Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:01

_Apache_

For life.

Ik snap niet de mensen die om de x maanden hun OS wegmieteren en een nieuwe ghost image neer pleuren.

Het argument wat ik vaak hoor is dat het maar yy minuten duurt om de hele meuk terug te zetten. Ok, leuk voor je, maar wat als je het in eerst instantie gewoon schoon houdt, dan hoef je je OS niet op te schonen.

Hier gebruik ik Symantec Client Security, corporatie edition. Licht, snel en imho erg effectief.

Verder surf ik over schone sites ( geen warez ed ) met firefox en gaat mijn firewall nooit uit als een applicatie dat vraagt.

Af en toe wandel ik eens door mijn opstart lijst en mieter ik wat 'snel start' dingen weg.

Daarnaast vermijd ik driverbundles en probeer hieruit alleen de exacte drivers te extracten.

Hierdoor liep mijn 7 jaar oude Intel Celeron al 2 jaar schoon, oplettende lezers zien hier de verleden tijd staan en dat klopt, de enige reden waarom ik een OS opnieuw installeer is het vervangen van de HDD naar een nieuwer model wat in de afgelopen jaren een aantal keren is gebeurd. ( van 120 naar 200, naar 500, naar dubbel 500 ).

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 17:24

Metro2002

Memento mori

Haaglander schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 07:02:
[...]

1.
Registry cleaners zijn onzin want die helpen echt niet.
Zie: http://www.planet.nl/plan...ontentid=843268/sc=507357
Dat hangt er maar helemaal vanaf hoe erg je register vervuild is. Bij dat linkje van je hebben ze het over 20 foute verwijzingen. Ik heb pc's onder handen gehad met duizenden foute verwijzingen en een register van weetikveel MB's, en dáár merkte je écht heel veel verschil maar je moet een registry cleaner wel gebruiken icm een tooltje die je register 'defgramenteert' zoals regcompact.
Bij een sterk vervuilde windows heeft dat echt een enorme impact!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Metro2002 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 17:01:
[...]

Dat hangt er maar helemaal vanaf hoe erg je register vervuild is. Bij dat linkje van je hebben ze het over 20 foute verwijzingen. Ik heb pc's onder handen gehad met duizenden foute verwijzingen en een register van weetikveel MB's, en dáár merkte je écht heel veel verschil maar je moet een registry cleaner wel gebruiken icm een tooltje die je register 'defgramenteert' zoals regcompact.
Bij een sterk vervuilde windows heeft dat echt een enorme impact!
Dat is waar maar dan moet het register wel heel erg vervuild zijn.
Het register bevat ca. 400.000 sleutels/verwijzingen. Als er 1000 overbodige sleutels zijn is dat nog geen halve procent van het totaal. Als je die opruimt merk je echt geen verschil hoor.

Ik verwijder alleen sleutels als er een probleem is met het installeren/upgraden van een programaatje of zo.

Verwijderd

Haaglander schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 07:02:
[...]

1.
Registry cleaners zijn onzin want die helpen echt niet.
Zie: http://www.planet.nl/plan...ontentid=843268/sc=507357

2.
Ik gebruik IObit SmartDefrag:
Zie: http://www.zita.be/130/47...-smartdefrag-beta-31.html
CCleaner ruimt ook overbodige bestanden op, buiten het register, en daarmee kan je gigabytes winnen hoor, dus dat helpt zeker.
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 07:30:
[....]

Verder zoek ik nog de "perfecte" defragmentatie tool voor mij die:
a) stabiel is
b) er goed uit ziet
c) het meest effectief is (door o.a. veelgebruikte windows files in het midden van de harde schijf te fragmenteren)
iets waar ik ook op zoek naar ben, welke is het snelst, maak je computer het snelst, etc.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 19:18:
[...]

CCleaner ruimt ook overbodige bestanden op, buiten het register, en daarmee kan je gigabytes winnen hoor, dus dat helpt zeker.
Overbodige bestanden opruimen, is wel nuttig. Maar dat is iets anders dan overbodige sleutels verwijderen uit het register.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haaglander schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 18:11:
[...]

Overbodige bestanden opruimen, is wel nuttig. Maar dat is iets anders dan overbodige sleutels verwijderen uit het register.
jep, maar daarom is CCleaner wel een handig programma, niet zozeer vanwege de mogelijkheid tot opruimen van het register.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een .dll hook in je winlogon hebt gekregen, dan ben je blijer dat hij nog physiek op de schrijf staat, dan dat hij iedere keer mee opstart vanuit het register.
praktijk: zo'n dll hook in je winlogon verwijderen kan alleen als het OS niet draait. Of als je vanuit het OS op een NTFS filesystem alle rechten van het kwade bestand afpakt >:) Die paar kb op je schrijf is niets ten opzichte van de processorpower die wegebt naar spammers of andere doeleinden.

[edit]
spacecom :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecom
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 21:53
Tja, allemaal leuk en aardig, :O

maar Ad Muncher zorgt ervoor dat je geen troep op je pc krijgt: 8)

What can Ad Muncher do for you?

* Block advertising in all browsers.

* Kill unwanted popups in all browsers.

* Speed up page loading, thanks to the missing ads and pop up windows.

* Prevent annoying site behaviors.

* Block many spyware, adware and dialer installers.

* Work immediately out of the box, thanks to the most extensive advertising filter list available.

* Remove banners in programs like ICQ, Morpheus, Kazaa, Grokster, PalTalk, iMesh, Bearshare,
LimeWire, etc.

