakt, maar first post Do i look like a troll to you?
[Reactie gewijzigd door TGoC]
Wederom een zelfbedacht doomscenario afgetopt met moderatie-commentaar (wat sowieso niet gewaardeerd word op de FrontPage). De huidige score van +1 is imo ruim voldoende.

Overigens had je dit best in het Het kleine-mismoderatietopic mogen plaatsen, dat is er voor :)

PS: Het zit goed verborgen in de FAQ, maar je hoeft niet de groeten te doen onder je reactie :)
Het algemeen beleid #groeten

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGoC
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 11:50
Op het moment dat ik die post maakte was ik nog niet eens bekend met dit forum vandaar ook moderatie commentaar in de topic.

Als je even die 2de edit buiten beschouwing laat vind ik het toch wel een +2 interessant.

Ook al beschrijf ik vaak in mijn post scenario's, er zijn al genoeg bedrijven geweest die dit scenario hebben uitgevoerd.

Er is niemand die 100% zeker kan zeggen dat het ook weer in dit geval zo zal gaan, maar het verleden heeft het ons vaker genoeg bewezen om deze "scenario's" toch serieuzer te gaan nemen.

Als alles fout gaat: Reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

TGoC schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 16:04:

Als je even die 2de edit buiten beschouwing laat vind ik het toch wel een +2 interessant.
Het spijt me zeer maar als ik die opmerkingen over Debian en Ubuntu lees, denk ik niet dat veel mensen op tweakers.net erg 'interssant' vinden wat jij denkt over de rechten op een via de GPL gelicenseerde distributie...

Zonder je te willen beledigen, maar als je hoge punten wil scoren, moet je pogen om er een feitelijke onderbouwing bij te schrijven die wat verder gaat dan 'ik dacht toch'...

Er zitten op tweakers.net heel veel mensen die waarschijnlijk beter weten dan jij hoe het zit met GPL en 'toestemming moeten vragen'.

natuurlijk kan ik het goed begrijpen dat het leuk is om een hoge score te halen, maar bij zulke post denk ik toch dat het ook aan de argumentatie en onderbouwing ligt dat die niet al te hoog scoren.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
In de eerste post (batterijen) heb je inhoudelijk gezien wel een punt. Ik denk dat je reactie beter zou worden beoordeeld door een serieuzere schrijfstijl aan te nemen. Door het gebruik van te veel hoofdletters en een zin als "zie het zo" komt het bij mij over alsof je direct hebt opgeschreven wat je denkt, in plaats van eerst na te denken om vervolgens een duidelijk verhaaltje te schrijven.

Probeer de (nu nog) lage beoordelingen als eerlijke feedback te zien zonder je aangevallen te voelen (hoewel ik het me goed kan voorstellen, ik herken het gevoel).

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederik77
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 13:35
Datafeest schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 23:33:
In de eerste post (batterijen) heb je inhoudelijk gezien wel een punt. Ik denk dat je reactie beter zou worden beoordeeld door een serieuzere schrijfstijl aan te nemen. Door het gebruik van te veel hoofdletters en een zin als "zie het zo" komt het bij mij over alsof je direct hebt opgeschreven wat je denkt, in plaats van eerst na te denken om vervolgens een duidelijk verhaaltje te schrijven.

Probeer de (nu nog) lage beoordelingen als eerlijke feedback te zien zonder je aangevallen te voelen (hoewel ik het me goed kan voorstellen, ik herken het gevoel).
met als kleine toevoeging dat minder gebruik van lege regels prettiger leest en minder ruimte inneemt. Als je dat bij die eerste reactie zou hebben gedaan zou ik hem beter waarderen. Verder helemaal met Datafeest eens.
Pagina: 1