Toon posts:

PC upgrade advies

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn pc upgraden, en wou weten wat jullie me aanraden..
Ik wil er vooral een beetje de nieuwere games mee kunen draaien

Ik heb nu:

Moederbord: Dell Dimision DV051
Processor: Pentium 4 CPU 3 GHz
Geheugen: 2 x 256 MB DDR2 (max. 2048MB)
HD: 145GB
Videokaart: ATI Radeon X1300 256MB PCI (Heb ook nog een PCI-e x1 erin zitten)

Nu is de videokaart net nieuw.. ik zit een beetje met dat PCI omdat het daar behoorlijk moeilijk is een beetje PCI videokaart te kopen.. Mij leek het het beste om het geheugen up-te-graden naar 2048.. Anders zou ik gelijk een heel nieuw moederbord moeten kopen..

Verwijderd

gehuegen ja

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geheugen en videokaart; beiden zijn echt het laagste van het laagste als je ook maar denkt aan games.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voor deze vragen is er Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14 :)

Is het een PCI of een PCIe videokaart?

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 07-05-2007 16:57 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ga maar even hier kijken: Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14
Ik denk dat je zowel je geheugen als je videokaart zou moeten upgraden.
Maar het hangt er ook vanaf of je de nieuwste games op "high" wilt gaan spelen. In dat geval kun je beter een nieuwe pc kopen...

[ Voor 10% gewijzigd door Velvet op 07-05-2007 16:57 ]

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Verwijderd

MAX3400 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:56:
Geheugen en videokaart; beiden zijn echt het laagste van het laagste als je ook maar denkt aan games.
Dan ook gelijk processor en mobo zeker/

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:56:
Geef me dan tenimiste een optie.. met PCI kom je niet ver.. net als met PCI-e x1

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een PCI kaart in

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:57:
[...]

Geef me dan tenimiste een optie.. met PCI kom je niet ver.. net als met PCI-e x1
Geef dan tenminste meer info; we kunnen namelijk niet ruiken wat er in je PC zit.

Maar als je budget niet bekend is en we ervanuit gaan dat het "tijdelijk" upgraden is, dan is RAM-geheugen de beste eerste upgrade.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-01 22:11
Zal dus wel PCI-e zijn, bij mijn weten is de X1300 er niet in PCI uitvoering :)

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:00:
[...]

Geef dan tenminste meer info; we kunnen namelijk niet ruiken wat er in je PC zit.

Maar als je budget niet bekend is en we ervanuit gaan dat het "tijdelijk" upgraden is, dan is RAM-geheugen de beste eerste upgrade.
Boven staat dat er PCI inzit en ik PCI-e heb.. Maar je komt gewoon echt niet ver met PCI

Verwijderd

Topicstarter
thoomie schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:01:
Zal dus wel PCI-e zijn, bij mijn weten is de X1300 er niet in PCI uitvoering :)
http://www.hisdigital.com...ct_ov.php?id=265&view=yes

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:32

Thandor

SilverStreak

Dit soort vragen horen in Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14 thuis. Echter wil ik je - alvorens de vraag daar neer te plempen - even vragen om zélf naar een oplossing te zoeken :).

Kijk eerst eens goed wat de knelpunten van het systeem zijn.
Je hebt:
a) een verouderde CPU
b) Weinig intern geheugen
c) Een trage videokaart welke bovenal ook gebruik maakt van een trage bus.

Voor nieuwe games moeten zowel b en c beter worden. A staat op de volgende plaats. Wat betreft het geheugen: Logischerwijs is 1024MB tegenwoordig geen overbodige luxe meer. Upgraden!

Wat betreft de videokaart: De grafische chip die erop zit is niet bijster snel. De PCI-bus is dat nóg minder. Als je nu een 3dfx Voodoo4 4500 PCI had zou je deze upgraden, waarom deze PCI kaart niet? (De chip mag dan voor nu budget zijn waar de VSA-100 op de 3dfx kaart simpelweg zwaar verouderd is, de interface is simpelweg tergent traag) Zodra je geen keuze hebt wegens het ontbreken van een PCIe 16x slot zit er maar één ding op: Een nieuw moederbord. En bij dat laaste kom je terecht bij: Welk moederbord ga ik aanschaffen? Dát (incl. de prestaties van de videokaarten) kun je vinden in benchmarks, reviews en user ervaringen :).

[ Voor 5% gewijzigd door Thandor op 07-05-2007 17:17 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.