Laptop in VS kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-01 12:57

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Ik ga eind juli naar de VS en mijn broertje en ik willen allebei een laptop kopen.
Nu zitten we te twijfelen of we het in Amerika kopen of gewoon hier in NL.
De dollar staat nu erg gunstig voor ons.

En we vroegen ons dus af of het wel slim is om in Amerika 2 laptops te kopen. Het is volgens mij daar goedkoper en door de dollar-euro koers is het nog gunstiger.

Wat is jullie ervaring hiermee?
We willen allebei rond de 1000 euro besteden aan een laptop.

[ Voor 7% gewijzigd door DNA_Saint op 07-05-2007 23:37 ]

Huub Huub Barbatruc!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Importkosten, garantie, netstroom-opladers... Zijn maar wat dingetjes, maar wel belangrijke..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
CLB schreef op maandag 07 mei 2007 @ 23:38:
Importkosten, garantie, netstroom-opladers... Zijn maar wat dingetjes, maar wel belangrijke..
Eventueel zelfs de layout van het toetsenbord. Garanatie vind ik nog het ergste dan, je gaat toch niet zomaar je laptop even opzenden naar Amerika?

• CLB
  • Niet online

CLB

Layout is te overzien hoor :)

Zelf heb ik 'n toetsenbord in m'n laptop met 'n UK-layout, maar staat gewoon ingesteld als US dus..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Tja.. koop je hem daar ben je iest minder kwijt aan aankoop kosten.
Grote kans dat je hier import belasting moet betalen, tenzij je hem als 'gebruikt' in laptop tas mee neemt.

Maar je moet een andere adapter kopen.. je garantie heb je niet... of je moet terug naar de states ervoor. Engelse windows versie etc etc..

Beter hier kopen.. scheelt een hoop zorgen :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Garantie moet je even kijken naar de voorwaarden van de fabrikant. Bij bv. mijn Apple portable geldt wereldwijde garantie; die had ik dus ook in de VS kunnen kopen. Andere merken hebben wellicht vergelijkbare policies of doen moeilijker.

US-toetsenbord wordt door veel mensen juist liever gezien dan bv. NL of UK: jet hebt met US een brede enter-toets ipv een hoge smalle.

Reken er op dat in veel staten nog belastig bovenop de geadverteerde prijzen komt.

Adapter is vaak wel op te lossen door hier simpelweg de juiste kabel te kopen; dan moet de aansluiting op de voeding dus wel standaard zijn Je wil niet altijd met zo'n reisstekker kutten.

De douane kan je er ook nog uitvissen en dan ben je zuur.

Ik zou er niet zo 1,2,3 aan beginnen.

Zoef

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
hhhm...ok.
Ik had wel al bedacht gewoon daar al veel programmaatjes enzo te installen zodat het lijkt alsof het al een oude laptop is.
Gewoon alles weggooien wat te maken heeft met een nieuwe laptop.

Zat ook te twijfelen aan de garantie ja. Maar als ik bijv 1tje van HP, Sony of Acer koop dan moet je toch wel wereldwijde garantie hebben?

had nog niet gedacht aan toetsenbord...goeie! Maar ik hou juist van een brede Enter toets :) gewoon de oude vertrouwde opstelling.

maar dankzij jullie denk ik er dan toch aan om het hier te kopen...
nu nog alleen dan kijken welke en dat is het moeilijkste

[ Voor 11% gewijzigd door DNA_Saint op 08-05-2007 00:30 ]

Huub Huub Barbatruc!

