[vista] 15GB persé nodig?`

Pagina: 1
Acties:

• diederik77
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Hey allemaal,

ik heb een kort vraagje, maar ik kon het antwoord niet met search vinden.

Vista (business) zegt minimaal 15GB nodig te hebben. Moet de partitie waarop het geinstalleerd wordt echt zo groot zijn? Ik heb namelijk een 10GB partitie op mn harde schijf staan die ik zou willen gebruiken. Ik heb niet veel zin om onnodig veel ruimte te verspillen aan een partitie.

Natuurlijk wil ik wel dat het soepel loopt en blijft lopen, maar normaal gesproken installeer ik alle programma's op een andere partitie. Eventueel zou ik het virtueel geheugen ook op die andere partitie kunnen zetten. Wat is jullie advies/ervaring?

Alvast bedankt voor het advies,
Diederik Bos

• Peeetr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05-2022
Ik heb hem zelf eerst gedraait op mijn partitie van 10gb, maar dan is hij toch al snel vol, of op het nippertje, en dat merk je in de prestaties. Ik heb nu een partitie van 25gb. Nu nog 10 gb over, nadat ik al het benodigde heb geinstalleerd

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tja..
Ze hebben het niet voor niks in de systeemvereisten staan ;)

Nu kun je wel het één en ander eraan tweaken om de ruimte vrij te houden, maar dan mis je wel een aantal functies (previous versions, systeemherstel).
Wat heb je daarover zelf tot nu toe kunnen vinden?
Er staan 12 voorgangers van [Discussie] Het grote Vista Ervaringen topic [Deel 13], en nog wel wat meer relevante topics ook.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• diederik77
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
alt-92 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:00:
Er staan 12 voorgangers van [Discussie] Het grote Vista Ervaringen topic [Deel 13], en nog wel wat meer relevante topics ook.
met een search op harddisk + vista vond ik niet veel over het schijfgebruik, en ik heb geen zin om 13 topics van 30 pagina's door te lezen -_-

Maar als ik jullie goed gebruik zou ik zelfs beter 20GB moeten reserveren om vista met al zn functies lekker de ruimte te geveven?

• Peeetr
Zou ik je zeker aanraden ja

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-02 18:00

M_V

Ik heb Vista Business + tooltjes en standaard meuk + Office op een 10 gig partitie staan. Er is nog 1 gigabyte over. Ik heb wel maar 1 gig geheugen, als je 2 gig had gehad, had de pagefile er niet echt meer bijgepast. Maar als je sowieso niks op je windows partitie gaat zetten, past het MAKKELIJK.

Opm: systeemherstel staat bij mij wel uit, ik ghost mijn computer namelijk om de zoveel tijd.

Indicatie: een schone Windows Vista Business met 1 gigabyte pagefile is 7.5 gigabyte bij mij.

[ Voor 10% gewijzigd door M_V op 08-05-2007 12:15 ]

Verwijderd

en als vista zich eenmaal een beetje ingeburgerd heeft zal er vast wel weereens een zgn 'Stripped 2 the bone' editie van uit komen :)

• Peeetr
Hmm..stom, ik ging er vanuit dat het om ultimatie ging -.-. Sorry dan voor de vorige tips, voor business heb je inderdaad wat minder nodig. Maar ik zou dan toch zeker 15 aanraden!
Pagina: 1