petitie tegen downloadlimiet

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-12 23:26

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
petitie tegen downloadliemieen in belgie

http://www.petitionspot.c...elgiandownloadlimits#sign

iedereen tekenen onderaan rechts!!!!

Dank bij voorbaat

ps ook de nederlanders hebben hier baat bij, want meer belgen zullen hun files ook seeden na het afhalen

[ Voor 37% gewijzigd door MikeVM op 07-05-2007 23:50 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

ehm.... :S juistem

Wabbawabbawabbawabba

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

Hoewel GoT hier geloof ik niet echt voor is bedoeld heb ik wel even getekend.

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
right...
ps ook de nederlanders hebben hier baat bij, want meer belgen zullen hun files ook seeden na het afhalen
Heel erg sterk argument ook..

[ Voor 93% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 08-05-2007 00:50 ]

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wat een sterke petitie! Dit is meer voor sites als fok lijkt me. Zeker gezien het niveau van de petitie en de opmerkingen erbij :O

Denk je nu werkelijk dat zo'n kinderachtige online petitie ook maar iets gaat helpen?

[ Voor 75% gewijzigd door Kurios op 08-05-2007 01:45 ]

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Je moet toch ergens beginnen he... ;) Stilstand is achteruitgang. Petities als deze moet je toejuichen, niet de grond instampen, hoe simpel ze ook zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door Bergen op 08-05-2007 01:04 ]

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Belgen lopen wdb idd ene pare jare achter :P

Nukezone FTW

Verwijderd

Het algemeen beleid
Voor enquêtes is het nodig toestemming te vragen aan een moderator van dat forum of de admin van de hoofdgroep. Let er wel op dat je sowieso je onderzoek moet uitleggen en dat er in het topic reden moet zijn voor discussie.
Los daarvan, wat is het downloadlimiet in Belgie dan? Ik weet dat ik geen limiet heb van Wanadoo en dat ik in het verleden bij aanbieders wel eens een bepaald GB limiet had waar ik nooit aan kwam met m'n telefooninternet...

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 06:28:

Los daarvan, wat is het downloadlimiet in Belgie dan?
Telenet.be hanteert voor hun 1 Mbit abo een limiet van 1 GB, voor hun 10 Mbit abonnement bijvoorbeeld een limiet van 12 GB en voor hun 20 Mbit abo een limiet van 35 GB. :/ En zo zijn er meer providers met zulke absurde vooroorlogse limieten.

Chello.be hanteert 40 GB bij het 10 Mbit abonnement, het 20 Mbit abo heeft geen limiet (FUP).

[ Voor 50% gewijzigd door Bergen op 08-05-2007 11:58 ]

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:00

DinX

Motormuis

Of je kiest een provider zonder limiet of met een hogere limiet.

Ik zit met 60GB limiet met overhead eraf geteld. "Nachtsurfen" van 01.00 - 13.00 waar maar 60% geteld wordt. Dus eigenlijk 100GB voor het geplande leechen. als je daarover komt word je op mediumband gezet ipv smalband waar je tegen 1.5Mb/s onbeperkt kan verder downloaden.

Dat mensen het teveel moeite vinden om van ISP te wisselen (1 fax sturen), sja ..

http://dommel.be/nl/adsl/netconnect.php?cust=home

Bijvoorbeeld.

Er zijn de voorbije jaren al genoeg petities geweest enze trekken er zich toch niks vaan aan (Telenet en Belgacom) :)

[ Voor 90% gewijzigd door DinX op 08-05-2007 11:58 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Jammer voor de belgen.
Ik teken iig niks.

Leedvermaak is best leuk zo op zijn tijd.

Maar als alle belgische bedrijven download limieten stellen, dan klinkt dat als een klusje voor de belgische nma

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2007 11:57 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DinX schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:55:
Of je kiest een provider zonder limiet of met een hogere limiet.

Ik zit met 60GB limiet met overhead eraf geteld. "Nachtsurfen" van 01.00 - 13.00 waar maar 60% geteld wordt. Dus eigenlijk 100GB voor het geplande leechen. als je daarover komt word je op mediumband gezet ipv smalband waar je tegen 1.5Mb/s onbeperkt kan verder downloaden.

