[Premiere] Unknown recorder error

Pagina: 1
Acties:

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:51

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Ik heb hier een PC staan die we normaal gesproken gebruiken als inlaad computer.
Camera via firewire aan de computer op een PCI firewire kaart aangesloten. Bij het capturen in Premiere (Pro 2.0) krijg ik soms direct, soms na een aantal seconden of minuten de melding "Unknown recorder error" en kan ik alleen op OK klikken.

Na wat research las ik over dual core X2 processoren met problemen, echter in de pc zit een Sempron 3000+ wat geen dual core is... Ook las ik over firewire kaarten die versleten zouden zijn of kabels of camera's. Heb meerdere camera's, kabels en kaartjes geprobeerd maar daar ligt het probleem niet volgens mij. Heb ook Windows (en Premiere) meerdere keren opnieuw geinstalleerd maar heeft helaas ook niks opgelost.

Het heeft altijd prima gewerkt maar sinds een aantal weken is het ineens mis.

Iemand nog een idee wat ik kan proberen?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 13:47
Kaart in een ander PCI slot?
Als je andere kaarten, andere kabels, andere windows installaties en andere camera's hebt geprobeerd lijkt het vrij zeker dat het probleem elders in de computer zit. Een ander pci slot is makkelijk te proberen. Anders moet je eens gaan kijken of de doorvoer snelheid van de harddisk nog in orde is (sisoft sandra is hier een aardige voor), eventueel een memory test al zou je dan ook al andere errors hebben gekregen buiten premiere.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:51

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Ik heb inmiddels geheugen en hdd ook getest. SeaTools (voorheen PowerMax ofzo) geeft een fail bij de hdd test maar verder geen info.
Heb ontdekt dat [XP] svchost.exe pakt 100% cpu bij opstarten ook meehelpt met het probleem. Heb nu een aantal patches en hotfixes uitgevoerd en inmiddels kan ik al langer capturen dan eerst. Helaas nog niet volledig, krijg nog steeds zo nu en dan de "Unknown recorder error".
Heb momenteel even niet de ruimte om de HDD te backuppen dus ik wacht even tot ik nieuwe hdd's binnen heb.