• CLB
  • Niet online

CLB

DNA_Saint schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 00:29:
Zat ook te twijfelen aan de garantie ja.
Maar als ik bijv 1tje van HP, Sony of Acer koop dan moet je toch wel wereldwijde garantie hebben?
Neehoor, niet elk merk heeft wereldwijde garantie! Of ze hebben 't gewoon niet,
of je kunt 't erbij kopen voor 'n ontiegelijk hoog bedrag, dus je kan/ mag er niet vanuit gaan!
had nog niet gedacht aan toetsenbord...goeie!
Maar ik hou juist van een brede Enter toets :) gewoon de oude vertrouwde opstelling.
Is eventueel zo heh, ikzelf heb 'n UK-toetsenbord, die precies is als 'n US-toetsenbord dus..
maar dankzij jullie denk ik er dan toch aan om het hier te kopen...
nu nog alleen dan kijken welke en dat is het moeilijkste
Doe dat maar ja.. Je hebt 'n leuk budget en 't is gewoon veel beter om er eentje in NL te kopen ja!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

DNA_Saint schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 00:29:
Zat ook te twijfelen aan de garantie ja. Maar als ik bijv 1tje van HP, Sony of Acer koop dan moet je toch wel wereldwijde garantie hebben?
Nope... Ik werk bij een PC reparatie centrum, officiele Dell, Acer en HP/Compaq dienstverlener.. en in de States gekochte spullen hebben geen garantie.. moeten allemaal naar de states gestuurd worden zodat ze er daar aan werken... duurt allemaal maanden...

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
ok...vind wel jammer dat de bedrijven niet wereldwijd werken.
ik ga zo denk ik ff topicje starten welke laptop goed is atm.

Huub Huub Barbatruc!

• CLB
  • Niet online

CLB

Als je maar 'n topicje maakt die aan de GoT-regels voldoet heh...
Er zijn btw zat topicjes van 1000,- laptops dus misschien kun je ook de search gebruiken! Succes.

Verwijderd

HP levert alleen "ground shipping" in US, het probleem is dat je dan een adres moet hebben voor de aflevering en iemand die hem dan naar Nederland verstuurd.
en dan is de kans dat de douane een naheffing telt ook nog aanwezig.
Het probleem is dat HP wel mooie notebooks in de VS in het assortiment heeft, die hier niet leverbaar zijn. het is de vraag of je al die moeite wil nemen voor zo'n notebook.

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
ik zou dit topic maar is doorlezen als ik jou was:
Laptop in Amerika kopen, zijn er nadelen?

Je moet geluk hebben of niet, sommige mensen krijgen hem wel langs de douane maar andere ook niet. eri zitten genoeg nadelen aan dus.

http://specs.tweak.to/15535

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01-2025

WoBaDijk

Aapje

Ik zou Amerika nog niet helemaal uitsluiten. Ik weet namelijk dat bedrijven als Apple en Sony wel gewoon wereldwijd behandelen.

Heb hier een iPod uit Thailand gehad werd gewoon in Nederland gerepareerd.

Het risico dat je koopt is dat je import belasting moet betalen. Deze kans is echter vrij klein gezien je hier als je het vliegveld verlaat amper gecontroleerd wordt.

Je loopt een aantal risico's dat is wel waar. Persoonlijk heb ik geen problemen met die risico's.

Als je besluit om toch een laptop in NL te kopen zou ik in ieder geval wel even wachten op de Santa Rosa's...

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-01 23:40
Weet iemand toevallig hoe Asus zit met wereldwijde garantie?

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
WoBaDijk schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:19:
Het risico dat je koopt is dat je import belasting moet betalen. Deze kans is echter vrij klein gezien je hier als je het vliegveld verlaat amper gecontroleerd wordt.
Kijk uit met wat je daarover zegt - ik word op Schiphol toch behoorlijk regelmatig gecontroleerd, vooral bij vluchten van buiten de EU.

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
ja, maar dat zijn meer de vluchten van Azië die ze controleren op namaak spullen.
WoBaDijk schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:19:
Als je besluit om toch een laptop in NL te kopen zou ik in ieder geval wel even wachten op de Santa Rosa's...
Santa Rosa's?

Huub Huub Barbatruc!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
DNA_Saint schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:49:
ja, maar dat zijn meer de vluchten van Azië die ze controleren op namaak spullen.

[...]

Santa Rosa's?
Nieuwe chipset ;)
Pagina: 1