Ik heb zojuist opgemerkt dat wanneer mijn PC aan staat, mijn TV scherm een klein beetje 'flikkert'. Navraag deed mij leren dat dit door het elektromagnetische veld van mijn PC kan komen, en dat ik dus de kast moest aarden. Omdat ik geen geaarde stopcontacten binnen bereik van mijn kamer heb werd mij aangeraden de aarde via te verwarming te doen. Dus, zo gezegd, zo gedaan, ik een draadje trekken van de verwarming naar m`n PC....
Zodra ik met het draadje tegen de PC aan kwam, kwamen er minescule blauwe vonkjes van de kast af.
Mijn pa wist niet hoe ik daar vanaf kon komen, dus ik direct naar dit forum toe, waar mijn oog direct op het volgende viel: verwarming onder stroom. Nou licht dit topic wel het één en ander toe, maar krijg ik daardoor net geen antwoord op mijn vragen
Ik zit namelijk nog met het volgende:
a) Waarom komen er blauwe vonkjes van mijn kast af, en is dit schadelijk?
b) Hoe kan ik van het 'geflikker' op mijn TV afkomen?
Mijn PC draait overigens wel stabiel, ik heb geen last van spontane reboots of massaal uitvallende hardware!
Mijn pa wist niet hoe ik daar vanaf kon komen, dus ik direct naar dit forum toe, waar mijn oog direct op het volgende viel: verwarming onder stroom. Nou licht dit topic wel het één en ander toe, maar krijg ik daardoor net geen antwoord op mijn vragen
Ik zit namelijk nog met het volgende:
a) Waarom komen er blauwe vonkjes van mijn kast af, en is dit schadelijk?
b) Hoe kan ik van het 'geflikker' op mijn TV afkomen?
Mijn PC draait overigens wel stabiel, ik heb geen last van spontane reboots of massaal uitvallende hardware!