Toon posts:

beste proccesor voor 150

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Best mensen. Ik weet dat de dual core proccesoren wat beter zijn dan de x2 van amd maar doordat de prijzen van amd zo veel lager liggen nu vraag ik me toch af of ik daar niet meer waar voor me geld krijg.

Dus welke van deze twee proccesoren moet ik kopen?

Intel core duo E6300 150 euro bij digitique.nl
Snelheid: 1.86 GHz
Systeem bus: 1066 MHz
L2 cache: 2048 KB
64 bits

AMD x2 5200+ 151 euro bij digitique.nl
Snelheid: 2.6 GHz
Systeembus: 2000 MHz
L1 cache: 256 KB
L2 cache: 20448 KB

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 22:27 ]

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 09:33
dit is wel redelijk weinig inzet. Om te beginnen: waar wil je hem voor gebruiken?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Athlon 64 X2 5600+ :)

Maakt de E6400 in 90% van de benchmarks in en kost ongeveer evenveel. Soms verslaat hij zelfs een E6600 en E6700. Verbruikt meer stroom onder full-load, maar waarschijnlijk is je CPU toch minstens 80% van de tijd idle.
Ik weet dat de dual core proccesoren wat beter zijn dan de x2 van amd maar doordat de prijzen van amd zo veel lager liggen nu vraag ik me toch af of ik daar niet meer waar voor me geld krijg.
Precies. Intel is beter overclockbaar en in full load zuiniger, maar de AMD presteert beter voor de prijs.

Zie ook deze leuke benchmarks:

http://www.anandtech.com/printarticle.aspx?i=2933

En deze artikeltjes:
http://www.tomshardware.c...pu/page11.html#conclusion
nieuws: AMD versus Intel: de beste chip voor minder dan $200

[ Voor 60% gewijzigd door Avalaxy op 07-05-2007 22:28 . Reden: quote'je d'rbij :) ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry had hem te snel verstuurd heb hem nu aangepast.
wil een zo goed mogelijke pc bouwen voor 1100 euro

heb verder al zonder proc. en moederbord dus:

8800 nvidia video kaart
2 gig geheugen beide 800 MHz
320 GB harde schijf
600 Watt igreen power voeding
19 inch wide schermpje
dvd brander met lightscribe
draadloze toetsebord + muis oplaadbaar
kast van coolermaster

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 22:30 ]

Verwijderd

Beter dan leonpwner1 zou ik het niet kunnn uitleggen!

Ga je overclocken? --> dan voor de Intel gaan
Niet overclocken? --> dan voor de AMD gaan

• Avalaxy
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 22:28:
sorry had hem te snel verstuurd heb hem nu aangepast.
wil een zo goed mogelijke pc bouwen voor 1100 euro

8800 nvidia video kaart
2 gig geheugen beide 800 MHz
320 GB harde schijf
600 Watt igreen power voeding
^ zie mijn post. Maar voor dat budget en met die videokaart zou je mischien toch beter een E6600 overwegen?

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Ligt ook aan welk moederbord je hebt....
Een Amd is goedkoper(ook qua Mb) en hoeft niet perse slechter te zijn(vooral office applicaties en apps draaien erg rap op deze procs). Als je perse de laatste frames uit je games wilt persen is een C2D een betere oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
ok maar maar waarom dan beter die E6600? amd heeft 2.6 ghz tegen 1.83 ghz van intel.
lijkt mij een gelope race toch?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Helaas zit je én in het verkeerde deel van het forum en zou je in CSL moeten posten maar daarvoor voldoet je topic niet aan de eisen die daaraan gesteld worden.

Lees eens Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? voor je daar een topic opent en kijk eens op T.Net naar de http://tweakers.net/reviews.dsp?Categorie=Best+Buy+Guide

ARME AOW’er

Verwijderd

Maar ga je nu de boel overclocken of niet?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de links
leonpwner1 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 22:26:
Athlon 64 X2 5600+ :)

Maakt de E6400 in 90% van de benchmarks in en kost ongeveer evenveel. Soms verslaat hij zelfs een E6600 en E6700. Verbruikt meer stroom onder full-load, maar waarschijnlijk is je CPU toch minstens 80% van de tijd idle.

[...]

Precies. Intel is beter overclockbaar en in full load zuiniger, maar de AMD presteert beter voor de prijs.

Zie ook deze leuke benchmarks:

http://www.anandtech.com/printarticle.aspx?i=2933

En deze artikeltjes:
http://www.tomshardware.c...pu/page11.html#conclusion
nieuws: AMD versus Intel: de beste chip voor minder dan $200

Verwijderd

Topicstarter
nee niet overclocken
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 22:32:
Maar ga je nu de boel overclocken of niet?

Verwijderd

Topicstarter
ok, kan ik hem ergens weghalen?
Guardian Angel schreef op maandag 07 mei 2007 @ 22:32:
Helaas zit je én in het verkeerde deel van het forum en zou je in CSL moeten posten maar daarvoor voldoet je topic niet aan de eisen die daaraan gesteld worden.

Lees eens Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? voor je daar een topic opent en kijk eens op T.Net naar de http://tweakers.net/reviews.dsp?Categorie=Best+Buy+Guide

• Avalaxy
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 22:31:
ok maar maar waarom dan beter die E6600? amd heeft 2.6 ghz tegen 1.83 ghz van intel.
lijkt mij een gelope race toch?
Haha was het maar zo simpel. Nee, die GHz-mythe is voorbij; als sinds jaren. De snelheid van de CPU hangt af van zoooveel dingen, dat kan ik hier niet allemaal opnoemen. Benchmarks zijn het meest representatief. Als je enkelt naar GHz'en zou kijken zou een Pentium 4 de beste oplossing zijn :X

Kijk naar clocksnelheid, cache (level 1, level 2, optioneel level 3), prefetchers, geheugencontrollers, instructiesets, aantal instructies per set en hoeveel bit, aantal instructies per clocktik, ga zo maar door.

Kijk maar naar de links die ik je gaf, en hou je prijzen er maar bij. Dan kun je voor jezelf tot een keuze komen. CPU <€200 = 5600+, CPU >€200 = E6600.

[ Voor 9% gewijzigd door Avalaxy op 07-05-2007 22:37 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 22:35:
ok, kan ik hem ergens weghalen?
[...]
Nee, dit topic zal als een moderator voorbijkomt met een aan werkelijkheid grenzende waarschijnlijkheid gesloten worden. :)

Kijk eens in de algemene FAQ hoe het forum werkt. Zo is er een editknop waardoor niet 3 van je reacties achter elkaar komen te staan.

Normaliter doe je eerst een quote en dan je eigen reactie. Post je direct na een post waar je op reageert, quote dan helemaal niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Guardian Angel op 07-05-2007 22:38 ]

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Deze specifieke vraag is op zich al beantwoord in PMG FAQ » Welke moet ik nemen? :) Het is over het algemeen inderdaad slechts kwestie van even de benchmarks opzoeken en vergelijken en deze uiteenzetten tegen de prijzen. Mocht je voor grootschalige upgrades gaan of complete (zelfbouw) systemen willen overwegen, dan kun je hiervoor wel een topic in Complete Systemen & Laptops starten, zoals ook in de PMG FAQ staat uitgelegd en gelinkt :)

Neem verder ook eens de Registratievoorwaarden / korte FAQ door voor een uitleg over de werking van GoT, want het is hier niet echt de bedoeling om de op het subforum geldende FAQ en beleid te overslaan eer je een topic start ;)

[ Voor 16% gewijzigd door BalusC op 08-05-2007 06:11 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.