Dat mensen het teveel moeite vinden om van ISP te wisselen (1 fax sturen), sja ..

http://dommel.be/nl/adsl/netconnect.php?cust=home

Bijvoorbeeld.
eensch :)

Ik teken in iedergeval niets :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:34
Er heeft trouwens al eens een (degelijk georganiseerde) petitie gelopen waar 100.000 handtekeningen verzameld zijn en het heeft helemaal niks uitgemaakt voor de grote providers...
Er zijn ondertussen wel enkele kleinere interessante providers gekomen, oa. Dommel.

edit:

Te laat :P

[ Voor 4% gewijzigd door Fire69 op 08-05-2007 12:02 ]

• DinX

DinX

Motormuis

Ik zou hoogstens tekenen voor een petitie tegen de praktijken van Belgacom die nog steeds kleinere ADSL aabieders "uitbuiten" omdat ze eigenaar zijn van het koper.
Kleinere ADSL aanbieders als dommel willen ADSL2 aanbieden, maar Belgacom niet, ze willen het ook niet toestaan aan de kleinere aanbieders.

Maar qua download limiet heb ik niet te klagen op het moment;

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Tja, boycotten die handel.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:56:
Leedvermaak is best leuk zo op zijn tijd.
Ja ok maar er zijn grenzen. ;)

[ Voor 77% gewijzigd door Bergen op 08-05-2007 12:02 ]

Verwijderd

T zal belgie eens niet zijn.. eerst die belachelijke verkeerswetten en tuningregels.. het nog wazigere toch niet gedoogbeleid op softdrugs en nu weer een internet tikkenteller... :P

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Waarom hebben ze dan overal downloadlimieten in Belgie? Is dat puur omdat ze het allemaal doen en het zo in stand houden? Of is dataverkeer vanwege bepaalde redenen gewoon duurder in Belgie?

Kan me echt niet voorstellen hoe naar het is als ik een downloadlimiet zou hebben :P (ik download nauwelijks wat en zit dan al op zo'n 20GB per maand, mn huisgenoten nog niet meegerekend :P). Terug naar de tijd van inbelinternet waarbij je ook constant aan de kosten moest denken... :/

[ Voor 29% gewijzigd door Palomar op 08-05-2007 12:05 ]

• DinX

DinX

Motormuis

Qua ADSL heb je 2 partijen die hun eigen netwerk hebben. Belgacom en Scarlet.
je hebt dan nog een hoop kleinere aanbieders zoals Dommel, Realdsl,... die ook ADSL aanbieden, maar via het koper van Belgacom. Belgacom rekent dus door aan die kleinere aanbieders.

Belgacom beperkt die ook met wat ze kunnen aanbieden. Als Belgacom zegt "jullie kunnen niet meer dan 4Mbit/s down en 512kbit/s ip aanbieden" dan is het zo; Belgacom bepaalt wat over hun netwerk gaat.

Qua kabelinternet zit je dan weer zo goed als zeker vast aan Telenet die daar quasi alles in handen hebben.

Zo willen veel partijen dus ADSL2 gaan aanbieden, maar ze kunnen het niet. volgens Belgacom is er geen vraag naar, dus passen zij hun netwerk niet aan zodat er ook ADSL2 kan gebruikt worden. De kleinere aanbieders kunnen het dan dus ook niet aanbieden.
ADSL blijft bij Belgacom alleen voor de zakelijke markt.

Eind 2007 komen zouden ze wel hun VDSL gaan aanbieden aan de kleinere ISP's.

[ Voor 25% gewijzigd door DinX op 08-05-2007 12:04 ]

• Kogando
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 13:32

Kogando

Humordenaar

Die teken ik niet, dan gaan ze alleen maar bandbreedte van downloadservers in gebruik nemen. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Kogando op 08-05-2007 12:05 ]

Citeerde hij de halve wereldbevolking..