* Filter quickly and reliably, thanks to eight years of constant development and feedback from
users.

Hier kan je 't vinden: http://www.admuncher.com/ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik gebruik alleen een graitis virusscanner (Antivir) en CCleaner om overbodige rommel weg te gooien. Een keer in het jaar gooi ik er Hitmanpro en een defrag (standaard windows defragmentatie) overheen.

Het is een XP Lite-intallatie uit 2001 en het voelt allemaal nog snel genoeg aan. Alleen lite is hij niet meer te noemen, hij is toch wel gegroeid naar 2.7 GB in die jaren :) (als ik alle software afsluit gebruikt XP Prof 180 MB geheugen, volgens mij is dat niet eens zo slecht).

[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 09-09-2007 17:35 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 17:57
Als anti-virus programma gebruik ik Kaspersky-Internet Security 6.0. Dat is gelijk een degelijke virusscanner en firewall in één. Bovendien houdt m'n router ook nog wel de nodige inbound request tegen daar er geen enkele poort naar m'n werkstation open staat.

Op de computer zelf gebruik ik nogal wat programma's om de boel schoon te houden:
- CCleaner: Erg tevreden over dit programma, ruimt niet alleen alle temp bestanden op, maar schoont ook je register.
- Ad Aware 2007: Uiteraard mag de bekende anti-spyware prog. niet ontbreken
- Spy Bot 1.5: Idem als bij Ad-Aware
- Auslogics Disk Defrag: Handig, overzichtelijk defrag programma. 1x in de maand defragmenteren.
- Spyware Blaster: Voor het op afstand houden van spyware.
- Ad Muncher: Voor het tegengaan van reclameblokken en andere ongewenste reclame.

Deze combinatie gebruik ik met Firefox, normaal gesproken was dan ook nog de Google Toolbar geinstalleerd, maar Ad-Muncher is een sterk programma dat al veel ad's en popups blocked. Niet nodig dus. :) Helaas blocked Ad-Muncher ook wel eens popups die ik juist wil hebben, zoals prive berichten op een (phpbb) forum die in een apart venster openen. Binnenkort stap ik over op Windows Vista OEM 32 bit versie (inmiddels besteld). Jarenlang heb ik met een illegale windows xp gedraaid, deze keer ben ik bereid er voor te betalen.

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Ik gebruik NOD32, TuneUp Utilities, Ad-Aware en Spybot. Die laatste twee vinden soms dingen in de Temp Internet Files, maar wanneer je die regelmatig zelf leegkieperd is er niks aan het handje. Een beetje overbodig om te hebben eigenlijk, maar ze zitten me ook niet in de weg dus blijven ze lekker staan.

TuneUp is handig voor het sporen naar dode items in het register, al vind ik het gros daarvan meestal zelf al met een beetje zoekwerk. Ook kan het soms programma's verwijderen die zelf geen de-install (meer) hebben en ook niet in de 'add/ remove' lijst van Windows staan. Zo heb ik een keer een installatie van ACT heel makkelijk volledig kunnen verwijderen nadat deze in de soep was gelopen. Tot slot kun je met TuneUp een klein beetje tweaken aan Windows, zo heb ik alle pijltjes van snelkoppelingen weggehaald omdat ik het een snertgezicht vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Ik gebruik het volgende en ook op deze volgorde:
- HijackThis, altijd eerst zorgen dat overbodige/gevaarlijke software niet meer mee opstart (eventueel in veilige modus, omdat sommige software de boel wel weer eens terug wil zetten als het nog draait)
- services.msc, overbodige/gevaarlijke services uitschakelen (vaak eenmalig, maar altijd even controleren op 3rd party services)
- Hitman Pro, rotzooi eraf halen (dit doe ik inclusief NOD32)
- FileHippo updater, en alle updates installeren (oppassen met drivers, want dat wil nog wel eens mis gaan)
- Windows up2date brengen, deed dat altijd met AutoPatcher, nu maar op een andere manier
- Schijf opruiming van Windows zelf
- CCleaner, temp zut leeg halen
- SafeXP, om onveilige zut uit te schakelen, maakt hem ook sneller
- GameXP in Turbo Warp Speed, UI veranderingen dan wel eerst in options uitzetten
- Schijf defragmenteren
- Eventueel bootvis er nog overheen (maar deze doe ik vaak niet)

Deze heeft voor mij altijd heel goed gewerkt. Dit gebruik ik echt puur om de boel sneller en werkbaarder te maken. Ik heb deze volgorde ook bewust gekozen, omdat de effectiviteit van bepaalde acties wat achteruit gaat als je dat op een ander moment zou doen. Zoals defragmenteren in het begin.

Dan controleer ik vaak ook even of alle drivers goed zijn geinstalleerd. Eventueel met SIW. Ook kijk ik altijd even of HDD enzo in (U)DMA mode staan ingesteld (PIO is zo traag).

Als virusscanner raad ik altijd Eset NOD32 aan. Als mensen een firewall willen, raad ik altijd ZoneAlarm Free aan. Is het meest simpele. Hij is wel irritant, maar dat zijn alle software matige firewalls.

Wat ik trouwens wel zwaar relaxed vind van Eset, is dat je NOD32 licentie via Ideal kunt bestellen. Scheelt een hoop werk.

[ Voor 3% gewijzigd door eghie op 24-09-2007 22:12 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Post niet alleen de naam van een applicatie; maar post ook uitleg over waarom je deze applicatie gebruikt. Op een opsomtopic zit niemand te wachten