Verwijderd

Waarom hebben de Belgen eigenlijk geen fup? Vanwege de piraterij of omdat het netwerk waardeloos is en het daarom niet geschikt is voor fup of de derde maximaal geld eruit persen?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:34
Geld :Y

Verwijderd

Kogando schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:04:
Die teken ik niet, dan gaan ze alleen maar bandbreedte van downloadservers in gebruik nemen. :P
Echter gaat er dan misschien ook eens geupload worden naar downloadservers.

• DinX

DinX

Motormuis

Het nwetwerk is meer dan OK in België. Telenet zit bvb met een fiber ring door heel België en alle steden (wij gebruiken het hier bvb voor ons MAN tussen diverse locaties door Leuven).

Ze halen inderdaad altijd het zinnetje "Dat gaat de kwalteit van ons netwerk schaden" boven, maar dat lijkt me pure onzin. je hebt nu ook TV via Belgacom, daar kan je in principe 24/7 4Mbit/s doorpompen. dat wordt niet meegeteld in de bandrbreedte. Zou me sterk lijken dat gewoon internet verkeer er ook niet bij kan.

Verwijderd

DinX schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:03:
Qua ADSL heb je 2 partijen die hun eigen netwerk hebben. Belgacom en Scarlet.
je hebt dan nog een hoop kleinere aanbieders zoals Dommel, Realdsl,... die ook ADSL aanbieden, maar via het koper van Belgacom. Belgacom rekent dus door aan die kleinere aanbieders.

Belgacom beperkt die ook met wat ze kunnen aanbieden. Als Belgacom zegt "jullie kunnen niet meer dan 4Mbit/s down en 512kbit/s ip aanbieden" dan is het zo; Belgacom bepaalt wat over hun netwerk gaat.

Qua kabelinternet zit je dan weer zo goed als zeker vast aan Telenet die daar quasi alles in handen hebben.

Zo willen veel partijen dus ADSL2 gaan aanbieden, maar ze kunnen het niet. volgens Belgacom is er geen vraag naar, dus passen zij hun netwerk niet aan zodat er ook ADSL2 kan gebruikt worden. De kleinere aanbieders kunnen het dan dus ook niet aanbieden.
ADSL blijft bij Belgacom alleen voor de zakelijke markt.

Maar zit daar niks in voor de belgische nma dan?
Klinkt een beetje als foute monopolistische praktijken.

• DinX

DinX

Motormuis

Daar zijn al zaken voor geweest in het verleden dacht ik.

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-11 07:26
'311 Gerben Belgie loopt wat dit betreft achter op de rest van de wereld. Zulke downloadlimieten kunnen echt niet meer in de 21e eeuw.'
----

Lol :P

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik was effe bang dat een oud topic gekickt was...

Gedaan met discriminatie Belgische breedbandgebruikers! }:O

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

ach op zich kan je (als je een vaste lijn hebt) best mooie abbo's vinden in België. Bij ons ligt er geen vaste lijn, dus die zijn allemaal niet bschikbaar, blijft dan enkel telenet over, dus een limiet van 12 gig/maand (met nachtsurfen probleemloos 20 gig).

Zolang ik van webservers kan downloaden op school, en dat mensen hun wireless netwerk niet beveiligen lig ik er niet wakker van. Downloaden tot ik smalband heb, en dan gewoon surfen (niet meer downloaden, dat zou niet fair zijn) op de connectie van de buren. Als je dat met 3 man doet en je houdt af en toe es een lanparty heb je 60 gig/maand, daar valt mee te leven.

DVD's downloaden doe ik sowieso niet, ik haal ze liever in de videotheek om ze zo te kopieren. Dan heb je tenminste de nederlandse versie, en de comprimatie zoals jij het wil.

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-11 07:26
Ik denk niet dat je buren het erg fijn vinden dat je via hun netwerk gaat downloaden zodat zij straks niet meer kunnen downloaden, niet erg sociaal...

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:20

krvabo

MATERIALISE!

DinX schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:03:

Laten we een petitie starten voor de Nederlanders om ook VDSL te krijgen eind 2007!
KPN heeft het wel in de planning, maar nog geen tijdsspanne voor de uitrol. Ook is er geen startdatum bekend. Ik vind dus dat Nederland achterloopt :P

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.